Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Υβριδικό & βαρύ πόδι δεν πάνε μαζί
Διαβάστηκε από 7432 αναγνώστες

Με το κόστος της βενζίνης στα ύψη, δε χρειάζεται να είσαι οικολόγος για να σκεφτείς να αγοράσεις ένα υβριδικό αυτοκίνητο. Για να πετύχεις όμως την οικονομία καυσίμου, πρέπει να οδηγείς και με συγκεκριμένο τρόπο. Εσείς είστε διατεθειμένοι εκτός από αυτοκίνητο να αλλάξετε και συνήθειες; Είστε έτοιμοι εκτός από την αγορά υβριδικού να αλλάξετε και τις συνήθειές σας στον τρόπο οδήγησης; Με το κόστος της βενζίνης στα ύψη, δε χρειάζεται να είσαι οικολόγος για να σκεφτείς να αγοράσεις ένα υβριδικό αυτοκίνητο. Για να πετύχεις όμως την οικονομία καυσίμου, πρέπει να οδηγείς και με συγκεκριμένο τρόπο. Εσείς είστε διατεθειμένοι εκτός από αυτοκίνητο να αλλάξετε και συνήθειες;
Η υβριδική τεχνολογία έχει εξελιχθεί για έναν και μόνο λόγο. Ώστε να πετύχει τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τη χρήση ενός αυτοκινήτου. Και η επιβάρυνση αυτή προέρχεται από τους ρύπους που ελευθερώνονται από την εξάτμιση.

Δε θέλει και πολύ φαντασία για να καταλάβει κανείς πως όσο λιγότερο καύσιμο καταναλώνεται, τόσο λιγότεροι θα είναι και οι ρύποι. Aρα από το περιβάλλον περνάμε στην οικονομία καυσίμου, και αυτή αξιολογείται με διάφορους τρόπους, ένας από αυτούς και η μείωση του κόστους χρήσης του αυτοκινήτου.

Όμως δεν αρκεί ένα υβριδικό αυτοκίνητο από μόνο του για να επιτευχθεί οικονομία. Κράτα το γκάζι σανίδα και η κατανάλωση θα εκτοξευθεί στα ύψη. Στα ίδια επίπεδα όπως κάθε άλλου αυτοκινήτου αντίστοιχων επιδόσεων.

Γιατί όταν απαιτούνται επιδόσεις, το υβριδικό λειτουργεί με πλήρως συμβατικό τρόπο. Που σημαίνει πως απλά στέλνει περισσότερο καύσιμο στον βενζινοκινητήρα. Όλα τα άλλα συστήματα που υπάρχουν για να μειωθεί η κατανάλωση απλά δε λειτουργούν.

Αν λοιπόν κάθε φορά που φεύγεις από το φανάρι θες να τους αφήσεις όλους πίσω, ή στην εθνική θες να προσπερνάς συνεχόμενα από αριστερά, σύντομα θα δεις πως το υβριδικό που αγόρασες όχι μόνο δε σου κάνει οικονομία στο καύσιμο, αλλά σου στοίχισε και παραπάνω στην αγορά. Και δεν δίνει και τις επιδόσεις που προφανώς ζητάς.

Για να δώσει τα «νούμερα» που διαφημίζει, το υβριδικό πρέπει να οδηγείται απαλά. Λίγο γκάζι, λίγο φρένο, μεγάλες αποστάσεις από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, ώστε να προλαβαίνεις να ανεβάζεις και κατεβάζεις ρυθμό και να έχεις όσο πιο σταθερή ταχύτητα γίνεται. Ναι, ακόμη και στην οδήγηση στην πόλη.

Και φυσικά να εκμεταλλεύεσαι τον ηλεκτροκινητήρα όσο το δυνατό περισσότερο. Αν σου επιτρέπει να κινείσαι μέχρι κάποια ταχύτητα μόνο ηλεκτρικά, καλό είναι να μένεις κάτω από αυτό το όριο για μηδενική κατανάλωση.

Αλήθεια είναι πως με τέτοια οδήγηση πετυχαίνεις χαμηλές καταναλώσεις με οποιοδήποτε αυτοκίνητο, υβριδικό ή όχι. Η διαφορά είναι πως στο υβριδικό έχεις πληρώσει όλη την τεχνολογία που σου επιτρέπει να πετύχεις αυτές τις πολύ χαμηλές καταναλώσεις, δεν είναι κρίμα να παρακάμπτεις αυτό που ψώνισες και να καις πολύ βενζίνη;

Τι λέτε λοιπόν; Αρκεί η αγορά ενός υβριδικού, ή πρέπει να μπείτε σε συνολικά διαφορετική λογική μετακίνησης και οδήγησης; Εσείς θα εγκαταλείπατε τις συνήθειές σας για να πετύχετε χαμηλότερη κατανάλωση; Και τελικά χρειάζεται να πάτε σε υβριδικό ή μήπως και τώρα μπορείτε να μειώσετε το κόστος κίνησης απλά αλλάζοντας συνήθειες;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
pants... (18/1/2017, 14:30) Φίλε Κώστας με το Nissan QQ !!!Είπαμε να ευλογούμε τα γένια μας αλλά το παράκανες!!!!Μπορεί το συγκεκριμένο αυτοκίνητο να είναι οικονομικό σαν Diesel αλλά τα σχεδόν 1,500kg που ζυγίζει και με ταχύτητες 130-140 που αναφέρεις ούτε στον ύπνο σου δεν καίει 5 lit/100!!!Μόνο αν δεν περνάς τα 100-120 μπορεί να σου καίει τόσο!!!ΕΛΕΟΣ!!!!!!!!!
pomis... (17/1/2017, 09:49) ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΓΙΑ ΚΟΥΛΟΥΣ, ΚΑΝΟΥΝ ΓΙΑ ΘΕΟΚΟΥΛΕΣ ΓΙΑΓΙΟΥΛΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΠΑΤΗΣΟΥΝ ΤΟ ΓΚΑΖΙ. ΕΑΝ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΟΔΗΓΙΚΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ, ΝΑ "ΣΑΝΙΔΩΝΕΙΣ" ΤΟ ΓΚΑΖΙ ΚΑΙ Ν' ΑΚΟΥΣ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΝΑ ΟΥΡΛΙΑΖΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΕΙΣΑΙ ΜΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ. ΣΤΟ TOP GEAR EBAΛAN ΣΤΗ ΠΙΣΤΑ ΕΝΑ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΙΣΩ ΤΟ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕ ΕΝΑ ΒΜW M3 ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΤΟΥ, ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΗΤΑΝ ΤΟ Μ3 ΝΑ ΚΑΨΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΒΕΝΖΙΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΒΡΙΔΙΟ.
covas... (17/1/2017, 09:56) Οδηγώντας εδώ κι ένα χρόνο, ένα από τα κορυφαία υβριδικά αυτοκίνητα, σήμερα διάβασα το άρθρο και είδα τον εαυτό μου δύο φορές. Το Πριν και το Μετά. Κάτι σαν τις διαφημίσεις αδυνατίσματος. Πριν δε με ενδιέφερε η οικονομία. Πατούσα τέρμα γκάζι στο φανάρι και σε κάθε ευκαιρία που μπορούσα να δείξω τη "δύναμή" μου. Δεν υπήρχε λόγος να κρατάω αποστάσεις, ούτε να αφήνω το αυτοκίνητο να "ρολάρει". Ήρθε ένα ατύχημα όμως και μου έδειξε ότι, παρόλο που έμαθα να οδηγώ στην Ελβετία, στην Ελλάδα, μόνο Ελβετός δεν ήμουν. Ήμουν κι εγώ ένας "αγροίκος". Αποφάσισα να "συνέλθω" λοιπόν κι 6 μήνες μακρυά από το τιμόνι, είπα θα πάρω υβριδικό, πρώτα γιατί δε μπορώ να οδηγήσω χειροκίνητο, αλλά και για να γίνω "άνθρωπος" στο δρόμο. Πραγματικά νοιώθω συχνά σαν "παππούς", αλλά δε με ενοχλεί. Όλο αυτό, καλό είναι να το βλέπεις, σαν παιχνίδι. Πες ότι έχεις ένα "Top Score" να πιάσεις κάθε φορά που ξεκινάς. Κι έρχεται στο τέλος κάθε διαδρομής να σε ανταμείψει, με ένα χαμόγελο. Όσο για τις κόρνες που ακούω λόγο χαμηλής ταχύτητας, δε με ενδιαφέρουν πλέον, καθώς κάποτε παραλίγο να μείνω ανάπηρος, από την "βλακεία του νευρικού δεξιού ποδιού".
arban... (16/1/2017, 22:38) Αγαπητοί μου, καλό το υβριδικό αλλά για τις αστικές μετακινήσεις.Για την εθνική οδό Nissan QQ 1.5 dCi.Αθήνα-Κατερίνη με επιστροφή 900 χλμ. Κατανάλωση 50 λίτρα πετρέλαιο.Ταχύτητα 130-140 την ώρα.Βγάλτε τα συμπεράσματά σας.
stsiv... (16/1/2017, 12:21) το diesel πεθανε,το υβριδικο δεν....οποτε αλλη μια κατευθυνομενη διαφημιση προς συγκεκριμενη γερμανικη μαρκα που εχει αποτυχει κ στα δυο.
rousa... (16/1/2017, 11:56) Είμαι κάτοχος υβριδικού, το περιοδικό έχει δίκιο ότι αυτά τα αυτοκίνητα δεν κάνουν για "κόντρες" ούτε για να πας Θεσσαλονίκη "τερμα γκάζι". Δεν σημαίνει αυτό ότι δεν έχουν "ψυχή" αν το θελήσεις ....Στην πόλη και σε κλειστές διαδρομές δεν σταματάνε να λειτουργούν μόνο στα φανάρια αλλά και όποτε αφήνεις το γκάζι και όποτε μπορείς να πηγαίνεις με ρεύμα. Φορτίζουν όχι μόνο στην επιβράδυνση και στα φρένα αλλά και ο ηλεκτροκινητήρας φορτίζει τις μπαταρίας με ένα μικρό μέρος της ενέργειας του. Άρα στην εθνική είναι φορτισμένες οι μπαταρίες σχεδόν πάντα στο 80%. Τώρα στο ξεκίνημα φεύγει πάντα γρήγορα (full ροπή από 0 χιλιόμετρα), χωρίς να το τερματίζεις, λόγω του ηλεκτροκινητήρα και του κιβωτίου e-CVT το οποίο πραγματικά είναι πολύ καλό. Η οικονομία του γενικά είναι δεδομένη λοιπόν και με "μέτριο πόδι", αλλά είπαμε και "κόντρα" κάνει αλλά δεν έχεις οικονομία.
stath... (16/1/2017, 11:35) Τα υβριδικά δεν με ενδιαφέρουν, διότι οδηγώ συχνά με το γκάζι στο πάτωμα, ή για να φύγω γρήγορα από το φανάρι και να εκμεταλλευτώ το κενό μέχρι το επόμενο, ή για να κάνω ένα γρήγορο προσπέρασμα και γενικά αυτό που θέλω είναι σε κάθε ευκαιρία να απολαμβάνω τη μέγιστη ισχύ του αυτοκινήτου μου.
mostr... (16/1/2017, 09:56) Τα υβριδικα αυτη τη στιγμη ειναι για παππουδες ή για εκεινους που θελουν να μετακινηθουν απο το σημειο Α στο σημειο Β απλα, αργα, αθορυβα και φυσικα αξιοπιστα αλλα χωρις καμμια οδηγικη απολαυση.
geome... (15/1/2017, 20:17) Πράγματι δεν έχει νόημα να πάρεις υβριδικό για να το "τρέχεις", αφού αν δεν του δίνεις την ευκαιρία να ξαναφορτίζει την μπαταρία του, κάποια στιγμή θα ξεμείνεις από την πρόσθετη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα. Καθώς σήμερα με τα συστήματα Stop /Strart και τα συμβατικά αυτοκίνητα δεν καταναλώνουν καύσιμα σταματημένα, το ουσιαστικό πλεονέκτημα των υβριδικών είναι η ανάκτηση μέρους της ενέργειας επιβράδυνσης και η δυνατότητα (σε ορισμένα συστήματα, βλ. Τoyota) να δουλεύει ο θερμικός κινητήρας με βέλτιστο τρόπο. Και φυσικά στα plug in, να αξιοποιείς και την χαμηλή (για τα μέτρα της αυτοκίνησης) τιμή του οικιακού ρεύματος.
pants... (16/1/2017, 17:17) Πείτε ότι θέλετε για υβριδικά , βενζίνες και πράσινα άλογα!!!!Ένα θα πω: Φέρτε μου ένα υβριδικό και ένα με βενζίνη με τη σημερινή τεχνολογία που να καίει χαμηλότερα από το Cactus Diesel-Bluhdi 100 !!! Diesel και πάλι Diesel !!!!!!!!!!!!!!ΔΑΓΚΩΤΟ!!!!!!!!!!!Ξέχασα τι θα πεί Βενζινάδικο!!!!!!!!
Isola... (16/1/2017, 15:45) Είχα 2000 βενζίνης γαλλικό επεσα στα 1600 diesel του group και πήγα σε 1800 υβριδικό της ιαπωνικής τεχνολογίας. Απο τα 13 λίτρα στα 8 και απο τα 8 στα 5,5! Η δουλειά μου ειναι 70χλμ απο το σπίτι μου. Οι ταχύτητες απο 120-140. Δεν άλλαξε κατι στο τροπο οδήγησης. Άλλαξε όμως το τι μένει στη τσέπη μου που ειναι μεγάλο προσόν σημερα! Μπορεί να μου λείπει η επιτάχυνση των 2000 της γαλλικής σχολής αλλα και η οικονομία της ιαπωνικής σχολής ειναι χρονια μπροστά και πλέον δεν την αλλάζω για κανεναν!
nikos... (16/1/2017, 14:35) Εγω θα δωσω μια αλλη προσεγγιση επι του θεματος. Οι αυτοκινητοβιομηχανιες μας πασαρουν διαρκως πως τα υβριδικα ειναι απολυτως οικολογικα και με μηδενικη καταναλωση. Ομως εαν φοβομαστε και εδω να βυθισουμε το δεξι πενταλ στο πατωμα τοτε γιατι να τα προτιμησουμε εναντι των συμβατικων? Αν ειναι ετσι οπως τα λενε, γιατι αν αυξησουμε ταχυτητα να αυξηθει η καταναλωση τους? Αρα λενε ψεματα οι αυτοκινητοβιομηχανιες εδω. Ενταξει μπορει τα συγκεκριμενα αυτοκινητα να ειναι πιο οικονομικα απο τα normal, αλλα υπο σοβαρες προυποθεσεις και αυτα. Συνεπως δεν σκοπευω να δωσω ενα σκασμο λεφτα για να παρω υβριδικο, τη στιγμη που πολυ πιο οικονομικα μπορω να κανω τη δουλεια μου και με το συμβατικο. Αν καποιος οδηγει συνετα και ακολουθει πιστα τους βασικους κανονες οικονομικης οδηγησης, μπορει να ριξει την καταναλωση πολυ πιο κατω και απο ενα υβριδικο.