Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
Γέμισε αφρικανική σκόνη: Το πλένεις έξω & πληρώνεις, στο χέρι ή άπλυτο;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Πολλά άλογα ή μεγάλη ροπή;
Διαβάστηκε από 9636 αναγνώστες

Μεγάλη ιπποδύναμη ή μεγάλη ροπή; Ξέρεις ποια είναι η διαφορά τους στην πράξη; Εσύ τι προτιμάς; Οι διαφορές ροπής και ισχύος σε ένα αυτοκίνητο. Εσάς τι σας ενδιαφέρει; Μεγάλη ιπποδύναμη ή μεγάλη ροπή; Ξέρεις ποια είναι η διαφορά τους στην πράξη; Εσύ τι προτιμάς; Αφορμή για αυτό το άρθρο, λάβαμε από την σύγχυση που υπάρχει στους οδηγούς σχετικά με την διαφορά της ροπής και της ισχύος σε ένα αυτοκίνητο, αλλά και για να εξηγηθεί καλύτερα στο που μας χρειάζονται αυτά τα δύο μεγέθη όταν οδηγούμε και σε ποιο στυλ οδηγών απευθύνονται.

Ισχύς
Η μέγιστη ιπποδύναμη ενός αυτοκινήτου επηρεάζει άμεσα τις επιταχύνσεις από στάση, για παράδειγμα το 0-60, 0-100 κτλ και αυτό γιατί αυτές οι επιταχύνσεις μετρώνται με τον κινητήρα στα κόκκινα, όπου εκεί αποδίδεται συνήθως η μέγιστη ιπποδύναμη. 

Επίσης η μέγιστη ισχύς είναι σε άμεση συνάρτηση με την τελική ταχύτητα που επιτυγχάνει ένα αυτοκίνητο. Με λίγα λόγια η ισχύς χρησιμοποιείται για να υπερνικηθούν όλες οι αντιστάσεις που αντιμετωπίζει ένα αυτοκίνητο όταν κινείται με μεγάλες ταχύτητες, που κυρίως είναι αεροδυναμικές. 

Συνεπώς η τελική ταχύτητα ενός αυτοκινήτου είναι το σημείο που η ισχύς του αυτοκινήτου εξισώνεται με την ισχύ των αντιστάσεων στην τελική ταχύτητα. Πολύ κρίσιμη είναι η ισχύς επίσης όταν κινείται κάποιος σε μια πίστα, όπου θέλει να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες επιτάχυνσης του οχήματός του. 

Επίσης, λόγω του ότι η μέγιστη ιπποδύναμη παίζει καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη του 0-100, είναι και ένας λόγος για ψυχολογική τόνωση του κάθε ιδιοκτήτη του οποίου το αυτοκίνητο επιτυγχάνει ένα κολακευτικό 0-100.

Ροπή
Η ροπή είναι το μέγεθος που δείχνει την ευκολία με την οποία τείνουν να περιστραφούν οι τροχοί του οχήματος σε μια δεδομένη στιγμή. Στην πραγματικότητα η ροπή μας ενημερώνει για το πόση ισχύ έχουμε στην διάθεσή μας σε κάποιες στροφές του κινητήρα.

Όσο περισσότερη ροπή σε όσο το δυνατόν χαμηλότερες στροφές, τόσα περισσότερα άλογα έχουμε σε αυτές τις στροφές. Αυτό ο οδηγός το αντιλαμβάνεται στον δρόμο κυρίως στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις από χαμηλές στροφές, για παράδειγμα 30-60, 40-80, 80-120 κτλ. 

Η μεγάλη ροπή συνεπώς, είναι χρήσιμη όταν οδηγάς, για να έχεις γρήγορες ρεπρίζ, ή την αίσθηση του να κολλάς στο κάθισμα όταν χαϊδεύεις το γκάζι. Η μεγάλη ροπή έχει και παράπλευρα οφέλη επίσης, όπως το ότι οι κατασκευαστές όταν έχουν μεγάλα αποθέματα ροπής χρησιμοποιούν μακρύτερα κιβώτια ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να ρίχνουν τις στροφές του κινητήρα και να μειώνουν την κατανάλωση

Το μειονέκτημα της μεγάλης ροπής, είναι πολλές φορές η δύσκολη διαχείρισή της από το διαφορικό και τους τροχούς του αυτοκινήτου, ειδικά σε οχήματα με κίνηση και κινητήρα μπροστά.

Συμπεράσματα
Η ροπή είναι χρήσιμη για όλους τους οδηγούς αλλά κυρίως για τους μέσους καθημερινούς, με τις αρετές που προσφέρει σε ένα αυτοκίνητο, ειδικά στα σημερινά οχήματα που είναι όλο και ελαφρύτερα σε σχέση με τους προκατόχους τους.

Η μέγιστη ισχύς από την άλλη, είναι κρίσιμη πιο πολύ για τον «εραστή» της οδήγησης που θέλει να συμμετέχει με όλες του τις αισθήσεις πίσω από το τιμόνι και θέλει να εκμεταλλεύεται πλήρως τα άλογα και τις δυνατότητες επιτάχυνσης του οχήματός του.

Εσείς τι λέτε; Κοιτάτε τα άλογα ή την ροπή και σε ποιες στροφές αυτή αποδίδεται σε ένα αυτοκίνητο; Ποιο από τα δύο θεωρείτε πιο σημαντικό;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
ardim... (4/3/2017, 07:10) Εν ολίγοις. Η ροπή δείχνει το πόσο δυνατά περιστρέφονται οι ρόδες ενω η ιπποδύναμη το πόσο γρήγορα.
stath... (3/3/2017, 13:53) Το έχουμε ξαναπεί. Ένα απλό παράδειγμα μπορεί να μας εξηγήσει τη διαφορά ροπής και ιπποδύναμης. Σε ένα ποδήλατο η ροπή είναι η δύναμη που πιέζουμε τα πετάλια με τα πόδια μας για να κινηθεί, ενώ η ιπποδύναμη είναι αυτή που μας επιτρέπει να πιάσουμε την τελική μας ταχύτητα, που είναι η δύναμη που πιέζουμε τα πετάλια, σύν τη δυνατότητα να περιστρέφουμε τα πετάλια γρήγορα. Το σημείο που δεν μπορούμε να περιστρέψουμε πιό γρήγορα τα πετάλια, είναι η μέγιστη ιπποδύναμη μας. Τώρα στο αυτοκίνητο, ο κάθε κινητήρας έχει μια μέγιστη ροπή, που αποδίδεται σε ένα φάσμα στροφών, που μπορεί να είναι χαμηλά, ή ψηλά και μια ιπποδύναμη, που αποδίδεται συνήθως σε ψηλές στροφές. Η ιπποδύναμη συνδέεται με τη ροπή, με μια μαθηματική σχέση, επομένως δεν μπορούμε να έχουμε πολύ μεγάλη ροπή και μικρή ιπποδύναμη, ούτε πολύ μικρή ιπποδύναμη και μεγάλη ροπή. Μόνο μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων μπορούμε να αυξομειώσουμε τη ροπή και αυτό το εκμεταλλευόμαστε σε κάποια μηχανήματα, όπως τα τρακτέρ, όπου με μια μικρή σχετικά ιπποδύναμη, μπορούμε να έχουμε μεγάλη ροπή για το όργωμα. Ο κινητήρας δίνει μια σταθερή ιπποδύναμη και ροπή, πλην όμως εμείς αυξάνουμε τη ροπή, με ένα κιβώτιο ταχυτήτων, αργό, στην περίπτωση μας, για τις εργασίες που τη χρειαζόμαστε. Στα αυτοκίνητα αντίθετα χρειαζόμαστε πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες, οπότε με το κιβώτιο ταχυτήτων πετυχαίνουμε μεν τις μεγάλες ταχύτητες, αλλά θυσιάζοντας τη ροπή. Μεγάλη ροπή στο αυτοκίνητο έχουμε στις πρώτες σχέσεις, 1η και 2η, ενώ όσο αυξάνουμε τη σχέση μετάδοσης, τόσο αυξάνουμε την ταχύτητα σε βάρος της ροπής. Η μέγιστη ροπή που μας δίνει ο κάθε κατασκευαστής, μετράται με τη μέγιστη σχέση μετάδοσης, 5η, ή 6η και αυτή καταγράφεται στα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος. Τώρα σε μια επιτάχυνση για ένα προσπέρασμα, αν έχουμε μεγάλη ροπή, απλά πατάμε το γκάζι και έχουμε ένα εύκολο τρόπο αύξησης της επιτάχυνσης. Αν δεν έχουμε μεγάλη ροπή, κατεβάζουμε μια ή δύο σχέσεις, από αυτή που έχουμε εκείνη τη στιγμή, ας πούμε ενώ είμαστε στην 4η κατεβάζουμε 3η και πατάμε το γκάζι στο πάτωμα. Με άλλα λόγια κάνουμε κάτι ανάλογο, με αυτό που κάνουμε στο 0-100. Έτσι μπορούμε να πετύχουμε μια καλή επιτάχυνση, σε σχέση με το απλό πάτημα του γκαζιού με 4η.
vgeor... (3/3/2017, 11:59) Η ιπποδύναμη τραβάει, η ροπή σπρώχνει, σαφώς στην καθημερινή οδήγηση, δλδ στο μεγαλύτερο ποσοστό χρήσης του αυτοκινήτου, αυτό που χρειάζεται ο οδηγός είναι η ροπή. Αυτή βοηθά στις προσπεράσεις, αυτή βοηθά σε ανηφοριές ή κλειστά κομμάτια. Η ιπποδύναμη είναι μόνο βιτρίνα, το σύνολο των ίππων βγαίνει στα κόκκινα, πόσες φορές θα πάει ο μέσος οδηγός στα κόκκινα τον κινητήρα;