Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Μπορεί το ID. Buzz να αναστήσει την κατηγορία των πολυμορφικών;
Τι κάνει ο «κάφρος» γείτονας με το αυτοκίνητό του και σε εκνευρίζει;
Σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμός: Ποια παλιώνουν σαν κρασί & ποια σα γάλα;
Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή η αδιαφορία;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy BMW ή Mercedes;
Διαβάστηκε από 17464 αναγνώστες

Είναι σαν να ρωτάς Ολυμπιακός ή Παναθηναϊκός. Εσείς, ποια μάρκα προτιμάτε; Ποια είναι καλύτερη; Είναι σαν να ρωτάς Ολυμπιακός ή Παναθηναϊκός. Εσείς, ποια μάρκα προτιμάτε; Ποια είναι καλύτερη; Προσανατολισμένα στην σπορ οδήγηση είναι τα μοντέλα του οίκου από το Μόναχο. Είναι σαν να ρωτάς Ολυμπιακός ή Παναθηναϊκός. Εσείς, ποια μάρκα προτιμάτε; Ποια είναι καλύτερη; BMW vs Mercedes. Είναι μία μάχη που βαστάει εδώ και πολλά χρόνια και η οποία θα συνεχιστεί και στο μέλλον. Είναι σαν να ρωτάς Ολυμπιακός ή Παναθηναϊκός. Εσείς, ποια μάρκα προτιμάτε; Ποια είναι καλύτερη; Στροφή στο νεανικό κοινό έχει κάνει με την σχεδίασή της η Mercedes τα τελευταία χρόνια, διατηρεί ωστόσο τα premium χαρακτηριστικά της. Είναι σαν να ρωτάς Ολυμπιακός ή Παναθηναϊκός. Εσείς, ποια μάρκα προτιμάτε; Ποια είναι καλύτερη; BMW ή Mercedes; Mercedes ή BMW; Είναι σαν να ρωτάς Ολυμπιακός ή Παναθηναϊκός; Ποιος είναι καλύτερος; Είναι σαν να ρωτάς Ολυμπιακός ή Παναθηναϊκός. Εσείς, ποια μάρκα προτιμάτε; Ποια είναι καλύτερη;
BMW ή Mercedes; Mercedes ή BMW; Είναι σαν να ρωτάς Ολυμπιακός ή Παναθηναϊκός; Πρόκειται για το ντέρμπι των αιωνίων στον κόσμο της αυτοκίνησης το οποίο βαστάει εδώ και δεκαετίες και που θα συνεχιστεί στο διηνεκές.

Με πρώτη ματιά θα έλεγε κανείς πως ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις δύο μάρκες είναι φυσιολογικός μιας και τα τελευταία 40 χρόνια τουλάχιστον τα μοντέλα τους «πέφτουν» το ένα πάνω στο άλλο ένα προς ένα.

Βασικό χαρακτηριστικό και των δύο εταιρειών είναι η κίνηση στους πίσω τροχούς, οι προηγμένοι κινητήρες και η πολυτέλεια, αν και βέβαια και οι δύο την τελευταία 10ετία έχουν κάνει στροφή στο τούρμπο και την μπροστινή κίνηση ένεκα της μείωσης της κατανάλωσης και του κόστους παραγωγής.

Όμως παρά τα φαινόμενα, οι διαφορές ανάμεσα στις δύο μάρκες είναι σημαντικές. Τόσο μεγάλες, ώστε να δικαιολογούν μέχρι ενός σημείου την πόλωση, δηλαδή το χώρισμα του κοινού ανάμεσα σε δύο πλευρές.

Αφήνοντας τα ιστορικά δεδομένα στην άκρη καθώς και το πόσες και ποιες καινοτόμες τεχνολογίες έχει παρουσιάσει η κάθε μάρκα (η λίστα και των δύο είναι τεράστια και για αυτό άλλωστε θεωρούνται οι δύο σημαντικότεροι premium κατασκευαστές), η βασική διαφορά ανάμεσα στις δύο μάρκες είναι ο προσανατολισμός που έχουν τα μοντέλα της κάθε μίας. 

Η BMW εστιάζεται στη σπορ οδήγηση, η Mercedes στην άνεση και την ποιότητα κύλισης. Τα μοντέλα της πρώτης έχουν για παράδειγμα πιο σφιχτή ανάρτηση από τα αντίστοιχα της Mercedes, τα οποία από την άλλη καταφέρνουν και σε απομονώνουν από τα εξωτερικά δρώμενα και να σε ταξιδεύουν ατσαλάκωτο ακόμη και μετά από πολλά χιλιόμετρα. Αυτό και μόνο θα αρκούσε για αρκετούς ώστε να καθορίσει την απόφαση για το ποια από τις δύο θα προτιμήσει όταν αγοράζει. 

Φυσικά η κάθε μάρκα έχει κάνει ανοίγματα προς την αντίπερα όχθη ψαρεύοντας πελάτες η μία της άλλης, και εκεί είναι που θολώνει το τοπίο. Μία περισσότερο σπορ Mercedes και μία περισσότερο άνετη BMW μπερδεύουν τα πράγματα ακόμη και αν επί της ουσίας παραμένουν η κάθε μία πιστή στο είδος της. 

Πράγμα όχι περίεργο αφού κάθε μοντέλο και των δύο εταιρειών εξελίσσεται με συνεχή επίβλεψη του πελατολογίου που περιμένει σε κάθε γενιά, αλλά παίρνει αυτό που έχει μάθει από την κάθε μάρκα. Είναι δύσκολο να ξεφύγουν και οι δύο προς άλλη κατεύθυνση….

Διαφορετική φιλοσοφία, επίσης, έχουν οι δύο αυτές μάρκες και όσον αφορά στην σχεδιαστική τους προσέγγιση. Πιο συγκεκριμένα, η Mercedes έχει κάνει μία αισθητή στροφή στο νεανικό κοινό διατηρώντας όμως στο ακέραιο τα πολυτελή χαρακτηριστικά της. Πάρτε για παράδειγμα την CLA. Γεμάτη καμπύλες και έντονες ακμές είναι άκρως δυναμική και αρέσει στο νεανικό κοινό, ενώ ταυτόχρονα παραπέμπει σε μία υπερπολυτελή λιμουζίνα πολλών χιλιάδων ευρώ. Επιπλέον αυτού, κάτι που πρέπει να προσμετρηθεί στους σχεδιαστές του οίκου από την Στουτγάρδη είναι πως καταφέρνουν να διαφοροποιήσουν σχεδιαστικά τα μοντέλα από κατηγορία σε κατηγορία, ώστε να έχει το καθένα ένα δικό του χαρακτήρα. 

Από την άλλη βέβαια, δυναμική είναι και η σχεδίαση των μοντέλων από το Μόναχο. Ωστόσο η διαφορά έγκειται στο ότι αυτά δεν διαφοροποιούνται έντονα από κατηγορία σε κατηγορία. Βάλτε για παράδειγμα δίπλα-δίπλα της Σειρά 3, 5 και 7. Οι διαφορές εντοπίζονται στις λεπτομέρειες. Παρόλα αυτά, η BMW ακολουθεί διαφορετικό σχεδιαστικό μονοπάτι για τα ηλεκτρικά της μοντέλα, την Σειρά i. Εκεί τα πράγματα είναι φουτουριστικά, και βγάζουν ένα προηγμένο τεχνολογικό προφίλ.

Ας αφήσουμε όμως τα της σχεδίασης και του οδηγικού προσανατολισμού, που έχουν λίγο φιλοσοφικό περιεχόμενο και ας περάσουμε στο δια ταύτα. Και δεν μιλάμε για κινητήρες και τεχνικά χαρακτηριστικά αφού και οι δύο κατασκευαστές έχουν μοτέρ διαμάντια. Μιλάμε για κάτι που είναι απτό για την ελληνική πραγματικότητα, την εικόνα που έχουν οι ίδιοι οι καταναλωτές από το αυτοκίνητό τους. 

Βλάβες, τιμές service, διαθεσιμότητα και τιμές ανταλλακτικών, και κυρίως συμπεριφορές αντιπροσωπειών είναι στοιχεία πολύ σημαντικά για το κύρος μίας μάρκας. Και αυτά αποτυπώνονται στην έρευνα Autocheck και στην πολιτική «buy back» που έχουν οι δύο εταιρείες. 

Σύμφωνα με την έρευνα Autocheck, λοιπόν, η BMW βρίσκεται στις κόκκινες εταιρείες και στην προτελευταία θέση. Από την άλλη, η Mercedes τα πάει πολύ καλύτερα σε αξιοπιστία και after sales. 

Όσον αφορά, τώρα, στην πολιτική buy back; Από την έρευνα που έχουμε κάνει είδαμε ότι η Mercedes είναι από τις εταιρείες (όπως οι Audi, VW και Toyota) που έχουν δικά τους δίκτυα πώλησης μεταχειρισμένων, ακριβώς για να προστατεύουν την φήμη τους. Από την άλλη μεριά, μεγάλες προσφορές, χωρίς το δίχτυ ασφαλείας του «buy back» φαίνεται να κάνει η BMW. 
 
Εσείς όμως τι προτιμάτε; BMW ή Mercedes; Είστε περισσότερο σπορ ή άνετος; Είναι η ιστορία ή η τεχνολογία που σας τραβά σε αυτές τις μάρκες; Πόσο σημαντική είναι η σχεδίαση; Πόσο σημαντική είναι η πολιτική της αντιπροσωπείας απέναντί σας; Και τελικά τι διαφορά βρίσκετε εσείς για να προτιμήσετε τη μία και όχι την άλλη μάρκα;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
giann... (7/6/2021, 00:38) Η Mercedes ειναι πολυ καλη και σοβαρή εταιρεία . Αλλα οχι οτι αυτες οι 2 εταιρείες αλλαξαν την ιστορια του αυτοκινητου και τα ιαπωνικά ειναι κονσέρβες. Ήμαρτον! Μην βλεπω τέτοια σχόλια. Τα evo ,τα wrc sti , s2000 , skyline GTR , rx7 , τι εκαναν ;;;;Δεν αλλαξαν την ιστορια του αυτοκινητου;
adrea... (23/3/2017, 09:09) MERCEDES!!! Aυτοκινητα για σεμιναριο να δειχνουν στους αλλους πως να τα φτιαχουν. ολα τα υπολοιπα υπαρχουν απλως για να ξεχωριζει η μαρκα που εφηυρε το αυτοκινητο!
gxali... (22/3/2017, 18:54) Παναγια και Xριστε,στη προσπαθεια τους οι ιαπωνοφιλοι να πουν μια εξυπναδα καθε φορα που δημοσιευονται τετοιου τυπου αρθρα,καταφερνουν παντα να λενε ολοενα και μεγαλυτερες βλακειες!!Οταν η mercedes εφταχνε την 600,την 300SL και αργοτερα την e class w124,ακομα δεν υπηρχαν τα γραμματα για να βγει η λεξη lexus!!.Ας μην μιλησουμε για την κληρονομια της σειρας M και τον τροπο που αλλαξαν την αυτοκινηση,αυτοκινητα οπως η Ε30.BMW&Mercedes πουλανε μαζι καθε χρονο,4-5 εκ. αυτοκινητα.Η lexus 600.000.Οταν δινεις χρημα για να παρεις τετοιου ειδους αυτοκινητο,δεν θελεις να αγορασεις ενα rebadged toyota.Οσο κι αν εχει αλλαξει αυτο τα τελευταια χρονια,η lexus για μενα δεν συγκρινεται με αυτες τις 2.Αν ειναι δυνατον,να συγκρινουμε ανομοια πραγματα.Σε 10-20-30 χρονια,μπορει να χτυπιουνται στα ισα στις πωλησεις και το image,τωρα οχι.Οσο κι αν δεν αρεσει σε καποιους,αυτες οι 2 εταιριες ειναι που οριζουν τα standards στους τομεις τους.Ας μην λεμε οτι να 'ναι.
grigo... (22/3/2017, 13:49) Κάποτε η Mercedes μεσουρανούσε. Όχι μόνο δεν είχε αντίπαλο στην ευρωπαϊκή αγορά στην κατηγορία της, αλλά εξέλιξε όσο καμία άλλη εταιρία αυτό που ονομάζουμε σήμερα αυτοκίνητο. Πρώτη εταιρία που κατασκεύασε δυνατούς κλωβούς ασφάλειας των επιβατών. Το πρώτο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος Τροχών - σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και αερόσακους είναι Mercedes. Το πρώτο αυτοκίνητο σε παγκόσμιο επίπεδο με ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας και σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος, είναι πάλι Mercedes.To 1995 η bmw κατασκεύασε ένα εξαιρετικό όχημα ,την e39. Aπό τότε η bmw ‘χτυπιέται’ στα ίσια με την Mercedes.
stsiv... (22/3/2017, 12:51) οποιος εχει παει γερμανια ξερει οτι την bmw την αγοραζουν λιγοι κ αυτοι καγκουρες.....ποιο πολλα porsche κυκλοφορουν παρα ΒΜW πολλα opel,vw,audi,mercedes
edouv... (22/3/2017, 11:00) Στους δυό MERCEDES-BMW,τρίοτς δεν χωρεί,απλά πράματα,όλοι οι άλλοι προσπαθούν να τους φτάσουν αλλά δεν....
anagn... (22/3/2017, 10:08) Dagkwto Audi! Einai to pio diakritiko, kurile kai poiotikotero ap ola! Den einai ka8olou tuxaio pou kai san metaxeirismena einai ta pio akriba ap ola. Thn bmw thn exoun kseftilisei oloi oi kagkoures kai gipsy pou ta pernoun metaxeirismena. H mercedes pali ta idia me autous pou sunoreuoume boreia.
giala... (22/3/2017, 08:55) Οι μέχρι και 79 ετών BMW,οι από εκεί και πάνω τα γεροντίστικα... Μερσεντές
gfili... (22/3/2017, 08:40) ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ/2 ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ: ΤΟ MERCEDES ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ !
ferra... (22/3/2017, 01:36) 1)MERCEDES.- 2)BMW.
stamy... (21/3/2017, 19:52) Mercedes ή BMW? Η απαντηση ειναι Jaguar:) (και Alfa Romeo Julia)
stath... (21/3/2017, 16:43) Θα προτιμούσα σαφώς μια μεταχεισισμένη BMW, λόγω του περισσότερου σπορ χαρακτήρα, πιό φθηνή ως μεταχειρισμένη, από όσο μια αντίστοιχη Mercedes, με πιό φθηνά ανταλλακτικά και σέρβις, πιό εύκολα βελτιώσιμη και τέλος πιό όμορφη κατά την προσωπική μου άποψη. Αναφέρομαι ειδικότερα στην Ε46.
tokko... (21/3/2017, 15:56) Lexus....ετσι απλα!!! Ειναι κλασης ανωτερα σε ομορφια...μονο την νεα υπερ-λιμουζινα ls και το απιστευτης ομορφιας κουπε lc να δεις φτανει για να βγαλεις συμπερασματα...ποιοτητα αξιοπιστια ασφαλεια τεχνολογια εξυπηρετηση πελατων ολα σε κορυφαιο επιπεδο και μαλιστα ολα αυτα αναγνωρισμενα και με διεθνης διακρισεις βασισμενες σε πραγματικες μετρησεις και οχι λογια του αερα και δημοσιογραφικες ρεκλαμες οπως οι δυο γερμανικες!!