Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Μπορεί το ID. Buzz να αναστήσει την κατηγορία των πολυμορφικών;
Τι κάνει ο «κάφρος» γείτονας με το αυτοκίνητό του και σε εκνευρίζει;
Σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμός: Ποια παλιώνουν σαν κρασί & ποια σα γάλα;
Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή η αδιαφορία;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Τα αυτόματα κιβώτια είναι εύχρηστα, οικονομικά και διαδεδομένα. Είναι όμως για την Ελλάδα;
Διαβάστηκε από 31511 αναγνώστες

Το αυτόματο κιβώτιο το έχουμε συνδυάσει με μεγάλους κινητήρες, πελώριες λιμουζίνες ή SUV, αυξημένη κατανάλωση και χαμηλές επιδόσεις. Είναι όμως ώρα αυτοί οι μύθοι να καταρριφθούν. Γιατί τα αυτόματα κιβώτια δεν είναι έτσι πια. Το αυτόματο κιβώτιο το έχουμε συνδυάσει με μεγάλους κινητήρες, πελώριες λιμουζίνες ή SUV, αυξημένη κατανάλωση και χαμηλές επιδόσεις. Είναι όμως ώρα αυτοί οι μύθοι να καταρριφθούν. Γιατί τα αυτόματα κιβώτια δεν είναι έτσι πια. Το αυτόματο κιβώτιο το έχουμε συνδυάσει με μεγάλους κινητήρες, πελώριες λιμουζίνες ή SUV, αυξημένη κατανάλωση και χαμηλές επιδόσεις. Είναι όμως ώρα αυτοί οι μύθοι να καταρριφθούν. Γιατί τα αυτόματα κιβώτια δεν είναι έτσι πια. Το smart πέρα από τις λιλιπούτειες διαστάσεις και το κάθετο (αν και όχι πολύ ευγενικό) παρκάρισμα, έχει κλέψει την παράσταση τα τελευταία χρόνια γιατί έχει μία ακόμη ευκολία στη χρήση, και μάλιστα στάνταρ: το αυτόματο κιβώτιο. Ασχέτως με την κριτική που έχει δεχθεί, αυτό το κιβώτιο έφερε τα πάνω κάτω στην ελληνική αγορά. Οδηγώντας το smart στην κίνηση καταλάβαμε πως το αυτόματο κιβώτιο είναι ιδανικό και για μικρά αυτοκίνητα, και για την πόλη.

Σήμερα τα περισσότερα αυτοκίνητα πόλης εξοπλίζονται, τουλάχιστον προαιρετικά με αυτόματα, ή αυτοματοποιημένα μηχανικά κιβώτια. Τα τελευταία είναι ουσιαστικά όπως τα μηχανικά απλά έχουν αυτοματοποιημένη λειτουργία συμπλέκτη. Σε αυτά έχουν προστεθεί προσφάτως και κάποια με διπλό συμπλέκτη, για ταχύτερες αλλαγές ταχυτήτων για μεγαλύτερη άνεση ή επιδόσεις.

Στα κιβώτια αυτά οι κατασκευαστές προσφέρουν μεγάλες εγγυήσεις και ανάγκη υποτυπώδους σέρβις. Επιπλέον υπάρχει πια τεχνογνωσία ώστε (αν χρειαστεί) να επισκευάζονται όπως και τα μηχανικά. Και έτσι ένας ένας οι μύθοι για τα αυτόματα κιβώτια έχουν καταρριφθεί.

Το αυτόματο κιβώτιο για τα αυτοκίνητα πόλης γίνεται σταδιακά απαραίτητο, αφού ξεκουράζει το πόδι και τον συμπλέκτη και μειώνει τους ρύπους (που σε λίγο θα μας νοιάζουν ακόμη περισσότερο) και την κατανάλωση.

Στα μικρομεσαία, η VW και η Audi με τα DSG χάρισαν αρχικά ένα ακόμη «παιχνίδι» για όσους κυνηγούσαν επιδόσεις, όμως τώρα εξοπλίζουν προαιρετικά όλα τους τα μοντέλα με κιβώτια διπλού συμπλέκτη με στόχο την μειωμένη κατανάλωση και τη βελτίωση της άνεσης. Με επτά σχέσεις μάλιστα, τα νέα κιβώτια που προορίζονται για τα μοντέλα μετρίων επιδόσεων μπορούν να διατηρούν τον κινητήρα στο απολύτως ωφέλιμο φάσμα στροφών του, κάνοντας χρήση της καλύτερης απόδοσής του. Τα αυτοκίνητα είναι έτσι πιο ξεκούραστα στην οδήγηση, πιό γρήγορα στις επιδόσεις, και πιο οικονομικά στη χρήση. Υπάρχει ακόμη λόγος να το σκεφτόμαστε;

Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
tses... (30/5/2008, 16:39) dkord... FILE MOU AKOU MIA FORA KAI ENA KAIRO HTAN ENA MHXANIKO KIBOTIO KAI KALA NA XEREIS NA ODHGAS AMA EISAI AXRHSTOS KAI DEN XEREIS OTI O KINHTHRAS GIA NA FORTOSEI KAI STHN ENALLAGH TAXYTHTAS NA MHN XASEI KATEBASMA PREPEI NA ALLAXEIS TAXYTHTA STA ORIA TOU KOKKINOU TOTE KALHTERA AYTOMATO GIATI EXO BARETHEI NA MHN XEREI O ELLHNAS NA PROSPERASEI KAI NA PHGAINEI ME 4 ARTH NA KANEI PROSPERASH SE ETHNIKH LOIPON ASE POU DEN GOUSTARO NA TAIZO THS ANTIPROSOPEIES KAI TA ANTALLAKTIKA ME SASMAN POU AKOUS STHN OPISTHEN KRAK KAI SOU SPAEI TO OTIKO SYSTHMA KAI ANATRIXIAZEIS KATHOS TRIBETAI TO METALLO.... AYTOMATO KOMPRESSORAS KAI PISOKOUNA O SYNDIASMOS POU SKOTONEI 1,2,3,4 KAI TELOS TO TYPAKI STO FANARI MENEI PISO....AYTOMATO KAI TELOS
gdaou... (29/5/2008, 13:30) Επιτέλους αρχίστε να αναφέρεστε στα αυτόματα κιβώτια μπας και καταλάβουν οτι είμαστε σε νεα εποχή που τα σύχρονα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων δεν έχουν καμία σχεση με αυτά που κατασκευάζονταν δεκαετίες πίσω. Πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια δεν θα αγοράζονται αυτοκίνητα με μη αυτοματοποιημένα κιβώτια ταχυτήτων.
l.tim... (29/5/2008, 11:59) Θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο να γίνει κάποιο σχόλιο από τους συντάκτες του περιοδικού επί του πολύ ενδιαφέροντος σχολίου του elapo, με τον οποίο συμφωνώ απόλυτα. Μπορώ εγώ να πιάσω τους χρόνους των δοκιμαστών του autotriti;;; Με τί κόστος επιτυγχάνονται αυτοί οι χρόνοι;;;;
dkord... (28/5/2008, 12:16) Καλά τα αυτόματα, αλλά η οδήγηση είναι απόλαυση και συμμετοχή του ανθρώπινου παράγοντα! Ανεβάζεις και κατεβάζεις ταχύτητες, οδηγείς, συμμετέχεις. Αν είναι και δυσκολευόμαστε σε αυτό, ας βάλουμε και αυτόματους πιλότους και ας καθόμαστε απλά στη θέση του οδηγού να πίνουμε καφέ. Όχι στα αυτόματα κιβώτια. Ναι στα μηχανικά, ναι στη συμμετοχή στην οδηγική απόλαυση!
elapo... (27/5/2008, 13:11) Σχετικά με τα αυτόματα κιβώτια παρατηρείται ένα φαινόμενο αρνητικής προκατάληψης στις Ευρωπαϊκές και πιο συγκεκριμένα Μεσογειακές αγορές αυτοκινήτου-σε αντίθεση με τις επιλογές των αγοραστών και συνεπώς των εταιριών στις μεγάλες αγορές της Βορείου Αμερικής, Ιαπωνίας και Ωκεανίας όπου το αυτόματο κιβώτιο είναι συνήθως ο standard εξοπλισμός ανεξαρτήτως κατηγορίας αυτοκινήτου με το μηχανικό να προσφέρεται σαν option σε αυτοκίνητα “ειδικού” χαρακτήρα. Πέρα από τις τεχνολογικές εξελίξεις στα αυτόματα συστήματα μετάδοσης και την εξάλειψη των μειονεκτημάτων που παραδοσιακά απέτρεπαν τον αγοραστή από την επιλογή ενός αυτόματου αυτοκινήτου πρέπει να τονιστεί ότι υπάρχει και μια «δαίμονοποίηση» της χρήσης αυτομάτων η οποία στο μεγαλύτερο βαθμό της είναι αβάσιμη. Πιο συγκεκριμένα σχετικά με τις μειωμένες επιδόσεις ενός αυτόματου: Οι επιδόσεις που προσφέρει ένα αυτόματο επιτυγχάνονται ανεξάρτητα από την οδηγική ικανότητα και δεινότητα του χειριστή του. Οι μετρήσεις περιοδικών και εταιριών γίνονται από πολύ έμπειρους οδηγούς ή / και επαγγελματίες δοκιμαστές οι οποίοι εξαντλούν τα όρια του οχήματος χωρίς να έχουν το άγχος της φθοράς και του οικονομικού κόστους όπως και το συναισθηματικό φορτίο της ιδιοκτησίας. Οι πιθανότητες είναι λοιπόν ότι λιγότερο ικανοί και μέσοι οδηγοί θα κινηθούν πολύ πιο γρήγορα με ένα αυτόματο από ότι με ένα χειροκίνητο κιβώτιο προκαλώντας πολύ μικρότερες μηχανολογικές φθορές στο όχημα τους. Ακόμα όμως και στην περίπτωση των απόλυτων μετρήσεων ενός περιοδικού αυτοκινήτου μια ματιά στις εν κινήσει επιταγχύνσεις / διαδικασία προσπεράσματος πιθανότατα θα δείξει ότι τα σύγχρονα αυτόματα αυτοκίνητα είναι ισάξια αν όχι καλύτερα των αντίστοιχων τους με μηχανικό κιβώτιο στη συγκεκριμένη δοκιμασία. Αντίστοιχος αν και όχι απόλυτα ακυρωτικός είναι και ο αντίλογος για το θέμα της αυξημένης κατανάλωσης των αυτόματων κιβωτίων. Ο λιγότερο ικανός και μέσος οδηγός σπάνια φέρει την οδηγική παιδία και τεχνογνωσία που θα του επιτρέψει να κινηθεί με την μεγαλύτερη οικονομία ανεξάρτητα από τις οδηγικές συνθήκες που επικρατούν. Απόδειξη αυτού είναι ότι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξοπλίζουν τα μη αυτόματα μοντέλα τους με δείκτη προτεινόμενης προς επιλογή σχέσης μετάδοσης προκειμένου για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής οικονομίας με τις καλύτερες επιδόσεις. Φυσικά στην περίπτωση ενός σύγχρονου αυτόματου κιβωτίου η συγκεκριμένη λειτουργία είναι ενσωματωμένη στη λογική και το σχεδιασμό του. Η αλήθεια είναι πάντως ότι με μια σχετική προσοχή ένας μέσος οδηγός θα επιτύχει ελαφρά καλύτερη κατανάλωση με ένα χειροκίνητο απ’ότι με ένα πλήρως αυτόματο κιβώτιο όμως και εδώ τα πράγματα διαφοροποιούνται υπέρ των αυτομάτων στις περιπτώσεις που αυτά έχουν “ημιαυτόματη” λειτουργία ή δυνατότητα επιλογής οικονομικού προγράμματος λειτουργίας. Συνεχίζοντας με τα υπέρ του αυτόματου κιβωτίου πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν η σημαντικά μικρότερη οδηγική κόπωση που εξασφαλίζουν σαν παράγοντας οδικής ασφαλείας ενώ στην περίπτωση επαγγελματιών οδηγών ή οδηγών που κινούνται σε αστικά περιβάλλοντα υπάρχουν ακόμα και οφέλη υγείας μιας και δεν υπάρχει ορθοπεδική επιβάρυνση στο πόδι που παραδοσιακά ελέγχει το συμπλέκτη. Κλείνω με μια παρατήρηση και απορία: Στην ελληνική αγορά ο αγοραστής καλείται στην συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων να πληρώσει την επιλογή του αυτόματου κιβωτίου «χρυσάφι». Στο 80% των περιπτώσεων και σε αντίθεση με τα τεκταινόμενα σε άλλες αγορές της Ευρώπης το αυτόματο κιβώτιο θεωρείται επιλογή πολυτελείας που προσφέρεται αποκλειστικά με τα ανώτερα πακέτα εξοπλισμού εκτοξεύοντας την τιμή αγοράς σε δυσανάσχετα επίπεδα. Δεν είναι δε λίγες οι περιπτώσεις που η επιλογή αυτόματου κιβωτίου δεν διατίθεται από τις ελληνικές αντιπροσωπίες, ούτε καν κατόπιν παραγγελίας σε μοντέλα που κυκλοφορούν με αυτή τη δυνατότητα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές , ΓΙΑΤΙ?
yanna... (26/5/2008, 12:18) Πριν δύο χρόνια αγόρασα το Mitsubishi Colt AMT... δεν υπάρχει περίπτωση να αγοράσω μικρό αυτοκίνητο για την πόλη και να μην έχει αυτόματο κιβώτιο... Ευκολία απίθανη, εξαιρετικά μικρή κατανάλωση, συνέχεια μέσα στις ροπές γιατί είναι 6τάχυτο... αυτόματο και πάλι αυτόματο...
nico... (26/5/2008, 11:11) Συμφωνώ ότι τα αυτόματα κιβώτια είναι ήδη το παρόν, ειδικά για την κίνηση στην πόλη (και τα μποτιλιαρίσματα). Είχα για δεκαετίες αυτοκίνητα τόσο με αυτόματα όσο και με χειροκίνητα κιβώτια. Τα παλιά αυτόματα είχαν τη συνήθεια να ρίχνουν την τελευταία τους ταχύτητα (συνήθως 3η ή το πολύ πολύ 4η) στα πρώτα 20 - 30 μέτρα από στάση, και πολύ σπάνια "κατέβαζαν" ταχύτητα μόνα τους χωρίς να χρειαστεί να κάνεις kick-down. Τώρα πια δεν είναι τα πράγματα έτσι. Τσ σύγχρονα αυτόματα κρατάνε την ταχύτητα που έχουν ακόμη και όταν σηκώσεις το πόδι σου από το γκάζι, ή και στην κατηφόρα και δεν ανεβάζουν μία ή δύο ταχύτητες. Άρα μπορείς να φρενάρεις με τον κινητήρα πριν την είσοδο σε στροφή, πράγμα που δεν γινόταν παλιά και βασιζόσουν αποκλειστικά στα φρένα σου. Επίσης έχουν τουλάχιστον 5 ταχύτητες. Ο σύγρονος συνδυασμός turbo με αυτόματο (και συνήθως και σειριακό) κιβώτιο δουλεύει αποτελεσματικά. Το turbo-lag έχει μειωθεί στο ελάχιστο. Βεβαίως αν κανείς επιδιώκει "γρήγορη" οδήγηση το χειροκίνητο κιβώτιο είναι ακόμη καλύτερο. Αλλά για σκεφτείτε, επι του συνόλου των ωρών που οδηγείτε, πόσες είναι "κανονικές" και μέσα σε κίνηση και πόσες "γρήγορες" και θα καταλάβετε τόσο τη διαφορά όσο και τι σας ταιριάζει. Το μόνο που χρειάζεται είναι μια εξοικίωση του ποδιού με το γκάζι, ώστε να μπορείς να κάνεις το αυτόματο κιβώτιο να συμπεριφέρεται σχεδόν σαν χειροκίνητο, τόσο πιο προβλέψιμα και έξυπνα είναι πλέον τα αυτόματα κιβώτια.
X5FRO... (26/5/2008, 11:06) ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΛΥΣΗ ΤΟ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ,ΑΛΛΑ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΖΗΜΙΑΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ?ΑΣΤΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΤΥΧΗ ΚΑΙ ΞΕΡΩ.ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΣΤΟΣ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
kodh4... (26/5/2008, 01:32) Οπωσ γραφεται Το αυτόματο κιβώτιο για τα αυτοκίνητα πόλης γίνεται σταδιακά απαραίτητο, αφού ξεκουράζει το πόδι και τον συμπλέκτη και μειώνει τους ρύπους (που σε λίγο θα μας νοιάζουν ακόμη περισσότερο) και την κατανάλωση.Γιατι τοτε στις εργαστασιακές μετρήσεις τα αυτοκινητα αυτα εχουν χαμηλοτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη κατανάλωση
td5zs... (24/5/2008, 23:46) Συμφωνώ απόλυτα. Διαθέτω ένα Mercedes B 170 με αυτοματο σασμάν. Πραγματικά ισχύει αυτό που λένε στην Mercedes Piece of Art κιβώτιο ταχυτήτων. Τέρμα οι μεγάλες καταναλώσεις, και οι αλλαγές δίσκου, πλατό κτλ.
kosta... (24/5/2008, 21:42) Φυσικά και είναι ό,τι πρέπει για την πόλη και για μικρά αυτοκίνητα! Τόσο που με κάνει να αναρωτιέμαι πώς υπάρχει ακόμα απορία γι' αυτό... Έχω εμπειρία από ένα Πάντα με αυτόματο - σειριακό κιβώτιο και μπορώ να πω ότι είναι απόλυτα ικανοποιητικό. Δεν υπάρχει πια λόγος καν να φοβόμαστε στο θέμα αυτό ούτε εταιρίες με κακό παρελθόν!.. Είναι πολύ βολικό για άνετη και απροβλημάτιστη κίνηση ενώ η διπλή ιδιότητα (και σειριακό) σου δίνει τη δυνατότητα, όταν το θέλεις, να μπορείς να οδηγήσεις και πιο παραδοσιακά!... Μόνο μειονέκτημα το ότι ακόμα κυκλοφορούν στα περισσότερα (ακόμα και μικρά) αυτοκίνητα μόνο στις πιο πολυτελείς εκδόσεις τους, με αποτέλεσμα να πρέπει να πληρώσεις αρκετά περισσότερο αυτή την άνεση. Ήδη όμως μπορείς να το έχεις σε αρκετά απλά προσθέτοντάς το ως "έξτρα" και στις πιο φθηνές εκδόσεις... Το συστήνω ανεπιφύλακτα!
Yiorg... (24/5/2008, 17:11) Εδώ και 4 χρόνια είμαι ευτυχής κάτοχος ενός αυτόματου Piccanto 1.1. Σας διαβεβαιώ ότι είναι η χαρά του παιδιού. Παρ' ότι και το "μεγάλο" μου είναι αυτόματο, η ευκολία κίνησης που προσφέρει και φυσικά το ότι χωράει παντού, το κάνουν να είναι το αγαπημένο μου. Ειλικρινά χαίρομαι όταν πρόκειται να το πάρω για να πάω στη δουλειά μου -ακόμη και μετά από 4 χρόνια. Αλλά και εκτός πόλης για διαδρομές χωρίς πολύ γκάζι -γιατί στις ψηλές στροφές κάνει θόρυβο και ο κινητήρας και το κιβώτιο- είναι άνετο και ξεκούραστο.
arisn... (23/5/2008, 19:06) πολυ ενημερωτικο και χρησιμο το σχολιο σας.ευχαριστω
k.lam... (23/5/2008, 16:28) ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ.ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ ΝΑ ΕΙΣΑΓΟΥΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΕ ΜΕΣΑΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΕΝΑ ΚΑΡΟ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.
dkala... (21/5/2008, 11:06) Πρόσφατα έκανα ένα test drive στο VW Touran.Όπως είναι γνωστό το εν λόγω αυτοκίνητο εφοδιάζεται και με αυτόματο σαζμάν 6 ταχυτήτων. Θερμός οπαδός του χειροκίνητου κιβωτίου ήμουν ιδιαίτερα επιφυλακτικός αλλά πρασγματικά έμεινα έκπληκτος.Απίστευτη ευκολία,ξεκούραση,μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση ιδιαίτερα στο απίστευτο traffic αυτής της πόλης. Για τους πιο ανήσυχους οδηγούς 2 pads στα πλαινά του τιμονιού προσφέρουν την σειριακή λειτουργία του κιβωτίου ανεβάζοντας η κατεβάζοντας ταχύτητες αντίστοιχα.Πραγματικά εξαιρετικό απο όποια πλευρά και αν το δεί κανείς.Σίγουρα το επόμενο αυτοκίνητο μου θα έχει αυτόματο-σειριακό σαζμάν
ssagr... (21/5/2008, 10:33) Τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια των σημερινών αυτοκινήτων είναι πράγματι πολύ εξυπνα και γρήγορα. Ξεπερνώντας και τον τελευταίο ύφαλο (τεκμήριο - κυβικα εκατοστά) νομίζω ότι αποτελούν την πιο σωστή λύση. Άλωστε το οτι κάποιος έβαλε τρία πετάλια σε δύο ποδια μάλλον οφείλεται σε ... λάθος! Και ναι, αν μάθεις να φρενάρεις με το αριστερό πόδι ΄μπορείς να πας πιο σωστά χωρις να <<στραμπουλάς>> το πλαίσιο όποιου οχήματος.