Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
Γέμισε αφρικανική σκόνη: Το πλένεις έξω & πληρώνεις, στο χέρι ή άπλυτο;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Διαλέγουμε αυτοκίνητο στο χρώμα που μας αρέσει όμως μετά κυκλοφορούμε βρόμικοι και ζεματιστοί. Εσείς τι χρώμα θα πάρετε το δικό σας;
Διαβάστηκε από 16652 αναγνώστες

Το χρώμα του αυτοκινήτου είναι σχεδόν πάντα το μήλον της Έριδος όταν έρχεται η στιγμή της αγοράς. Η εξέλιξη της τεχνολογίας στη βαφή έχει κάνει την επιλογή του χρώματος πραγματικά δαιδαλώδη αφού κάθε αυτοκίνητο προσφέρεται σε τουλάχιστον δέκα χρωματισμούς. Και αυτό πριν φτάσουμε στο εσωτερικό ή τους πιθανούς συνδυασμούς. Όμως εκτός από το γούστο, υπάρχουν άλλα κριτήρια για την επιλογή του; Το χρώμα του αυτοκινήτου είναι σχεδόν πάντα το μήλον της Έριδος όταν έρχεται η στιγμή της αγοράς. Η εξέλιξη της τεχνολογίας στη βαφή έχει κάνει την επιλογή του χρώματος πραγματικά δαιδαλώδη αφού κάθε αυτοκίνητο προσφέρεται σε τουλάχιστον δέκα χρωματισμούς. Και αυτό πριν φτάσουμε στο εσωτερικό ή τους πιθανούς συνδυασμούς. Όμως εκτός από το γούστο, υπάρχουν άλλα κριτήρια για την επιλογή του; Το χρώμα του αυτοκινήτου είναι σχεδόν πάντα το μήλον της Έριδος όταν έρχεται η στιγμή της αγοράς. Η εξέλιξη της τεχνολογίας στη βαφή έχει κάνει την επιλογή του χρώματος πραγματικά δαιδαλώδη αφού κάθε αυτοκίνητο προσφέρεται σε τουλάχιστον δέκα χρωματισμούς. Και αυτό πριν φτάσουμε στο εσωτερικό ή τους πιθανούς συνδυασμούς. Όμως εκτός από το γούστο, υπάρχουν άλλα κριτήρια για την επιλογή του; Στο λανσάρισμα κάθε νέου μοντέλου ο σχεδιαστής διαλέγει ένα χρώμα, το «feature color» με το οποίο το παρουσιάζει. Είναι το χρώμα που εκείνος πιστεύει πως ταιριάζει καλύτερα στο δημιούργημά του και συνήθως δεν πέφτει έξω αφού στο μείγμα των πωλήσεων το «feature color» είναι πάντοτε πρώτο. Πράγμα που σημαίνει πως οι περισσότεροι διαλέγουμε πρώτα το χρώμα που ταιριάζει στο αυτοκίνητο και μετά σε εμάς.

Υπάρχουν και εξαιρέσεις και βλέπουμε συχνά και κάποιες εκκεντρικές επιλογές, όμως οι περισσότεροι είμαστε πιστοί στο ντουέτο ασημί-μαύρο. Όμως στην Ελλάδα το χρώμα έχει και χρηστικά χαρακτηριστικά. Αν και δεν είναι το σημαντικότερο, το χρώμα καθορίζει πόσο βρόμικο φαίνεται το αυτοκίνητο. Τα σκούρα χρώματα λερώνουν αμέσως και απαιτούν συχνό πλύσιμο. Το ίδιο συμβαίνει και με τα κόκκινα και πράσινα, ενώ αντίθετα το ασημί, το μπεζ, το θαλασσί και τα γήινα χρώματα αντέχουν στη σκόνη τη λάσπη και το χώμα.

Στο εσωτερικό ισχύει το αντίστροφο. Τα ανοιχτά χρώματα λερώνουν αμέσως, ειδικά όταν μπαινοβγαίνουν παιδιά στο αυτοκίνητο, τα σκούρα όμως δημιουργούν κλειστοφοβικά αισθήματα. Όχι σε όλους όμως. Δεν είναι τυχαίο που τα περισσότερα αυτοκίνητα στην Ελλάδα πωλούνται με μαύρο εσωτερικό. Το μαύρο αρέσει γιατί είναι επίσημο, δίνει ειδικό βάρος στο αυτοκίνητο και πολλές φορές μια πολυτέλεια. Είναι όμως μακράν το χειρότερο χρώμα για το ελληνικό καλοκαίρι.

Πέρσι το Auto Motor und Sport είχε κάνει έρευνα για τη θερμοκρασία που αναπτύσσεται στο εσωτερικό των αυτοκινήτων αναλόγως χρώματος. Πήρε τέσσερα Kia Rio, ένα ασημί, ένα κόκκινο, ένα μπλε και ένα μαύρο, και μέτρησε στη διάρκεια μιας Αυγουστιάτικης μέρας τη θερμοκρασία του εσωτερικού σε σκιερό χώρο της κεντρικής κονσόλας. Οι διαφορές ήταν τεράστιες. Με τον ήλιο ντάλα και μετά από 6 ώρες στο πάρκινγκ, το ασημί δεν ξεπέρασε τους 70 βαθμούς, θερμοκρασία που το μαύρο είχε φτάσει δύο ώρες νωρίτερα στην κούρσα του για τους 122 βαθμούς. Τα εσωτερικά ήταν όλα μαύρα, άρα η διαφορά είχε να κάνει μόνο με το εξωτερικό χρώμα.

Άρα το μαύρο είναι η λάθος κίνηση για την Ελλάδα. Εξασφαλίζει πως το αυτοκίνητο θα είναι πάντα βρώμικο και καυτό. Και όμως μερικοί το προτιμούν. Η χρηστικότητα δεν είναι πάντοτε πρώτη σε τέτοια θέματα, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για το πρώτο χαρακτηριστικό που έχει να κάνει με το προσωπικό γούστο του καθενός. Απλά κατόπιν μετανιώνουμε. Εσείς διαλέξατε σωστά το χρώμα του αυτοκινήτου σας, ή το μετανιώσατε και θα προσέξετε την επόμενη φορά;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
CONST... (30/7/2008, 10:50) Εχω ενα peugeot rally μαυρο και ναι,η αληθεια ειναι οτι θελει συνεχως πλυσιμο αλλα ειναι κουκλι οταν ειναι πλυμενο!Αλλωστε μπρος στα καλλη τι ειναι ο πονος!Οταν δεν αγορασεις αυτο που σου αρεσει θα το βαρεθεις πολυ γρηγορα,ειναι απαραβατος κανονας..
spash... (24/7/2008, 18:03) καλα ολα αυτα που λετε παιδια.το χρωμα ειναι θεμα γουστου και αισθητικης του καθενος.Γιατι ομως απο τα πιο εμπορευσιμα χρωματα για την μεταπωλητικη αξια του αυτοκινητου θεωρειται το μαυρο?αρα αυτο ζηταει περισσοτερο ο κοσμος.all time classic,χλιδατο και αν ειναι και μεταλλικο ολα τα λεφτα
babis... (22/7/2008, 12:02) Άν έχεις γκαραζ και αυτόματο κλιματισμό το μαύρο είναι το καλύτερο χρώμα, αν όχι εξακολουθεί να είναι πιό το πιό ωραίο, αλλά όντως λερώνει εύκολα.Όμως το λευκό είναι απαίσιο σαν παγωτατζίδικο
ikons... (22/7/2008, 10:01) Κάτοχος CORSA OPC... και ΟΧΙ, ΔΕΝ ΤΟ ΠΗΡΑ ΣΕ ΜΠΛΕ! :-))) STAR SILVER για τους λόγους που πολύ σωστά αναφέρει το άρθρο όπως και για το ότι, τα σκούρα χρώματα, απορροφώντας πολύ περισσοτερο την ηλιακή ακτινοβολία γερνάνε και ποιο γρήγορα. Αφήστε που σε τετοιο χρώμα,είσαι και πολύ ποιο "μοναδικός", αφού ελάχιστα είναι τα corsa opc που κυκλοφορούν σε ασημί! ;-)
manos... (19/7/2008, 09:44) Ασημί και πάλι ασημί, δεν το συζητώ! Εμείς έχουμε ένα Toyota Corolla 1,4 sedan του 2000 σε ασημί και του πάει πολύ!
vas_p... (18/7/2008, 20:44) Σιγουρα ΑΣΠΡΟ που ειναι και της μοδας και δεν τραβαει πολυ ακτινοβολια.Και το SEAT LEON σε λευκο παιζει, και το KIA CEED σε λευκο παιζει.... αντε να κερδισεις εκει μεσα!!!!
ogoli... (18/7/2008, 17:26) prosopika mauro amaksi den tha epairna.Gia thn xora mas to kalytero einai leyko.Den leronei eykola antanakla tin aktinovolia toy ilioy einai eykolo stin synthrish an vaftei mia porta px den fenetai ktl.Dystyxos omos exoyme san laos thn tash na nomizoyme oti otan to mayro to vlepoume kalogialismeno sthn ekthesi tha einai etsi kai meta apo 2-3 meres kykloforiash meta apo 2-3 plysimata .Afhste poy glytoneis kai th xreosh toy metalikoy eidika an milame gia megalo amaksi einai mia mikri periousia .
pkaps... (18/7/2008, 15:47) Ασημι/λευκο η καποιο ανοιχτο χρωμα για να μην εισαι συνεχεια με το πανι στο χερι και το αιρκοντισιον στο φουλ, εστω και αν οπτικα δεν ειναι τα πλεον επιθυμητα χρωματα. Ολοι σχεδον θελουμε μαυρο η καποιο αλλο σκουρο χρωμα αλλα η συμβιωση μαζι τους απαιτει, για να μενουν ομορφα, κοπο και χρονο εκτος του οτι καινε κατω απο τον ηλιο και δεν μπορεις να τα ακουμπησεις. αλλτν μαψ
aua_j... (18/7/2008, 12:30) Τα χρώματα από τα οποία έχω προσωπική εμπειρία είναι ένα ανοιχτό γαλάζιο (ΟΚ με τη σκόνη και τις ψιλογρατζουνιές, αλλά έλκει τις κουτσουλιές σαν μαγνήτης) και το μπλέ-σκούρο - τωρινό αυτοκίνητο- (το οποίο είναι πολύ όμορφο όταν είναι πλυμμένο, αλλά ζεσταίνεται κάπως το καλοκαίρι είναι αλήθεια και ... φαίνεται το παραμικρό "τσίκ" πάνω του, χώρια η σκόνη). Οπότε το επόμενο αυτοκίνητό μου θα είναι ... ασημί ή κάποιο "ασημίζων" χρώμα. Ωραία η ομορφιά αλλά ωραιότερη η πρακτικότητα.
ietio... (18/7/2008, 11:33) Δεν πιστεύω ότι είναι και τόσο θέμα δικής μας επιλογής το χρώμα.. Πας σε μια αντιπροσωπεία, σου δίνουν το προσπεκτους όπου μέσα έχει 20 χρώματα. Ρωτάς ποια φέρνουν, και τα 20 γίνονται.. 5! (μαύρο – ασημί - άσπρο – σκούρο μπλε άντε και κάνα κόκκινο.). Αυτό που σου αρέσει από τα 20, έχει χρόνο παράδοσης …180 μήνες και ο πωλητής σε προειδοποιεί ότι η μεταπολιτική του αξία σε 2 μήνες (μετά τους 180 φυσικά) θα είναι κάτι λιγότερο από ένα πακέτο τσιγάρα. ..Τελικά διαλέγεις ότι υπάρχει διαθέσιμο από την τελευταία καραβιά, μπας και ξεμπερδέψεις σε κανά 2μηνο… Νομίζω είμαστε μικρή αγορά και άτολμος λαός τελικά σε θέματα αισθητικής.. Η επιλογή μαύρο – ασημί είναι η πιο ‘play it safe’ και καταλήγουμε εκεί γιατί οτιδήποτε άλλο είναι απλώς… μη λογικό έως και μαζοχιστικό.
necro... (18/7/2008, 09:04) To mauro kai to kokkino ths fwtias einai makran ta kallitera. Den mporw na skeftw kapoion na agorazei allo xrwma gia na mhn krataei zesth to eswteriko to kalokairi. Skefteite ti xrwma einai oles oi ama3ares se tainies. O gnwstos KIT? To...ergaleio twn DUKES? Giati allwste sthn Ispania gia to mauro kai to kokkino plhrwneis extra asfalistra? Meta apo galops kai ereunes, apodeixthke oti atoma pou katafeugoun se auta ta xrwmata, tous aresei na trexoun kai einai ipopsifioi gia atixima. Vevaia 8a simfwnisw oti yparxei kai sigkekrimeno xrwma gia ka8e ama3wma to opoio to kanei monadiko.
frank... (18/7/2008, 00:25) Iparxi ke allos enas logos gia tin epilogi xromatos: i asfalia!!!! Krima pou stin Ellada ligi antilamvanonte oti ena aftokinito sto xroma tou dromou ine ekseretika disdiakrito ke epikindino. Episis kapia xromata siggentronoun to megalitero arithmo atiximaton.
gd595... (17/7/2008, 20:17) Μα ποιος ασχολείται με αυτές τις λεπτομέρειες?Αυτοί που έχουν μαύρα αυτοκίνητα...δεν είναι δικά τους! Άλλοι τους τα πλένουν άλλοι τους τα πληρώνουν και ο κλιματισμός δουλεύει στο φούλ