Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
Γέμισε αφρικανική σκόνη: Το πλένεις έξω & πληρώνεις, στο χέρι ή άπλυτο;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Toyota iQ εναντίον smart: Έχουν πραγματικά να πουν κάτι παραπάνω οι ιάπωνες;
Διαβάστηκε από 20602 αναγνώστες

Αν και το νέο λιλιπούτειο μοντέλο της Toyota απέχει ακόμη από την ελληνική αγορά, στο Παρίσι είδαμε για πρώτη φορά την τελική μορφή που θα έρθει στην παραγωγή. Το νέο iQ είναι η απάντηση της Toyota στο smart, όμως έρχεται με δέκα χρόνια καθυστέρηση και έχοντας αφήσει τον «άνεμο» της πρωτοτυπίας στο γερμανικό μίνι. Τελικά προσφέρει κάτι παραπάνω; Αν και το νέο λιλιπούτειο μοντέλο της Toyota απέχει ακόμη από την ελληνική αγορά, στο Παρίσι είδαμε για πρώτη φορά την τελική μορφή που θα έρθει στην παραγωγή. Το νέο iQ είναι η απάντηση της Toyota στο smart, όμως έρχεται με δέκα χρόνια καθυστέρηση και έχοντας αφήσει τον «άνεμο» της πρωτοτυπίας στο γερμανικό μίνι. Τελικά προσφέρει κάτι παραπάνω; Αν και το νέο λιλιπούτειο μοντέλο της Toyota απέχει ακόμη από την ελληνική αγορά, στο Παρίσι είδαμε για πρώτη φορά την τελική μορφή που θα έρθει στην παραγωγή. Το νέο iQ είναι η απάντηση της Toyota στο smart, όμως έρχεται με δέκα χρόνια καθυστέρηση και έχοντας αφήσει τον «άνεμο» της πρωτοτυπίας στο γερμανικό μίνι. Τελικά προσφέρει κάτι παραπάνω; Η Toyota είναι μια μάρκα που δεν αντιδρά σπασμωδικά στις αλλαγές τις αγοράς. Οι αποφάσεις που παίρνει έχει αποδείξει πως είναι ώριμες, κάτι που φαίνεται και στην επιτυχία που της έχουν χαρίσει. Θα έλεγε κανείς πως το smart έχοντας στους «ώμους» του δεκαετή εμπειρία της αγοράς έχει άνετα το πάνω χέρι.

Όμως η Daimler, η μητρική της smart βρέθηκε το 1998 όταν παρουσίασε το μοντέλο να δοκιμάζει άγνωστα νερά με ένα ιδιαίτερα διαφορετικό αυτοκίνητο. Μπορεί το smart να πέτυχε να κερδίσει τελικά το αγοραστικό κοινό όμως η κερδοφορία για την εταιρεία ακόμη δεν έχει έρθει. Αυτό είναι κάτι που δεν ταιριάζει στη λογική της Toyota. Τώρα που η αγορά ωρίμασε, «ψήθηκε» με το smart είναι έτοιμη να παρουσιάσει το δικό της μοντέλο.

Φυσικά αυτοκίνητα που καλούνται να καλύψουν τις ίδιες ανάγκες έχουν αναγκαστικά και πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Έτσι το iQ όπως και το smart έχει πολύ μικρές διαστάσεις, αν και ελαφρώς μεγαλύτερες, με κοντό πρόβολο και κάθετο πίσω μέρος. Εδώ όμως τελειώνουν οι ομοιότητες και αρχίζουν οι διαφορές.

Αντίθετα με το smart το iQ έχει τον κινητήρα και την κίνηση στον εμπρός άξονα. Η Toyota σχεδίασε ένα ιδιαίτερα συμπαγές σύνολο κιβωτίου ταχυτήτων με διαφορικό, το οποίο χώρεσε στον εμπρός χώρο. Η μονάδα κλιματισμού είναι επίσης πολύ μικρή, χωρίς να υστερεί σε απόδοση, και το δοχείο καυσίμων έχει απλωθεί στο πάτωμα. Με αυτόν τον τρόπο το iQ δε θα έχει να αντιμετωπίσει όλες εκείνες τις δυστροπίες του smart που λόγω των μηχανικών του επιλογών είναι ξεχωριστό αλλά και περίεργο.

Με τον κινητήρα στο εμπρός μέρος η Toyota λέει πως το iQ θα πετύχει τα 5 αστέρια στο EuroNCAP (έναντι τεσσάρων του smart) ενώ πίσω έχει τοποθετήσει για πρώτη φορά αερόσακο για την προστασία των κεφαλιών των επιβατών. Πίσω επίσης η Toyota έχει καταφέρει να τοποθετήσει και ένα κάθισμα ακόμη, για τρίτο επιβάτη. Η σχεδίαση του ταμπλό επιτρέπει στο συνοδηγό να σύρει το κάθισμά του αρκετά εμπρός αφήνοντας χώρο ώστε να χωρέσει ένας ενήλικος στο πίσω κάθισμα χωρίς να στριμωχτεί ιδιαίτερα ο ίδιος.

Με τον γνωστό από το Aygo κινητήρα του ενός λίτρου και 68 ίππων από πλευράς επιδόσεων δεν αναμένεται τεράστια διαφορά, αν και η Toyota ανακοινώνει μόλις 99 γρ. διοξειδίου του άνθρακα για κάθε χιλιόμετρο έναντι 112 του smart, και αναμενόμενα χαμηλότερη κατανάλωση, κυρίως λόγω του μηχανικού κιβωτίου έναντι του ημιαυτόματου του smart.

Φαίνεται πως η Toyota αν και μπαίνει αργά στο παιχνίδι έχει κάτι παραπάνω να πει από τους γερμανούς. Εσείς θα το περιμένετε ή θα προτιμήσετε την σταθερή αξία του smart;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
panos... (18/10/2008, 13:19) ΜΗΝ ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ!ΤΟ SMART ΠΟΥΛΑΕΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΟΥ.ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΜΟΔΑ!SMART ΑΠΛΑ,ΦΤΙΑΓΜΕΝΑ,CABRIO,ROADSTER.ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΟΥ ΤΙΣ ΜΟΡΦΕΣ.ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ.ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΚΑΙ ΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ MERCEDES.KATI ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ Η BMW ΜΕ ΤΟ MINI COOPER.ΤΟ SMART ΜΟΝΟ ΔΥΟ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΧΤΥΠΗΣΟΥΝ.Η AUDI KAI H BMW.ΤΟ ΙQ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΕΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΜΑΞΑΚΙ ΠΟΛΗΣ.ΤΙΠΟΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ!Η ΜΟΝΗ ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟ SMART ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΘΕΣΕΙΣ.ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟ SMARTAKI EINAI H AΔΥΝΑΜΙΑ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ.ΚΑΙ ΑΠΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟΠΟΛΙΟ ΤΗΣ MERCEDES ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ.ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ.
geoar... (15/10/2008, 14:51) Κάποιος έξυπνος σχολίασε πως toyota είναι και όχι audi αναφερόμενος στη ποιότητα, τεχνογνωσία κλπ... Αυτό έλειπε να συγκρίνουμε τα γεροντο-αυτοκίνητα με τα αντίστοιχης τιμής Toyota-Lexus αυτοκίνητα... Έλεος ξυπνήστε απο το όνειρο του Μπουζουκοπαρκαρίσματος/prestige αέρα... Prius πόσα χρόνια υπάρχει? Lexus RX400h hybrid σας λέει κάτι? Τεχνολογία/γνωσία στο έπακρο. Για να μην πούμε για ποιότητα κατασκευής με τα audi να έχουν ημερομηνία λήξης σε πολλούς τομείς ειδικά τα turbo (πολύ hitech τεχνολογία by the way...)
TZAVA... (15/10/2008, 13:18) ΤΟ (ΗΜΙ)ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΟΥ SMART ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΓΑΝΤΙ ΠΑΝΤΩΣ ΜΕ ΤΟ CONCEPT ΚΑΙ ΒΟΛΕΥΕΙ ΚΑΙ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο LAUDA! ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΑΝΑΛΟΓΟ Η ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΔΩ?
n2kak... (14/10/2008, 20:08) ας ελπιςουμε να εχει χαμηλη τιμη γιατι το ςμαρτ ηταν για πλουςιους.τοσο μικρα αυτοκινητα δεν πρεπει να ξεπερνανε τα 7 με 8 χιλια ρικα το πολυ.ελεος και με το νεοφερμενο 500αρακι της φιατ.τιμη ειναι αυτη,
danos... (14/10/2008, 18:51) iQ και ξερό ψωμί
rusun... (14/10/2008, 17:16) APO TIS PROTES PHOTO FAINETAI (K PISTEYO NA EINAI) POLI KALITERO APO TO SMART.AKOMI I MERCEDES EPAIZE MONI TIS 10 XRONIA ALLA EPAIZE AKRIVA. OPOTE AN TO IQ EINAI PIO F8INO TOTE 8A TO KATATROPOSEI TO SMART GIA PLAKA!!! GIATI TO SMART OYTE MEGALI AKSIOPISTIA EXEI , MONO DYO 8ESEIS YPARXOYN KAI OI KINITIRES EBGAINAN AXRISTOI STA 70.000KM(K POLLA LEO!!). ETSI PISTEYO OTI TO IQ 8A EINAI KALYTERO GIATI EINAI KAI TOYOTA(MIN TO KSEXNAME AYTO). KALORIZIKO LOIPON TO NEO IQ K ELPIZO NA MAS EN8OYSIASEI OLOYS!
kosma... (13/10/2008, 19:15) Το περιμένω με αγωνία! Το SMART δεν με ενθουσίασε παρα μόνο στην αρχή. Γνωρίζοντας την ποιότητα της ΤΟΥΟΤΑ, νομίζω ότι θα κάνει άλλη μια μεγάλη επιτυχία. Δυστυχώς εδώ θα το δούμε το Φεβρουάριο.
kosma... (13/10/2008, 19:12) Γιατί ακούγονται τόσα πολλά αρνητικά απ τους πρώτους τυχερούς(;) κατόχους TIGUAN; Για κάποια τροχαλία του συμπιεστή, του κιβωτίου κ.λ.π; Θερμά παρακαλώ, δώστε μου μια αξιόπιστη απάντηση, όπως και γιατί τόσο παγερή αδιαφορία για τις εν γένει ελληνικές αντιπρωσωπείες; Ευχαριστώ
livie... (13/10/2008, 19:03) Υπάρχουν πολύ καλύτερα αυτοκίνητα με σχεδόν παράλληλο μέγεθος και λιγότερα χρήματα από το Smart. Εάν δείτε τι κυκλοφορεί περισσότερο θα καταλάβετε. Ακόμα υπάρχουν πατροπαράδοτοι παίχτες στην συγκεκριμένοι κατηγορία με άριστη τεχνογνωσία και με σύντομα νέες αφίξεις παρόλο την ιδαίτερα επιτυχημένη πορεία τους με τα μέχρι τώρα μοντέλα τους σ.σ. βλέπε TOPOLINO από την fiat. Ας κρατήσει λοιπόν η ΤΟΥΟΤΑ χαμηλή τιμή και καλύτερη ποιότητα, ύμαρτον το AYGO αυτό δεν είναι TOYOTA. Το έχω 1μιση χρόνο και βλαστήμησα την ώρα που το πήρα. Πολλές φορές δεν πρέπεις να ακούς το τύπο αλλά να παίρνεις αυτό που εσύ θεωρείς καλύτερο.
dimch... (13/10/2008, 16:43) IQ δαγκοτο.... τώρα που διάβασα και τα πρώτα τεστ και μιλάνε για ΑΛΛΟ αμάξι....τόσο μεγάλη διαφορά που λένε ότι το smart είναι ανασφαλές !!!!!
name... (13/10/2008, 12:10) Μάλλον πως τελείωσε η εποχή smart. Εφόσον ύστερα απο 10 χρόνια ακόμα δεν είναι κερδοφόρο για την mercedes, είναι πολύ πιθανόν η έλευση του IQ (και σύντομα άλλων παρόμοιων μοντέλων) να είναι και η οριστική ταφόπλακα του fortwo...είδαμε και πόσο καλά τα πήγε το forfour σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
vmark... (13/10/2008, 10:02) Den einai kalitero tou smart. To automato kivotio einai simantiko se ena autokinito san auto, Kai auto pou prosferei i toyota gia to aygo einai aisxos!Prepei na ta odigisei kapoios gia na apofasisei
djmko... (12/10/2008, 22:05) Ενα ηταν πραγματικα εξυπνο αυτοκινητο κ αυτο δεν ειναι αλλο απο το πρωτο Smart, ειχε μηκος 2,5 μετρα, παρκαρε ευκολα ακομα κ καθετα ηταν αρκετα ασφαλες για την εποχη που βγηκε ειχε εσπ εκαιγε λιγο αλλα ηταν ακριβο, εχει ομως πολυ καλη μεταπωλιτική αξια.. το νεο Smart μεγαλωσε αναιτια κ το IQ ειναι περιπου στα 3 μετρα λιγο μεγαλυτερο δηλαδη απο ενα daihatsu cuore η ενα citroen c1 που ειναι 4θεσια με καλους χωρους (ειδικα το daihatsu cuore) κ ειναι πιο πολυ αυτοκινητα.. Η αγορα μαλλον θα στραφει σε αλλες πραγματικα πιο εξυπνες λυσεις..
xr_do... (12/10/2008, 17:02) αλλος εχη το ονομα και αλλος την χαρη καιρος ηταν καλοριζικο iQ
sonid... (11/10/2008, 20:29) εαν ειναι να βγει στην αγορα και να κανει περι τα 11.000???καλυτερα να λειπει θα πρεπει να περασει χρονος για να το δουμε.αυτοι που αγοραζουν αυτου του ειδους τα αυτοκινητα τα θελουν φθηνα .γυρω στα 6000.οχι να ερχονται με 2-3000 απο γερμανια και να τα πουλαν 8000.
ΜΑΚΜΑ... (11/10/2008, 15:44) ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΩ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΚΑΙ ΜΕRCEDES ΚΑΙ ΤΟΥΟΤΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΟΙΟΝ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΩ ΠΑΝΤΟΣ ΤΟ ΝΕΟ SMART TO ΕΙΔΑ ΤΟ ΩΔΗΓΗΣΑ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΘΡΕΥΤΗΣ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙΣ ΠΙΣΩ ΣΟΥ ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ IQ.ΠΑΝΤΟΣ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
ionfo... (11/10/2008, 07:22) Δεν συγκρίνονται τα δύο αυτοκίνητα. Το smart είναι ανώτερο ποιοτικά και σε άλλη κατηγορία.
wer... (10/10/2008, 17:14) siga re slast toyota einai oxi audi eleos dhladh
a.kou... (10/10/2008, 15:10) Αποτελεί γεγονός αναμφισβήτητο ότι το SMART έπαιζε άνευ σοβαρού (για να μη πούμε ανύπαρκτου)ανταγωνισμού στη συγκεκριμένη κατηγορία. Το IQ, αν είναι μάλιστα φτηνότερο από το SMART, θα έχει να αντιπαραθέσει τις πίσω θέσεις, οπότε αποκτά αμέσως πλεονέκτημα έναντι του SMART για τους οικογενειάρχες με μικρά παιδιά που κατά βάση θέλουν ένα αυτοκίνητο πόλης που να παρκάρει σε απίθανα σημεία και παράλληλα μπορεί να μεταφέρει και τα παιδιά τους στο σχολείο, στο πάρτυ, στη παιδική χαρά κλπ
PTBOU... (10/10/2008, 14:45) Το γεγονός και μόνο ότι έχει 3η θέση στις ίδιες διαστάσεις το κάνει ελκυστικότερο. Δε ξέρω για τους νέους κινητήρες του smart, οι παλαιότεροι τουρμπάτοι στα 600cc έχουν ημ/νια λήξης.
nikal... (10/10/2008, 09:40) safws kai einai kalytero.toyota den einai?
j.kai... (9/10/2008, 16:54) ΤΟ SMART ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΗΚΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΚΑΙ ΠΟΥΛΟΥΣΕ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΑ ΤΙΣ ΔΥΟ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΩ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΟ IQ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΩ. ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΝ ΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΑΝ ΕΠΙΒΑΤΗΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ ΠΟΥ ΘΑ ΒΓΕΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΥ SMART. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΤΟ ΔΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΟΙ ΡΥΠΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ 20% ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ, ΑΝ ΔΕ ΠΑΡΑΜΙΝΕΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΗΣ ΤΟΓΙΟΤΑ, ΠΟΥ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΜΗΧΑΝΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΨΥΧΕΤΑΙ ΕΠΑΡΚΩΣ ΤΟΤΕ ΤΙ ΕΛΠΙΔΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΣΜΑΡΤ? ΟΛΑ ΤΑ ΣΜΑΡΤ ΜΕ ΤΗΝ ΜΗΧΑΝΗ ΠΙΣΩ ΠΑΡΕΔΙΔΑΝ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΣΤΙΣ 70,000ΚΜ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΥΧΕΣ ΜΟΥ IQ IK
ppara... (9/10/2008, 08:55) ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΜΕΡΑ. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ. ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ Η ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ ΕΠΑΙΖΕ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΚΑΙ ΖΗΤΟΥΣΕ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ. ΙΣΩΣ ΔΕ ΜΠΛΟΚΑΡΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΠΑΡΟΜΟΙΩΝ ΜΠΟΝΤΕΛΩΝ ΟΠΩΣ ΤΟ ΚΙΝΕΖΙΚΟ NOODLE. Η ΤΟΥΟΤΑ ΣΕΒΑΣΤΗΚΕ ΤΗΝ "ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΤΕΝΤΑΣ" ΚΑΙ 10 ΕΤΗ ΜΕΤΑ ΛΑΝΣΑΡΕΙ ΝΕΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΙΝΙ! ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΘΗΝΟ...ΕΛΠΙΖΩ!
slast... (9/10/2008, 00:02) ΤΟΥΟΤΑ = αξιοπιστία, άνεση, απλότητα, τεχνογνωσία, ποιότητα και αντιπροσωποία. Θα βγει μπροστά γιατί είναι καλύτερο!!!