|
|
Non-Paper |
Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις | |||||||||||||||||||||||||||||
περισσότερα » | |||||||||||||||||||||||||||||
Toyota iQ εναντίον smart: Έχουν πραγματικά να πουν κάτι παραπάνω οι ιάπωνες; | |||||||||||||||||||||||||||||
Διαβάστηκε από 20602 αναγνώστες | |||||||||||||||||||||||||||||
Αν και το νέο λιλιπούτειο μοντέλο της Toyota απέχει ακόμη από την ελληνική αγορά, στο Παρίσι είδαμε για πρώτη φορά την τελική μορφή που θα έρθει στην παραγωγή. Το νέο iQ είναι η απάντηση της Toyota στο smart, όμως έρχεται με δέκα χρόνια καθυστέρηση και έχοντας αφήσει τον «άνεμο» της πρωτοτυπίας στο γερμανικό μίνι. Τελικά προσφέρει κάτι παραπάνω;
Η Toyota είναι μια μάρκα που δεν αντιδρά σπασμωδικά στις αλλαγές τις αγοράς. Οι αποφάσεις που παίρνει έχει αποδείξει πως είναι ώριμες, κάτι που φαίνεται και στην επιτυχία που της έχουν χαρίσει. Θα έλεγε κανείς πως το smart έχοντας στους «ώμους» του δεκαετή εμπειρία της αγοράς έχει άνετα το πάνω χέρι. Όμως η Daimler, η μητρική της smart βρέθηκε το 1998 όταν παρουσίασε το μοντέλο να δοκιμάζει άγνωστα νερά με ένα ιδιαίτερα διαφορετικό αυτοκίνητο. Μπορεί το smart να πέτυχε να κερδίσει τελικά το αγοραστικό κοινό όμως η κερδοφορία για την εταιρεία ακόμη δεν έχει έρθει. Αυτό είναι κάτι που δεν ταιριάζει στη λογική της Toyota. Τώρα που η αγορά ωρίμασε, «ψήθηκε» με το smart είναι έτοιμη να παρουσιάσει το δικό της μοντέλο. Φυσικά αυτοκίνητα που καλούνται να καλύψουν τις ίδιες ανάγκες έχουν αναγκαστικά και πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Έτσι το iQ όπως και το smart έχει πολύ μικρές διαστάσεις, αν και ελαφρώς μεγαλύτερες, με κοντό πρόβολο και κάθετο πίσω μέρος. Εδώ όμως τελειώνουν οι ομοιότητες και αρχίζουν οι διαφορές. Αντίθετα με το smart το iQ έχει τον κινητήρα και την κίνηση στον εμπρός άξονα. Η Toyota σχεδίασε ένα ιδιαίτερα συμπαγές σύνολο κιβωτίου ταχυτήτων με διαφορικό, το οποίο χώρεσε στον εμπρός χώρο. Η μονάδα κλιματισμού είναι επίσης πολύ μικρή, χωρίς να υστερεί σε απόδοση, και το δοχείο καυσίμων έχει απλωθεί στο πάτωμα. Με αυτόν τον τρόπο το iQ δε θα έχει να αντιμετωπίσει όλες εκείνες τις δυστροπίες του smart που λόγω των μηχανικών του επιλογών είναι ξεχωριστό αλλά και περίεργο. Με τον κινητήρα στο εμπρός μέρος η Toyota λέει πως το iQ θα πετύχει τα 5 αστέρια στο EuroNCAP (έναντι τεσσάρων του smart) ενώ πίσω έχει τοποθετήσει για πρώτη φορά αερόσακο για την προστασία των κεφαλιών των επιβατών. Πίσω επίσης η Toyota έχει καταφέρει να τοποθετήσει και ένα κάθισμα ακόμη, για τρίτο επιβάτη. Η σχεδίαση του ταμπλό επιτρέπει στο συνοδηγό να σύρει το κάθισμά του αρκετά εμπρός αφήνοντας χώρο ώστε να χωρέσει ένας ενήλικος στο πίσω κάθισμα χωρίς να στριμωχτεί ιδιαίτερα ο ίδιος. Με τον γνωστό από το Aygo κινητήρα του ενός λίτρου και 68 ίππων από πλευράς επιδόσεων δεν αναμένεται τεράστια διαφορά, αν και η Toyota ανακοινώνει μόλις 99 γρ. διοξειδίου του άνθρακα για κάθε χιλιόμετρο έναντι 112 του smart, και αναμενόμενα χαμηλότερη κατανάλωση, κυρίως λόγω του μηχανικού κιβωτίου έναντι του ημιαυτόματου του smart. Φαίνεται πως η Toyota αν και μπαίνει αργά στο παιχνίδι έχει κάτι παραπάνω να πει από τους γερμανούς. Εσείς θα το περιμένετε ή θα προτιμήσετε την σταθερή αξία του smart; |
|||||||||||||||||||||||||||||
Σχολιάστε την είδηση | |||||||||||||||||||||||||||||
|
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr