Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
Γέμισε αφρικανική σκόνη: Το πλένεις έξω & πληρώνεις, στο χέρι ή άπλυτο;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Φώτα ημέρας: Υπάρχει κάποια λογική πίσω από όσους λένε «όχι»;
Διαβάστηκε από 29365 αναγνώστες

Τα φώτα ημέρας ακούγονται εκ πρώτης σαν ένα ακόμη οξύμωρο σχήμα. Το να έχεις αναμμένα φώτα την ημέρα ακούγεται σε πολλούς τόσο χρήσιμο όσο τα γυαλιά ηλίου το βράδυ. Όμως τα φώτα ημέρας στα αυτοκίνητα έχουν θεσμοθετηθεί και σε λίγο θα τα έχουμε όλοι. Υπάρχει λόγος για το αντίθετο;

Τα φώτα ημέρας ακούγονται εκ πρώτης σαν ένα ακόμη οξύμωρο σχήμα. Το να έχεις αναμμένα φώτα την ημέρα ακούγεται σε πολλούς τόσο χρήσιμο όσο τα γυαλιά ηλίου το βράδυ. Όμως τα φώτα ημέρας στα αυτοκίνητα έχουν θεσμοθετηθεί και σε λίγο θα τα έχουμε όλοι. Υπάρχει λόγος για το αντίθετο; Τα φώτα ημέρας ξεκίνησαν από τις βόρειες χώρες όπου τον χειμώνα λίγο η μικρή διάρκεια της ημέρας, λίγο η καταχνιά από τον καιρό κάνουν την ορατότητα τουλάχιστον περιορισμένη. Καλό είναι να υπάρχουν φώτα ώστε να φαίνονται τα αυτοκίνητα.
Πόσο δύσκολα όμως φαίνονται τα αυτοκίνητα ντάλα Ιούλιο μεσημέρι στην Αθήνα; Τα φώτα ημέρας μάλλον περισσεύουν. Πειράζει όμως να είναι αναμμένα; Ποιο είναι άραγε το πρόβλημα, όσο «άχρηστα» και αν είναι;
Από τη μία πλευρά το επιχείρημα της Ε.Ε. που θέλει να τα επιβάλει βασίζεται σε έρευνα που έχει δείξει πως τα φώτα ημέρας μειώνουν τα ατυχήματα στους δρόμους. Φυσικό είναι αφού τα φώτα κάνουν τα αυτοκίνητα πιο ευδιάκριτα στους καθρέφτες και μπορείς νωρίτερα να δεις τι συμβαίνει πίσω σου. Ειδικά το χειμώνα που είναι πιο σκοτεινά.
Από την άλλη ο αντιδραστικός Έλληνας δεν αρέσκεται στην επιβολή τέτοιων μέτρων που θεωρεί μάλιστα ότι τον επιβαρύνουν και στην τσέπη. Μπορεί, σου λέει, να μην πληρώνω ΔΕΗ για τα φώτα του αυτοκινήτου, αυξάνεται όμως η κατανάλωση ή ακόμη (αν είναι δυνατόν) φθείρονται οι λάμπες.
Και στο κάτω - κάτω, στην Ελλάδα δεν χρειάζονται. Ή μήπως όχι; Γιατί ακόμη και τον Ιούλιο με τον ήλιο να λάμπει, τα φώτα ημέρας ξεχωρίζουν. Έχουν μια θέση εκατέρωθεν της μάσκας του αυτοκινήτου που αμέσως κάνουν τη σιλουέτα τους αναγνωρίσιμη ως κινούμενο όχημα. Δεν είναι δηλαδή ότι «φέγγουν» αλλά ότι φαίνονται στο μάτι ως κάτι στο οποίο πρέπει να δώσουμε προσοχή.
Αλλά ακόμη και αν τον Ιούλιο δεν κάνουν διαφορά, την κάνουν σίγουρα τον Ιανουάριο. Και αν δεν έχεις μάθει να τα ανάβεις τον Ιούλιο, δεν τα ανάβεις ούτε τον Ιανουάριο. Ενώ αν αποτελούν σύστημα του αυτοκινήτου, ανάβουν πάντα και τελειώνει η υπόθεση.

Επίσης με τα φώτα ημέρας θα εκλείψει στην Ελλάδα και το φαινόμενο που αντιμετωπίζουμε με οδηγούς που επιμένουν να κινούνται με τα φώτα τους σβηστά, το χάραμα ή το σούρουπο, μέσα στα τούνελ ή με βροχή και δεν τους βλέπεις με τίποτα. Ακόμη, αυτοκίνητα που έχουν μονίμως φωτιζόμενους πίνακες οργάνων και εσωτερικού θα έχουν επιτέλους και ένα φως αναμμένο έξω. Γιατί οι οδηγοί τους βλέποντας όλα τα φώτα εντάξει μέσα ξεχνούν να τα ανάψουν το βράδυ. Πολύ επικίνδυνο.
Όσο για την κατανάλωση και την «φθορά» των λαμπτήρων, τα πράγματα είναι μάλλον λιγότερο ανησυχητικά από όσο νομίζουμε. Με τα σημερινά φώτα θέσης, τα μικρά δηλαδή αναμμένα η κατανάλωση του αυτοκινήτου αυξάνεται λιγότερο από 0,2%. Που σημαίνει πως στα 10 λίτρα ανά 100 χλμ η κατανάλωση με τα φώτα θέσης αυξάνεται στα 10,02 λίτρα. Δηλαδή στις 15.000 χλμ που κάνει ένα αυτοκίνητο κατά μέσο όρο το χρόνο, μιλάμε για 3 λίτρα βενζίνης περισσότερα.
Επειδή αυτά τα 3 λίτρα είναι ελάχιστα σε ένα χρόνο, η Ε.Ε. όμως τα μετράει (γιατί αν πολλαπλασιαστούν με όλα τα αυτοκίνητα της Ένωσης είναι αμέσως αρκετά) τα φώτα ημέρας θα είναι σχεδιασμένα ώστε να «καίνε» λιγότερο από αυτό. Μάλιστα επειδή θα είναι τεχνολογίας LED η κατανάλωσή τους είναι αμελητέα και η διάρκεια ζωής τους πολύ μεγάλη. Το κόστος τους δε (όταν καούν) θα είναι μικρό.
Άρα τελικά ποιο είναι το πρόβλημα; Εσείς αντιτίθεστε στην εφαρμογή των φώτων ημέρας στα νέα αυτοκίνητα; Τι σας πειράζει; Τώρα τι κάνετε; Ανάβετε ποτέ φώτα την ημέρα; Παρατηρείτε γύρω σας πως φαίνονται οι άλλοι για να ανάψετε τα δικά σας;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
borei... (19/10/2015, 10:58) I want to know in which countries, the lights are on all day thank you
onlyf... (28/1/2010, 19:54) Αν σας καίει τοσο πολύ το θέμα της κατανάλωσης και σας πειράζουν τα 3 λίτρα τον χρονο (δηλαδή όχι πάνω απο 4 ευρώ το χρόνο) βγάλτε τους αερόσακους απο τα οχήματα, τις ενισχύσεις στο πλαίσιο και όλα τα συστήματα ασφαλείας που την τελευταία δεκαετία έχουν αυξήσει το βάρος των αυτοκίνητων και λόγω των οποίων η κατανάλωση αυξάνεται πολύ περισσότερο απο 3 λίτρα το χρόνο... Τα φώτα ημέρας έχει αποδειχθεί οτι μειώνουν τα ατυχήματα σε ΟΛΕΣ τις χώρες. Το ότι κάποιος τράκαρε με τα φώτα ανοιχτά δεν θα πει τίποτα, δηλαδή αν κάποιος σκοτωθεί σε αυτοκίνητο με αερόσακους θα πει ότι οι αερόσακοι ειναι άχρηστοι στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής?
giann... (28/1/2010, 03:08) Το να έχεις αναμμένα τα φώτα σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας (ομιχλη βροχή κτλ) για να σε βλέπουν θεωρείται αυτονόητο.Τώρα αν δεν μπορείς να δείς μεσα στο κατακαλόκαιρο, ντάλα μεσημέρι ένα αμάξι να έρχεται καταπάνω σου τότε δεν χρειάζονται ούτε φωτάκια ούτε LEDακια.Γυαλία σου χρειάζονται...
haris... (27/1/2010, 15:28) Πάντα αναμμένα.
gakou... (27/1/2010, 09:47) ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΕ ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΤΟ 1999 - 2000!!! ΓΙΑ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ, ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ 20%!!!
micha... (27/1/2010, 05:10) Επειδή πολλοί δεν έχουν καταλάβει τι γίνεται, τα φώτα ημέρας επιβάλοντε επειδή είναι αδύνατον να μορφώσεις το κάθε ....να τα ανάβει σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, και έτσι μπαίνουν από τους κατασκευαστές για να αυξηθεί η ασφάλεια στο σύνολο. Οι περισσότεροι νομίζουν οτι τα φώτα είναι για να βλέπεις. Αν όλοι οι οδηγοί ήξεραν να οδηγούν, δεν θα χρειαζόταν ούτε το ABS, αλλά επιβλήθηκε για να πιαστεί όλη η γκάμα των οδηγών. Παρατηρήστε παλιές μοτοσυκλέτες, πόσοι έχουν αναμένα τα φώτα - άντε το 10%, ενώ στις καινούργιες που είναι μόνιμα ανοιχτά - το 100%. Μου αρέσει που πολλοί μιλάνε για την οικονομία των 3 λίτρων το χρόνο όταν πέρνουν το αυτοκίνητο καθημερινά για ψήλου πήδημα και μποτιλιαρίζοντε παντού.
sssst... (26/1/2010, 08:44) Μπορεί τα φώτα ημέρας σε μια μεσογειακή χώρα όπως η Ελλάδα να΄έχουν μικρότερη σημασία από ότι σε μια σκοτεινή βορινή ευρωπαική χώρα, αλλά σε κάθε περίπτωση βοηθάνε, λίγο ή πολύ δεν έχει σημασία. Συμφωνώ με τους φίλους που αναφέρονται σε κινητά και φώτα ομίχλης (ειδικά τα πίσω), το κακό έχει παραγίνει (και φυσικά Τροχαία πουθενά, μόνο σε κάτι διόδια για να γεμίσουν το μπλοκάκι με μπροστινά φώτα ομίχλης (χαμηλά), τα οποία στην εθνική οδό δεν ενοχλούν (τουλάχιστον σε νεώτερα αυτοκίνητα που είναι διαθλαστικά και όχι 'καρφιά')...
stsou... (26/1/2010, 01:34) ΠΕΡΥΣΙ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ ΕΙΧΑ ΠΑΕΙ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΜΕ ΦΩΤΑ ΗΜΕΡΑΣ. ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΜΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΑΛΛΑ ΜΕΤΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΟΗΜΑ ΣΤΟ ΝΑ ΦΕΝΕΤΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ.ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΟΠΟΤΕ ΜΠΑΙΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ (ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ - ΕΘΝΙΚΕΣ ΟΔΟΥΣ) ΠΑΝΤΑ ΕΙΜΑΙ ΜΕ ΑΝΑΜΕΝΑ ΦΩΤΑ .ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ.
ignch... (25/1/2010, 20:39) Συμφωνώ με τον/την curga... Άλλωστε σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα πλέον, υπάρχει το αυτόματο άναμα φώτων (όταν το φως της ημέρας δεν είναι αρκετό) που είναι και η οικονομικότερη-οικολογικότερη και ασφαλέστερη λύση. Δεν είναι όλα ή ασπρο ή μαυρο υπάρχει και το γκρι που η σύγχρονη τεχνολογία μπορεί και πρέπει να μας το δείξει.
babis... (25/1/2010, 19:36) Απ όποια οπτική γωνία και αν το δει κανείς, το άναμα των φώτων (όχι των ομίχλης βέβαια) δεν βλάπτει κανέναν. Αντίθετα κάνει "ορατά" τα οχήματα (είτε αυτοκίνητα, είτε μοτοσυκλέτες) από όλους. Και αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στις πόλεις όπου ακριβώς επειδή οι ταχύτητες είναι σχετικά μικρές σε σχέση με τους αυτοκινητόδρομους, χρειάζεται το όχημα να είναι ορατό στα φευγαλέα βλέματα (λόγω της κυκλοφοριακής ζούγκλας των πόλεων) των άλλων οδηγών, που δυστυχώς απασχολούν το βλέμα τους, μεταξύ των άλλων, πότε στις διαφημιστικές πινακίδες και πότε (κακώς) στο κινητό τους τηλέφωνο. Όσο για τις αντιρρήσεις των μοτοσυκλετιστών, που΄ήδη το εφαρμόζουν από χρόνια (και πολύ σωστά κάνουν), ότι αν ανάβουν όλα τα οχήματα τα φώτα τους, αυτοί θα είναι λιγότερο "ορατοί", τις θεωρώ τουλάχιστον αφελείς, καθώς με αυτή τη λογική τα βράδυα που όλα τα οχήματα έχουν εξ ανάγκης αναμένα φώτα, θα έπρεπε να είναι ..."αόρατα" (!!!) Θα ήταν πολύ βολικό να φαίνεται μόνο το δικό μας όχημα, αλλά "δυστυχώς" υπάρχουν και χιλιάδες άλλα οχήματα με τα ίδια δικαιώματα με τα δικά μας.
ge.ef... (25/1/2010, 18:59) Δεν ημαστε σκανδιναβοι για να εχουμε 18 ωρες σκοταδι και υποτιθεται οτι το εβαλαν στις μηχανες για να ειναι ευδιακριτες απο τα αυτοκινητα.Το mazda 6 που εχω το εχει αυτο το κολπο με αποτελεσμα να μην σβηνουν τα φωτα με τιποτα,μερα-νυχτα και εχω βαρεθει να μου κορναρουν και να με κραζουν καταμεσημερο γιατι τα ξεχασα αναμενα και καλα.Το βρισκω ανουσιο και αστειο αυτο αφου οπως και να το κανεις απαιτει ποσοστο ενεργειας σε μερες που ολα κινουνται γυρω απο την εξοικονομηση της!
linas... (25/1/2010, 17:16) ΤΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΦΩΤΑ ΗΜΕΡΑΣ ΤΟ ΘΕΩΡΩ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΡΥΘΜΙΣΟΥΝ ΟΠΩΣ ΣΤΑ ΔΙΚΥΚΛΑ ΝΑ ΣΒΗΝΕΙ ΟΤΑΝ ΒΓΑΛΕΙΣ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ. ΒΕΒΑΙΑ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΘΑ ΒΡΕΙ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΤΑ ΣΒΗΣΕΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΒΡΑΧΥΚΥΚΛΩΜΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΘΑ ΑΝΑΒΕΙ ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ ΟΜΙΧΛΗΣ. ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ ΤΑ ΦΩΤΑ ΜΟΥ ΤΑ ΕΧΩ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΝΑΜΜΕΝΑ ΟΧΙ ΓΙΑ ΝΑ ΒΛΕΠΩ... ΝΑ ΜΕ ΒΛΕΠΟΥΝ!!!!!!!!!!
atiti... (25/1/2010, 16:39) Κάτι για τους οδηγούς που έχουν μονίμως αναμένους και τους προβολείς ομίχλης μπορεί να γίνει?
ebeta... (25/1/2010, 15:05) ΑΝ ΣΤΕΛΝΕΙ Ο ΑΛΛΟΣ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ...ΤΙ ΝΑ ΣΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΤΕ ΤΑ ΦΩΤΑ...LED???!
sv5by... (25/1/2010, 13:41) Ως δικυκλιστης θα διαφωνησω με το μετρο...Σημειωτεον οτι η υποχρεωτικη χρηση φωτων την ημερα απο τα δικυκλα ανς των 50 κυβικων που ισχυει απο το 2004 εχει σωσει παραπολυ κοσμο, συμπεριλαμβανω και τον εαυτο μου μεσα σε αυτους...με την χρηση φωτων την ημερα οι δικυκλιστες χανουν ενα πολυ σημαντικο αποτρεπτικο παραγοντα ατυχηματος για τον απλουστατο λογο του οτι δεν θα ξεχωριζουν ποια απο τα αυτοκινητα..Στην Γαλλια εχουν γινει μεγαλες διαμαρτυριες απο συλλογοσ μοτοσυκλιετιστικους για το συγκεκριμενο θεμα...οπςσ και βεβαια ειδαν αυξηση των ατυχηματων τους με μηχανες. Η Ελλαδα ειναι μια χωρα που εχει το μεγαλυτερο ποσοστο του χρονου ηλιοφανεια οποτε θεωρω οτι το συγκεκριμενο μετρο μαλλον υπερβολικο θα ηταν για εμας.Ως οδηγος αυτοκινητου θα πω μονο το εξης : Η ελλειψη οδηγικης παιδιεας ειναι το προβλημα μας και οχι το αν θα εχουμε μονιμως ανναμενα φωτα η οχι.Ο κωδικας ορθως λεει αναψτε τα φωτα σας στο τουνελ και ορθως οριζει την χρηση φωτων κατα την διαρκεια της ημερας για τους αυτοκινητιστες...Επομενως το προβλημα δεν ειναι σον Κ.Ο.Κ αλλα στον τροπο που εχοθμε μαθει να οδηγουμε...με ατομικη και οχι συλλογικη σκεψη
milti... (25/1/2010, 09:05) ΤΑ ΦΩΤΑ ΗΜΕΡΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΑΝΑΜΜΕΝΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ . ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΙΚΡΑ - ΜΕΓΑΛΑ . ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΕΝΔΕΙΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΠΩΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ .
cufli... (24/1/2010, 21:43) Ευρώπη μπορεί να θεωρούμαστε, αλλά ίδιο κλίμα με Σκανδιναβία και κεντρική ευρώπη , σίγουρα δεν έχουμε. Αν κάποιος νομίζει ότι με τα φώτα ημέρας θα αυξηθει η οδική ασφάλεια κατά την γνώμη μου κάνει λάθος. θεωρώ αυτονόητο ότι σε συνθήκες όπου ο ορατότητα δεν είναι καλή , καλό είναι τα φώτα να είναι αναμένα (π.χ ομίχλη, βροχή). Αυτό επιβάλει η κοινή λογική. Δεν είναι ανάγκη να έχει κάποιος φώτα ημέρας για να το πράξει αυτό. Αντίθετα το να έχει κάποιος φώτα αναμένα όταν η ορατότητα είναι ικανοποιητική δεν έχει νόημα. Τα φώτα ομίχλης (που και αυτά φώτα είναι) ορισμένοι "μάγκες" τα έχουν αναμένα πρωί-βράδυ.....σαφώς είναι αναγνωρίσιμοι, αλλά ταυτόχρονα είναι και πολύ ενοχλητικοί.......σου έρχονται τα δάκρυα στα μάτια από τις αντανακλάσεις. Άν τυχόν η LADA 'εβγαζε φώτα ημέρας, τότε την επομένη οι έχοντες ακριβό αυτοκίνητο, θα κυκλοφορούσαν με τα φώτα σβηστά....μιας και όσοι τα χρησιμοποιούν σήμερα, ελάγχιστα νοιάζονται για την οδική ασφάλεια....περισσότερο τους ενδιαφέρει η φιγούρα και η άμεση αναγνώριση του ακριβού αυτικινήτου που έχουν. Αν θέλουμε ασφάλεια ας φτιάξιουμε δρόμους, ας εξαφανίσουμε τις λακούβες.......και για να γίνω πιο αυστηρός ας αποσύρουμε όλους εκείνους τους παράγοντες που αποσπούν την προσοχή κατά την διάρκεια της οδήγησης...και τους ξέρουμε όλοι μας(αλκοόλ, κάπνισμα, ράδιο, κινητό, navigator),Ας βάλουν ραντάρ στην εθνική που σε καταγράφει όταν έχεις ταχύτητα >120km/h (σύστημα Τutor στην Ιταλία) και ας σταματήσουμε τις μπούρδες του marketing. Η ασφάλεια δεν είναι μόδα. Ευχαριστώ.
nicka... (23/1/2010, 17:53) ΜΠΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΤΟΥΝΕΛ ΤΗΣ ΑΝΩ ΤΟΥΜΠΑΣ ΜΕ ΓΝΩΣΤΟ ΜΟΥ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ.ΤΟΥ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΨΕ ΦΩΤΑ ΚΑΙ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΜΕ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΒΛΑΚΕΙΑ ΟΤΙ ΤΟ ΤΟΥΝΕΛ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΩΣΤΕ ΒΛΕΠΕΙ.ΥΠΟΨΙΝ ΟΤΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΕΡΝΑΕΙ ΤΑΚΤΙΚΑΜΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΤΟΝ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗ ΚΑΙ ΩΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΣΕ ΔΕΚΟ ΣΤΗ ΘΕΣ\ΝΙΚΗ ΕΠΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΧΤΥΠΟΥΣΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΦΕΥΓΕ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΤΟΥ ΤΗΝ ΧΤΥΠΟΥΣΑΝ ΑΛΛΟΙ.ΤΩΡΑ ΒΕΒΑΙΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΠΩΛΕΙΤΑΙ Η ΔΕΚΟ.ΜΕ ΤΟ ΜΗΧΑΝΑΚΙ ΤΟΥ ΔΕ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΜΟΝΙΜΑ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ.ΑΠΑΝΤΑ ΣΕ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΜΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ."Ο ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ".Η ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΤΕ ΠΕΣΤΕ ΤΟΝ.
kanak... (23/1/2010, 04:21) ta fota imeras einai kala mono gia ton kanada pou exei skotadi olo to xrono!edo exei panta ilio!exo ena mazda 6 kai oli tin ora sta FANARIA MOU LENE<>
curga... (22/1/2010, 13:44) Σε μία εποχή που όλοι έχουν στήσει το αυτοκίνητο στον τοίχο, ως υπεύθυνο για την υπερθέρμανση του πλανήτη η απόφαση να έχεις αναμμένα φώτα ντάλα μεσημέρι στην Ελλάδα φαίνεται γελοία. Τα 3 λίτρα βενζίνης αν πολλαπλασιαστούν με όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη (ή έστω στις Μεσογειακές χώρες) θα δώσουν ένα τεράστιο νούμερο ασκόπως καταναλούμενων καυσίμων. Λες και αν κάποιος που είναι τόσο αφηρημένος ώστε να μη δει το αυτοκίνητό σου τον Ιούλιο, θα δει τα ledακια. Με την ίδια λογική μήπως θα ήταν πιο συμφέρον ενεργειακά και πιο ασφαλές να βάφουμε όλα τα αυτοκίνητα έντονο πορτοκαλί;;;
ngito... (22/1/2010, 11:26) Εσείς πιστεύεται ότι οι έλληνες θα ανάβουν τα φώτα ημέρας. Αφού καλά δεν ανάβουν τα κανονικά φώτα σε συνθήκες βροχής ή ομίχλης...
chvez... (22/1/2010, 11:02) ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ Η ΑΝΑΓΚΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΗ ΟΣΟ ΣΤΗ ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑ, ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΦΩΤΑ ΗΜΕΡΑΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΕ ΧΩΡΕΣ ΣΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΙΔΙΩΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΣΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΤΑ ΦΩΤΑ ΑΝΑΒΟΥΝ ΜΟΝΙΜΑ [ΣΤΗΝ Ε.Ε.] ΑΠΟ ΤΟ 2004. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ ΣΥΝΗΘΩΣ, ΑΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΑΝΤΑ, ΤΑ ΑΝΑΒΩ. ΤΕΛΟΣ ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΦΩΤΑ ΗΜΕΡΑΣ ΜΕ ΤΑ LED ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΦΕΤΖΙΔΙΚΑ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟΥΣ...........ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕ ΑΝΑΜΜΕΝΑ ΠΡΟΒΟΛΑΚΙΑ ΟΜΙΧΛΗΣ ΑΝΕΥ ΛΟΓΟΥ.
stath... (22/1/2010, 10:59) Η αυξημένη κατανάλωση βενζίνης επιβαρύνει το περιβάλλον με αυξημένους ρύπους. Από τη μια μεριά φωνάζουμε για μείωση των ρύπων και από την άλλη τους αυξάνουμε. Όσο για τη μικρή αύξηση της κατανάλωσης που λέτε, αυτή θα ισχύει μόνο για τα καινούρια αυτοκίνητα. Πόσοι όμως έχουν καινούρια; Οι περισσότεροι έχουμε παλιά και θα συνεχίσουμε να έχουμε παλιά, για πολλά χρόνια ακόμη. Ακόμη υπάρχει και μια περίπτωση όταν η μπατταρία του αυτοκινήτου μας είναι πεσμένη και έχει ακόμη λίγη ζωή, αλλά δεν έχουμε χρήματα να την αλλάξουμε και την κρατάμε μέχρι τέλος. Η φόρτιση αυτής της μπατταρίας γίνεται πιο δύσκολα όταν έχουμε αναμμένα τα φώτα και μπορεί όταν σβήσουμε τη μηχανή να μην παίρνει μπροστά μετά.
cise1... (22/1/2010, 09:52) ΤΑ ΦΩΤΑ ΗΜΕΡΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
vgeor... (22/1/2010, 08:12) Έχω συνήθειο σε κάθε διαδρομή, χειμώνα καλοκαίρι, να έχω αναμένα τα φώτα. Καθαρά και μόνο για λόγους ασφάλειας. Γι αυτό και είμαι σύμφωνος για την τοποθέτηση φώτων ημέρας στα αυτοκίνητα. Δυστυχώς κάποιες νοοτροπίες δεν αλλάζουν εύκολα. Δε θα ξεχάσω στην τελευταία ομίχλη με βροχή που συνάντησα στην Εγνατία Οδό λίγο πριν τις γιορτές πόσα αυτοκίνητα ήτανε χωρίς κανένα φωτισμό...οι οδηγοί των φορτηγών που τα στολίζουν σαν χριστουγεννιάτικα δέντρα κάτι ξέρουν παραπάνω...
trifo... (21/1/2010, 22:25) Στην Τσεχία είναι υποχρεωτικό και δεν διανοείται κάνεις να κυκλοφορήσει με σβηστά. Στα πρώτα χιλιόμετρα, καθώς δεν το ήξερα, έβλεπα οργισμένους οδηγούς να μου αναβοσβήνουν φώτα και να χειρονομούν λες και είχα διαπράξει κανένα σοβαρό αδίκημα. Συμμορφώθηκα αμέσως και τελικά πείστηκα ότι είναι απαραίτητα. Βλέποντας μετά τους Έλληνες να μεταφέρουν την τσιγκουνιά για εκδίκηση της τη ΔΕΗ και στο δρόμο, οδηγώντας σχεδόν στο σκοτάδι και την πυκνή ομίχλη χωρίς φώτα, νοιώθω.. όχι και τόσο Ευρωπαίος.. .
gd595... (21/1/2010, 17:00) Νομίζω θα χρειαστούμε αρκετό διάστημα προσαρμογής για να συνηθήσουμε οπτικά το θέαμα με αναμμένα φώτα ντάλα μεσημέρι! Εμείς οι Έλληνες δε, ακόμη περισσότερο διάστημα αφού μέχρι να αποκτήσουμε ΟΛΟΙ αυτοκίνητα με τέτοια δυνατότητα, θα περάσουν τουλάχιστον 20 χρόνια!
akalo... (21/1/2010, 15:40) ασφαλως να ειναι υπωχρεωτικα τα ανοιχτα φωτα.εδω στην περιοχη της θηβας που εργαζομαι ξερετε ποσους 'τενεκεδες' εχω δει με σβηστα φωτα πρωινες ωρες και ενω εχει πολυ ομιχλη? και αν τους ρωτησεις θα σου πουν με αφοπλιστικη βλακεια 'αφου εγω βλεπω'...!!!!!!!!!!
a.kou... (21/1/2010, 15:38) ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΕΤΡΟ ΑΜΕΣΑ ΣΥΝΑΡΤΩΜΕΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΔΕ ΒΛΕΠΩ ΛΟΓΟ ΝΑ ΜΗ ΤΟ ΤΗΡΗΣΟΥΜΕ
n2kak... (21/1/2010, 13:34) ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΑΜΕΝΑ ΣΥΝΕΧΩΣ . ΣΕ ΒΛΕΠΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ . ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΑΝΑΜΕΝΩΝ ΦΩΤΩΝ ΘΑ ΗΣΥΧΑΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΝΙΔΕΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕ ΒΡΟΧΗ ΔΕΝ ΤΑ ΑΝΑΒΟΥΝ ΛΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΔΕΗ.
akisb... (21/1/2010, 12:22) 1,Στο παρελθόν οδηγούσα και εγώ με φώτα αναμένα (μεσαία σκάλα) και παρόλα αυτά με χτήπησαν μέρα μεσημέρι (ο οδηγός που με χτύπησε δεν είχε καταναλώσει αλκοόλ ούτε και είχε κάποιο πρόβλημα υγείας,μετά το ατύχημα μου είπε ότι δεν με είδε!!!!) 2,Εχω ταξιδέψει σε βόρειες χώρες πχ Πολονία,Τσεχία, εκεί όλα τα αυτοκίνητα έχουν τα φώτα αναμένα και σας πληροφωρώ ότι μετά από μερικές ημέρες οδήγησης σε αυτές της χώρες είχα συνηθείση τα φώτα των υπόλοιπων οδηγών με αποτέλεσμα να είναι το ίδιο ίδιο ορατοί όπως εδώ στην Ελλάδα. 3,Εάν έγινε έρευνα και δαπιστώθηκε ότι οχήματα με φώτα αναμένα έχουν λυγότερα ατυχήματα ,τότε να τοποθετήσουμε σε όλα τα οχήματα φάρους όπως έχουν και τα αεροπλάνα. Νομίζω πως όλα τα φώτα να ανάψεις στο αυτοκίνητο σου άν ο άλλος οδηγός είναι αφηρημένος θα σε χτυπήσει ότι και να κάνεις.
panag... (21/1/2010, 08:23) Τα φωτα ημερας χρειαζονται, ειδικα για να βλέπεις πίσω σου τις αλλαγές πορειας. Ομως πολλά καινούργια αυτοκίνητα, ειδικά τα audi, εχουν τοσο πολλές συστοιχίες LED , που πραγματικά ενοχλούν στον καθρέφτη. Τι θα γινει με αυτές τις υπερβολές? Αφήστε που είναι και λίγο κιτς. Περιμέναμε περισσότερη διακριτικότητα από τους Γερμανούς !
spide... (21/1/2010, 00:00) ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΣΗΜΕΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ, ΑΛΛΑ ΩΣ ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ. ΤΟ ΠΙΟ ΣΩΣΤΟ ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΟΛΕΩΝ ΟΜΙΧΛΗΣ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΟΜΙΧΛΗ ΔΕΝ ΤΑ ΧΡΙΣΗΜΟΠΟΙΟΥΝ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΟΔΗΓΟΙ. ΕΧΩ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕΡΑ, ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ. ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΙΚΥΚΛΙΣΤΕΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΜΗΧΝΗΣ. ΑΝ ΠΡΟΣΕΧΕΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΤΑ ΑΛΛΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΟΚ , ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΔΗΓΟΣ ΑΛΛΑ ..... ΒΟΣΚΟΣ ΚΑΙ ΕΘΩΡΕΙ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΜΑΝΤΡΙ ΤΟΥ.
marpa... (20/1/2010, 20:48) Ασχετα απο τα αυτοκινητα με ειδικα φωτα ημερας,εγω θεωρω πως ειναι καλο να αναβουμε τα φωτα ακομα και οταν εχει ηλιο!!Ειδικα οταν κινουμαστε σε αυτοκινητοδρομο οπου οι ταχυτητες ειναι μεγαλυτερες και ειναι χρησιμο να αντιλαμβανεσαι το οχημα που σε πλησιαζει απο πιο μακρυα.!! Εγω σπουδαζω Ιταλια...το 90-95% των αυτοκινητων κινουνται με τη μεσαια σκαλα αναμενη και τη μερα,κατι το οποιο βοηθαει αρκετα για τους λογους που αναφερονται και στο αρθρο.Δεν ειναι τιποτα να μαθουμε να τα αναβουμε ολοι μας...μια κινηση παραπανω πριν να ξεκινησουμε το αυτοκινητο!Εγω προσωπικα το εχω συνηθισει και τα αναβω και στην Ελλαδα(τα θεσης τουλαχιστον),οποτε ειμαι θετικος στο να αποκτησουν ολα τα αυτοκινητα φωτα ημερας!! Τωρα αν καποιος πιστευει οτι θα καψει τοσο πολυ βενζινη παραπανω,ας σκεφτει οτι ΙΣΩΣ καποια στιγμη να γλιτωσει και καποιο ατυχημα γιατι θα τον εχουν αντιληφθει νωριτερα και ας αποφασισει!!!
prots... (20/1/2010, 19:53) Προσωπικά επειδή οδηγώ και μοτοσυκλέτα (η οποία έχει μονίμως αναμμένα φώτα ημέρας) έχω συνηθίσει να ανάβω τα φώτα θέσης και στο αυτοκίνητο, κυρίως κατά την κίνηση σε επαρχιακό και εθνικό οδικό δίκτυο. Επικροτώ τη θέση της Ε.Ε. για υποχρεωτικά (και μάλιστα LED) φώτα ημέρας. Ως μοτοσυκλετιστής θεωρώ πως αρκετές φορές έχει σωθεί η σωματική μου ακεραιότητα λόγω των μονίμως αναμμένων λαμπών, καθώς το φως τραβά ευκολότερα το βλέμμα του οδηγού.
argir... (20/1/2010, 19:30) Τα φώτα ημέρας είναι χρήσιμα για την ασφάλεια αφού μας κάνουν περισσότερο ορατούς τραβώντας την προσοχή των άλλων οδηγών ιδίως σε διασταυρώσεις που η έλλειψη προσοχής μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα. Εγώ τις συννεφιασμένες ημέρες ή νωρίς το πρωί ανάβω τα μικρά φώτα (φώτα θέσης) για να είμαι καλύτερα ορατός. Σε αυτοκίνητα που διαθέτουν φώτα ημέρας όπως στα audi και στο insignia πρέπει να πώ ότι είναι και αισθητικά όμορφα. Άρα δεν μπορώ να βρω κάτι αρνητικό από τη στιγμή που κάποιοι οδηγοί χρησιμοποιούν παράνομα και χωρίς σκέψη τα φώτα ομίχλης όλη την ημέρα απλά για επίδειξη.
gsdta... (20/1/2010, 18:00) Εδώ άλλοι ανάβουν τα φώτα ομίχλης την ημέρα ή το βράδυ χωρίς να υπάρχει σύννεφο, τα φώτα ημέρας μας ενοχλούν!!