Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ή υψηλότερη φορολογία καυσίμων; Τι προτιμάτε; Τι θεωρείτε δίκαιο;
Διαβάστηκε από 19152 αναγνώστες

Επειδή η διαρροή είναι ο αγαπημένος τρόπος βολιδοσκόπησης του κοινού στην Ελλάδα, μεταφέρουμε την τελευταία, και πιο σημαντική, για να πάρουμε και εδώ μια γεύση αποδοχής ή αποδοκιμασίας. Το Υπουργείο Οικονομικών «φαίνεται» πως ετοιμάζει κατάργηση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας με ταυτόχρονη αύξηση του φόρου στα καύσιμα κατά 10 ως 15 λεπτά το λίτρο. Τι λέτε; Επειδή η διαρροή είναι ο αγαπημένος τρόπος βολιδοσκόπησης του κοινού στην Ελλάδα, μεταφέρουμε την τελευταία, και πιο σημαντική, για να πάρουμε και εδώ μια γεύση αποδοχής ή αποδοκιμασίας. Το Υπουργείο Οικονομικών «φαίνεται» πως ετοιμάζει κατάργηση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας με ταυτόχρονη αύξηση του φόρου στα καύσιμα κατά 10 ως 15 λεπτά το λίτρο. Τι λέτε; Αρχικά ακούγεται πιο δίκαιο, αφού η μεταφορά των τελών κυκλοφορίας στα καύσιμα σημαίνει ότι όποιος έχει μεγαλύτερο (και άρα με μεγαλύτερη κατανάλωση) αυτοκίνητο, και όποιος χρησιμοποιεί περισσότερο τους δρόμους (κάνει δηλαδή τα περισσότερα χιλιόμετρα) πληρώνει παραπάνω.
Αντίθετα ένας συνταξιούχος που πάει κάθε Τετάρτη στη λαϊκή, μπορεί να κρατήσει το παλιό του θηρίο κυβικών χωρίς καμία σχεδόν επιβάρυνση. Οι ασθενέστερες ομάδες που έχουν μικρά αυτοκίνητα πάλι, ωφελούνται και αυτές αφού αυτά τα αυτοκίνητα έχουν χαμηλή κατανάλωση.

Άρα όλοι είμαστε ευχαριστημένοι. Ή όχι; Γιατί με τη βενζίνη στο 1,5 ευρώ το λίτρο τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Ο πραγματικά οικονομικά ασθενέστερος έχει και παλιότερο αυτοκίνητο. Και τα παλιά καίνε. Αν τώρα τυχαίνει να κάνει και πολλά χιλιόμετρα γιατί τέλος πάντων βρήκε μακριά δουλειά ο άνθρωπος και τι να κάνει, τότε θα πληρώνει «τέλη κυκλοφορίας» (το ανάλογο δηλαδή στο νέο φόρο) ίδια με έναν με νέο αλλά μεγαλύτερο και πολύ ακριβότερο αυτοκίνητο.
Μπορεί δηλαδή με την πρώτη ματιά να γίνεται «αυτόματα» ένα διαχωρισμός οικονομικο-κοινωνικός, που φαίνεται δίκαιος, όμως τελικά το σύστημα έτσι θα είναι τυφλό στα πραγματικά δεδομένα του καθενός. Αφού θα μετράει μόνο η κατανάλωση και η χρήση, ένας «έχων» θα μπορεί να αγοράσει ένα νέο υβριδικό μεγαθήριο και να καταναλώνει όση βενζίνη καίει και κάποιος με ένα Toyota Starlet 15ετίας.
Με αυτό τον τρόπο, ακόμη και έμμεσα παρατείνεται το «αντικίνητρο» αλλαγής του παλιού με νέο αυτοκίνητο, χωρίς όμως να δίνεται κάποιο κίνητρο, εκτός από τη μείωση της κατανάλωσης. Αν κάποιος δεν έχει λεφτά να αγοράσει καινούργιο θα πρέπει απλά να κάτσει στο σπίτι του για να μην κάψει άλλη βενζίνη.
Και φυσικά δεν γίνεται κουβέντα για το περιβάλλον. Με τα παλιά αυτοκίνητα σε χρήση το περιβάλλον επιβαρύνεται. Ένα αυτοκίνητο Euro1 που ρυπαίνει 10 φορές περισσότερο από ένα Euro4 θα μπορεί με το ίδιο κόστος να κινείται συνέχεια, μολύνοντας το περιβάλλον, αφού απλά έχει χαμηλή κατανάλωση.
Επιπλέον, όσοι κάνουν πολλά χιλιόμετρα, πάνω από 15.000 το χρόνο είναι καταδικασμένοι. Αυτό τον αριθμό τον χρησιμοποιεί το κράτος στους υπολογισμούς του για να βγάλει με 10 ως 15 λεπτά στο λίτρο βενζίνης ποσό αντίστοιχο ετήσιων τελών κυκλοφορίας ενός μέσου αυτοκινήτου 1,6 λίτρων. Όποιος κάνει 20.000 χλμ. θα πληρώνει πολύ παραπάνω από ότι πριν, χωρίς τη δυνατότητα να διαλέξει ένα ντίζελ μοντέλο που έχει ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση σε τέτοια χρήση. Εκτός και αν (όπως διαρρέουν) το ντίζελ επιτραπεί.
Τέλος, αυτό που μένει είναι ότι αν καταργηθεί το ετήσιο τέλος κυκλοφορίας φέτος και τα έσοδα προέρχονται από το φόρο στα καύσιμα, όπως και αν μας ακούγεται, κανείς δε μπορεί να υποσχεθεί πως σε ένα δύο ή τρία χρόνια θα επιστρέψει, και θα μείνει και η ακριβή βενζίνη, και τα τέλη.
Εσείς λοιπόν τι λέτε; Προτιμάτε τα τέλη κυκλοφορίας ετήσια ή σαν φόρο στα καύσιμα; Τι πιστεύετε πως είναι πιο δίκαιο από τα δύο και τι σας βολεύει εσάς προσωπικά; Υπάρχει κίνδυνος να επιστρέψουν αργότερα και να μείνουμε και με τους δύο φόρους;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
plin4... (23/11/2012, 23:57) προτιμω να πληρωνω τα τελη ιχ σαν φορο στα καυσιμα.
nk... (1/2/2010, 10:42) Η σύνδεση επιβάρυνσης με την χρήση/κατανάλωση είναι σωστότατη. Ανεξαρτήτως ηλικίας του αυτοκινήτου. Το μεγαλύτερο ψέμα είναι ότι τα παλιά αυτοκίνητα ρυπαίνουν 10πλάσια από τα καινούρια. Ρυπαίνουν περισσότερο μεν αλλά χρησιμοποιούνται κατά κανόνα από μεγαλύτερης ηλικίας οδηγούς που δεν κυκλοφορούν πολύ. Επιπλέον υπάρχουν αναλύσεις που έχουν υπολογίσει ότι το 80% της ρύπανσης που προκαλεί ένα αυτοκινήτο σε όλο τον κύκλο ζωής, προέρχεται από την διαδικασία κατασκευής του,΄άρα είναι αντιοικολογικό να αλλάζουμε αυτοκίνητα κάθε 3-5 χρόνια. Τα αυτοκίνητα πρέπει να χρησιποιούνται 15 τουλάχιστον χρόνια για να είναι σωστή η εκμετάλλευση πόρων σε σχέση με την ρύπανση που δημιουργούν. Υπάρχει όμως μία σημαντική αρνητική επίπτωση από το προτεινόμενο μέτρο που δεν σχολιάζει κανείς: η επιβάρυνση που θα δημιουργήσει στον πληθωρισμό μέσω της αύξησης του μεταφορικού κόστους των προιόντων και των πρώτων υλών. Η επιβάρυνση αυτή μέσω της μείωσης της αγοραστικής δύναμης θα έχει μεγαλύτερη επίπτωση από τους απλούς υπολογισμούς που γίνονται με βάση τα διανυόμενα χιλιόμετρα και μόνο.
gd595... (31/1/2010, 09:41) Παιδιά πάρτε το χαμπάρι. Η ζωή είναι για τους φραγκάτους. Αυτοί μπορούν να κυκλοφορούν όσο επιθυμούν, να καίνε όση βενζίνη γουστάρουν και να ρυπαίνουν όσο θέλουν. Οι υπόλοιποι να πάμε με το τρόλευ μπας και αδειάσουν και οι δρόμοι.
stra1... (31/1/2010, 01:48) Η γνώμη μου ειναι οτι το δικαιο ειναι να σεβαστούμε το περιβάλλον πανω από όλα, και τα τελη κυκλοφορίας να χρεώνονται αναλογα με τους ρύπους που εκπέμπει το κάθε αυτοκίνητο ασχέτως με την χρήση του, που άλλωστε την επιβαρυνόμαστε (ανάλογα τον κυβισμο) με το κάυσιμο που καταναλώνει το καθε αυτοκίνητο.Γιατί οι ανθρωποι που μένουν μακρια απτην δουλειά τους, εστω κ αν εχουν μικρου κυβισμού αυτοκίνητο δεν φταίνε σε τίποτα.ενώ αυτοί με τα τρίλιτρα κ πανω ή αυτοί με τα πολυ παλαιά που μολυνουν ειναι δικαιο να πληρωνουν κατι παραπανω, οχι ομως υπερβολικα πανω εφοσον δεν υπαρχει ο νομος της απόσυρσης εν ενεργεία.
valad... (29/1/2010, 12:34) ασχετο.θα αποκαλυψω ενα μεγαλο μυστικο στους λιγους-ευτυχως-που δεν το ξερουν.πατωντας alt και shift τα γραμματακια μας γινονται ΕΛΛΗΝΙΚΑ.ελεος,μας εχετε στραβωσει
a.pil... (28/1/2010, 18:58) Έχουμε τρελαθεί, πρέπει να επιλέξουμε μεταξύ δύο κακών για το ποιο είναι το λιγότερο; γιατί δεν μιλάμε για μείωση στους φόρους; Μέχρι πόσο θα αντέξει ο Ελληνικός λαός, μέχρι πόσο θα τραβάνε το σχοινί, έγινε αβάσταχτο. Έχετε συνειδητοποιήσει ότι το κράτος δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα και μας ζητάνε από εμάς να βγάλουν τα δήθεν σπασμένα. Η Ελλάδα μια ζωή ήταν χρεωμένη, από τότε που γεννήθηκα και ποτέ δεν κατάλαβα το λόγο και σε ποιους χρωστάμε. Λένε ότι κάποιοι πολιτικοί που πέρασαν από αυτό το τόπο ήταν ειδικοί και αυθεντία στα οικονομικά, ας μας πει κάποιος ποια μείωση στα χρέη κάνανε. Έχετε συνειδητοποιήσει ότι με αυτή την εσχατολογία περί χρεών κλπ, οι περισσότεροι Έλληνες αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα στην εργασία τους, με απλά λόγια δεν κινείται τίποτα. Και εμείς συζητάμε για το τι θα πρέπει να αυξήσουν οι αιμορουφήχτρες και να μαδήσουν το Ελληνικό λαό. Είναι ντροπή μας που ανεχόμαστε αυτή την κατάσταση, είναι ντροπή που νομίζουν ότι το αυτοκίνητο είναι πολυτέλεια και όχι είδος πρώτης ανάγκης. Εφόσον οι κύριοι πολιτικοί, πιστεύουν ότι φτιάξανε τις συγκοινωνίες, ας μετακινούνται και αυτοί με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ας δείξουν το καλό παράδειγμα κι εγώ μαζί τους, όλος ο Ελληνικός λαός μαζί τους. Κατά τα άλλα αυτοί που μας φέρανε εδώ να αναλάβουν την ευθύνη τους και όχι να τους πληρώνω εγώ, που είμαι κάτοχος ενός οχήματος.
gb140... (28/1/2010, 18:34) Θεωρώ σωστότερο τα τέλη κυκλοφορίας να υπολογίζονται με μία σταθερή τιμή ανάλογα την κατηγορία(μικρά μεγάλα suv κλπ )πολλαπλασιαζόμενη με 2 ή 3 συντελεστές που θα οριστούν για κυβισμό ιπποδύναμη και παλαιότητα. Ετσι και τα rx8 να πληρώσουν περισσότερο από το polo 1.4 και τα tiguan 1.4 όσο τα suv της κατηγορίας τους.
kanak... (28/1/2010, 17:28) as plironoume akrivoteri venzini xoros katholou telos opos kanoun stin evropi.........na mathoume na odigoume kai poio oikonomika..............etsi einai to sosto.....
cmvrg... (28/1/2010, 11:27) ΤΟ ΜΟΝΟ ΜΕΣΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ ΕΙΝΑΙ Η ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΕΑΝ ΑΝΕΒΟΥΝ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ Η ΤΑ ΤΕΛΗ. ΤΟ ΠΟΙΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΟΤΑΝ ΤΑ 300 ΠΑΛΙΚΑΡΙΑ ΣΚΕΥΤΟΝΤΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΕΣΟΔΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΠΛΑΓΙΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΟΥ ΟΤΙ ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΙ ΕΑΝ ΠΑΡΟΥΝ ΘΑ ΦΑΝΕΙ ΟΤΙ ΤΗΝ ΠΗΡΕ Ο ΛΑΟΣ - ΠΟΥ ΤΟΝ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΟΤΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΑ ΣΠΑΣΜΕΝΑ ΤΗΣ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ-. ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΧΡΗΜΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΕΣΟΔΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ 10-12% ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΑΠΟ ΞΕΝΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΜΙΑ ΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΧΩΡΑ ΟΠΩΣ Η ΕΛΛΑΔΙΤΣΑ ΜΑΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΙΨΕΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΒΓΑΛΕΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΧΡΕΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΟΥ ΤΟ ΔΗΜΕΙΟΥΡΓΟΥΣΑΝ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΜΑΣ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΟΙ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟ ΠΟΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙ ΤΟ ΟΛΟ ΘΕΜΑ. Η ΛΥΣΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΗ ΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΕΝΑ ΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΤΡΟΠΟ.
pkane... (28/1/2010, 11:04) ΟΤΙ ΠΙΟ ΔΙΚΑΙΟ ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ!... ΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΚΙΝΗΣΕ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ... ΟΣΟ ΠΙΟ ΡΥΠΟΓΟΝΟ ΑΜΑΞΙ ΕΧΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ ΒΕΝΖΙΝΗ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ... ΕΧΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΑΜΑΞΙ Η ΜΙΚΡΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ?? ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΛΙΓΟΤΕΡΑ... ΔΕΝ ΘΕΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ? ΚΡΑΤΑΣ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙΣ ΕΛΑΧΙΣΤΑ!... Κατα μέσο όρο κάθε αυτοκίνητο στην Ελλάδα κάνει 20.000 χιλιόμετρα ανα χρόνο. Έτσι έχουμε και λέμε. Ενα μικρό αυτοκίνητο 1000cc καίει κατα μέσο όρο 6 λίτρα ανα 100 χιλιόμετρα. Στα 20.000 χιλιόμετρα καίει 1200 λίτρα = 120 ευρώ τέλη χρήσης τον χρόνο. Ενα μικρομεσαίο αυτοκίνητο 1400cc καίει κατα μέσο όρο 8 λίτρα ανα 100 χιλιόμετρα. Στα 20.000 χιλιόμετρα καίει 1600 λίτρα = 160 ευρώ τέλη χρήσης τον χρόνο. Ενα μεσαίο αυτοκίνητο 1800cc καίει κατα μέσο όρο 10 λίτρα ανα 100 χιλιόμετρα. Στα 20.000 χιλιόμετρα καίει 2000 λίτρα = 200 ευρώ τέλη χρήσης τον χρόνο. Ενα μεγάλο αυτοκίνητο 2500cc καίει κατα μέσο όρο 16 λίτρα ανα 100 χιλιόμετρα. Στα 20.000 χιλιόμετρα καίει 3200 λίτρα = 320 ευρώ τέλη χρήσης τον χρόνο. Ενα πολύ μεγάλο αυτοκίνητο 3500cc (αφορά την πλειοψηφία των JEEP και των ακριβών αυτοκινήτων) καίει κατα μέσο όρο 22 λίτρα ανα 100 χιλιόμετρα. Στα 20.000 χιλιόμετρα καίει 4400 λίτρα = 440 ευρώ τέλη χρήσης τον χρόνο. Ενα υβριδικο αυτοκίνητο μεσαίου κυβισμού καίει κατα μέσο όρο 5 λίτρα ανα 100 χιλιόμετρα Στα 20.000 χιλιόμετρα καίει 1000 λίτρα = 100 ευρώ τέλη χρήσης τον χρόνο. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ ΛΟΙΠΟΝ!!!
nova2... (27/1/2010, 22:40) Θα πρέπει κατα τη γνώμη μου να υπάρξει συσχετισμός της κάρτας καυσαερίων με τα περιβαλλοντικά τέλη τα οποία και να είναι τα μόνα που να πληρώνουμε(της τάξης των 50-100€). Φυσικά με τρόπο που να είναι αδύνατη η παραχάραξη των καρτών.... με ηλεκτρονικό τρόπο ή με θέσπιση τέτοιας παράβασης ως κακουργηματικής. Μια μικρή (έως 3-4%) αύξηση στην τιμή των καυσίμων θα ήταν επωφελής για τα έσοδα του κράτους ως αντιστάθμισμα απο την απώλεια των τελών κυκλοφορίας και όχι τόσο ανυπόφορη. Σκεφτείτε πως αν η αύξηση πηγαίνει στα κρατικά ταμεία, για ένα όχημα που καλύπτει κατά μέσο όρο 10.000χλμ/χρόνο(που μάλλον λίγο είναι) τα έσοδα από το όχημα θα είναι της τάξης των 500€/χρόνο. Αν θέλουμε και κοινωνική δικαιοσύνη, ας μπουν συντελεστές ανάλογα κυρίως με την αντικειμενική αξία του αυτ/του και το εκκαθαριστικό καθενός στα περιβαλλοντικά τέλη που προανέφερα που θα τα επιβαρύνουν εκθετικά με την αξία του οχήματος.
stath... (27/1/2010, 18:36) Κατά αρχήν κάνεις ένα εσκεμμένο λάθος. Γράφεις ότι η βενζίνα θα πάει 1,5 € λίτρο λες και θα ευθύνονται τα 10 με 15 λεπτά αύξηση. Δεύτερον από τα 15.000 χιλ. που είναι η μέση τιμή χιλιομέτρων που διανύει ένα αυτοκίνητο το χρόνο για να το συγκρίνεις με τα χρήματα που θα δώσουμε παραπάνω, παίρνεις παράδειγμα ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβ. που διανύει 20.000 χιλ. το χρόνο. Γιατί;;;; Αν είσαι αντίθετος με το μέτρο πες το από την αρχή και άσε την ανάλυση την δήθεν σωστή. Εμένα φίλοι μου δεν με ενδιαφέρει ο συνταξιούχος που έχει τη σακαράκα του την 1600 κυβ. του 1960. και δεν μπορεί να τη φουλάρει. Εμείς είμαστε βλάκες που ψάχνουμε το οικονομικότερο αυτοκίνητο από άποψη καυσίμου και σέρβις και μάλιστα καινούριο; Και πόσο μάλλον για αυτόν που κάνει άπειρα χιλιόμετρα γυρίζοντας γύρω γύρω από τις καφετέριες μήπως και αρπάξει κανένα βλέφαρο κοριτσιού. Έλα ας λογικευτούμε, τα πράγματα είναι απλά. Το κουνάς; Ρυπαίνεις. Και αφού ρυπαίνεις θα πληρώσεις. Τέλος ένα και ένα κάνουν δύο. Επιτέλους να δούμε και κανένα ποδήλατο και κανένα πεζό στη επαρχία. Μας τρέλαναν με τις φτιαγμένες μαούνες τους οι πιτσιρικάδες και τα 225 λάστιχα λες και είναι σε αγώνες διαρκείας. Όσο για αυτούς που κάνουν χιλιόμετρα για τη δουλειά παίρνουν ένα οικονομικό ντίζελ και τελειώνει η υπόθεση. ΦΟΡΟΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΑΙΜΟΥΝΙΕΣ ΜΕ ΡΥΠΟΥΣ, ΊΠΠΟΥΣ ΚΑΙ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΛΕΓΜΕΝΑ ΑΠ ΤΑ ΚΤΕΟ. ΤΕ – ΡΜΑ.
gziga... (27/1/2010, 12:03) Το σίγουρο είναι ότι η τέλεια λύση είναι πιο δαπανηρή από τα προσδοκώμενα έσοδα! Η παρούσα κατάσταση είναι άκρως άδικη. Αντίθετα μια ενδεχόμενη κατάργηση των τελών κυκλοφορίας είναι πολύ πιο δίκαιη αφού όποιος καίει πιο πολύ βενζίνη (είτε λόγω κυβισμού, είτε λόγω πολλών χιλιομέτρων) και άρα ρυπαίνει παραπάνω και δημιουργεί παραπάνω φθορές στο οδικό δίκτυο θα πληρώνει παραπάνω. Τα υπόλοιπα περί κοινωνικών κριτηρίων που έχετε στο άρθρο σας εκτός από αντισυνταγματικά είναι και εκτός τόπου. Τα τέλη υπάρχουν για να πληρώνουν όσοι χρησιμοποιούν παραπάνω τα οχήματά τους και όχι όσοι έχουν παραπάνω λεφτά. Και στο άλλο άκρο όποιος δεν έχει λεφτά ας μην βάλει βενζίνη στο αυτοκίνητό του.Επιτέλους για αυτό υπάρχουν και τα Μέσα μαζικής μεταφοράς!
micha... (27/1/2010, 05:24) Το μέτρο αυτό είναι άκρως σωστό γιατί: 1) Όποιος οδηγεί πολύ θα πληρώνει παραπάνω. 2) Θα δώσει κίνητρα για αγορά υβριδικών αυτοκινήτων. 3) Το σημαντικότερο όμως είναι οτι θα μάθει ο Ελληνάρας να οδηγεί οικολογικά και να κόψει τις περιτές βόλτες στα ΕΛΤΑ για να πληρώσει τους λογαριασμούς του αντί να το κάνει online (θα μάθει ΚΑΙ αυτό).
2002g... (27/1/2010, 01:50) Εγω παντως δεν καταλαβαινω (οπως πολυ σωστα προανεφερε χαριτολογωντας ενας φιλος) γιατι να επιλεγουμε αναμεσα σε διλημματα που μας θετουν ως εξ'ορισμου αυτοι που μονος σκοπος τους ειναι να περιορισουν το (ηδη αφορητα βεβαρυμενο) εισοδημα μας???? Γιατι ξεχναμε οτι καποιος που καταναλωνει καυσιμα αυτοματα επιβαρυνει το περιβαλλον με καυσαερια, και ηχορυπανση, με επιπροσθετες απαιτησεις υποπροιοντων πετρελαιου (λαστιχα, λαδια κινητηρα / φρενων / διαφορικων κλπ) και με κορεσμο του οδικου δικτυου?? Και γιατι δεχομαστε οτι η"τιμωρια" του θα πρεπει να ειναι η καταβολη του οποιου χρηματικου ποσου με την οποιοδηποτε ταμπελα (πρασινα τελη, φοροι σε καυσιμα κλπ)????? Δηλαδη αν εμενα δε με "ποναει" η αυξηση της τιμης της βενζινης η των τελων, τοτε συμφωνειτε οτι μπορω να ρυπαινω οσο γουσταρω????????????
kosma... (26/1/2010, 19:53) Δεν βρίσκεται στο δίλλημμα που θέτετε η λύση του προβλήματος, αλλά στην απόκτηση συνείδησης καταναλωτή, που πληρώνει και έχει απαιτήσεις..Ολες οι κυβερνήσεις μας εμπαίζουν, ας τις δουλέψουμε κι εμείς.. Πώς; Κλείνουμε τα Ι.Χ. για ένα μήνα..Βάζω στοίχημα ότι θα αναθεωρήσουν πολλά οι ανεγκέφαλοι που αποφασίζουν.. Πιστέψτε με έγινε αυτό το 1972 στην Αμερική...και πέτυχε..Ομως ποιός ..ελληναράς θα κλειδώσει τη..μπέμπα του για ενα μήνα;
sjl... (26/1/2010, 16:57) εγω λεω να αφησουν ησυχα τα καυσιμα και να φτιαξουν επιτελους σωστη κλιμακωση στα τελη. Το πιο σωστο θα ηταν να ορισουν ενα ελαχιστο (πχ100€) και ενα μεγιστο (πχ500€) στα τελη, και αυτα να διαμορφώνονται με βαση τις εκπομπες ρυπων και την τρεχουσα αξια του αυτοκινητου!!!!!!! Δεν υπαρχει αλλη λυση! ειναι το πιο δικαιο! Εγω πχ που εχω ενα αμαξι 1.8 που αξιζει σημερα 7.000€ και εχει 189g/km CO2 (μεσες τιμες και οι 2) να πληρωνω 300€. Σε αυτα ομως εχω να προσθεσω κατι. Ας απελευθερωσουν το DIESEL! Δεν ειναι δυνατον να μιλαμε για περιβαλλον και ακομα να το απαγορευουμε. ΕΛΕΟΣ!
a.kou... (26/1/2010, 16:00) ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΑΡΕΣΕΙ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ, ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΙΣΩΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΟΛΑ ΔΙΟΤΙ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΣΥΝΑΡΤΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ -ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ. ΓΙΑΤΙ ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ 5.000 ΧΛΜ ΕΤΗΣΙΩΣ ΜΕ ΕΚΕΙΝΟΝ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ 25.000 ΧΛΜ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΘΟΣΟΝ ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΔΙΑΡΚΩΣ ΜΕ ΑΔΗΦΑΓΟ ΚΑΙ ΡΥΠΟΓΟΝΟ ΟΧΗΜΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΛΟΓΗ ΒΕΝΖΙΝΗ-ΦΟΡΟ. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΚΑΛΑ ΑΡΚΕΙ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΝ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
k.tse... (26/1/2010, 15:54) ΟΥΤΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΤΑΝ ΣΩΣΤΟ , ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΚΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΠΜΟΣΤΕΙ (ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ). ΜΙΑ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΔΙΑΣΜΟΣ ΠΟΛΛΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Ε(ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ),( πχ. ΛΙΣΤΑ ΑΞΙΑΚΗΣ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ , ΕΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ "ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΡΩΤΟ ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ" , ΚΥΒΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ , ΕΛΕΧΟ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ ΑΝΑ ΕΤΟΣ ). ΕΑΝ ΚΑΙ ΤΟ 2010 ΔΕΝ ΑΛΑΞΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ,ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ, ( ΜΕ ΤΙΣ ΑΔΙΚΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ). ΕΑΝ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ ΣΤΗ ΒΕΝΖΙΝΗ , ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΘΑ ΈΧΟΥΝ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΚΑΤΟΧΟΙ ΑΥΤ/ΤΩΝ , ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ , ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΥΤΟ ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ ΣΕ ΌΛΑ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ , ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΜΗ ,ΚΑΘΩΣ Η ΑΥΞΗΣΗ ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ , ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ, ΕΣΕΙΣ , ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΑΥΤ/ΤΟ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ. ΑΡΑ ΜΠΡΟΣ ΓΚΡΕΜΟΣ ΚΑΙ ΠΙΣΩ ΡΕΜΑ.
kosta... (26/1/2010, 14:48) Εγώ προτείνω να απαγορευτούν τα αυτοκίνητα, η τεχνολογία και ολα αυτά τα πράγματα του διαβόλου και να γυρίσουμε στην λίθινη εποχή. Μα είμαστε σοβαροί πρώτα μας αλλάζετε το τρόπο ζωής δίνοντας μας αυτοκίνητα και μετα μας πιέζετε με φόρους?
drikf... (26/1/2010, 13:55) anton... (23/1/2010, 17:33 εσαι ασχετος τα τουρμπο αμαξια καινε λιγοτερο απο τα αντιστοιχα που δεν εχουν τουρμοπο αλλα τα ιδια αλογα. με τουρμπο αντι να αγορασεις 2000κυβικα, αγοραζεις 1400 και εχεις τα ιδια αλογα αλλα πολυ χαμηλοτερη καταναλωση! το τουρμπο εκμεταλευεται τα καυσαερια! ξυπνα. επισης οσοι εχετε κομπλεξ κ ζηλευετε οσους εχουν τουρμπο και εχουν πολλα φτηνα και μη ρυπογονα αλογα, σταματηστε να γραφετε οτι σας κατεβει. με την λογικη σας να αρχισω και εγω να λεω να πληρωνουν τα αμαξια τελη κυκλοφοριας αναλογως μετον αεροδυναμικο συντελεστη τους!!
drikf... (26/1/2010, 13:52) marak... (24/1/2010, 17:10) μου θυμισες μια δημοσιο υπαλληλο σε νοσοκομειο που μου ελεγε πως επειδη μενει μακρια, πηγαινει στη δουλεια μιση ωρα αργοτερα και φευγει μια ωρα νωριτερα!!! ωραια η λογικη σας... μπραβο σας
lefan... (26/1/2010, 13:20) Το καλυτερο απο ολα ειναι, αυξηση στα καυσιμα μιας αποδεκτης τιμης απο ολους, με ταυτοχρονη μειωση των τελων κυκλοφοριας, των πραγματικων, οχι των επιπλεον (περιβαλλοντικων αναθεμα!!), ή μια ενιαια φορολογηση, καθε χρονο για την πινακιδα κυκλοφοριας, με ενα ποσο που δε θα ερχεται σε αντιπαραθεση με τα τελη αλλα θα κυμαινεται σε πιο "ηπια" επιπεδα.Φυσικα τα τελη να καταργηθουν, και να ισχυσει μια φορολογια δικαιη και ουσιαστικη, για το καλυτερο ολων,οδηγων περιβαλλον..
rovit... (26/1/2010, 12:27) an efarmostei auto to metro tha fthinisoun ta metaxeirismena giati den tha plironoun oi mantrades polles xiliades euro gia ta teli tous kathos k enoikiasi enos autokinitou giati tha tous stoixizoun ligotero s'autous pou ta noikiazoun. etsi m auto ton tropo tha plironei k o touristas foro stis venzines pou tha kaei na gyrizei stis magikes paralies tis elladas kathos k o voulgaros pou fernei amaksares opou tis agorase tsampa afinontas tous rypous tou k ths lakouves tou stous ellinikous dromous
ezzys... (26/1/2010, 00:54) Η ορθη απαντηση ειναι τιποτα απο τα δυο.Σε αυτην την χωρα εχουμε την πρωτοτυπια του υψηλου τελους ταξινομησης, των απαραδεκτων δρομων εν εξαιρεση της Εγνατιας Οδου και της ελλειψης πολιτικης υπερ του αυτοκινητου και αυτων που τα εχουν.Ναι μεν εχουν δικιο που λενε οτι ολοι θελουν να εχουν ενα αυτοκινητο αλλα το αυτοκινητο προσφερει χαρα σε αυτον που το οδηγει και ξεφευγει απο την καθημερινη ρουτινα και το αγχος που καταπιεζει τους εργαζομενους.Το αυξημενα τελη παλι γι αυτους που κανουν πολλα χιλιομετρα ειναι καταφωρα αδικο γιατι καποιοι επειδη μενουν μακρια απο την δουλεια τους αναγκαζονται να διανυσουν πολλα χιλιομετρα ενω υπαρχουν και αυτοι που απλα τους αρεσει η οδηγηση και γουσταρουν να αλωνιζουν ολη την επικρατεια εκτος αν και αυτο ειναι παρανομο. Κυριε κρατος βρειτε αλλον τροπο να μαζεψετε λεφτα ηδη εχουμε αυξημενα τελη συντηρησης του αμαξιου, αυξημενα καυσιμα και δεν συμμαζευεται.Βεβαια οπως εχουμε πρωτοτυπησει και πληρωνουμε εμεις και καποιες αφρικανικες χωρες Τελη Συνδρομητων Κινητης Τηλεφωνιας περαν του Φ.Π.Α βρειτε και κατι αλλο να πρωτοτυπησετε .Παρακαλω καντε μας εκπληξη..
stath... (26/1/2010, 00:46) To σύστημα με το GPS πολύ το φοβάμαι. Άν εφαρμοστεί, θα είναι άλλο ένα έξοδο, διότι εμείς θα πληρώσουμε για την αγορά και εγκατάσταση του στο αυτοκίνητο. Όμως σαν ηλεκτρονικό εξάρτημα που είναι πιστεύω ότι θα μπορεί να τροποποιηθεί και να δείχνει ότι θέλουμε. Δηλαδή να του κόβουμε το ρεύμα και να μη δείχνει όλες τις διαδρομές που κάνουμε. Ή κάτι άλλο θα βρούν κάποιοι να μη δουλεύει. Τι θα γίνεται τότε; πάλι κάποιοι δεν θα πληρώνουν. Γιαυτό καλύτερο είναι ο φόρος στη βενζίνη, που κανείς δεν θα μπορεί να τον γλυτώσει.
chvez... (25/1/2010, 21:21) ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΤΕΡΟ, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΡΙΚΩΣ, ΝΑ ΜΕΤΑΚΥΛΗΘΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΣΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ. ΘΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΤΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ, ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΑΠΟΘΑΡΡΥΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΣ Η ΧΡΗΣΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΟΛΕΩΝ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ (ΑΡΚΕΤΟΙ) ΠΟΥ ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ ΜΕΝ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ, ΑΛΛΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΣΤΟ ΕΛΛΑΝΤΑ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΣΧΕΔΟΝ ΑΝΕΝΟΧΛΗΤΟΙ. ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΒΕΒΑΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟ ΤΕΛΟΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΑΦΕΝΟΣ ΤΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ, ΑΦΕΤΕΡΟΥ ΤΗΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2011 ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΕΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΩΣ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΩΣ ΝΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ.
a.kou... (25/1/2010, 19:34) ΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΛΕΟΝ ΔΙΚΑΙΟ ΜΕΤΡΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΚΕΙ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΑΛΛΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ. ΔΙΟΤΙ ΣΕ ΤΕΛΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΕΛΗ ΕΙΤΕ ΚΑΝΕΙ 5.000 ΧΛΜ ΕΙΤΕ 115.000 ΧΛΜ ΕΤΗΣΙΩΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΑ ΠΟΣΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΗ ΒΕΝΖΙΝΗ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΜΟΝΟΚΟΠΑΝΙΑ. ΘΑ ΔΙΑΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΛΑΛΗΣΑΝΤΑ ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΛΑΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΘΟΣΟΝ ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΓΙΑΤΙ ΕΝΑ ΠΑΛΑΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΑΦΩΣ ΚΑΙΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ (ΣΤΗ ΤΕΛΙΚΗ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΠΑΛΙΟ ΑΜΑΞΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΥΝΑΕΙ ΑΠΟ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΩΣ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΡΥΠΑΙΝΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΝΕΟ ΑΜΑΞΙ ΠΟΥ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ). ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΣΦΟΔΡΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗ ΠΛΑΤΗ ΤΟΥΣ ΜΕΧΡΙ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΖΩΗΣ. ΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΤΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ: ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΑΛΑΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΕΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΘΕΥΟΥΝ ΔΙΠΛΑ ΣΕ ΔΙΠΛΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΣΧΑ
gdavo... (25/1/2010, 18:02) Αν εξαιρέσει κανείς το κομμάτι όπου αναφέρεστε στο περιβάλλον, τότε φοβάμαι πως το άρθρο σας είναι υπερβολικό και μάλλον άστοχο. Όχι κύριοι, ένα στάρλετ 15ετίας δεν καίει όσο ένα σύγχρονο μεγαθήριο (ακόμη και αν πρόκειται για υπερπολυτελές υβριδικό). Ειδικά δε στη περίπτωση όπου το παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητο συντηρείται κανονικά τότε είναι βέβαιο πως το μεγαθήριο που αναφέρετε, θα καίει ίσως και διπλάσια από το 15ετίας. Εκτός βέβαια, και αν λάβουμε σοβαρά υπόψη τις προδιαγραφές και νόρμες του κατασκευαστή και αποδεχτούμε πως ναι, υπάρχουν αυτοκίνητα που καίνε κατά μέσο όρο 4 και 5 λίτρα καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης... πράγμα ανήκουστο?
finit... (25/1/2010, 15:58) ειναι πολυ σωστοτερο να υπαρξει μιξη των δυο. π.χ. βενζινη 1,70 €/λιτρο, και τελη αυξημενα κατα 500 €/οχημα. επισης διοδια στο 9,40 €. α να μην ξεχασω: ο φορων 45 νουμερο παπουτσι, φθειρει τα πεζοδρομια πιο πολυ απο τον αλλο με νουμερο 40. εδω δεν θα πληρωνει τιποτε??? ειναι δικαιο αυτο???
stant... (25/1/2010, 15:32) ας βαλουν αυξηση στην βετζινη, αλλα να φορολογισουν ολα τα σουβοειδη μικρα , μεγαλα..με καποιον τροπο , επισης με αποδειξεις απο τα βετζιναδικα οποιος κινειτα για δουλεια και οχι για διασκεδαση με μικρο αμαξι, να του αφαιρειται πεισσοτερος φορος
chris... (25/1/2010, 14:30) Καλύτερα να φορολογηθεί η βενζίνη.Ας μην ξεχνάμε οτι στους δρόμους κυκλοφορούν και πάρα πολλά πειραγμένα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν ασύστολα.Ίσως έτσι να τους βγεί ασύμφορο το σπόρ του κάνγκουρα και γλυτώσουμε απ'αυτούς. Επίσης αν ακριβήνει η βενζίνη θα λιγοστέψουν και οι βολτατζήδες-φιγουρατζήδες που περιπλανιούνται άσκοπα με τις ώρες... Μακάρι να ισχύσει αυτό το μέτρο φορολόγησης,θα έχουμε και έναν λόγο παραπάνω να αγοράζουμε αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού,οπότε θα υπάρχει πραγματικά όφελος για το περιβάλλον
sepo1... (25/1/2010, 13:29) 8a mporouse na ine opiodipote dikeo analogos me to pou pane ta lefta apo afti tin istoria...opio foro, xaratsi i oti alo valoun an den pane ta lefta stis tsepes tous ine dikeo...
shatz... (25/1/2010, 13:01) Παιδιά στην Ελλάδα ζούμε... Δεν υπάρχει κανένα δίλημμα. ΚΑΙ υψηλά τέλη κυκλοφορίας ΚΑΙ υψηλότερη φορολογία στα καύσιμα. Έτσι κι αλλιώς εμείς τα πληρώνουμε όλα...
sav_p... (25/1/2010, 11:29) ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΤΕΛΗ, ΟΥΤΕ ΦΟΡΟ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΟΕΟ.
v... (25/1/2010, 10:39) AKOYΓΕΤΑΙ ΣΩΣΤΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΕΚ ΠΡΩΤΗΣ ΟΨΕΩΣ. ΤΟ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΗΡΕΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΓΑΘΑ? ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΟΠΩΣ ΛΕΤΕ ΝΑ ΞΑΝΑΡΘΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΗ, ΙΣΩΣ ΜΕ ΑΛΛΗ ΜΟΡΦΗ, ΑΛΛΑ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΥΞΗΜΕΝΑ. ΠΑΝΤΩΣ ΣΕ ΤΕΛΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝ ΤΟ ΣΚΕΦΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ, ΚΑΙ ΠΑΣ ΠΙΣΩ 15 ΧΡΟΝΙΑ, Η ΒΕΝΖΙΝΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΥΞΗΘΕΙ ΠΟΛΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ. ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ. ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΟ ΠΟΣΟ ΑΥΞΗΘΗΚΕ Η ΒΕΝΖΙΝΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΥΡΙΑ-ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 15 ΕΤΗ. ΑΥΤΟ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΤΕ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΝΑ ΑΝΕΒΕΙ.
holda... (25/1/2010, 09:53) Νομίζω, πως βολεύει καλύτερα τον Έλληνα να τα δίνει σε δόσεις, παρά μια 300άρα ντούκου. Επίσης καλό θα είναι να, κοπούνε και οι περιττές βόλτες γύρω από τις καφετέριες, μήπως μειωθεί και η κίνηση λιγάκι (αυτό δεν τον βολεύει τον Έλληνα). Ένα μειονέκτημα θα είναι, η ενίσχυση των μονίμως αγκυροβολημένων αυτοκίνητων στις γειτονιές, μέχρι την περίοδο των διακοπών… Και όντως δεν θα υπάρχει ισχυρό κίνητρο για την ανανέωση του στόλου. Νομίζω πως λένε ότι τα τέλη δεν θα εξαφανιστούν τελείως. Πάντως αν τα ξανά-φουσκώσουν όπως και τώρα, πάλι αυτοί θα βγουν χαμένοι. Αλλά μιας και είπατε για την βολιδοσκόπηση του κράτους, θα ήθελα να εστιάσω στην αναφορά του Κ. Παπακωνσταντίνου στο Ολανδικό μοντέλο, το οποίο λειτουργεί βάση των χιλιομέτρων που διανύει κανείς, με την χρήση GPS. Νομίζω πως αυτό θα ήταν εντελώς λάθος, γιατί και πολύπλοκο θα ήταν και δεν θα αποθάρρυνε την επιθετική οδήγηση, η οποία αυξάνει την κατανάλωση, θα κόστιζαν και τα ταξιδιάρικα χιλιόμετρα, ενώ αυτά δίνουν μειωμένη κατανάλωση, δεν θα πείραζε να κυκλοφορεί κανείς με μαούνες μέσα στις πόλεις και θα δίναμε δυνατότητα σε κάθε επίδοξο Χίτλερ, να ξέρει που ακριβώς βρισκόμαστε. Επίσης δεν αποκλείει μελλοντικές φορολογίες στα καύσιμα ή και αυξημένα τέλη κυκλοφορίας. Δεν νομίζω πως οι Έλληνες θα επιτρέπανε ποτέ ένα τέτοιο μέτρο.
SSSST... (25/1/2010, 09:15) H AΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΛΛΑ ΘΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΥΡΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΛΠ., ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΗ, ΠΑΛΙ ΕΜΜΕΣΑ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΕΙΤΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΙΤΕ ΟΧΙ. ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΙΣΣΟΡΟΠΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΑΜΕΣΗΑ ΚΣΙ ΕΜΜΕΣΗΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ. ΕΑΝ ΤΑ ΠΟΣΑ ΠΟΥ ΧΡΕΩΝΟΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΑ Ή ΠΟΛΛΑ ΣΗΚΩΝΕΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ. ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΔΥΣΤΥΧΩΣ (ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ) ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ , ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΕΙΧΑΜΕ ΣΥΝΗΘΙΣΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. ΚΑΛΩΣ Ή ΚΑΚΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΥΜΕ/ΑΠΟΔΕΧΘΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΚΡΑΤΗ, ΟΤΙ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ 'ΤΖΑΜΠΑ' ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΚΑΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟ Η ΚΑΤΟΧΗ ΕΝΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΚΟΣΤΟΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΑΖΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ, ΑΠΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΠΛΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ (ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΚΑΘΟΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ...)
ikons... (25/1/2010, 09:08) Σαφώς και η φορολογία στα καύσιμα (αντί του εντελώς βλακώδους και άδικου τρόπου με τον οποίο εφαρμόζονται τα τέλη κυκλοφορίας ) είναι πολύ ποιο δίκαιος και αξιοκρατικός τρόπος φορολόγησης. Έχεις "φαγανό" αμάξι που ρυπαίνει; Κάνεις 30.000km το χρόνο χρησιμοποιώντας πολύ περισσοτερο τις υποδομές του κράτους (έστω και αυτούς τους 3κοσμικούς δρόμους...) ; Πληρώνεις παραπάνω, αλλά και ανάλογα με την χρήση! Εχω όμως 2 ενστάσεις: 1ον) Η βενζίνη ήδη φορολογείται ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΑ (κάπου 60cents το λίτρο είναι το ντβατζιλίκι!). Και μην ακούσω κανέναν να λέει ότι στις άλλες χώρες φορολογείται περισσοτερο, στις άλλες χώρες δεν πληρώνωνται με 700,800 και 1000 euro το μήνα... 2ον) Οπως σωστά προανέφεραν και κάποιοι άλλοι, φοβάμαι ότι και αυτό το μέτρο ΔΕΝ θα καταργήσει τα "τέλη κυκλοφορίας" αλλά θα ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ! Πολύ απλά, αφού μας αυξήσουν την φορολογία στα καύσιμα, μετά από 1-2 χρόνια θα μας χώσουν ΕΠΙΠΛΕΟΝ και τα τέλη, βαφτίζοντας τα με κάποιο άλλο όνονμα, για να μην το καταλάβουμε....
GFDJC... (25/1/2010, 07:35) Ναι είναι πιο δίκαιο ένα τέτοιο μέτρο. Όσο χρησιμοποιείς το αμάξι τόσο και να το πληρώνεις. Μακάρι να εφαρμοστεί.
marak... (24/1/2010, 17:17) Δεν είναι το δικαιότερο με διαφορά, όσο αφορά τους υπαλλήλους, διότι όποιος αναγκάζεται να ΄δαπανά ήδη 400 ευρώ.μήνα για μετάβαση και επιστροφή στην εργασία του, από ένα μισθό 1200 ευρώ, είναι άδικο να δίνει 500 ευρώ/μήνα.
marak... (24/1/2010, 17:10) Επί πολλά χρόνια αναγκάζομαι να εργάζομαι (με συμβάσεις κ.λπ.) μακρυά από το σπίτι μου . Ο Κρατικός Οργανισμός που δουλεύω, με υποχρεώνει έμμεσα να χρησιμοποιώ για υπηρεσιακές ανάγκες το ΙΧ μου, συνεπώς δεν μπορώ να πάω στην εργασία μου με ΚΤΕΛ η ΙΧ συναδέλφου. Από τη Θεσσαλονίκη αναγκάζομαι καθημερινά να πηγαινοέρχομαι στη Βέροια για εργασία με το ΙΧ μου. Συνολικά 150 km/ημέρα για τα οποία δεν πληρώνομαι. Από τον μισθό μουμ δαπανώ μηνιαίως μαζί με τα διόδια κ.λπ. 400 ευρώ/μήνα χώρια η καταστροφή - απαξίωση αυτοκινήτου. Επειδή χιλιάδες Έληνες χρησιμοποιούν το ΙΧ τους για μετάβαση στη μακρυνή εργασία τους και όχι για βόλτες, διαφωνώ με την επιβάρυνση στη χρήση των ΙΧ. εκτός αν εφαρμοσθεί αυτό που ισχύει σε άλλες χώρες, αν θυμάμαι Γερμανία, δηλ. όποιος εργάζεται π.χ. σε απόσταση >30 km από το σπίτι του, έχει έκπτωση φόρου ανάλογη με τα km, ώστε το εκεί δίκαιο κράτος να επιστρέψει όσα άδικα εισέπραξε από τον μισθωτό, με το ΦΠΑ των καυσίμων του.
Rexac... (24/1/2010, 15:44) Ολα τα πραγματα εχουν 2 οψεις. Και βεβαια εξαρταται απο τη χρηση του αυτοκινητου.αν κανεις πολλα χιλιομετρα η λιγα....Με δεδομενο οτι οι Ελληνες εχουμε 2-3 αυτοκινητα μαλλον συμφερει το τελος στη βενζινη απο τα τελη. Ανα και τα δυο ειναι σαν να σε ρωτανε ποιον θανατο προτιμας? με ηλετρικη καρεκλα η δια τουφεκισμου!
pvena... (24/1/2010, 12:50) Συμφωνώ με το μέτρο ως λογική, αλλά φοβάμαι ότι θα προκαλέσει πληθωριστικό κύμα, αφού οι αυξήσεις στα καύσιμα θα μετακυλιστούν στα τρόφιμα, στις υπηρεσίες κλπ...
foini... (23/1/2010, 23:28) ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΙΟ ΜΕΤΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΔΙΚΑΙΟ, ΑΛΛΑ ΟΤΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΜΑΣ ΞΕΔΟΥΜΙΞΟΥΝΕ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ.ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ.
spiro... (23/1/2010, 20:04) Λογικό ακούγεται αλλά θα γλυκαθούν σύντομα, δεν θα τους φτάνουν και θα επαναφέρουν τα τέλη χωρίς να αφαιρέσουν τον επι πλέον φόρο στα καυσιμα. Πολιτικάντηδες της συμφορας.
anton... (23/1/2010, 17:33) Εγω πιστευω οτι αυτο το μετρο ειναι πιο δικαιο.Γιατι εγω που κανω περιπου 6000χλμ το χρονο να πληρωνω το ιδιο με αυτον που κανει 20000χλμ? Οσοι εχουν παλια αυτοκινητα θα χρειαζονται πιο πολυ βενζινη οποτε θα αναγκαστουν να τα αλλαξουν.Αλλα αν επαναφερει το κρατος και την αποσυρση (οπως ακουγεται) θα πρεπει τους δωσει καποιο οικονομικο βοηθημα αν ΟΝΤΩΣ ενδιαφερεται για το περιβαλλον.Παντως με αυτο το μετρο το μονο σιγουρο ειναι οτι δεν θα χασει λεφτα το κρατος.Για κοροιδο το περνατε?Δειτε γυρω σας οτι τα περισσοτερα καινουργια αυτοκινητα ειναι τουρμπο.Σε ολες τις κατηγοριες.Ακομη και τα αγροτικα 4χ4 ειναι σχεδον ολα τουρμπο.Και τα τουρμπο ΚΑΙΝΕ ΠΟΛΥ ΚΑΥΣΙΜΟ.Αρα απο που θα τα βγαλουμε τα παραπανω τελη?Απο την αυξημενη καταναλωση των τουρμπο κινητηρων.Το θεμα ειναι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να σταματησουν οι συχνες αλλαγες στα τελη.Δεν γινεται να αγοραζεις ενα αμαξι οχι γιατι σου αρεσει και καλυπτει τις αναγκες σου αλλα επειδη εχει λιγα τελη κυκλοφοριας.Αυτο ειναι ανεκδοτο.Πρεπει η καθε κυβερνηση να πει οτι τα νεα τελη θα ισχυουν για τουλαχιστον 6-7 χρονια.Δεν γινεται καθε χρονο να χανουν μεγαλο ποσοστο της αξιας τους τα αμαξια ,επειδη αλλαζουν τα τελη.Αυτη τη φορα ελπιζω να σκεφτουν καλα τι θα κανουν γιατι οι εκλογες ερχονται τοσο γρηγορα που δεν θα καταλλαβουν το ποτε βρεθηκαν ξανα αντιπολιτευση.ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ.ΑΛΛΗ ΣΥΓΝΩΜΗ ΛΑΘΟΣ ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ.
dinso... (23/1/2010, 17:12) Hδη στην Ελλάδα πληρώνουμε την βενζίνη πολύ ακριβή, και δεν καταλαβαίνω που παν όλα αυτα τα λεφτά! Στην Κύπρο πχ οι μισθοί είναι σχεδόν 3πλασιοι, τα τέλη κυκλοφοριάς το 2010 για 1400κε ΙΧ (ανεξαρτήτου χρονολογίας κυκλοφορίας ) είναι 47 ευρω, και η τιμή της βενζίνης σήμερα 0,93.4 !! ΑΡΑ ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΙΤΣΑ ΜΑΣ.....
nekta... (23/1/2010, 16:23) Symfwnw me tin idea tou eurol. Anti, omws, gia telos me vasi to... Euro kati tou aftokinitou 8a protimousa telos me kritirio tis ekpompes rypwn.
vaglo... (23/1/2010, 16:06) ο υπολογισμος των τελων κυκλοφοριας θα πρεπει να γινεται με βαση την τιμη αγορας του αυτοκινητου(για τα πρωτα πεντε χρονια κ μετα με βαση την αντικειμενικη τους αξια) και τους εκπεμπομενους ρυπους..και αργοτερα με καποιο τροπο(οπως gps) να υπολογιζονται και τα διανυομενα ετησια χιλιομετρα!αλλιως αν απλα αυξηθει η τιμη της βενζινης τη νυφη θα πληρωσουν κ παλι οι μη εχοντες που αναγκαζονται ολη τη μερα να γυριζουν στους δρομους με τα 1000αρια και τα 1400αρια..ποσο ακομη θα αυξηθει η βενζινη,ελεος πια!!!κ οι τυποι με τα πορσικα κ τα mercedes κ παλι θα τη γλυτωσουν ασφαλως...
giann... (23/1/2010, 14:50) Το θεωρώ τελείως άδικο γιατί το τέλος κυκλοφορίας παύει να εξαρτάται απο τον τύπο του οχήματος(το ίδιο τέλος θα πληρώνει ένας που έχει ένα αυτοκίνητο 100000 Ε με έναν που έχει ενα 1400 μεταχειρισμένο 3000 Ε).Αυτός δηλ που έχει ένα σκασμό λεφτά θα πληρώνει τα ίδια τέλη με έναν απλό φτωχό ανθρωπάκο.Εάν μάλιστα αυτός ο ανθρωπάκος έχει και κανα παλιό αυτοκίνητο που καίει λίγο παραπάνω άστα...Το κράτος πρέπει να καταλάβει οτι το αυτοκίνητο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΑΛΛΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΟΥΛΕΙΑΣ.Τι φταίει αυτός δηλ που για να πάει στη δουλεία του πρέπει να κάνει 70 χλμ τη μέρα;Και μη μου πείτε για ΜΜΜ και διάφορα τέτοια γιατί αυτά ισχύουν(εάν ισχύουν) μόνο για την Αθήνα.Για ελάτε μια βόλτα στην επαρχία και πάρτε ΜΜΜ να πάτε στη δουλεία σας να δείτε τι ωραία που είναι...Να έρχεται λεφορείο κάθε μιάμιση ώρα...
manos... (23/1/2010, 14:15) Νομίζω ότι τελικά είναι η πιο σωστή λύση, αφού όποιος κάνει πολλά χιλιόμετρα θα πληρώνει περισσότερα τέλη και όποιος έχει ένα αυτοκίνητο που το κυκλοφορεί μια, δυο φορές την εβδομάδα λιγότερα. Και φυσικά αυτοί που έχουν ενεργοβόρα αυτοκίνητα και άρα ρυπαίνουν περισσότερο θα πληρώνουν περισσότερα. Θα αποδεσμευτούν έτσι επιτέλους και τα τέλη κυκλοφορίας από τα κυβικά, να μπορεί και ο Έλληνας επιτέλους να αγοράσεις δίλιτρο αυτοκίνητο χωρίς τον φόβο των κυβικών, αφού υπάρχουν Θαυμάσια αυτοκίνητα σ΄αυτήν την κατηγορία με πολύ οικονομικούς κινητήρες, βενζίνη ή πετρέλαιο. Τέλος στην χώρα μας κυκλοφορούν χιλιάδες αυτοκίνητα με πινακίδες από βαλκανικές κυρίως χώρες τα οποία δεν πληρώνουν ούτε 1 € τέλη κυκλοφορίας ενώ με τα τέλη στα καύσιμα θα πληρώνουν κι αυτοί.
const... (23/1/2010, 13:57) Η φορολογία καυσίμων είναι πιο δίκαιο μέτρο σίγουρα,το τι έχει στο γκαράζ ο καθένας είναι δικό του θέμα έχει πληρώσει τους φόρους του και μπορεί να κάθεται να χαζεύει το αυτοκινητό του,θα πρέπει να πληρώσει και γι'αυτό?Μιλάμε για τέλη κυκλοφορίας και όχι για τέλη χρήσης!Όσο για τα παλιά αυτοκίνητα,μονόδρομος για να 'φύγουν' είναι το μέτρο της απόσυρσης αλλά κοστίζει..
spyro... (23/1/2010, 12:30) Η κυβέρνηση μέχρι προχθές έλεγε ότι θα επιστρέψει τη διαφορά από τα πράσινα τέλη του 2010. Και έλεγε ότι αυτό θα το έκανε με συμψηφισμό στα τέλη του 2011. Τώρα που δε θα υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας αλλά φόρος στη βενζίνη, τη διαφορά που μας χρωστάει με ποιον ακριβώς τρόπο σκέφτεται να μας την επιστρέψει η κυβέρνηση; Αλλά τελικά μου φαίνεται πως το ότι θα μας επιστραφεί η διαφορά ήταν απλά μια πεπονόφλουδα που τη φάγαμε και τη χωνέψαμε. Είναι πλέον προφανές ότι αυτό έγινε για να καθησυχάσουν τις αντιδράσεις. Καλοί είμαστε... Κατά τα λοιπά, συμφωνώ κι εγώ να αντικατασταθούν τα τέλη από φόρο στη βενζίνη. Με τον τρόπο αυτό θα πληρώνουν όλοι όσοι χρησιμοποιούν τους ελληνικούς δρόμους και αναλογικά με τη χρήση. Άλλά πολύ φόβάμαι για το ύψος του φόρου, ότι δηλαδή θα αποτελέσει χρυσή ευκαιρία για να εισπράξει πολλαπλάσια ποσά το κράτος από αυτά που θα εισέπραττε με τα τέλη. Αν και μόνο αν τηρηθεί η έννοια του μέτρου, πιστεύω θα είναι κάτι θετικό μιας και τα τέλη δεν είναι εργαλείο αναδιανομής εισοδήματος αλλά ανταποδοτικός μηχανισμός. Πολύ φοβάμαι όμως για το αντίθετο...
stath... (23/1/2010, 12:20) Είναι το τέλειο σύστημα. Το πιό δίκαιο. Όποιος καταναλώνει, αυτόματα και ρυπαίνει, άρα να πληρώνει με την κατανάλωση. Η κατανάλωση βενζίνης είναι απόλυτα συνδεδεμένη με την εκπομπή διοξείδιου του άνθρακα. Όποιος κάνει πολλά χιλιόμετρα να πληρώνει και περισσότερο. Γιατί να πληρώνουν τα ίδια τέλη αυτός που κάνει πολλά χιλιόμετρα και αυτός που κάνει λίγα; Όποιος θέλει να κάνει πολλά χιλιόμετρα, ας κάνει το λογαριασμό του, να χρησιμοποιεί λίγο και τα ΜΜΜ. Ακόμη όποιος έχει αρρύθμιστο κινητήρα και καίει περισσότερο, να πληρώνει και περισσότερο. Όποιος επίσης πατάει το γκάζι περισσότερο και οδηγεί αντιοικονομικά, να πληρώνει και περισσότερο. Με το σύστημα αυτό θα πληρώνουν επίσης και οι τουρίστες, μέσω της κατανάλωσης και ακόμη και τα παπάκια. Γιατί τα παπάκια δεν ρυπαίνουν; Μπορεί λίγο, αλλά αυτό το λίγο να το πληρώνουν. Επίσης η πληρωμή θα γίνεται σταδιακά, μέσω της κατανάλωσης και δεν θα μας έρχεται ο λογαριασμός (το σήμα) στο τέλος του χρόνου, να μας φαίνεται μεγάλο το ποσό. Ακόμη ο καθένας θα κυκλοφορεί, ανάλογα με τα διαθέσιμα χρήματα που διαθέτει για τη βενζίνη. Ενδεχομένως να μειωθεί και η κυκλοφορία ορισμένων αυτοκινήτων, που τα χρησιμοποιούν κάποιοι χωρίς λόγο.
aspad... (23/1/2010, 10:26) εγω πιστευω οτι και τα τελη κυκλοφοριας θα κρατησει και αυξηση της βενζηνεις θα καμει.μιν ξεχνατε σε πιο κρατος ζουμε.
drikf... (23/1/2010, 00:22) φυσικα και πρεπει να καταργηθουν τα τελη κια να αυξηθει η βενζινη. ετσι πολυ απλα οποιος ρυπαινει-οδηγει πολυ, θα πληρωνει περισσοτερο. αντιθετωςοποιος δεν κυκλοφορει πολυ, θα πληρωνει λιγοτερο . ηταν αδικο μεχρι τωρα να πληρωνει καποιος μεγαλα τελη χωρις να κυκλοφορει.
vskan... (23/1/2010, 00:00) Φυσικά και είναι πιο δίκαιος και πιο "πράσινος" τρόπος επιβολής τελών κυκλοφορίας αυτός με την αυξηση του φόρου στα καυσιμα.Ετσι τα τουρμπάτα χιλιοτετρακοσάρια τζιπ θα φορολογηθούν δικαιότερα σε οτι αφορά στα τέλη κυκλοφορίας.
kavas... (22/1/2010, 23:13) Απολύτως δίκαιο.Είναι ένα τρόπος να αναγκαστούμε να αφήσουμε και λίγο το αυτοκίνητο και έτσι εκτός από περιβαλλοντολογικά οφέλη θα έχουμε και οφέλη στην υγεία μας,αφού θα κινούμαστε και περισσότερο με τα πόδια .
triod... (22/1/2010, 23:05) τα κυβικα σε καμία περίπτωση δεν μπορεί ναναι κριτήριο. Δεν μπορεί καποιος μενα πχ φθηνο 4Χ4 των 20000 ευρω (kia sorento) πουχει μεγαλο κυβισμό να πληρώνει περισσότερα τελη από μια ακριβή Mercedes???? Αν παραμείνει παγιο τέλος θα πρέπει ειτε ναχει σχέση με τις εκπομπές CO2(αφού από αυτά προκύπτει η μόλυνση περιβαλλοντος και όχι απο το μεγεθος του κινητηρα) ή με την αξία του οχήματος Παντως το τελος στη βενζίνη ακουγεται πιο δίκαιο, αν βεβαια στο μελλον δεν προσθεσουν και τελη κυκλοφοριας και τελη στη βενζίνη. Αυτο που ειναι σίγουρο ειναι οτι τα τελη πρέπει να μικρύνουν, σε όλες τις χώρες είναι πολύ λιγότερα
ktrod... (22/1/2010, 23:04) τα κυβικα σε καμία περίπτωση δεν μπορεί ναναι κριτήριο. Δεν μπορεί καποιος μενα πχ φθηνο 4Χ4 των 20000 ευρω (kia sorento) πουχει μεγαλο κυβισμό να πληρώνει περισσότερα τελη από μια ακριβή Mercedes???? Αν παραμείνει παγιο τέλος θα πρέπει ειτε ναχει σχέση με τις εκπομπές CO2(αφού από αυτά προκύπτει η μόλυνση περιβαλλοντος και όχι απο το μεγεθος του κινητηρα) ή με την αξία του οχήματος Παντως το τελος στη βενζίνη ακουγεται πιο δίκαιο, αν βεβαια στο μελλον δεν προσθεσουν και τελη κυκλοφοριας και τελη στη βενζίνη. Αυτο που ειναι σίγουρο ειναι οτι τα τελη πρέπει να μικρύνουν, σε όλες τις χώρες είναι πολύ λιγότερα
mkokk... (22/1/2010, 19:07) Τα τέλη για το 2010 τα πληρώσαμε άρα ότι είναι να γίνει θα πρέπει να γίνει την 1/1/2011. Με το τέλος στην βενζίνη πιστεύω ότι είναι ποιο δίκαιο. Εκτός αυτού με αυτό το μέτρο πληρώνουν όλοι ακόμα και αυτοί που έχουν ξένες πινακίδες στην χώρα μας.
gd595... (22/1/2010, 19:07) Παιδιά πάρτε απόφαση ότι το κράτος έχει εισπρακτική λογική σε ΟΛΕΣ τις αποφάσεις που παίρνει. Δε γίνεται αλλιώς αφού τα ταμεία είναι άδεια. Άρα είναι αδύνατον να αντικαταστήσει ένα μέτρο που έφερνε κάποια λεφτά στα ταμεία, με ένα άλλο μέτρο που θα φέρνει λιγότερα. Δε θέλει πολύ μυαλό για να το αντιληφθούμε αυτό. Άρα το κράτος, αν τελικά προχωρήσει σε αυτή την αλλαγή τακτικής, ξέρει ήδη οτι έτσι θα εισπράττει περισσότερα. Ποιός θα τα πληρώσει αυτά τα περισσότερα?(Ρητορική ερώτηση). Ευνοημένοι θα είναι οι λίγοι που έχουν τα καλογυαλισμένα θηρία και τα βγάζουν από τα γκαράζ 2 φορές την εβδομάδα, και οι άτυχοι αυτοί που έχουν τα 1400άρια και είναι όλη μέρα στο δρόμο(δουλειά,σχολείο,φροντιστήριο,σούπερ μάρκετ κλπ)
ge.ef... (22/1/2010, 18:31) Μπρος γκρεμος και πισω ρεμα!!!Η ουσια ειναι οτι για να παρουμε πλεον το αυτοκινητο μας και να παμε μια βολτα θα το σκεφτομαστε καλα.Σεναριο....καταργουνται τα τελη και αυξανεται η βενζινη κατα 0,20/λιτρο και μετα απο 2 χρονια βαζουν και τα τα τελη κυκλοφοριας με τιτλο....που να μη θυμιζει τα παλια τελη και εδεσε η κομποστα.Δεν το βλεπω και απιθανο να γινει οεο!
eurol... (22/1/2010, 18:15) ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΤΕΡΟ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ .ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΕΛΕΙΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΕΤΗΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΤΕΛΟΣ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ : EURO 1 150 EUR EURO 2 120EUR EURO 3 90EUR EURO 4 60EUR