|
|
Non-Paper |
Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις | |||||||||||||||||
περισσότερα » | |||||||||||||||||
Αυτόματα μικρά και μίνι αυτοκίνητα; Αλήθεια γιατί όχι; | |||||||||||||||||
Διαβάστηκε από 14754 αναγνώστες | |||||||||||||||||
Μέσα σε τριάντα λεπτά κίνησης μέσα στο μποτιλιάρισμα της πόλης ένας οδηγός θα χρειαστεί να πατήσει τον συμπλέκτη κατά μέσο όρο ογδόντα φορές. Ογδόντα! Και όμως μόλις ένα στα έξι μικρά και μίνι μοντέλα που πωλούνται είναι αυτόματα. Γιατί;
Το πιθανότερο είναι πως κανείς δεν το σκέφτεται. Έχουμε μάθει να οδηγούμε αυτοκίνητα με συμπλέκτη και έτσι αυτή η επαναλαμβανόμενη κίνηση έχει γίνει όχι απλά συνήθεια, αλλά δεύτερη φύση. Είναι κάτι που θεωρούμε δεδομένο σε ένα αυτοκίνητο. Το πάτημα του συμπλέκτη είναι τόσο απαραίτητο όσο το στρίψιμο του τιμονιού. Και όμως όχι. Πρέπει κανείς να οδηγήσει ένα αυτόματο αυτοκίνητο στην πόλη για να αντιληφθεί την τεράστια διαφορά. Μόνο έτσι πιθανώς μπορεί κανείς να αντιληφθεί πόσο παράλογο είναι να πρέπει να πατάς κάθε τόσο ένα (βαρύ) πεντάλ ενώ υπάρχει η δυνατότητα να το αποφύγεις. Από κει και πέρα βέβαια υπάρχουν δύο θέματα ακόμη. Πρώτα είναι το κόστος. Στα μικρά και μίνι αυτοκίνητα η τιμή είναι πολύ ευαίσθητη. Είναι αρκετά χαμηλή που ένα αρκετά ακριβό έξτρα στοιχείο εξοπλισμού κάνει έντονη διαφορά. Στις 10.000 ευρώ τα 800 ευρώ φαίνονται αισθητά. Αλήθεια είναι πως σε αρκετά μοντέλα το αυτόματο κιβώτιο συνοδεύεται και με κάποια επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού ώστε να προστεθεί περισσότερη αξία από «απλά» ένα άλλο κιβώτιο. Και πάλι όμως το κόστος μετράει. Βέβαια αυτό το παραπάνω που καλείται κανείς να πληρώσει στην αγορά αφαιρείται από τη συντήρηση. Μια απλή αλλαγή δίσκου-πλατό, που στα αυτοκίνητα που κινούνται στην πόλη δεν αργεί να γίνει, είναι αρκετή για να κάνει σημαντικό μέρος της απόσβεσης του κόστους του αυτόματου κιβωτίου. Μετά είναι και η κατανάλωση. Μπορεί μέχρι μερικά χρόνια πριν τα αυτόματα να ήθελαν λίγο παραπάνω βενζίνη, όχι όμως πια. Ενώ στην κίνηση στην πόλη είναι μάλλον οικονομικότερα. Και τέλος είναι η άνεση. Για τόσο κόπο από τον οποίο απαλλάσσουν τον οδηγό, σίγουρα αξίζουν κάτι παραπάνω. Υπάρχει όμως ακόμη δισταγμός. Από τη μία είναι το θέμα των επιδόσεων, που σε επίπεδο επιταχύνσεων επιβαρύνονται κάπως. Για ένα σπορτίφ μικρό ή μίνι μοντέλο αυτό αποτελεί πρόβλημα. Για την συντριπτική πλειοψηφία όμως που δεν είναι, μάλλον είναι ψυχολογικό. Και τέλος είναι το «στίγμα». Μπορεί να έχει περάσει, όμως κάποτε το να οδηγεί κανείς αυτόματο αυτοκίνητο αποτελούσε δείγμα «ανικανότητας». Και όχι τόσο παλιά όσο όταν πιστεύαμε πως η Γη είναι επίπεδη, όμως και οι δύο θεωρίες ανήκουν στην ίδια άκυρη λογική. Άρα τι μένει; Εσείς γιατί δεν προτιμάτε το μικρό ή μίνι αυτοκίνητό σας με αυτόματο κιβώτιο; Δεν πιστεύετε ότι σας διευκολύνει; Δεν το βλέπετε ως λύτρωση για την κουραστική οδήγηση στην πόλη; Τι σας κρατά πίσω; Το έχετε σκεφτεί ποτέ; Σας ενοχλεί το κόστος; Η κατανάλωση; Μήπως η μεταπώληση; Αλήθεια τι; |
|||||||||||||||||
Σχολιάστε την είδηση | |||||||||||||||||
|
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr