Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
Γέμισε αφρικανική σκόνη: Το πλένεις έξω & πληρώνεις, στο χέρι ή άπλυτο;
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Είναι ένας κινητήρας με 105 ίππους που δίνει 10.8 δλ. στο 0-100 σε ένα οικογενειακό μικρός, επειδή είναι “μόνο” 1,2 λίτρα;
Διαβάστηκε από 16966 αναγνώστες

Καλό το downsizing, η σμίκρυνση δηλαδή των κινητήρων, όμως οι προκαταλήψεις φαίνεται πως ζουν και βασιλεύουν. Γιατί πως μπορεί κανείς παρότι ένα μοτέρ του δίνει ισχύ, ροπή και επιδόσεις να το θεωρεί “λίγο” επειδή έχει μικρό κυβισμό; Εσείς το βλέπετε έτσι; 105 ίππους αποδίδει ο 1.200άρης κινητήρας της Octavia5 Καλό το downsizing, η σμίκρυνση δηλαδή των κινητήρων, όμως οι προκαταλήψεις φαίνεται πως ζουν και βασιλεύουν. Γιατί πως μπορεί κανείς παρότι ένα μοτέρ του δίνει ισχύ, ροπή και επιδόσεις να το θεωρεί “λίγο” επειδή έχει μικρό κυβισμό; Εσείς το βλέπετε έτσι; Να πάρουμε την περίπτωση της Skoda Octavia5 που πρόσφατα έβαλε στην γκάμα της το νέο 1,2TSI. Θεωρητικά αυτό το μοτέρ καταργεί τον παλιότερο 1,4MPI της βασικής έκδοσης. Θεωρητικά γιατί παρά τα λιγότερα κυβικά ο TSI έχει 25 άλογα και σχεδόν 50Nm ροπής περισσότερα, ενώ δίνει κατά σχεδόν 4 δλ. καλύτερη επιτάχυνση στο 0-100 και 25 χλμ./ώρα υψηλότερη τελική.
Νούμερα που θυμίζουν περισσότερο τον προηγούμενο (επίσης καταργημένο) 1.600άρη κινητήρα της Octavia5 που αντικαταστήθηκε από τον 1,4TSI που και πάλι προσφέρει κατά πολύ καλύτερα νούμερα σε κάθε τομέα.
Ο 1,2 TSI έχει απόδοση και δίνει επιδόσεις που είχε μέχρι πρότινος ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,8 λίτρων. Και δε μπορεί αυτό να μας ακούγεται τώρα “λίγο”;

Και πάλι όμως κάποιοι επιμένουν. Λένε πως είναι λίγα τα κυβικά για τη “βαριά” καρότσα της Octavia5. Μιλάμε για 1270 κιλά δηλαδή, και επειδή έχουμε μάθει τα 1.200άρια μοτέρ να ταιριάζουν σε μικρά μοντέλα το πολύ 1.000 κιλών, τώρα φαίνεται πως παρά την απόδοση, ο κυβισμός έχει ακόμη το πάνω χέρι.
Πως γίνεται αυτό; Πως μπορεί να έχει σημασία ένα μέγεθος που περιγράφει μόνο τον κινητήρα, και όλα τα άλλα μεγέθη που περιγράφουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου να τα βάζουμε στην άκρη; Πως γίνεται δηλαδή να μη βλέπουμε πως ένα αυτοκίνητο με αυτά τα νούμερα είναι άριστο για χρήση από μία οικογένεια και να κολλάμε στο πόσο κυβισμό λέει ο κινητήρας;
Θα έλεγε κανείς πως ειδικά η περίπτωση της Octavia5 είναι ξεχωριστή γιατί προσφέρει ακόμη δύο μοτέρ 1,4 και 1,8 λίτρων που περιπλέκουν λίγο την επιλογή. Όμως το πρόβλημα φαίνεται να έχει να κάνει καθαρά με τον κυβισμό. Δεν είναι λίγοι που θεωρούν για παράδειγμα πως παρά τα 180 άλογα, ο 1,6 τούρμπο που κινεί το Opel Insignia είναι και αυτός “μικρός” για το “βαρύ” αμάξωμα.
Εσείς τι λέτε; Κρίνετε έναν κινητήρα από τον κυβισμό του ή από την απόδοσή του; Από τις επιδόσεις που χαρίζει στο αυτοκίνητο που κινεί; Έχουν πλέον σχέση τα κυβικά με το “βάρος” του αυτοκινήτου; Ή πρέπει πλέον να αξιολογούμε μόνο τα πραγματικά μεγέθη;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
otyxe... (14/9/2010, 10:55) ακουω μερικους εμπαθεις να γραφουν διαφορες βλακειες σχετικα με τα τουρμπο αυτοκινητα και πραγματικα τρελαινομαι με την αγνοια τους η καλυτερα να πω την ζηλεια τους! παρτε τ οχαμπαρι οι τουρμπινες ειναι το μελον και το παρον. και δεν ειναι καθολου τυχαιο που ολες οι εταιρειες , οσες μπορουν, αντιγραφουν την VW. μονο καποιες που δεν εχουν τεχνολογια δεν μπορουν ακομα (βλεπε toyota). και ολοι εσεις που ζηλευατε και μιλουσατε αβασιμα εναντια στα τουρμπο, τωρα που οι εταιρειες σας εεβγαλαν τουρμπο, αλλαξατε τροπαριο και αγοραζετε τουρμπο. απομεινατε να πολεματε απο ζηλεια , τα τουρμπο, μονο εσεις που η εταιρεια σας δεν εβγαλε ακομα τουρμπο. οταν βγαλει , αλλα θα λετε κ εσεις. ναι ενας κινητηρας 1200 με τουρμπο ειναι το ιδιο αξιοπιστος οσο ενας ατμοσφαιρικος κινητηρας. μην γινεστε γραφικοι. μου θυμηζετε καποιους που πριν 20 χρονια μιλαγαν εναντια στις 16 βαλβιδες η στο υδραυλικο τιμονι γιατι ...θα χαλαει..... ελεος΄ σας ευχομαι οι δυο πρωτοποριες της VW , τουρμπινες και DSG να ερθουν κ στα δικα σας πατινια και να απολαυσετε και εσεις οδηγηση!!!
evamp... (12/9/2010, 11:59) manos... απλα εισαι ασχετος δεν ισχυει τιποτα απ οσα λες
anton... (11/9/2010, 13:08) Μονο που ο κινητηρας ειναι γερμανικης προελευσης με turbo τα λεει ολα στα 80.000χλμ θα τους περνουν στο χερι!!! Απο την hyundai αναμενεται ενας 1.1turbo βενζινα αυτος μαλιστα θα εχει την αναλογη αξιοπιστια για 300.000χλμ επειδη αυτη η εταιρεια σεβεται τα χρηματα των αγοραστων
otyxe... (10/9/2010, 10:28) manos... (3/9/2010, 18:54) δεν πας καλα.... φυσικα τα τουρμπο της VW δεν εχουν ζωη 2 χρονια. ηδη κυκλοφορουν 5 χρνοια και ΚΑΝΕΝΑ δεν αντιμετωπισε προβλημα. αντιθετως καθημερινα βλεπουμε τι γινεται με τα ατμοσφαιρικα των 100 αλογων που τριζουν, χαλανε στη μεση του δρομου κτλκτλ και εχουν κανει πλουσια τα συνεργεια. αντιθετως μεγαλα συνεργεια VW εκελισαν επειδη δεν ειχαν πελατεια!!!! αν γινοταν οσα ελεγες, δε θα εκλειναν ποτε! αλλα βλεπεις τα αυτοκινητα VW ειναι αξιοπιστα και ετσι οι αντιπροσωπιες αντιμετωπιζουν προβλημα
tazma... (9/9/2010, 15:39) Φίλε manos... (3/9/2010, 18:54): Χαχαχαχαχαχαχαχα. Μιλάμε είσαι εκτός τόπου και χρόνου. Μάλλον το 1982 το λες για το μυαλό σου καθώς εκεί φαίνεται να έχει κολλήσει όσον αφορά την τεχνολογία στην αυτοκίνηση!
makis... (7/9/2010, 09:28) manos... (3/9/2010, 18:54) ποσο ασχετος ειναι κανεις η ζηλιαρης φαινεται ευκολα. τιποτα απο οσα λες δεν ισχυει. ποιος ειπε πως οι τουρμπο κινητηρες εχουν ζωη 100.000; ελεος με τις ανακριβιες. ξυπνηστε επιτελους και αγοραστε και εσεις την εξελιξη. αλλα αν εισαι εσυ τοσο σιγουρος, τοτε ολες οι εταιρειες που πλεον αντιγραφουν τη ν VW, κανουν λαθος... ελεος!!!!
ger_d... (6/9/2010, 15:56) Φαίνεται οι σχολιαστές έχουν χωριστεί σε 2 στρατόπεδα. Τους υπέρμαχους του ατμοσφαιρικού και τους οπαδούς του turbo κινητήρα. Εγώ από την μεριά μου θα ήθελα να προσθέσω τα εξής: 1. Όλοι σας υπερασπίζεστε με πάθος την επιλογή σας, γιατί κανένας σας δεν θα ήθελε να συνειδητοποιήσει ότι, ενδεχομένως διάλεξε ακατάλληλο μηχανικό σύνολο για το Ι.Χ. του. Θα ήταν πολύ επώδυνο. 2. Όποιος διαθέτει τα χρήματα για αγορά νέου Ι.Χ. πριν τη συμπλήρωση επταετίας, ας απολάυσει τις εντυπωσιακές αλλά βραχύβιες επιδόσεις του turbo. Όποιος λόγω οικονομικής ανασφάλειας θα κρατήσει το Ι.Χ. πάνω από επταετία, ας εμπιστευτεί την μακροβιότητα του ατμοσφαιρικού, με τίμημα την ραθυμία του. Οπότε το όλο ζήτημα είναι στο βάθος του οικονομικό και όχι μηχανολογικό. 3. Η ασφαλής προσπέραση και γενικότερα οδήγηση δεν πρέπει να εξαρτάται από τον κινητήρα, αλλά από το οδόστρωμα (κατάσταση, κλίσεις) και την ορατότητα (φωτεινότητα, γνώσης θέσης και κίνησης των άλλων οδηγών). Πολλοί δεν βρίσκονται ανάμεσά μας γιατί έκαναν επικίνδυνους ελιγμούς, νομίζοντας ότι τα λάθη του οδηγού (απουσία προσήλωσης, αντίληψης και ψυχραιμίας), θα τα καλύψει ο κινητήρας (είτε η ροπή του turbo, είτε ο ατμοσφαιρικός με κατεβασμένη ταχύτητα και στις 5.000 στροφές).
Kopid... (5/9/2010, 13:09) Επειδή κάποιοι μάλλον είναι κολλημένοι με τα Τούρμπο,να αναφέρω ότι στην οικογένεια υπάρχει και ένα Audi a4 1.8 t.και ξέρω πολύ καλά πως αποδίδει με 100αρα και πως με απλή.διαβάστε και καμία έρευνα.οποίος θέλει μπορεί να παει σε ένα οποιοδήποτε συνεργείο και να μιλήσει με κάποιον που είναι όλη μέρα με αυτά τα μοτέρ.επειδή οδηγαμε turbo δεν σημαίνει ότι είναι και η καλύτερη λύση ένας τέτοιος κινητήρας μικρής χωρητικότητας..μερικοί ας ξεκολλήσουν και ας δουν την πραγματικότητα και ιδίως την ελληνικη
manos... (3/9/2010, 18:54) 1200cc TSI!!!!! ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ: ΑΥΤΟΣ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΕ TURBO ΠΟΣΑ ΧΛΜ ΖΩΗΣ ΕΧΕΙ? ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ ΠΑΝΩ 100.000 ΧΛΜ ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΔΙΝΟΥΝ ΜΟΝΟ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΕΓΓΥΗΣΗ!! ΤΙ ΚΟΣΤΟΣ ΕΧΕΙ ΟΤΑΝ ΑΙΣΙΩΣ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ Ο 1200cc? Η ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΤΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑ? ΚΑΝΤΕ ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΠΕΡΙ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΜΙΝΑΣ VW Η ΚΙΝΗΤΗΡΑ TSI KAI META OI ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ VW ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΝΑ ΠΑΝΥΓΗΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ 7ΕΤΙΑΣ, ΠΑΝΑΚΡΙΒΩΝ SERVICE ΚΑΙ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ, ΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑ ΛΑΔΙΟΥ ΑΝΑ 1000 ΧΛΜ, ΚΑΙ 100ΑΡΑ ΒΕΝΖΙΝΑ, ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ MAGNETI MARELLI !!! EYTYXIΣMENO TO 1982 ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ VW, ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΠΡΟΤΙΜΩ ΝΑ ΖΩ ΣΤΟ 2010 ΤΗΣ ΥΒΡΙΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ....
otyxe... (3/9/2010, 14:43) kopid... (31/8/2010, 17:17) δεν ισχυει τιποτα απο οσα λες. εχω GTI V και 108000χιλ και παντα βαζω 95αρα!!! κανενα προβλημα. ουτε το καλοκαιρι εχω προβλημα κ εχω τα ιδια αλογα. ουτε χρειαζεται να το σβησεις αφου πρωτα το εχεις στο ρελαντι!!! οι γνωσεις σου περι αυτοκινησης εχουν σταματησει στο 1984??? τιποτα απ οσα λες δνε ειναι αληθες και αν δεν ειναι θεμα αγνοιας τοτε απλα ζηλευεις ή εισαι πωλητης ατμοσφαιρικου ταπερ
aagal... (2/9/2010, 22:58) Μεγάλος κινητήρας σημαίνει ταυτόχρονα πως για τις ίδιες συνθήκες πίεσης, θερμοκρασίας με έναν μικρότερο πχ 1.2 ο πρώτος θα αντέξει περισσότερο σε βάθος χρόνο αφού θα ζορίζεται πολύ λιγότερο. Λοιπόν εαν σας ενδιαφέρει να κρατήσετε το αυτοκίνητο 10 χρόνια προτιμήστε 1.6. Εαν σας ενδιαφέρει να το λιώσετε για 5-6 χρόνια και μετά πούλημα τότε πάρτε 1.2 για να σας μείνουν και ψιλά για το επόμενο.
anton... (2/9/2010, 22:41) Εγω πιστευω οτι δεν ενδιαφερει σχεδον κανενα οικογενειαρχη αν το αμαξι του θα εχει 0-100 σε 10.8 η 14.8 δευτερολεπτα.Μηπως θα στηθει ποτε στο φαναρι φορτωμενος να κανει καμια κοντρα?Το θεμα ειναι αν φορτωσεις το scoda με 5 ατομα και αποσκευες θα μπορεσει να προσπερασει με την ιδια ευκολια?Η μηπως τοτε θα λεμε "α, ειναι μονο 1200 κυβικα τι να σου κανει και αυτο?"Οι λογοι που οι εταιρειες ριχνουν τα κυβικα ειναι προφανως το κοστος,οι ρυποι (τους υποχρεωσαν μην το ξεχναμε) και οχι τι θελουμε εμεις.Μηπως μας ρωτησε κανεις αν θελουμε κυβικα η τουρμπο?Οτι θελουν μας σπρωχνουν ετσι δεν ειναι?Ομως στην Ελλαδαρα αν δεν επαιζε ρολο το ετησιο κοστος του αυτοκινητου (ε.τ.-ασφαλεια-και ειδικα τα τελη κυκλοφοριας που αλλαζουν πιο συχνα απο την κυβερνηση)δεν θα ασχολουμασταν με τα 1200 κυβικα.Βλεπεται τι γινεται με τα τελη.Περιμενουμε τι θα πουν για να δουμε ποσα κυβικα θα παρουμε.Και μην ξεχναμε οτι αν φορτωσεις το scoda με 5 ατομα και αποσκευες τοτε το βαρος του ευκολα ξεπερναει τα 1600 κιλα.Αρα το μοτερ αυτο για να τραβαει δεν θα θελει γκαζι?Οταν πιεζεις ενα τουρμπατο μοτερ τι κανει?ΚΑΙΕΙ ΠΟΛΛΗ ΒΕΝΖΙΝΑ.Εκει που θα κερδισεις σε καταναλωση θα ειναι στο σταματα-ξεκινα της πολης λογω χαμηλου κυβισμου.Επισης συμφωνω με το φιλο που λεει ποιος θα παρει ενα αμαξι 1200 κυβικα με 17000 (το Αudi Α3 ξεκιναει απο 20 και βαλε και το GOLF απο 18000).Αλλα θεωρω επισης σημαντικο το ποιος θα αγορασει ενα τετοιο αμαξι μετα απο 5 χρονια και τουλαχιστον 100000χλμ με 11000 η 12000 ευρω που θα το πουλαμε.Ο υποψηφιος αγοραστης τοτε , το πρωτο πραγμα που θα σκεφτει θα ειναι "η τουρμπινα τι να εχει τραβηξει τοσα χρονια και μετα απο τοσα χλμ?" "το δουλευε σωστα αραγε αυτος που το ειχε?" "η το εβαζε μπροστα και του αλλαζε τα φωτα?" Γι αυτο μην ψαρωνουμε ολοι με τα λιγα κυβικα με τουρμπο.Και τελος ακουσατε μηπως για τα νεα τελη?Μαλλον θα ειναι λεει με βαση τους ρυπους.Παλι τα λιγα κυβικα θα την πληρωσουν τη νυφη.ΒΜW 116 ΡΥΠΟΙ 139. OCTAVIA 1.2 TSI ΡΥΠΟΙ 134. ΗΥUNDAI I30 1.4 ΡΥΠΟΙ 145. 3 αμαξια με διαφορετικο κυβισμο θα πληρωνουν σχεδον τα ιδια τελη.Παλι μπερδευομαστε δηλαδη ε?
pani... (2/9/2010, 07:37) Ως κάτοχος ενός LEON 1.4 TSI και ενός Punto EVO 1.4 Multiair turbo ένα έχω να πω: Όποιος δεν οδηγήσει εντός και εκτός πόλης αμάξια με τέτοιο κινητήρα, δε μπορεί να έχει θεωρητική άποψη. τράβηγμα από πολύ χαμηλά (ειδικά ο TSI), ευκολία στην αστική μετακίνηση και χαμηλή κατανάλωση αν το οδηγείς συνετά. Μάλιστα ο 1.4 TSI των 122 - 125 ίππων έχει υδρόψυκτο intercooler για το turbo, οπότε δεν αντιμετωπίζει προβλήματα με υπερθέρμανση ούτε το καλοκαίρι. Όσοι δε συμφωνούν μπορούν να πάρουν ένα Mondeo 1.6 των 125 ίππων ή ένα Avensis 1.6 των 130+ ίππων και να αναρρωτιούνται γιατί το αμάξι χαμηλά δεν τραβάει και θέλει μαστίγωμα στις 5000 στροφές για να κάνεις προσπέραση. Όταν τα τμήματα marketing και οι διαφημιστικές καταλάβουν τί πάει να πεί ροπή και καμπύλη απόδοσης αυτή τότε μπορεί να παιχτεί το παιχνίδι της δύναμης στους πραγματικούς του όρους.
tolis... (1/9/2010, 21:01) Κάπου έχει χαθεί το μέτρο με το downsizing..H χρυσή τομή για όλα τα γούστα ανάμεσα σε τούρμπο και ατμόσφαιρα στο διάστημα 1200 έως 1600 κυβικά έίναι οι 1400αρηδες κινητήρες125-135 ίππων turbo των VW και Fiat.
amour... (1/9/2010, 18:24) Οι περισσότερες απόψεις είναι σωστές, με ειλικρίνεια από άτομα με γνώση και προφανώς εμπειρία από διάφορα μοντέλα (σε αυτοκίνητα αναφέρομαι!). Βέβαια υπάρχουν και αυτοί οπού νομίζουν ότι το αυτοκίνητό τους είναι το καλύτερο στον κόσμο, όλων των εποχών. Το αυτοκίνητο ως τεχνολογικό προϊόν εξελίσσεται και χρόνο με το χρόνο γίνετε όλο και καλύτερο. Τα άριστα (αθάνατα!) αυτοκίνητα του …΄70 - ΄80 ή ΄90, ήταν ότι καλύτερο για τότε. Οποιος υποστηρίζει ότι υπερέχουν των σημερινών, σε οτιδήποτε, ποιότητα, ασφάλεια, υλικά, μοτερ, μάλλον δεν έχει οδηγήσει κάτι σύγχρονο. Πριν πολλα χρονιά, υπήρχε στην οικογένεια μπέμπα 520, μοντέλο 1985 νομίζω. Μούρη στις μέρες της, με 6 κύλινδρο μοτέρ, και κάπου στα +110 άλογα & λιγότερη ροπή από τον σημερινό 1400αρη tsi. Τα ατμοσφαιρικά μοτερ δεν πέθαναν, ούτε ειναι αχρηστα, ουτε ξεπερασμένα. Είναι μια χαρά, εξελίσσονται, αλλά όταν αναφερόμαστε σε τεχνολογικά προϊόντα, οι φοβίες, η ημιμάθεια, και τα «νομίσματα» δεν έχουν θέση. Αν πω στον 70χρονο οδηγό ότι τετρακίνητο τζιπ (SUV) κινείται με μπαταρίες ή/και βενζίνη, μάλλον θα πει ότι δεν είναι καλό, αξιόπιστο, το χειμώνα θα βραχυκυκλώνει, κ.α. Τι σημασία αν είναι 1200 κ.ε ή 1600 ή 2000. Downsizing + τούρμπο, με ποιοτικά κράματα, τεχνολογικές λύσεις αιχμής, βοηθούν το περιβάλλον, την τσέπη μας, και κάνουν το όχημα από σβέλτο μέχρι βολίδα. Ποιος ξέρει, σε μερικά χρόνια από τώρα το 1000cc Polo Gti, να κοντράρεται με το 950cc Colt Ralliart, στα 190 άλογα. Κάπου διάβασα, ότι σε 3-4 χρόνια οι κινητήρες στην F1 θα γίνουν κάτω από 2000cc με 2 τούρμπο και 600 – 700 άλογα. Γιά να δούμε... Αριστομένης
stath... (1/9/2010, 17:16) Ο κινητήρας των 1200 cc είναι μικρός, άσχετα με την ιπποδύναμη που βγάζει, δεδομένου ότι θα πρέπει να δούμε και την περίπτωση της επικείμενης βελτίωσής του (προσωπικά είμαι υπέρ της κάθε βελτίωσης) οπότε έχει περιορισμένες δυνατότητες αύξησης της ιπποδύναμης, σε σχέση με έναν μεγαλύτερο.
dolit... (1/9/2010, 14:00) 1.2 tsi με 125 αλογα η 1600 ατμοσφαιρα με 160 αλογα (πχ honda vti ή ακομη και saxo 2 σταδιο), αξιοπιστια? Εξαρταται! βαλε στο 1,2 σφυρηλατα κτλ κτλ και θα εχεις 200 αλογα με 1,8ct απροβληματιστα για 100 με 150k χιλιομετρα.
kiria... (1/9/2010, 12:47) Οι tsi κινητήρες δεν απαιτούν 100άρα βενζίνη, ούτε επηρεάζονται περισσότερο απο τη ζέστη απο ένα ατμοσφαιρικό κινητήρα και επίσης δεν χρειάζονται εξειδικευμένη συντήρηση.Αν κάποιος δεν έχει εμπειρία απο τετοια αυτοκίνητα καλό είναι να μη γράφει πράγματα που δεν υπάρχουν και μπορεί να άκουσε απο τον γείτονά του.Τώρα όσον αφορά το σφύριγμα στα 100-110 με αυτό μόνο να γελάσει μπορεί κανείς.
kopid... (31/8/2010, 17:17) οι υποψηφιοι κατοχοι αυτοκινητου turbo γνωριζουντισ ιδιαιτεροτητες που εχει ενας τετοιος κινητηρας;σωστη προθερμανση,καλη βενζινη(100ara)αλλαγη λαδιων οχι καθε 15000 οπωσ για λογους μαρκετινκ αναφερουν οι εταιρειες,σωστη συντηρηση.επειδη στην ελλαδα βρισκομαστε και η 100αρα ειναι ασυμφορη,αντε βρες καλη βενζινη απο τα λαμογια που κανουν το παν για να βγαλουν λεφτα εις βαρος της τσεπης και του αυτοκινητου μας,ποσοι απο τουσ χρηστες turbo μετα απο μια διαδρομη σταματα-ξεκινα μεσα στους 40*περιμενουν να λειτουργισει λιγο ο κινητηρας και μετα να τον κλεισουν;ασχετα οτι δεν γνωριζουν οτι μεσα στον καυσωνα το 1,2 tsi απο 105 θα πεσει στα 75.ας ζυγισουν ολοι τισ αναγκες τουσ και μην πεφτουμε ολοι στον βωμο του μαρκετινκ και τον πολλων αλογων,υπαρχουν και αλλες εναλλακτικες.οι κατοχοι 1,4 tsi me 160+++ αλογα μετα απο 5 χρονια σε ποιον ακριβως θα πουλησουν το αυτοκινητο τους σε περιπτωση που χρειαστει;
stdla... (31/8/2010, 15:50) Στην Ελλαδα ποτε κανεις δεν πουλησε αυτοκινητα προβαλλοντας το εργο που μπορει να παραξει ο κινητηρας τους. Δηλαδη κανεις δεν ασχολειται με την ΡΟΠΗ του κινητηρα. Αντιθετως ολοι πουλανε ΑΛΟΓΑ και ολοι κοντραρονται για αυτα. Προφανως ο 1200αρης TSi παρεχει ολη την απαιτουμενη ισχυ και ροπη που χρειαζεται για να κινηθει με αξιοπρεπεια ενα σημερινο οικογενειακο αυτοκινητο. Κατα τη γνωμη μου αυτο το μοτερ αντικαθιστα τον κλασσικο ατμοσφαιρικο 1600αρη κινητηρα των 100 εως 120 ιππων προσφεροντας ροπη ενος αντιστοιχου 1800αρη ατμοσφαιρικου κινητηρα. Το μονο που μενει να διαπιστωσουμε ειναι η αξιοπιστια του στον χρονο.
a.kou... (31/8/2010, 15:09) Πριν από καμιά εικοσαετία θυμάμαι που εισάγονταν στην Ελλάδα ειδικές εκδόσεις οικογενειακών και μη αυτοκινήτων με 1100 και 1200 κυβικά και με καμιά εξηνταριά ίππους μάξιμουμ όταν οι κανονικές εκδόσεις ξεκιναγαν από 1300 κ.εκ. και πάνω. Αλήθεια ποιος 40something δε θυμάται τα GOLF II που εισάγονταν με κινητήρα 1050 κ.εκ. και αποτέλεσαν τη βάση για άπειρες μετατροπές σε GTI 1800 κ.εκ. Σήμερα πιστεύω ότι βρε διάβολε (που έλεγε και ένας καθηγητής μου στο Λύκειο καλή του ώρα όπου και να βρίσκεται) δεν δικαιούμαστε δια να ομιλούμε και να θεωρούμε λίγο για ένα μικρομεσαίο αμάξι ένα μοτερ 1,2 κ.εκ που αποδίδει 105 ίππους. Τα αναιμικά αμάξια των 1100 και 1200 κ.εκ. έχουν προ πολλου καταλήξει (ευτυχώς) στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Πλέον ο συγκεκριμένος 1200σαρης έχει την ίδια και μεγαλύτερη ισχύ με πρόσφατους 1600σαρηδες (το FORD FOCUS 1600 του πατέρα μου αποδίδει 100 ίππους και πάει μια χαρά). Άλλο βέβαια το θέμα ότι υπάρχει το ευχάριστο δίλημμα της αγοράς αυτοκινήτου με 1400 κ.εκ. (όχι με πολλά παραπάνω χρήματα) που αποδίδει από 20 ως 55 ίππους παραπάνω. Έχω ένα LEON 1,4 TSI και μου έχει αφήσει ως τώρα τις καλύτερες εντυπώσεις
helen... (31/8/2010, 11:53) Αυτό που ίσχυε πάντα, υποθέτω οτι είναι ένας λογικός κανόνας : όχι περισσότερα από 12 κιλά/ΗΡ. Προσωπικά έχω όριο τα 10 κιλά/ΗΡ. Ε.Β
ioann... (31/8/2010, 10:27) Και δηλαδή δεν ειναι too much να δώσεις 17 χιλιάρικα (!) να πάρεις αμαξι 1200cc με τούρμπο και 105 άλογα και να μην ξέρεις και τι θα σου βγάλει? Και θα βάλεις την οικογένεια μέσα να βγείς εθνική και να σφυρίζει κιόλας (εστω και διακριτικά) ακόμα και στα 100-110 χμ/ώρα? Αμα είσαι οικογενειάρχης με ένα σωρό έξοδα, ζώντας εν μέσω οικονομικής κρίσης δεν ειναι σωστότερο να επιδιώκεις να πάρεις ατμοσφαιρικό μεχρι 1400cc (εχω δει και μέχρι και 109 άλογα) και μέχρι το πολύ 12-13 χιλιάρικα? δε κάνω συγκρίσεις αλλα νομίζω οτι οι γερμανοί έχουν παρακαβαλήσει το καλάμι...
chvez... (30/8/2010, 22:17) ΠΡΙΝ ΤΟ 1990 ΕΙΧΕ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1,9 TDI ΤΗΣ AUDI, ΕΚΦΡΑΖΟΤΑΝ ΔΕ Η ΑΠΟΡΙΑ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΒΓΑΖΕΙ 90 ΙΠΠΟΥΣ Ο ΜΙΚΡΟΣ (ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ) ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΕΧΟΥΝ ΤΑ ΥΛΙΚΑ, Ο ΨΕΚΑΣΜΟΣ ΚΛΠ. ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΒΕΒΑΙΑ ΤΗ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ: ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, Η ΔΕ AUDI ΕΧΕΙ ΣΥΝΔΕΣΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ "ΜΙΚΡΟΥΣ" TDI ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ QUATTRO.
evamp... (30/8/2010, 16:58) το αμαξι και ειδικα ο κινητηρας κρινεται απο τα αλογα και την ροπη. τι σχεση εχει ο κυβισμος; αυτα ειναι για τους ασχετους πχ 80αρηδες που δε νεχουν ιδεα. φυσικα το αμαξι θα το κρινω απο την επιταχυνση και οχι απο τα κυβικα. ισια ισα που η VW με αυτους τους κινητηρες μας εδωσε και χαμηλους ρυπους και ψαμηλη καταναλωση!
kiria... (30/8/2010, 15:08) Πολύ απλά, το αποτέλεσμα μετράει.
aterm... (30/8/2010, 12:01) Και βεβαι παιζει ρολο ο κυβισμός καθως τα 1,2 λίτρα κουράζονται να σηκωσουν το βαρος των οικογενειακων αυτοκινητων. Οσο για το turbo απλα βοηθαει στα ρεπριζ και αυξανει κατακορυφα την καταναλωση! Επομενως θα προτιμουσα ενα κινητηρα 1,6 χωρις turbo απο ενα με turbo και 1,2 λιτρα.
pvaik... (30/8/2010, 09:46) ΟΝΤΩΣ, ΟΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΧΟΝΔΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΑΙ ΤΗ ΡΟΠΗ ΤΟΥ, ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΑΥΤΑ. ΟΠΟΤΕ ΔΕ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΟΣΧΟΛΟΥΝ ΤΑ ΚΥΒΙΚΑ. ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΑΥΤΑ ΑΠΟ 1200 ΚΥΒΙΚΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ TURBO ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ "ΠΙΕΣΜΕΝΟ".ΟΠΟΤΕ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ 1200 ΜΕ TURBO Η 1600 "ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΟΣ" ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΘΑ ΔΙΑΛΕΓΑ ΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΑΡΕΠΙΠΤΟΝΤΩΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΟΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΑ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΑ. ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΕΙΝΑΙ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΑ. ΣΥΜΦΩΝΟΙ, ΑΛΛΑ ΕΧΩ ΤΙΣ ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ ΤΟΥΣ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΙΕΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ. Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΩΡΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΕΝΑ GROUP ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΘΕΡΜΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ ΤΟΥ DOWNSIZING ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΕΠΩΦΕΛΗΘΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ ΠΟΥ ΕΥΝΟΕΙ ΤΑ ΛΙΓΑ ΚΥΒΙΚΑ. ΚΑΛΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΘΑ ΕΠΙΤΥΧΕΙ. ΕΜΕΝΑ ΟΜΩΣ ΔΕ ΜΕ ΕΧΕΙ ΠΕΙΣΕΙ.
dimha... (28/8/2010, 20:49) η τοποθετηση του 1.2tsi των 124 πραγματικων ιππων
stath... (28/8/2010, 14:57) Συμφωνώ με την τοποθέτηση του περιοδικού ότι ένας κινητήρας 1,2tsi είναι αρκετός και με το παραπάνω ακόμη και για αμαξώματα των 1300 κιλών. Προσωπικά έχω δύο απορίες. 1) Μήπως η στροφή σε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες μικρότερου κυβισμού φορτίζει, καταπονεί τα μικρά κινητήρια σύνολα που καλούνται να αποδόσουν υψηλότερες ιπποδυνάμεις; 2) Γιατί μερικές εταιρείες, παρά τα αναμφισβήτητα όπως φαίνεται οφέλη του downsizing, επιμένουν ατμοσφαιρικά; Και μάλιστα εταιρείες όπως η bmw με παράδοση στην παραγωγή υψηλά αποδοτικών και οικονομικών κινητήρων.
skate... (28/8/2010, 00:18) Ουσιαστικα το Octavia δεν ειναι βαρυ αυτοκινητο αφου το βαρος του δεν ξεπερνα ιδιαιτερα αυτο του golf το οποιο ειναι 100 κιλα βαρυτερο του μικρου polo.για αυτον τον λογο ο κινητηρας κρινεται πολυ καλος και αξιοπρεπης για βασικος.Αντιθετως το insignia ειναι κατα πολυ βαρυτερο,ισως απο τα βαρυτερα στην κατηγορια του και αν μη τι αλλο αν εμπαινε ο κινητηρας 1.2tsi στο insignia δεν θα επιανε ποτε τα 100.απ την αλλη ο 1.6turbo με τα 180 αλογα δεν μπορει να χαρακτηριστει σπορ,ωστοσο κινει το βαρυ του αμαξωμα αρκετα γρηγορα και ειναι σιγουρα αρκετος για οποιαδηποτε χρηση.Αρα συμπεραινω οτι ο μικρος tsi ειναι καταλληλος για το octavia για οδηγους χωρις ιδιαιτερα σπορ ανησυχιες.Αναρωτιεμαι πως θα ταιριαξει κατω απο το καπω του επομενης γενιας passat.Εκει θα πρεπει να μπει το συγκεκριμενο ερωτημα.
super... (27/8/2010, 20:56) Ο 1,2 TSI φτάνει και περισεύει
seads... (27/8/2010, 20:44) "Δεν είναι λίγοι που θεωρούν για παράδειγμα πως παρά τα 180 άλογα, ο 1,6 τούρμπο που κινεί το Opel Insignia είναι και αυτός “μικρός” για το “βαρύ” αμάξωμα." " Έχουν πλέον σχέση τα κυβικά με το “βάρος” του αυτοκινήτου;" Όταν λέμε downsizing να το εννοούμε. Όχι μόνο στα κυβικά του κινητήρα αλλά και στο "βάρος" του αμαξώματος. Μήπως, όμως, υπονοείτε κάτι σαν υπόληψη του αυτοκινήτου με το "βάρος" του? Πολύ αστείο μού φαίνεται (και δεν μπορώ να βάλω και θαυμαστικό γιατί θα μέ πετάξει έξω το site σας που απαγορεύει τα θαυμαστικά, την απόστροφο κ.ά. σύμβολα). Ναι, βεβαίως πρέπει να μειώνονται τα περιττά κιλά των αυτοκινήτων, όπως και των ανθρώπων. Και αδικείτε την Skoda γιατί η Fabia ζυγίζει 1130 κιλά (με DSG 1164 κιλά) με 0-100 10.1 δευτερόλεπτα. Το μόνο, δηλαδή, πρόβλημα του downsizing του κυβισμού του κινητήρα, όπως φαίνεται καθαρά στο Golf, είναι ότι αυξάνεται η 0-100 από 9.5 δευτερόλεπτα του TSI 1.4 122 ps, στα 10.6 δευτερόλεπτα του TSI 1.2 105 ps (παρ ότι το "βάρος" του αμαξώματος μειώνεται από 1215 σε 1158 κιλά). Συμφωνώ με τους αναγνώστες που θεωρούν την Skoda Fabia την best value for money καθώς και με τον αναγνώστη που θεωρεί το Scirocco το πιο sexy. To Scirocco (αποκλειστικά 1.4) των 122 ps ζυγίζει 1244 κιλά και η 0-100 του είναι 9.7 δευτερόλεπτα ενώ στα 160 ps ζυγίζει 1271 κιλά και η 0-100 του μειώνεται στα 8 δευτερόλεπτα. Για το πλέον oικονομικό, ίσως και value for money, Renault Μegane Coupe δεν έχετε αναρτήσει τα αντίστοιχα μεγέθη (υποθέτω ότι διακρίνετε υπέρ του "βάρους" των οικογενειακών αμαξωμάτων, ίσως δικαίως, ίσως όχι).