Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Πόσο κυνηγάτε τα γκάτζετ στο καινούργιο σας αυτοκίνητο; Επηρεάζουν την απόφασή σας;
Διαβάστηκε από 11884 αναγνώστες

Η τεχνολογία πρέπει μεν να υπάρχει στο αυτοκίνητο, πρέπει όμως και να φαίνεται. Γιατί καλά είναι όλα αυτά τα συστήματα ασφαλείας και το χάι-τεκ κάτω από τις λαμαρίνες και μέσα στη μηχανή, τι γίνεται όμως με αυτά που χρησιμοποιούμε; Πόσα γκάτζετ θέλουμε στο αυτοκίνητό μας; Η τεχνολογία πρέπει μεν να υπάρχει στο αυτοκίνητο, πρέπει όμως και να φαίνεται. Γιατί καλά είναι όλα αυτά τα συστήματα ασφαλείας και το χάι-τεκ κάτω από τις λαμαρίνες και μέσα στη μηχανή, τι γίνεται όμως με αυτά που χρησιμοποιούμε; Πόσα γκάτζετ θέλουμε στο αυτοκίνητό μας; Τι είναι το γκάτζετ; Είναι αυτό που σου αρέσει να χρησιμοποιείς, ίσως περισσότερο για την απόλαυση που σου προσφέρει η χρήση του παρά η χρηστικότητα και η «δουλειά» που κάνει. Τέτοια γκάτζετ υπάρχουν πολλά σε διάφορα αυτοκίνητα, κυρίως σε αυτά που είναι «τίγκα» στα εξτρά. Όμως ποια θέλετε εσείς και τα κυνηγάτε;
Για να δούμε μερικά από αυτά. Θερμαινόμενα ηλεκτρικά καθίσματα με μνήμες, μασάζ ή αλλαγή πλευρικής στήριξης μέσα στη στροφή. Κάποια έχουν και σύστημα δόνησης στα πλαϊνά που προειδοποιούν όταν ξεφεύγεις από τις λωρίδες του δρόμου.
Με τις ίδιες κάμερες για τον έλεγχο λωρίδας, κάποια παρέχουν ειδοποίηση και για το τυφλό σημείο του καθρέπτη. Και μια και είμαστε στους καθρέπτες, εκτός από θερμαινόμενοι και ηλεκτρικοί, τώρα κάποιοι ανοιγοκλείνουν μόνοι τους στο παρκάρισμα, ενώ ο εσωτερικός μεταμορφώνεται σε πολυόργανο.
Εκεί κάποια αυτοκίνητα έχουν το ραντάρ του πάρκινγκ, ή ακόμη πιο απλά μια πυξίδα. Πυξίδα βρίσκουμε και στην κεντρική κονσόλα σε κάποια μοντέλα, το βασικό σημείο συγκέντρωσης γκάτζετ στο αυτοκίνητο. Εκεί υπάρχει το ηχοσύστημα που πλέον μπορεί να παίζει και DVD, να είναι συμβατό με iPod να έχει Bluetooth για να αντικαθιστά το κινητό στο αυτοκίνητο. Μπορεί επίσης να περιλαμβάνει πλοηγό, ενώ σε κάποια μοντέλα οι εντολές προβάλλονται και στο καντράν, πίσω από το τιμόνι.
Το τιμόνι με τη σειρά του μπορεί να έχει χειριστήρια για το ηχοσύστημα και όλα τα υποσυστήματά του, ενώ οι διακόπτες γύρω του εκτός από τα κλασσικά χειριστήρια, να περιλαμβάνουν και σύστημα σταθερής ταχύτητας (cruise control), σε αρκετά μοντέλα πλέον με σύστημα σταθερής απόστασης από το προπορευόμενο αυτοκίνητο.
Τα φλας μπορούν πλέον να ανάβουν για μόνο τρεις φορές με λίγο σπρώξιμο όταν αλλάζουμε λωρίδα, ενώ φώτα και υαλοκαθαριστήρες μπορεί να έχουν και θέση «Auto», οπότε και αναλαμβάνουν να αναβοσβήνουν όποτε σκοτεινιάζει ή βρέχει, στη δεύτερη περίπτωση με ανάλογη συχνότητα.
Πιο εξεζητημένα είναι τα συστήματα προβολής πληροφοριών στο παρμπρίζ (HUD), τα συστήματα πολλαπλών ρυθμίσεων και λειτουργιών όπως το iDrive της BMW με ένα κάρο κουμπιά, μενού, και δυνατότητες. Από κει και πέρα υπάρχουν και κάποια γκάτζετ πιο χρηστικά, όπως οι μοχλοί αλλαγής ταχύτητας εκατέρωθεν του τιμονιού, και άλλα που δεν τα βλέπουμε αλλά αντιλαμβανόμαστε τη λειτουργία τους, όπως το σύστημα start/stop, ή τα προγράμματα φρεναρίσματος σε κατηφόρες και σταματήματος σε ανηφόρες (στα SUV).
Πολύ πράγμα που κάποιοι το ποθούν, κάποιοι όμως δε θέλουν ούτε να τα ακούσουν. Εσείς σε ποια κατηγορία ανήκετε; Τα θέλετε όλα αυτά τα μαραφέτια; Αυξάνουν την ικανοποίηση που σας παρέχει το αυτοκίνητό σας; Ή σας είναι περιττά, άγνωστα, πολύπλοκα και «φασαριόζικα»; Γιατί για αρκετούς πλέον είναι απαραίτητα; Για εσάς;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
manva... (24/1/2010, 13:16) Η αλήθεια είναι ότι μ' αρέσουν πολλά απ' αυτά και κάποια έχω στο αυτοκίνητό μου, άλλα απ' τη "μαμά" κι άλλα "after sales". Ο εμπλουτισμός πάντως ενός αυτοκινήτου απ' την εταιρία, όσον αφορά τον εξοπλισμό του, είναι κάτι που δίνω ιδιαίτερη σημασία πριν αγοράσω.
tasos... (22/1/2010, 22:40) Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΤΗΝ X3 2.0D ΜΕ ΤΑ 177 ΑΛΟΓΑ.ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΕΙΝΑΙ FULL EXTRA.ΕΧΕΙ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ NAVIGATION PROFESSIONAL,HIFI PROFESSIONAL, ΦΩΤΑ XENON,M PACK,ΘΕΡΜΑΙΝΟΜΕΝΑ-ΔΕΡΜΑΤΙΝΑ-ΣΠΟΡ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ,ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΑ.ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΤΟ ΚΑΘΕΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΚΤΟΣ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ,ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ.ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΡΜΑΙΝΟΜΕΝΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΠΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΛΑΚΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΟΔΗΓΟ, ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ, ΕΙΔΙΚΑ ΤΙΣ ΚΡΥΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΙ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΑ...ΟΠΟΤΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΗΜΕΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΕ ΒΑΣΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ...
stath... (22/1/2010, 12:19) Δεν έχουμε όλοι την πολυτέλεια να έχουμε καινούριο αυτοκίνητο και μάλιστα της κλάσεως της BMW. Προσωπικά προτιμώ τα gadgets εκείνα που κάνουν την οδήγηση και τη λειτουργία του αυτοκινήτου μου καλύτερη, με την ακόλουθη έννοια: Θέλω να έχω τον πλήρη έλεγχο της κατάστασης της μηχανής και των άλλων συστημάτων. Με τον τρόπο αυτό όταν παρουσιαστεί μια βλάβη, να ξέρω άμεσα περί τίνος πρόκειται (να έχω άμεση διάγνωση) και να επέμβω για την επισκευή της, εφόσον μπορώ με τα μέσα που διαθέτω. Έτσι έχω τοποθετήσει όργανα ελέγχου πλέον αυτών που έχει το αυτοκίνητο (ταχύμετρο, στροφόμετρο, ρεζερβουάρ βενζίνης, θερμοκρασία νερού, πίεση λαδιού, βολτ μπαταρίας). Όπως: θερμοκρασίας λαδιού, πίεσης βενζίνης, πίεσης turbo, αναλυτής αναλογίας μίγματος (halmeter), πυρόμετρο, πίεση αέρα τροχών κ.λ.π. Θα ήθελα ακόμη μια κάμερα οπισθοπορείας και αντίστοιχη οθόνη στο ταμπλό για να βλέπω πίσω κατά το παρκάρισμα, δεδομένου ότι οι αισθητήρες παρκαρίσματος δεν εξυπηρετούν σε πραγματικές καταστάσεις, που έχουμε μέσα στα στενά της πόλης, όπου ο διαθέσιμος χώρος είναι π.χ. 50-70 εκατοστά μεγαλύτερος από το αυτοκίνητο. Εκεί θέλουμε ένα μέσο που να μας προειδοποιεί στο 1 εκατοστό από το εμπόδιο. Ακόμη το GPS νομίζω ότι είναι χρήσιμο σε διαδρομές που δεν ξέρουμε, αν και αυτό που έχω δεν είναι και τόσο ικανοποιητικό (θα ήθελα όχι μόνο να με κατευθύνει στον προορισμό μου από κεντρικούς δρόμους, αλλά να κόβει δρόμο από στενά, για να αποφεύγω την κίνηση και τα φανάρια). Τα υπόλοιπα gadgets, όπως ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά καθίσματα, θερμαινόμενα καθίσματα, κ.λ.π. δεν με ενδιαφέρουν, επειδή προσθέτουν βάρος και μειώνουν τις επιδόσεις, κάνουν πιό πολύπλοκο το αυτοκίνητο, με καλωδιώσεις, μηχανισμούς κ.λ.π. που έχει ως αποτέλεσμα συχνότερες βλάβες, ενώ το όφελός τους δεν μου φαίνεται ότι αξίζει. Φανταστείτε να χαλάσει ο μηχανισμός που κλείνει το παράθυρο και αυτό να μείνει σε ανοικτή θέση.
vasil... (21/1/2010, 23:54) Μόνο ότι έχει σχέση με την ασφάλεια. Πχ. ABS, ESP κλπ. Κάτι που επίσης είναι πολύ χρήσιμο είναι το bluetooth για το τηλέφωνο. Όλα τα άλλα είναι απλά ... gadgets!
a.kou... (19/1/2010, 15:30) ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΚΑΙ ΓΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΛΑΛΗΣΑΝΤΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟ ΚΑΙ ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΟ ΚΑΘΕ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ. Ο ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΝΕΣΗΣ ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΑΛΛΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΓΓΙΖΕΙ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΒΟΛΗΣ. ΠΧ Ο ΥΠΟΦΑΙΝΟΜΕΝΟΣ ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΑΜΑΞΙ ΠΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ ΕΧΕΙ TRIP COMPUTER & CRUISE CONTROL. ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΠΑΝΙΑ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΑΣΕ ΠΟΥ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΛΙΓΟΝ ΤΙ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΣ. ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΔΕ ΜΠΟΡΩ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΝΑ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ΔΙΟΤΙ ΜΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΑΜΑΞΙΟΥ ΜΟΥ. ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ ΤΟ ΔΕΡΜΑΤΙΝΟ ΣΑΛΟΝΙ ΓΙΑΤΙ ΜΥΡΙΖΕΙ ΥΠΕΡΟΧΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ
dinso... (18/1/2010, 13:12) θεωρώ οτι τα γκατζετ του αυτοκινήτου εχουν άμεση σχέση με το βάθος της τσέπης του καθένα. Απο 'κει και περά ο καθένας αγοράζει οτι θέλει. Προσωπικά εγώ στην πρόσφατη αγορά της BMW μου θεωρούσα αδιανόητο να μη προσθεσω πχ ζαντες αλουμινιού, cruise control, αποθηκευτικούς χώρους , απο τα 330 διαφορετικά γκατζετ που έχει η εταιρεία...
ocean... (18/1/2010, 09:53) Καλά είναι τα γκάτζετ που αφορούν την ασφάλεια του αυτοκινήτου και μόνον. Π.χ. ABS, ESP, AIRBAGS, κ.λ.π.. Από κει και πέρα γκάτζετ τύπου θερμαινόμενα καθίσματα, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες, πυξίδες κ.λ.π. αυξάνουν το βάρος του αυτοκινήτου, μας κάνουν πιο μαλθακούς και τεμπέληδες και τελικά αποστειρώνουν την οδήγηση. Όσο αυξάνεται η περιττή τεχνολογία στα αυτοκίνητα τόσο η οδήγηση αδερφίζει. Φαντάσου πριν κάποια χρόνια, μία Intagrale με θερμαινόμενα καθίσματα ή ένα Quattro με μπιχλιμπίδια στο ταμπλό. Θα σε παίρναν με τις πέτρες. Αυτή είναι η άποψή μου.
ge.ef... (15/1/2010, 17:58) Με αφηνουν παντελως αδιαφορο αφου ειναι μονο για επιδειξη στους φιλους τις πρωτες μερες και μετα τελος.Αλλα κανουν το αυτοκινητο......να εντυπωσιαζει σε βαθος χρονου.