Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Μικρά πολυτελή, μικρά SUV: οι κατασκευαστές τα έχουν ανάγκη. Εμείς;
Διαβάστηκε από 12344 αναγνώστες

Καθώς πλησιάζει η έκθεση της Γενεύης, ένα - ένα εμφανίζονται τα νέα μοντέλα. Και η τελευταία τάση έχει να κάνει με κάθοδο των εμπορικών κατηγοριών σε μικρότερες διαστάσεις. Πολυτελή μικρά και μικρά SUV ξεκινούν να παράγονται. Είναι όμως κάτι που χρειαζόμαστε; Καθώς πλησιάζει η έκθεση της Γενεύης, ένα - ένα εμφανίζονται τα νέα μοντέλα. Και η τελευταία τάση έχει να κάνει με κάθοδο των εμπορικών κατηγοριών σε μικρότερες διαστάσεις. Πολυτελή μικρά και μικρά SUV ξεκινούν να παράγονται. Είναι όμως κάτι που χρειαζόμαστε; Σίγουρα για μια μάρκα όπως η Audi, ένα μικρό μοντέλο όπως το νέο Α1 και μάλιστα με δύο ιδιαίτερα οικονομικούς (και οικολογικούς) κινητήρες είναι απαραίτητο για να μειώσει τους συνολικούς ρύπους της γκάμας της. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το ότι το Α1 ξεκινά με δύο μικρά σύνολα, 1,2 λίτρων (ατμοσφαιρικό) 85 ίππων και 1,4 ΤSI 122 ίππων. Στόχος είναι είπαμε οι χαμηλοί ρύποι.
Στο ίδιο μήκος κύματος θα πρέπει να περιμένουμε να ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων. Η BMW ετοιμάζει κάτι στη νέα πλατφόρμα του Mini, αυτή τη φορά με δικά της σήματα (και εμπρός κίνηση), ενώ και η Mercedes αναδιαρθρώνει τις Α και Β-Class ώστε στο μέλλον να χωρέσουν και ένα μικρό μοντέλο.

Όμως «ρυπαροί» δεν είναι μόνο οι κατασκευαστές πολυτελών μοντέλων. Μπορεί η BMW και η Audi να χρειάζεται ένα μικρό αυτοκίνητο για να αντισταθμίσουν τις πωλήσεις των μεγάλων τους, ισχυρών μοντέλων, όμως υπάρχουν και άλλοι, που αν και δεν «παίζουν» στα premium έχουν την ίδια ανάγκη.
Έτσι οι κατασκευαστές που είναι πιο παραδοσιακοί στα SUV και θέλουν να ρίξουν λίγο το μέσο όρο ρύπων του στόλου τους, θέλουν ένα αυτοκίνητο που να καίει λίγο. Αλλά να είναι και SUV, αφού σε αυτή την κατηγορία είναι η σπεσιαλιτέ τους.
Έτσι η Mitsubishi κατεβαίνει πιο κάτω από το Outlander (έχει και το Pajero) με το μικρομεσαίο ASF, ενώ η Nissan ακόμη πιο χαμηλά, στα μικρά με το Juke που στα 4,2 μέτρα, ίσα που θα ξεπερνά ένα Renault Clio σε διαστάσεις. Με το Qashqai, X-Trail, Pathfinder, Murano και Patrol στο άνω άκρο, είναι εμφανές πως ένα μικρό SUV είναι ότι χρειάζεται στη γκάμα της.

Εμείς όμως τα χρειαζόμαστε αυτά τα αυτοκίνητα; Ένα μικρό πολυτελές γύρω στα 17.000 ευρώ στη βασική του έκδοση, έχει πραγματικά κάτι να προσφέρει; Πιθανώς όχι για όλους, για κάποιους όμως που αναζητούν το απόλυτο και σε αυτό το μέγεθος να αποτελέσει μονόδρομο. Για να ξεκινάει η Audi παραγωγή, σίγουρα πιστεύει πως υπάρχει κοινό για το Α1.
Το ίδιο προφανώς πιστεύει και η Nissan για το Juke. Όποιος έχει προσπαθήσει να οδηγήσει γρήγορα ένα Suzuki Jimny στην άσφαλτο θα ξέρει ότι το μικρό θηρίο είναι βασικά για το χώμα. Που σημαίνει πως αφήνει ένα κενό για να συμπληρωθεί από τα πιο ασφάλτινα SUV στις ίδιες διαστάσεις που μέχρι τώρα απουσίαζαν.
Ποιόν εξυπηρετεί; Πιθανώς κάποιον χωρίς ιδιαίτερες ανάγκες σε χώρους, νέους που κινούνται στην πόλη την καθημερινή και κάνουν τα σπορ τους το Σαββατοκύριακο. Είναι σίγουρα ένα κοινό.

Το πιο πιθανό βέβαια είναι πως με το κόστος των καυσίμων να ανεβαίνει, τη ρύπανση να στοιχίζει, και το χώρο στάθμευσης να περιορίζεται όλο και περισσότερο, τέτοια αυτοκίνητα που με πρώτη ματιά έχουν πολύ συγκεκριμένο κοινό, να γίνουν πολύ πιο δημοφιλή, λόγω της δεδομένης ανάγκης για σμίκρυνση και μείωση του κόστους.
Έτσι κάποιος που θα κοιτούσε ένα SUV πλήρους μεγέθους θα ανακαλύψει ότι και ένα μικρομεσαίο SUV του κάνει μια χαρά, ενώ στην ανταλλαγή του παλιού τους Audi Α3, θα υπάρξουν αρκετοί που θα δουν στο νέο Α1 αυτό που χρειάζονται χωρίς τις «περιττές» διαστάσεις.
Εσείς ανήκετε σε αυτούς στους οποίους απευθύνονται τέτοια μοντέλα σήμερα; Ή βλέπετε τον εαυτός σας να τα προσεγγίζει σιγά- σιγά λόγω περιορισμού των αναγκών σας; Τελικά πέρα από τους κατασκευαστές μήπως τα θέλουμε και εμείς τα μικρότερα πολυτελή και SUV αυτοκίνητα;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
emgnt... (18/2/2010, 16:14) Den kserw an einai offtopic pantws emeis san katanalwtes exoume anagki apo aftokinita VW. Den iksera toso kairo ti exana pou den odhgousa VW. Exoun perasei amaksia kai amaksia apo ta xeria mou me teleftaia mia mercedes. Kanena den itan san to kainourgio mou VW. Eftuxws einai o drifk kai mou anoikse ta matia. VW kai drifk sas efxaristw, mou allaksate ti zwh.
a.kou... (17/2/2010, 15:24) Στην εποχή που ζούμε τά πάντα έχουν λόγο ύπαρξης. Τα μικρά πολυτελή αμάξια απευθύνονται κυρίως στους έχοντες και κατέχοντες αλλά και σε εκείνους που υπό άλλες συνθήκες δε θα είχαν τη δυνατότητα ούτε καν να σκεφτούν την απόκτση μιας premium μάρκας. Τα μικρα SUV είναι ακομη πιο χρήσιμα και πιο χρηστικά καθόσον απευθύνονται σε εκείνους που θέλουν ένα τέτοιο όχημα αλλά που δε θέλουν ούτε τις διαστάσεις ούτε την κατανάλωση των κανονικών SUV. Και δω υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό για τις εταιρείες γιατί μικρα SUV είχαν μέχρι τώρα η DAIHATSU (TERIOS) και η SUZUKI (JIMNY)
ocean... (17/2/2010, 13:36) Πιστεύω ότι οι περισσότερες εταιρίες έχουν χάσει τη μπάλα. Βγάζουν μοντέλα για να βγάζουν και ότι αρπάξουν. Υπάρχουν μοντέλα τα οποία στην ουσία δεν έχουν λόγο ύπαρξης λόγω χρηστικότητας όπως π.χ. Lancia Mussa, Seat Altea, Opel Meriva, Citroen C4 Sedan, Smart ForFour, Smart Coupe κ.λ.π.. Δηλ. τι να χωρέσει σε ένα Meriva, πόσα πράγματα μιας 4μελούς οικογένειας να χωρέσει μία Mussa, τι εξυπηρετεί το Smart Forfour αφού δεν ταιριάζει για πόλη, μα ούτε και για ταξίδι? Το C4 Coupe είναι όμορφο, το C4 Sedan είναι ότι πιο άσχημο έχει βγάλει η Citroen τα τελευταία χρόνια. Επίσης, ας μου εξηγήσει κάποιος, πόσο περισσότερους χώρους προσφέρει το Scenic από το Megane Sedan, ή το Χsara Picasso από το Xsara 4d κ.λ.π.. Συμπέρασμα? Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πια ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ανάγκες, ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ανάγκες.
kosta... (16/2/2010, 17:52) Οι ανάγκες δεν είναι για όλους ίδιες. Έτσι και ένα είδος οχήματος δεν μπορεί να εξυπερετήσει τους πάντες. Για αυτό υπάρχει και η ποικιλία μοντέλλων. Και όσον αφορά τις υποδυνάμεις των οχημάτων, έλεος πια ποιός μπορεί να τις διαχειριστεί σε καθημερινή χρήση με ασφάλεια, ας πέσουν λίγο για να φτηνήνουν τα οχήματα. Οσο για τα τρικύλινδρα αμάξια απαράδεκτο στο τέλος θα βάλουν και κινητήρα απο παπάκι. Και να πεις οτι είναι και φθηνά !
stath... (16/2/2010, 16:27) Οπωσδήποτε υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον για μικρά πολυτελή και μικρά SUV καθώς εξυπηρετούν αυτούς που ζουν και κινούνται μέσα στις πόλεις. Στις πόλεις όπως ξέρουμε όλοι υπάρχει πρόβλημα για την κυκλοφορία και τη στάθμευση των μεγάλων αυτοκινήτων και των μεγάλων SUV. Ακόμη με την οικονομική στενότητα που υπάρχει σήμερα, ένα μικρό πολυτελές ή ένα μικρό SUV βολεύουν αυτούς που θα ήθελαν μεν κάποιο μεγαλύτερο, αλλά δεν μπορούν να το αποκτήσουν λόγω κόστους.