Έχεις «χέρια» για turbo;

Διαβάστηκε από 4856 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/10/2018

Είσαι σίγουρος ότι ξέρεις να οδηγείς τούρμπο αυτοκίνητα; Δες τώρα 5 πράγματα για να γίνεις expert!

 
Kάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό! Όπως διαφορετικό είναι να οδηγάς πισωκίνητο με προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, έτσι διαφορετικός είναι ο τρόπος οδήγησης ενός turbo αυτοκινήτου με ένα ατμοσφαιρικό. Πόσο διαφορετικά όμως πρέπει να οδηγείς ένα «τουρμπάτο» αυτοκίνητο; Δείτε παρακάτω τα βασικά που πρέπει να ξέρετε.

Έτρεχες πριν; Μην σβήνεις τον κινητήρα!

Η παραπάνω φράση ισχύει ως ένα βαθμό. Όχι τόσο στα καινούρια turbo μοντέλα, όσο περισσότερο στα παλαιότερης τεχνολογίας, δηλαδή από 5-8 ετών και πάνω. Ο λόγος; Ο τρόπος ψύξης της τουρμπίνας. Με πολύ απλά λόγια, στα παλαιότερης τεχνολογίας turbo, η τουρμπίνα «κρύωνε» με λάδι που κυκλοφορούσε μέσα. Όταν έσβηνες απότομα τον κινητήρα, αυτό «καθόταν» με αποτέλεσμα να μην γίνεται επαγωγή της θερμότητας και είτε να ραγίζει το κέλυφος της τουρμπίνας, είτε συχνότερα η φτερωτή του turbo. Σημειώστε, πως οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην εξαγωγή είναι στους 800+ βαθμούς Κελσίου (!), άρα όταν έχεις οδηγήσει γρήγορα πριν και σβήσεις απότομα τον κινητήρα οι θερμοκρασίες μπορούν να είναι καταστροφικές. Πλέον, όμως, υπάρχουν συστήματα στα οποία η κυκλοφορία συνεχίζει, όπως και τουρμπίνες υδρόψυκτες, με αποτέλεσμα την γρηγορότερη απομάκρυνση της θερμότητας. Βέβαια, εμείς σε κάθε περίπτωση θα συμβουλεύαμε πάντα να μειώνετε οδηγικό ρυθμό εν κινήσει και μετά να σβήνετε τον κινητήρα. 

Αλλαγές αυστηρά στις 2000 - 2.500 στορφές

Η παραπάνω συμβουλή έχει να κάνει με την οικονομία καυσίμου. Στους turbo κινητήρες η μέγιστη ροπή αποδίδεται στις χαμηλές στροφές, επομένως όταν αλλάζεις ταχύτητα στο χαμηλό φάσμα στροφών, το turbo δεν ανεβάζει πίεση και κερδίζεις σε καύσιμο. Βέβαια, το ποιο φάσμα στροφών είναι το ιδανικό, εξαρτάται από τον κινητήρα, αν δηλαδή είναι βενζίνης ή diesel, όπως και το που αποδίδεται η ροπή του. Κάποιοι νέοι βενζινοκινητήρες έχουν για παράδειγμα τη μέγιστη ροπή ήδη από τις 1.200 σ.α.λ., άρα μπορείς να αλλάξεις ταχύτητα και πριν τις 2.000 σ.α.λ. 

Προσοχή στο turbo lag

Καταρχήν να εξηγήσουμε πως το turbo lag είναι η καθυστέρηση του τούρμπο. Επί του πρακτέου, πατάς το γκάζι και μέχρι η τουρμπίνα να ανεβάσει πίεση, περνάει ένας απειροελάχιστος χρόνος, άρα επιταχύνεις με καθυστέρηση. Το φαινόμενο αυτό, ωστόσο, συναντάται σε παλιάς τεχνολογίας turbo μοντέλα (10ετίας και πάνω). Τα καινούρια μοντέλα έχουν τουρμπίνες με εξελιγμένες φτερωτές που ανεβάζουν πίεση και στις χαμηλές στροφές, ή έχουν διπλό τούρμπο (ένα μικρό για τις χαμηλές στροφές και ένα μεγαλύτερο) και άρα το φαινόμενο αυτό έχει εξαλειφθεί. Αν όμως οδηγείτε κάποιο παλαιότερης τεχνολογίας turbo μοντέλο, τότε θα πρέπει να προσέξετε το εξής: Να μην πατάτε απότομα το γκάζι πριν ή στην αρχή μιας στροφής, αλλά να έχει «φουσκώσει» από πριν η τουρμπίνα, ώστε η ξαφνική επιτάχυνση να μην σας βρει μέσα στην στροφή και χαθεί η πρόσφυση του αυτοκινήτου.

Οδήγηση στην εθνική με τη μέγιστη ροπή

Όπως οι αλλαγές ταχύτητας πρέπει να γίνονται στις χαμηλές στροφές για μέγιστη οικονομία καυσίμου, έτσι και όταν ταξιδεύεις στην εθνική πρέπει να οδηγείς στο κατάλληλο εύρος στροφών, δηλαδή εκεί που αποδίδεται η μέγιστη ροπή του κινητήρα. Αν το κάνεις αυτό, η τουρμπίνα δεν θα φουσκώνει-ξεφουσκώνει συνέχεια (σ.σ. άρα δεν θα αυξάνεται η κατανάλωση), αλλά θα έχει σταθερή πίεση και άρα θα κινηθείτε οικονομικά. Πάλι, βέβαια, το εύρος των στροφών εξαρτάται από τον κινητήρα. Ένα tip για να βρείτε ποιο είναι αυτό, είναι κρατήσετε σταθερή ταχύτητα-στροφές και να ελέγχετε τη στιγμιαία κατανάλωση. Μετά από λίγα χιλιόμετρα, θα το έχετε βρει!
 

 

TUNING - ΒΕΛΤΙΩΣΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - TUNING - ΒΕΛΤΙΩΣΗ

  • Κορυφαίες λάμπες Led Αυτοκινήτου

    Η εταιρεία HELECO δίνει άμεσες και αξιόπιστες λύσεις στον τομέα του φωτισμού για το αυτοκίνητο, στοχεύοντας στην Ασφάλεια, την ποιότητα και την αξιοπιστία. Μεγάλη γκάμα προϊόντων, ανταγωνιστικές τιμές.
     2130387078 Περισσότερα
  • Τα πάντα για τα εξαρτήματα μετάδοσης

    Η εταιρεία Γκατζελάκης, ασχολείται με την κατασκευή εξαρτημάτων μετάδοσης και με την υποστήριξη αυτών για αυτοκίνητα. Τα εξαρτήματα που κατασκευάζει είναι, μεταξύ άλλων: Μπλοκέ διαφορικά τύπου Τόρσεν. Ημιαξόνια βελτιωμένα για μεγάλες απαιτήσεις. 
     2467042690 Περισσότερα
  • Ποιοτικές βελτιώσεις - εξειδικευμένο service

    Στο συνεργείο NTTS θα βρεις ότι χρειαστείς στους τομείς των βελτιώσεων αλλά και του εξειδικευμένου service για Nissan & Toyota. Λάδια, μπουζί, φίλτρα και άλλα προϊόντα καθώς και μια μεγάλη γκάμα υπηρεσιών, μεταξύ άλλων ευθυγράμμιση και τοποθέτηση ελαστικών.
     2106635755 Περισσότερα
  • Ποιοτική αναβάθμιση αυτοκινήτων!

    Αριστα καταρτισμένο προσωπικό, εκπαιδευμένο από την BIGAS Ιταλίας! Το 35% το προσωπικού είναι απόφοιτοι ανώτατων Πολυτεχνικών σχολών. Πολυετής εμπειρία στην ρύθμιση των κινητήρων. Λογικές τιμές, με δημιουργία προσφορών προσαρμοσμένων στις ανάγκες του κάθε πελάτη.  2103410108 Περισσότερα
  • Εκμεταλλευτείτε στο μέγιστο τις δυνατότητες του κινητήρα σας!

    Η ΚΒ δραστηριοποιεται στο χώρο του προγραμματισμού των εγκεφάλων των μηχανών εσωτερικής καύσης, ώστε να αξιοποιόυνται στο μέγιστο οι δυνατότητες του κινητήρα του αυτοκινήτου. Πάντα με τα εργοστασιακά πλαίσια ασφάλειας, αξιοπιστίας και σωστής λειτουργίας.  6986008035 - 6942205050 Περισσότερα

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός