Tι «σκότωσε» το diesel;

Διαβάστηκε από 71125 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/9/2019

6 αιτίες που έχουν οδηγήσει τα diesel αυτοκίνητα από την κορυφή, στα «τάρταρα» της αγοράς.

 
Για χρόνια τo diesel κυριαρχούσε στο χώρο της αυτοκίνησης, με τις κυβερνήσεις στην Ευρώπη να το προμοτάρουν λόγω των  χαμηλών φόρων, αλλά και την μεγάλη οικονομία που πρόσφερε. Έπειτα ήρθε το Dieselgate, το οποίο ξεσκέπασε τις «ανορθογραφίες» μεταξύ των δηλωμένων και των πραγματικών εκπομπών σωματιδίων. Μέσα σε λίγους μήνες το diesel έγινε μία λέξη απαγορευμένη. Τα μεγάλα αστικά κέντρα δήλωσαν ότι σύντομα θα  «εξαφανίσουν» τα πετρελαιοκίνητα από τους δρόμους τους και οι αυτοκινητοβιομηχανίες  ότι θα μειώσουν τις επενδύσεις τους ή θα τα κόψουν εντελώς.
 
Τι λένε οι αριθμοί
 
Μάλιστα τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις των diesel αυτοκινήτων έχουν συνεχόμενη πτώση. Το 2012 το μερίδιο τους στις πωλήσεις στην Ευρώπη άγγιζε το 50,8%, ενώ το 2017 έπεσε στο 42% και το 2019 «βυθίστηκε» στο 25,6%.
 
Ποιοι είναι οι «δήμιοι»;
 

1.Είναι «βρώμικο»
 
Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να το πούμε - το ντίζελ θεωρείται ένα «βρώμικο» καύσιμο. Ο μόνος τρόπος με τον οποίο εξακολουθεί να είναι βιώσιμο είναι η χρήση ολοένα και πιο πολύπλοκων τεχνολογιών για τη σύλληψη της αιθάλης και τη μείωση των NOx. Αλλά ακόμα και αυτές οι τεχνολογίες για να λειτουργήσουν πραγματικά,  θα πρέπει να  θυσιαστούν η απόδοση και η οικονομία.
 
Από την άλλη, όταν οι παλιοί πετρελαιοκινητήρες αντικαταστάθηκαν από τους λεγόμενους «καθαρούς», που υπόσχονταν λιγότερους ρύπους CO2, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι ρύποι δεν είχαν μειωθεί στο επίπεδο που έπρεπε. Αυτό ήταν πιο φανερό στις μεγάλες πόλεις, όπου η αύξηση του αριθμού αυτοκινήτων diesel έκανε εντονότερη τη «δηλητηρίαση» του αέρα.
 
2. Οι επιπτώσεις στην υγεία είναι αληθινές
 
Ιατρικές έρευνες έχουν δείξει ότι τα τοξικά αέρια που εκπέμπουν συνδέονται με επιπτώσεις στην υγεία σε σχεδόν κάθε μέρος του ανθρώπινου σώματος και σε όλες τις ηλικιακές ομάδες (από τα αγέννητα παιδιά μέχρι τους ηλικιωμένους).
 
3. Η τεχνολογία για «καθαρό» diesel είναι ακριβή και περίπλοκη
 
Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι καθαρισμού των πετρελαιοκινητήρων, αλλά η μόνη πραγματικά αποτελεσματική είναι η τεχνολογία SCR, η οποία χρησιμοποιεί ένα πρόσθετο με βάση την αμμωνία που ονομάζεται Adblue. Μερικές φορές το Adblue χρησιμοποιείται με άλλες τεχνολογίες καθαρισμού. Ωστόσο το πρόβλημα δεν λύνεται απόλυτα, αφού τα Ablue είναι δαπανηρά και  για να δουλέψουν σε ορισμένα αυτοκίνητα χρειάζονται μια τεράστια ποσότητα από πρόσθετα. Παράλληλα είναι πιο αποτελεσματικό σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων παρά  σε διαδρομές μέσα στην πόλη.

Όσον αφορά τα σωματίδια, τα ειδικά φίλτρα τα αποθηκεύουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό, αλλά στη συνέχεια χρειάζονται χρόνο οδήγησης με ταχύτητα για να τα «αδειάσουν».
 
4. Πλέον έχει μόνο εχθρούς και όχι φίλους
 
Λόγω του Dieselgate το κοινό έχει γίνει πλέον καχύποπτο απέναντι στο πετρέλαιο . Οι μεγάλες πόλεις άλλωστε της Ευρώπης θα το απαγορεύσουν μέχρι το 2025.
 
5. Οι βενζινοκινητήρες έχουν γίνει καλύτεροι
 
Κάποτε το μεγάλο πλεονέκτημα του diesel έναντι της βενζίνης ήταν η οικονομία του καυσίμου και η μακροζωία. Πλέον δεν ισχύει σε μεγάλο βαθμό, αφού οι βενζινοκινητήρες μπορούν να φτάσουν πολλά χρόνια ζωής (έχοντας  βασική συντήρηση), ενώ υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε απόδοση και οικονομία καυσίμου. Σίγουρα οι πετρελαιοκινητήρες τους ξεπερνούν, αλλά η διαφορά της 1ης με την 2η θέση είναι πλέον πολύ κοντά.
 
6.  Ο ηλεκτρισμός είναι το μέλλον
 
Δεν υπάρχει κάτι που να κάνουν τα diesel  και να μην κάνουν τα ηλεκτρικά. Οικονομία και επιδόσεις; Απλά ρίξε μία ματιά στα αυτοκίνητα της Tesla. Επιπλέον δεν καίνε καύσιμο, επομένως δεν υπάρχουν εκπομπές αερίων. Επίσης οι ηλεκτρικοί κινητήρες  είναι πολύ απλοί, αποτελούμενοι από λίγα μέρη, με αποτέλεσμα να μην χρειάζονται συχνά συντήρηση. Το μόνο ζήτημα - για την ώρα, είναι η βελτίωση της ισχύος και της εμβέλειας της μπαταρίας. Ωστόσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξελίσσονται με ταχύτατους ρυθμούς .
 

 

ΚΑΥΣΙΜΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • St

    Εντάξει όλα αυτά...για το καλό μας..αλλά γιατί μόνο στα επιβατικά; Γιατί εξαιρούνται αλλά οχήματα πχ..φορτηγά, λεοφορεια; πλοία που κινούνται με μαζούτ..αεροπλάνα....καυστήρες.για τη θέρμανση...κ καυστήρες της ΔΕΗ που παράγουν ρεύμα καίγοντας πετρέλαιο;

      71
  • Βασίλης

    Γιατί δεν μας λέτε με τι καύσιμο θα παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια που θα φορτίζει τα καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς και που θα παράγεται

      35
  • Χαλαρός

    ....ναι, είναι ορθά όλα όσα αναφέρει το άρθρο, ΑΛΛΑ ας δαπανήσουν κ μερικά εκατόμμυρια παραπάνω ώστε να γίνουν οι ντίζελ κινητήρες υπέρ-καθαροί. Μη αφοσιώνονταν μόνο στην κερδοφορία. Οι κινητήρες ντίζελ δε γεννήθηκαν εχτές, όπως ούτε και εμείς....... :)

      28
  • Mitsios

    Ας μην μας διαφεύγει οτι τα σπάνια μέταλλα καθώς και τα υλικά για να κατασκευαστούν οι μπαταρίες και οι επεξεργαστές για να λειτουργήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προκαλούν σημαντική ρύπανση στις χώρες εξόρυξης και επεξεργασίας. Επίσης θα οδηγείς και ένα όχημα με καλώδια υψηλής τάσης και συχνοτήτων με πολλά ερωτηματικά για την ανθρώπινη υγεία και την ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος. Το πετρέλαιο με την τεχνολογία scr , ad blue καθώς και τις υψηλές πίεσης ψεκασμού είναι σε υψηλά επίπεδα καθαριοτητας.

      26
  • Γιώργος Ζαφόλιας

    Δυστυχώς για το περιοδικό σας ,δεν είναι έτσι. Το πετρέλαιο δεν έχει πει την τελευταία του λεξη.

      26
  • Konstantinos b.

    ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΔΕΧΤΩ ΟΤΙ ΕΝΑ DIESEL EURO 6 ΡΥΠΑΙΝΕΙ ,ΕΝΩ ΤΑ ΑΠΕΙΡΑ EURO 5 ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΌΤΕΡΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ. ΟΙ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΤΑ DIESEL ΕΧΟΥΝ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΛΑΘΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ. ΕΝΑ ΜΕΣΑΙΟ DIESEL ΠΧ ΜΕ ΤΙΜΗ 4lt/100km ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΠΑΕΙ 6-6,5 ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ.ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΠΟΣΑ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΤΑ 5lt ΜΕΣΟΥ ΟΡΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΥΚΟΛΑ 9-10 ΛΤ.ΤΑ Diesel ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΕΙΣ. ΜΥΡΙΖΕΙ ΣΤΗΜΕΝΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ Ο ΤΥΠΟΣ ΠΑΙΖΕΙ ΒΑΣΙΚΟ ΡΟΛΟ.

      19
  • Μπάμπης

    Κάθε φορά που θέλουν να πουλήσουν νέα μοντέλα και άλλες τεχνολογίες τα προηγούμενα είναι βλαβερά για όλους και θα μας σκοτώσουν σιγά σιγά . Μας πουλάνε παραμύθι λοιπόν, αυτό έχω καταλάβει

      19
  • Παναγιώτης

    Τίποτα δεν έχει σκοτώσει τους ντίζελ αυτό είναι στην φαντασία σας γιατί οι Euro d temp θα καλύψει από 2021 και μέχρι 2030 και θα βγουν Euro 7 Euro 7 d Euro 7 d temp Euro 8 - d temp οπότε 40 χρονάκια ακόμη και μην τα βγάζετε από το μυαλό σας κρίμα είναι να τρομοκρατειται τον κόσμο

      18
  • Γιώργος ο δάσκαλος

    Γράφετε ανοησίες... Κρίμα. Όχι μόνο δεν πέθανε αλλά έχουν αυξηθεί και οι πωλήσεις... Έλεος έχετε γίνει περίγελος...

      13
  • Dimis

    Μας έχετε πρήξει με τά Tesla. Σοβαρά τώρα, είναι ποιο καθαρό τό ηλεκτρικό; Πού πετάμε την μπαταρία όταν γεράσει;; Πού;; Tesla: αυτονομία στα χαρτιά 500χλμ.στην πράξη, 250χλμ, αυτό πώς λέγεται;; batery gate!!! Πόσες μπαταρίες Tesla έχουν σκάσει στον δρόμο;; Μιλάμε γιά έκρηξη έτσι!!

      13
  • Greekfreakoeoo

    Συγκρίνουμε ρε παιδια τεχνολογία diesel euro 6 με το αυτοκίνητο μπαταριά ?? 1600 κιλά αυτοκίνητα μέσα στην πολύ με κατανάλωση 6-6.5 .. Και από την άλλη μπαταριές που τις φορτίζεις κάθε μέρα, ποσό θα κρατήσουν και τι κόστος αλλαγής και αγοράς έχουνε ?? Ας βελτιώσουν τις τεχνολογίες, αφού πάρουν κι άλλα φωτιά (εδώ έχουν πέσει αεροπλάνα από φωτιά λόγο μεταφερόμενων μπαταριών) και αν μας παρουσιάσουν κάτι σοβαρό και καλύτερο βλέπουμε ...

      11
  • nik78

    Νομίζω ότι είναι καυστικό το άρθρο σας, στα όρια της προβοκάτσιας.. Εδώ με το euro 6 έχουμε όλοι δίπλα στο ρεζερβουάρ και το ντεπόζιτο για το AdBlue, στα πλαίσια του SCR το οποίο υπάρχει και δίνει λύσεις εδώ και δεκαετίες, και κάνεις δεν έχει υπονοήσει ότι τα euro 6 που είναι αποτελεσματικότατα και φιλικότατα στο περιβάλλον και στον οδηγό θα καταργηθούν ... Τώρα για τις προοδευτικές ανησυχιες του Καμινη εγώ δεν ανησύχησα ποτέ και συνεχίζω να απολαμβάνω το συγκεκριμένο τεχνολογικό επίτευγμα στο SUV μου... σε 7 χρόνια μετά από όση οικονομία μπορώ να το μετατρέψω και σε αέριο !

      11
  • Panos K.

    ....Δεν ειναι τυχαιο που η μεγαλυτερη αυτοκινητοβιομηχανια στον κοσμο, η Τoyota εχει εγκαταλειψει οριστικα την παραγωγη diesel.

      11
  • KLM

    Νομίζω ότι το άρθρο σας περιέχει λογικά άλματα και άρα κενά λογικής. Είναι στη σωστή κατεύθυνση αλλά καταδικάζει χωρίς να κρίνει....όταν αναφέρεται στις ίδιες δυνατότητες diesel και ηλεκτροκίνητων και παραθέτει τη tesla ως ενδεικτικό παράδειγμα ( ξέρετε εκείνα τα φτηνά με τα 100.000€) ....όταν αναφέρεται στη πανάκριβη τεχνολογία adblue και υπάρχει το kodiaq πχ στην ελληνική αγορά που μόνο ακριβό δεν το χαρακτηρίζει κάποιος, .......δεν συγκρίνονται πατάτες με κρεμμύδια....ναι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον ....ναι το diesel θα εγκαταληφθεί...όχι όμως τώρα ....δεν έχουν λυθεί θεμελιώδη προβλήματα στις μπαταρίες των αυτοκινήτων.....βάρος κόστος αντικατάστασης διάρκεια ζωής διάρκεια χρήσης δίκτυο ανεφοδιασμού....και αν ναι η αγορά αντέδρασε ακαριαία στην είσοδο του υγραερίου δεν έγινα το ίδιο στο φυσικό αέριο το οποίο παραμένει εγκλωβισμένο στον άξονα Αθήνα Λαμία Θεσσαλονίκη. ....ας φανταστούμε λοιπόν δωρεάν ρεύμα στο δρόμο στην Ελληνική πραγματικότητα....θα γίνει θέλει όμως σχέδιο και μέριμνα....ας μην θίξω τι θέμα κόστους κύκλου ζωής στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα.....άλλωστε γι'αυτό οι εταιρείες έβγαλαν με ρεύμα μόνο τα μικρά πόλης ..περιορισμένα χιλιόμετρα και ταχύτητα....είμαστε λοιπόν ακόμη εκεί....το μέλλον πεδίο δόξης λαμπρό.....σε καμμία 10αρια χρόνια και άλλα 10 για την αλλαγή στόλου στην ελληνική αγορά.....

      9
  • MIJ

    Τα diesel καθαρίζουν την ατμόσφαιρα από το " αουτογκρεγκ" Στις χαμηλές ταχύτητες και για μικρές αποστάσεις (μέχρι 3 χιλιομέτρων ας πούμε), όταν το μοτέρ είναι κρύο το σύστημα πρακτικά δεν λειτουργεί, ώστε να προστατευτεί το φίλτρο από την υπερβολική συγκέντρωση αιθάλης. Στα 30 χιλιόμετρα, ωστόσο, που έχει ζεσταθεί το φιλτράρισμα φτάνει στο 80%. Σε δεκαπλάσια απόσταση δε (300 χιλιόμετρα, δηλαδή), η εκκαθάριση του αέρα φτάνει στο 95%. Κοινώς, ο αέρας που βγαίνει από το αυτοκίνητο είναι πιο καθαρός από αυτόν που μπαίνει στο φίλτρο της πολλαπλής εισαγωγής! Είναι χαρακτηριστικό -και σοκαριστικά εντυπωσιακό- πως η συγκέντρωση μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα έφτασε σε κάποια φάση τα 50.000/cm3 (με το όριο ασφαλείας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας να ορίζεται στις 40.000) και οι εκπομπές του πιο αποτελεσματικού ντίζελ τις 6.422. Κοινώς, «καθάρισε» τον αέρα από 43.578! Τα μοντέλα που έφτασαν σε αυτό το επίτευγμα ήταν τα Citroën C5 Aircross BlueHDi 180, Kia Optima SW 1.6 CRDi, Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion και η BMW 740d xDrive. Ποιο ήταν το κορυφαίο; Σε μια αμίμητη πράξη ειρωνείας, ο εκπρόσωπος της εταιρίας που έβαλε στον ντορβά των νομοθετών τους ντίζελ κινητήρες (βλέπε Dieselgate)! Το Tiguan 2.0 TDI αποδείχτηκε το «καθαρότερο» όλων

      9
  • Sotfal

    Δεν μας λέτε τελικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας εάν εξαιρεθεί η πράσινη ενέργεια ποιες οι επιπτώσεις στο περιβάλλον. Επίσης δεν μας λέτε για τον τρόπο ανακυκλώσης της τεράστιας ποσότητας των συσσωρευτων που θα χρειαστεί στο μέλλον. Συγκρίνετε επίσης τα ποσοστά αιθαλης που παράγουν τα τζάκια στην Ελλάδα μιας και το πετρέλαιο θέρμανσης πλέον είναι οικονομικά είδος πολυτελείας και θα καταλάβετε πολλά. Κατανοώ ότι το μάρκετινγκ ορίζει την εύρεση νέων πελατών αλλά οι αναγνώστες σας δεν τρώνε κουτόχορτο. Το επόμενο βήμα είναι η πίεση των κυβερνήσεων για αντικίνητρα για τα Diesel.. Δυστυχώς θα τα υποστούμε και αυτά.

      7
  • Θεόδωρος

    Ένα πολύ μεγάλο ψέμα είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν εκπέμπουν αέρια όπως τα υπόλοιπα οχήματα. Αυτό όμως που δεν λένε πουθενά είναι ότι η φόρτιση των μπαταριών γίνεται με ρεύμα που παράγεται κυρίως σε 2 τύπου σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής. Πυρηνικούς η θερμικούς (κάρβουνο-αεριο-ντιζελ) σε όλη την Ευρώπη. Μπορεί λοιπόν να μη εκπέμπουν αέρια του θερμοκηπίου στον δρόμο που κινούνται αλλά εκπέμπουν εκεί που παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια. Τελικά με τον βαθμό εκφόρτισης και απωλειών κατά την φόρτιση φτάνουν να παράγουν τόσα αέρια και να ει άι τόσο βρώμικα όσο τα θερμικά οχήματα. Πρόσφατη έρευνα γερμανικού πανεπιστήμιουεδειξε ότι μετά από χρήση 15 ετών ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μπορούσε να θεωρείται "καθαρότερο" από το Ντίζελ

      6
  • BBB

    Ειμαι εναντίον του ντίζελ, αλλά πιστεύω πως και τα ηλεκτρικά δεν είναι το μέλλον λόγω των πόρων που χρειάζονται για να κατασκευαστούν οι μπαταρίες, της μόλυνσης που δημιουργούν τα εργοστάσια και τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούνται με την εναπόθεση των άδειων μπαταριών. Ως κοινώς, δε λύνεις το πρόβλημα της ρύπανσης, απλά το βάζεις στην πίσω αυλή σου.

      5
  • nik78

    Και να προσθέσω ότι αν κάποιος υπονοεί ότι τα euro 6 μέσα στην πόλη για αποστάσεις μικρότερες των 30 km δεν λειτουργούν λέει άπλα η επικαλείται ανοησίες - Άσε που οποιαδήποτε "μελέτη" βλέπει και Γερμανούς να πρωτοτυπούν (που είναι ιστορικά πρωτότυπο) είναι αξιολύπητη, όσο και τα ψεύτικα πλέον αυτοκινητάκια με τα πλαστικακια τους στο εσωτερικό ...

      3
  • Ramon

    Εχω την γνώμη πως για να μετρήσουμε τους ρύπους των πάσης φύσεως οχημάτων θα πρέπει να λαβουμε υπόψην μας τον κύκλο ζωής του κάθε οχήματος (πρώτες ύλες, παραγωγή, κυκλοφορία, απόσυρση) και οχι μόνον τον χρόνο κυκλφορίας του.

      1
  • MIJ

    Διαβάστε και το άρθρο του Autotriti "τι αέριο επιλέγω LPG ή CNG? "Τι σχολιάζει ο κόσμος για τα ηλεκτρικά...

      1

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΚΑΥΣΙΜΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός