Φίλτρο VS Αλλεργίες!

5528 Επισκέψεις στο άρθρο

Το φίλτρο καμπίνας φροντίζει για την υγεία και την προστασία των ίδιων των επιβατών. Η τακτική χρήση του συστήματος κλιματισμού και θέρμανσης, ειδικά το καλοκαίρι και το χειμώνα, έχει ως αποτέλεσμα τη συσσώρευση διαφόρων ουσιών όπως σκόνη, γύρη και ρυπογόνες ουσίες.


                Έτσι λοιπόν η σκόνη η γύρη, αλλά και άλλοι ρυπογόνοι παράγοντες μπορούν να εισέλθουν στο αυτοκίνητο και να προκαλέσουν αλλεργικές αντιδράσεις, δυσκολία στην αναπνοή, φτέρνισμα, βουλωμένη μύτη ή ερεθισμό στα μάτια. Φυσικά  αυτά τα συμπτώματα είναι πιθανό να δυσκολέψουν ή και να εμποδίσουν την προσοχή σου στην οδήγηση και σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί ακόμη και να αποφέρουν μοιραία αποτελέσματα . Συνεπώς, η λειτουργία του φίλτρου καμπίνας είναι εξαιρετικά σημαντική για την υγεία και την ασφάλειά σου και για αυτό το λόγο θα πρέπει να φροντίζεις να το καθαρίζεις τακτικά, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.

Τα φίλτρα καμπίνας μπορούν να χωριστούν σε 3 κατηγορίες:
  • Σε στάνταρ ή απλά
  • Σε εκείνα με πρόσθετο στρώμα ενεργού άνθρακα
  • Σε φίλτρα με πρόσθετο στρώμα προστασίας από βακτήρια και μύκητες.
Ποια είναι τα φίλτρα ενεργού άνθρακα

Τα φίλτρα ενεργού άνθρακα προσφέρουν περισσότερη προστασία, επειδή φιλτράρουν και τα επιβλαβή αέρια, όπως το οξείδιο του αζώτου και το όζον. Ο ενεργός άνθρακας προέρχεται από το κέλυφος της καρύδας που είναι απανθρακωμένος σε ατμό υψηλής θερμοκρασίας 800 βαθμών Κελσίου. Η σπογγώδης κατασκευή του ενεργού άνθρακα έχει μία εσωτερική επιφάνεια μικρή σαν ένα κουταλάκι του γλυκού, αλλά τόσο αποδοτική όσο ένα ολόκληρο γήπεδο ποδοσφαίρου. Αυτή η πορώδης κατασκευή φιλτράρει και τα πιο μικρά σωματίδια – 500 φορές πιο μικρά από τη διάμετρο μίας ανθρώπινης τρίχας. Η διαφορά του από τον απλό άνθρακα είναι ότι έχει υποστεί διαδικασία ενεργοποίησης, η οποία χωρίζεται σε τρία στάδια, την οξείδωση, την απανθράκωση και την ενεργοποίηση.

Για να γίνει η οξείδωση θα πρέπει ο άνθρακας να εκτεθεί αρχικά σε θερμοκρασία 150 βαθμών Κελσίου και σταδιακά η έκθεση αυτή να φτάσει στους 500 βαθμούς Κελσίου, που είναι και το στάδιο της απανθράκωσης. Στο τρίτο στάδιο της ενεργοποίησης δημιουργείται η εσωτερική επιφάνεια του άνθρακα, κατά την οποία εκτίθεται σε 1.000 βαθμούς Κελσίου. Έτσι καίγεται εσωτερικά με αποτέλεσμα να δημιουργείται μία πορώδη επιφάνεια (όπως ένα σφουγγάρι), η οποία αργότερα θα χρησιμοποιηθεί για να παγιδεύει τις επιβλαβείς οσμές και ουσίες.

Οι πόροι αυτοί αποτελούνται από δίκτυα – κανάλια μέσα στο σκελετό των ατόμων άνθρακα, τα οποία συνδέονται άνισα μεταξύ τους με χημικούς δεσμούς, δημιουργώντας έτσι μία πολύπλοκη δομή μεταξύ των στρώσεων. Η διάμετρος των πόρων είναι 10.000 φορές μικρότερη από της διάμετρο μίας ανθρώπινης τρίχας. Παράλληλα η επιφάνεια του ενεργού άνθρακα είναι πολύ μεγάλη. Απλά φανταστείτε ότι μία κουταλιά σωματιδίων, έχει επιφάνεια πόρων ίση με την επιφάνεια ενός γηπέδου ποδοσφαίρου.

Η αντικατάσταση

Οι ειδικοί τονίζουν ότι το φίλτρο καμπίνας θα πρέπει να το αλλάζεις περίπου κάθε 15.000 χλμ. Όταν έρθει λοιπόν η ώρα φρόντισε να προμηθευτείς το κατάλληλο φίλτρο από κάποια αξιόπιστη εταιρεία ανταλλακτικών. 

Ήξερες ότι:

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί από Γερμανικές εταιρείες, οι πιθανότητες να προκληθεί κάποιο οδικό ατύχημα για τους λόγους που αναφέραμε, αυξάνονται κατά 30% σε σχέση με τις άλλες εποχές. Μπορεί ένα φτέρνισμα να μη σου φαίνεται κάτι τόσο σημαντικό, αλλά στην πραγματικότητα, εάν οδηγείς με 80 χιλιόμετρα την ώρα, ένα και μόνο φτέρνισμα μπορεί να σε κάνει να χάσεις την ορατότητα στο δρόμο για σχεδόν 25 μέτρα!