Όπως φαίνεται από τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε, το Fiat Tipo MultiJet (MTJ) αποτελεί επιπλέον των άλλων και μια εξαιρετικά συμφέρουσα επιλογή όσον αφορά στο κόστος συντήρησής του, αφού απαιτεί service κάθε 20.000 χλμ. ή μια φορά το χρόνο, με το κόστος μάλιστα του πρώτου και του τελευταίου στην 5ετία service να κοστίζει μόλις 31 ευρώ. Παράλληλα και το συνολικό κόστος στην 5ετία είναι χαμηλό, με 592 ευρώ.

Το Opel Astra διαθέτει το μεγαλύτερο διάστημα service με 30.000 χλμ. ανά έτος, στοιχείο που παρά το σχετικά υψηλό κόστος συντήρησης της 5ετίας σε σχέση με τον ανταγωνισμό, του εξασφαλίζει σημαντικά χαμηλό κόστος ανά χλμ.. Πιο συγκεκριμένα το κόστος συντήρησης στα 5έτη για το Astra ανέρχεται στα 1.000 ευρώ, με το μεγαλύτερο service να κοστίζει 361 ευρώ (το 4ο ή των 120.000 χλμ.).

Το premium το πληρώνεις και στο service… Η Mercedes A 160 ορίζει διαστήματα μεταξύ των service κάθε έτος ή κάθε 25.000 χλμ. με το συνολικό κόστος στην 5ετία να ανέρχεται στα 1.293 ευρώ, που είναι και το υψηλότερο ανάμεσα στα δημοφιλέστερα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Αντίστοιχα και τα βασικά ανταλλακτικά είναι τα ακριβότερα.

Σχετικά με το κόστος service, η Audi προσφέρει ένα συνολικό πακέτο που περιλαμβάνει ελέγχους το 1ο και το 5ο έτος και τις προγραμματισμένες εργασίες τα ενδιάμεσα έτη, με την ονομασία Long Life, το οποίο συνολικά κοστίζει 895 ευρώ για το Audi A3 30 TFSI. Tα διαστήματα συντήρησης ή ελέγχου γίνονται ανά 15.000 χλμ. ή ετησίως, ενώ κάθε 30.000 χλμ. ή ανά 2 έτη πραγματοποιείται αλλαγή λιπαντικού.

Το Ηyundai i30 έχει ένα από τα χαμηλότερα κόστη στην 5ετία των Service με τιμή που ανέρχεται συνολικά στα 535 ευρώ, ενώ οι επισκέψεις του στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία του κατασκευαστή ορίζονται κάθε έτος ή κάθε 15.000 χλμ. Το i30 ξεχωρίζει επίσης για το χαμηλό κόστος αναλώσιμων και βασικών ανταλλακτικών για τα δεδομένα της κατηγορίας αλλά και γενικότερα.

Το Golf διαθέτει και αυτό το πρόγραμμα Long Life της Kosmocar το οποίο διαμορφώνει κόστος για την 5ετή συντήρησή του της τάξης των 740 ευρώ. Αυτό το πρόγραμμα ορίζει έλεγχο κάθε 15.000 χλμ. ή ετησίως, αλλά και Service κάθε 30.000 χλμ. (ή ανά 2 έτη).

Στον τομέα της συντήρησης το Peugeot 308 1,2 PureTech διακρίνεται για τα αραιά διαστήματα Service του που σημαίνει πως σε βάθος 5ετίας μπορεί να έχει διανύσει έως και 125.000 χλμ.. Αυτό όπως είναι λογικό μειώνει το κόστος του ανά χιλιόμετρο και έτσι παρά τα 922 ευρώ που απαιτεί συνολικά για την συντήρησή του στα 5 χρόνια, παραμένει και εδώ μια συμφέρουσα επιλογή.

To χαμηλότερο κόστος συντήρησης στην κατηγορία εμφανίζει το Ford Focus αφού στην 5ετία ο χρήστης του καλείται να πληρώσει μόλις 384 ευρώ. Κάθε 15.000 χλμ. από τη στιγμή της αγοράς γίνεται έλεγχος, ενώ το 2ο και το 4ο έτος γίνονται οι απαραίτητες αντικαταστάσεις λιπαντικών και αναλώσιμων όπως ορίζει ο κατασκευαστής.

Tα Service και για τις 2 εκδόσεις της Corolla γίνονται κάθε έτος ή ανά 15.000 χλμ. και εκτός από αυτό των 4 ετών (ή 60.000 χλμ.) που έχει μεγαλύτερο κόστος στην συμβατική έκδοση βενζίνης, τα υπόλοιπα έχουν σχεδόν την ίδια τιμή.

Τα νέα μοντέλα της SEAT έχουν διάστημα συντήρησης έως 2 χρόνια ή 30.000 χιλιόμετρα ωστόσο στο μεσοδιάστημα διεξάγεται μια ενδιάμεση αλλαγή λαδιών και έλεγχος του οχήματος. Το κόστος Service σε βάθος 5ετίας δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 1.080 ευρώ και αυτό αν πραγματοποιηθούν τόσο όλοι οι ενδιάμεσοι έλεγχοι όσο και τα Service.

Το C4 Cactus είναι ένα από τα μοντέλα της κατηγορίας με τα μεγαλύτερα διαστήματα ανάμεσα στα Service, απαιτώντας επίσκεψη στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Citroen κάθε 25.000 χλμ. ή ετησίως. Το κόστος συντήρησης ανέρχεται στα 900 ευρώ σε βάθος 5ετίας, όμως σε συνδυασμό με τα 125.000 χλμ. που καλύπτεται σε αυτό το χρονικό φάσμα «ρίχνει» κατά πολύ το κόστος ανά χλμ. για τον κάτοχό του.

To Kia Ceed απαιτεί Service κάθε χρόνο ή κάθε 15.000 χλμ. με το κόστος να είναι από τα πιο χαμηλά της κατηγορίας. Πιο συγκεκριμένα στην 5ετία η συντήρησή του κοστίζει 693 ευρώ με το μεγαλύτερο Service να κοστίζει 187 ευρώ, ενώ η πολύ καλή του εικόνα σε επίπεδο after sales επαληθεύεται και από τις χαμηλές τιμές των βασικών ανταλλακτικών του.

Το κόστος service των best-seller μικρομεσαίων

7379 Επισκέψεις στο άρθρο

Ποια είναι τα έξοδα για τα service ενός μικρομεσαίου και ποιο το κόστος για κάποιο βασικό ανταλλακτικό; Δείτε αναλυτικά τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν οι κάτοχοι των 12 best-seller μικρομεσαίων για την 5ετη συντήρηση τους.

Από 384 έως 1.293 ευρώ το Service για τα μικρομεσαία στα 5 χρόνια
Συχνά κατά την αγορά ενός αυτοκινήτου ο αγοραστής «ξεχνά» το κόστος που θα τον επιβαρύνει μακροπρόθεσμα και «υπολογίζει» μόνο τα βασικά (τέλη, καύσιμα, ασφάλεια κλπ.). Το κόστος συντήρησης (service) που ορίζει ο κάθε κατασκευαστής για το εκάστοτε μοντέλο είναι ένα «έξοδο» που πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη και καθορίζεται από τα χρονικά διαστήματα των service, από τις εργασίες που γίνονται στο όχημα και από τις τιμές (εργατικά και αναλώσιμα) της κάθε εταιρείας. Συγκεντρώσαμε το κόστος Service για 12 (13 με τις 2 εκδόσεις της Corolla) δημοφιλή μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας και σας παρουσιάζουμε αναλυτικά όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τα πρώτα 5 έτη χρήσης τους. 

Service με το χρόνο ή με τα χιλιόμετρα…
Tο πρόγραμμα συντήρησης του αυτοκινήτου ορίζεται από τον κατασκευαστή και αφορά σε χρονικό ή χιλιομετρικό όριο. Αυτό σημαίνει πως είναι προκαθορισμένα τα ραντεβού σας στα εξουσιοδοτημένα καταστήματα του κατασκευαστή μια φορά το έτος η ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έχετε διανύσει. Συνήθως το διάστημα αυτό ορίζεται στα 15.000 χλμ./έτος αφού άλλωστε αυτά είναι τα χιλιόμετρα που διανύει ένας μέσος χρήστης σήμερα ετησίως. Ωστόσο υπάρχουν και εταιρείες που ορίζουν μεγαλύτερο αριθμό ετήσιων χιλιομέτρων όπως π.χ. η Opel στο θέμα μας, με 30.000 χλμ. ετησίως και 150.000 χλμ. στα 5 έτη, τα διπλάσια δηλαδή από τις περισσότερες εταιρείες. Σε αυτή την περίπτωση είναι σαφές πως επωφελείται ο χρήστης που διανύει πολλά χιλιόμετρα ετησίως, με το κόστος έτσι στην 5ετία να μειώνεται αναλογικά σημαντικά. Σε κάθε περίπτωση, οι εργασίες συντήρησης πρέπει να γίνονται μέσα σε αυτό το πλαίσιο (όποιο από τα δύο έρθει πρώτο).

Από 77 έως 259 ευρώ ανά χρόνο το κόστος service 
Στο θέμα μας βρίσκουμε το ακριβές κόστος συντήρησης για την κατηγορία των 12 δημοφιλέστερων μοντέλων της αγοράς. Οι συνολικές τιμές κυμαίνονται από 384 έως και 1.293 ευρώ στην πενταετία ή αλλιώς από 77 ευρώ έως 259 ευρώ το χρόνο.

Κόστος βασικών ανταλλακτικών
Πέρα από το κόστος των προγραμματισμένων service, συλλέξαμε το κόστος μερικών ανταλλακτικών, αυτών που είναι πιο πιθανόν να αλλάξετε μέσα στην πενταετία. Αναλυτικότερα συγκεντρώσαμε τις τιμές από τα τακάκια και τις δισκόπλακες, το σύστημα δίσκο/πλατό και την μπαταρία. Οι τιμές όλες περιλαμβάνουν και το Φ.Π.Α, καθώς και την εργασία.
Αν δεν κάνετε τα service χάνετε την εγγύηση και μειώνετε την αξία του οχήματος
Αν δεν ακολουθείτε το πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης, τότε σε περίπτωση βλάβης δε θα σας καλύψει η εγγύηση του οχήματος, καθώς για να έχει ισχύ αναφέρεται ρητώς πως πρέπει να έχετε ακολουθήσει κατά γράμμα το πρόγραμμα που ορίζει ο κατασκευαστής.
 
Επιπλέον σε περίπτωση μεταπώλησης η αξία του αυτοκινήτου σας θα είναι μειωμένη και κατά πολύ. Δε θα πληρώνατε ποτέ τα ίδια χρήματα για ένα σωστά συντηρημένο όχημα, με ένα άλλο που δεν έκανε τα service του.

Συμπεράσματα

To Ford Focus έχει το φθηνότερο - με διαφορά- service
Εξετάζοντας τις τιμές των service τόσο μεμονωμένα όσο και σε διάρκεια 5ετίας, αυτό που παρατηρεί εύκολα κανείς είναι η σημαντικά χαμηλότερες τιμές του Ford Focus. Το μικρομεσαίο μοντέλο της Ford «ζητάει» στα 5 χρόνια μόλις 384 ευρώ για την προγραμματισμένη του συντήρηση απαιτώντας ουσιαστικά 2 service και 3 ελέγχους χωρίς κόστος. Το συνολικό ποσό μάλιστα είναι μόλις κατά 7 ευρώ μεγαλύτερο από το αντίστοιχο κόστος συντήρησης του Ford Fiesta που και εκείνο ξεχωρίζει στην μικρή κατηγορία. Στα 535 ευρώ ανέρχεται το κόστος συντήρησης για το Hyundai i30 που κρατά ψηλά τη σημαία της Hyundai σε επίπεδο after sales, ενώ ξεχωρίζει και το diesel Fiat Tipo με κόστος στην 5ετία μικρότερο από 600 ευρώ αλλά και με αυξημένα διαστήματα service (κάθε 20.000 χλμ.).

Hyundai και Kia τα πιο φθηνά ανταλλακτικά
Στο θέμα μας υπολογίσαμε και το κόστος ανταλλακτικών, λαμβάνοντας υπ¶ όψιν αυτά που είναι πιο πιθανό να αλλαχθούν μέσα στην 5ετία. Στο κόστος των βασικών ανταλλακτικών ξεχωρίζει το Hyundai i30 αλλά και το αδερφό Kia Ceed, ενώ εξαιρετικά χαμηλό είναι και το κόστος των ανταλλακτικών της Corolla στην υβριδική έκδοση (που διαθέτει κιβώτιο CVT).

To Opel Astra έχει τα πιο αραιά διαστήματα service
Σημαντικό τέλος είναι το συμπέρασμα που προκύπτει από την συχνότητα επίσκεψης του κάθε μοντέλου στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Το Opel Astra ξεχωρίζει εδώ με επισκέψεις κάθε 30.000 χλμ., γεγονός που δικαιολογεί το αυξημένο κόστος service αναλογικά, προσφέροντας τη δυνατότητα να καλύψει κανείς σε βάθος 5ετίας έως και 150.000 χλμ. Αντίστοιχα καλύτερες περιπτώσεις για όσους πραγματοποιούν περισσότερα από 15.000 χλμ./έτος, είναι τo Citroen C4 Cactus, το Peugeot 308 και η Mercedes 
A 160 με service κάθε 25.000 χλμ..

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι τιμές των service αφορούν τα επίσημα ποσά που λάβαμε από τις κεντρικές αντιπροσωπείες των εταιρειών και αφορούν τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Σε κάθε περίπτωση μπορεί να υπάρξουν αποκλίσεις στις παραπάνω τιμές ανάμεσα στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία.

Επιπλέον σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να «τρέχουν» προωθητικά προγράμματα από τις εταιρείες που μπορεί να προσφέρουν μειωμένες τιμές και προσφορές.

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - AFTER SALES