4+1 υγρά που πρέπει να ελέγχεις για να μη βρεθείς προ εκπλήξεως!
4+1 υγρά που πρέπει να ελέγχεις για να μη βρεθείς προ εκπλήξεως!
Το λάδι είναι ίσως το πιο βασικό συστατικό για την εύρωστη λειτουργία του κινητήρα, καθώς λιπαίνει τα κινούμενα μέρη & βοηθάει να παραμένει η θερμοκρασία του αυτοκινήτου σε φυσιολογικά επίπεδα.
Το αντιψυκτικό υγρό εμποδίζει την υπερθέρμανση του κινητήρα.
Με το υγρό φρένων εξασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα στο φρενάρισμα.
Αν και το υγρό υδραυλικού τιμονιού δεν απαιτεί πολύ συχνά τσεκάρισμα, ωστόσο χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, αφού επηρεάζει άμεσα τη λειτουργία του τιμονιού.
Το υγρό υαλοκαθαριστήρων είναι ίσως το πιο εύκολο από όλα για να το ελέγξεις και να το συμπληρώσεις.
auto.accessories Team
Το νου σου στους δείκτες
Σίγουρα έχεις ακούσει την έκφραση: «Του βάζω μόνο βενζίνη και φεύγω». Πράγματι, ένα αυτοκίνητο θέλει καύσιμα για να κινηθεί, αλλά δεν είναι το μόνο υγρό που πρέπει να έχει το όχημα για να δουλεύει σωστά. Υπάρχουν αλλά 4+1 ζωτικής σημασίας υγρά που απαιτεί ο κινητήρας για να συνεχίσει να λειτουργεί με ασφάλεια και αξιόπιστα. Αν αφήσεις κάποιο από αυτά στη μοίρα του, υπάρχει τεράστια πιθανότητα να προκαλέσεις τεράστιαζημιά στο αυτοκίνητο και, επομένως, καλό είναι να μην αγνοείς τις προειδοποιητικές λυχνίες στο ταμπλό ή τον οπτικό έλεγχο που πρέπει να λαμβάνει χώρα τακτικά. Βέβαια πρέπει να γνωρίζεις ότι δεν αρκεί μόνο να συμπληρώνεις ή να αλλάζεις τα συγκεκριμένα υγρά, αλλά να χρησιμοποιείς προϊόντα με τις σωστές προδιαγραφές, καθώς σε διαφορετικό ενδεχόμενο υφίσταται επίσης κίνδυνος να προκληθεί κάποια κοστοβόραζημιά. Γι' αυτό καλό είναι, αν δεν είσαι σίγουρος ότι μπορείς να κάνεις τις εργασίες μόνος σου, να επισκεφτείς κάποιον επαγγελματία.
Πάμε να τα δούμε ένα - ένα λοιπόν!
Πρόκειται για το «αίμα» του κινητήρα και είναι ίσως το πιο βασικό συστατικό για την εύρωστηλειτουργία του. Λιπαίνει τα κινούμενα μέρη ώστε να μη φθείρονται από την τριβή και βοηθάει εν μέρει να παραμένει η θερμοκρασία σε φυσιολογικά επίπεδα, ενώ συμβάλλει στη μείωση της συσσώρευσης βρωμιάς από παλαιότερα λάδια. Για να ελέγξεις τη στάθμη, βρες το δείκτη λαδιού στον κινητήρα, ο οποίος συνήθως έχει πιο έντονο χρώμα (κίτρινο, πορτοκαλί κ.τ.λ.) και τράβηξε το έξω. Καθάρισε το με ένα στουπί ή πανί, βάλε το ξανά στην οπή και αφαίρεσέ το. Κοίταξε πού βρίσκεται η στάθμη σύμφωνα με τις ενδείξεις high and low και ανάλογα πράξε. Ιδανικά θέλεις να είναι ανάμεσα στα δυο άκρα και πάνω από τη μέση. Για να το συμπληρώσεις, βρες το καπάκι λαδιού, συνήθως κι αυτό έχει έντονο χρώμα ή την εικόνα ενός δοχείου λαδιού πάνω του και γέμισε αργά με λάδι, το οποίο είσαι σίγουρος ότι έχει τις κατάλληλεςπροδιαγραφές για τον κινητήρα σου. Έλεγχε συχνά τη στάθμη με το δείκτη λαδιού ώστε να μην το παρακάνεις.
Αντιψυκτικό υγρό
Το αντιψυκτικό ή παραφλού είναι ακόμη ένας ζωτικής σημασίας υγρό, μιας κι εμποδίζει την υπερθέρμανση του κινητήρα. Βασικά είναι νεροδιάλυτα χημικά, τα οποία έχουν ειδική σύσταση ώστε να αντέχουν σε ένα μεγάλο φάσμα θερμοκρασιών που ξεκινάει συνήθως από τους -15 βαθμούς και φτάνει έως τους 145 βαθμούς Celsius. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης πάντως, μπορεί να προστεθεί και μόνο νερό στο σύστημα, αλλά αυτό θα πρέπει να αφαιρεθεί και να αλλαχτεί με αντιψυκτικό το συντομότερο δυνατό, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα στο ψυγείο. Ο έλεγχος της στάθμης είναι αρκετά εύκολος, μιας και το δοχείο που φιλοξενεί το συγκεκριμένο υγρό φέρει εξωτερικά σημάδια που δείχνει το μέγιστο και το ελάχιστο σημείο και πρέπει να γίνεται μόνο όταν ο κινητήρας είναι κρύος. Η τάπα πλήρωσης συνήθως φέρει τη λέξη «coolant» και ίσως ένα σύμβολο θερμόμετρου.
Υγρό φρένων
Το υγρόφρένων είναι μέρος του υδραυλικού συστήματος που ενισχύει την πίεση που ασκείς στο πεντάλ του φρένου. Χωρίς σωστή στάθμη, τα φρένα σου θα επηρεαστούν σοβαρά και θα γίνουν πολύ λιγότεροαποτελεσματικά. Μιας και τα υγράφρένων δεν είναι ίδια για όλα τα αυτοκίνητο και συνήθως χρειάζονται ολική αλλαγή αν υπάρχει μείωση της στάθμης, καλό είναι να εμπιστευτείς κάποιον ειδικό για την αναπλήρωση ώστε να μη βρεθείς προ εκπλήξεως στο δρόμο.
Υγρό υδραυλικού τιμονιού
Αυτό είναι σίγουρα κάτι που πρέπει να προσέχεις ιδιαίτερα, αφού η έλλειψή του επηρεάζει άμεσα τη λειτουργία του τιμονιού. Ευτυχώς το υγρό του υδραυλικούτιμονιού δε χρειάζεται πολύ συχνά τη «φροντίδα» σου, εκτός και αν υπάρχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα με το σύστημα. Είναι σχεδιασμένο να διαρκεί περίπου 130.000 χλμ.,, αν και σε ορισμένα σύγχρονα αυτοκίνητα αντέχει αρκετά παραπάνω. Ο έλεγχός του γίνεται με παρόμοιο τρόπο με το υγρό των φρένων, μιας και το δοχείο - που συνήθως είναι κατασκευασμένο από πλαστικό - έχει τη σήμανση της στάθμης στο πλάι για εύκολη επιθεώρηση. Εάν χρειάζεται αναπλήρωση, αφαίρεσε προσεκτικά το καπάκι και ρίξε μέσα το νέο υγρό.
Υγρό για τους υαλοκαθαριστήρες
Είναι ίσως το πιο εύκολο από όλα για να το ελέγξεις και να το συμπληρώσεις, ενώ σίγουρα η έλλειψή του δεν προκαλεί πρόβλημα στον κινητήρα. Το δοχείο νερού συνήθως έχει πάνω του τη χαρακτηριστική ένδειξη του παρμπρίζ, με το καπάκι να μπορεί να ανοιχτεί ανά πάσα ώρα και στιγμή, καθώς το υγρό δε βρίσκεται υπό πίεση και δε θερμαίνεται. Συνήθως μπαίνει νερό, αλλά υπάρχουν και ειδικάκαθαριστικά στο εμπόριο για ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα - και με συστατικά που τους επιτρέπουν να μην παγώνουν σε χαμηλές θερμοκρασίες. Για ποιο λόγο το αναφέρουμε εδώ; Διότι ναι μεν μπορεί η έλλειψή του να μην έχει άμεσο αντίκτυπο στην λειτουργία του μοτέρ, εντούτοις είναι άκρως αναγκαίο διότι σε περίπτωση που κάτι λερώσει το μπροστινό παρμπρίζ και μειώσει την ορατότητά σου, θα αποδειχτεί σωτήριο.