Τι ξέρεις για το ABS;

Διαβάστηκε από 3023 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/12/2019

Πρόκειται για ένα σύστημα που εξελίσσεται διαρκώς και προσφέρει μειωμένη απόσταση φρεναρίσματος, αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα ασφάλειας του αυτοκινήτου.

 
Πρόκειται για ένα σύστημα που εξελίσσεται διαρκώς και προσφέρει μειωμένη απόσταση φρεναρίσματος, αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα ασφάλειας του αυτοκινήτου. Το βασικό του χαρακτηριστικό είναι ότι ρυθμίζει ηλεκτρονικά την πίεση του υγρού φρένων και έχει σαν στόχο τη διατήρηση της σταθερότητας του ελέγχου ενός οχήματος, αποτρέποντας το μπλοκάρισμα των τροχών και επιτρέποντας συγχρόνως την εκτέλεση ελιγμών κατά το φρενάρισμα.

Σώζει ζωές!

Το σημαντικότερο όφελος από τη λειτουργία του αφορά το γλιστερό οδόστρωμα, αφού επιτρέπει στο αυτοκίνητο να φρενάρει σε όσο πιο κοντινή απόσταση γίνεται, προσφέροντας στον οδηγό τον καλύτερο δυνατό έλεγχο του τιμονιού.

Η αποτελεσματικότητα της λειτουργίας του όμως εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, μεταξύ των οποίων και από εμάς τους ίδιους τους οδηγούς, αφού θα πρέπει να κρατάμε το πεντάλ του φρένου συνεχώς πατημένο, με δύναμη και σε καμία περίπτωση δεν πατάμε και αφήνουμε. Παράλληλα όμως, απαιτούνται και τα εξής:


- Η καλή κατάσταση των υλικών τριβής του συστήματος πέδησης
- Μια λογική φθορά και σωστή πίεση αέρα στα ελαστικά
- Καλή κατάσταση της ανάρτησης και των αναλώσιμων μερών της
- Ικανοποιητική ποιότητα ασφάλτου και μόνιμη επαφή του τροχού με το δρόμο

Από ποια εξαρτήματα αποτελείται;
 
Αισθητήρας στροφών

Πρόκειται για έναν επαγωγικού τύπου αισθητήρα, ο οποίος ανιχνεύει την ταχύτητα περιστροφής των τροχών και παράγει σήματα εξόδου. Αποτελείται από ένα πηνίο τυλιγμένο γύρω από έναν μόνιμο μαγνήτη και έναν οδοντωτό τροχό, ο οποίος περιστρέφεται και παράγει εναλλασσόμενη τάση. Το σήμα της παραγόμενης τάσης πληροφορεί την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου για την περιστροφή τροχών.
 
Ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου

Η πιο συχνή του ονομασία είναι «εγκέφαλος», ο οποίος στέλνει σήματα λειτουργίας προς την ηλεκτροϋδραυλική μονάδα, τα οποία δείχνουν την πίεση των υγρών που εφαρμόζεται στον μικρό κύλινδρο του φρένου κάθε τροχού, ώστε να αποτραπεί το μπλοκάρισμά του. Στην ουσία δέχεται τα σήματα από τους αισθητήρες στροφών και υπολογίζει την ταχύτητα επιβράδυνσης των τροχών και δίνει εντολή στην ηλεκτροϋδραυλική μονάδα και τις ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες του συστήματος για τη μείωση, τη συγκράτηση ή την αύξηση της πίεσης του κυκλώματος.
Όταν υπάρχει κάποια δυσλειτουργία και έχει ανιχνευθεί κάποια βλάβη, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του ABS διακόπτει την τάση τροφοδοσίας του ηλεκτρονόμου (ρελέ) που τροφοδοτεί την ηλεκτροϋδραυλική μονάδα. Τότε το σύστημα ABS δεν λειτουργεί και το σύστημα πέδησης λειτουργεί όπως ένα συμβατικό σύστημα.

Hλεκτροϋδραυλική μονάδα

Η μονάδα αυτή με την σειρά της λειτουργεί σύμφωνα με τα σήματα της ηλεκτρονικής μονάδας και στην ουσία είναι αυτή που ενεργοποιεί το σύστημα. Περιλαμβάνει:
  1. τον ηλεκτροκινητήρα και την αντλία,.
  2. τον συσσωρευτή της πίεσης του κυκλώματος, τις ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες
  3. τον αποσβεστήρα παλμών
  4. τους ποικίλους ηλεκτρονόμους (ρελέ),
 
Οι πιο συχνές βλάβες και πως τις βρίσκεις

Όπως όλα τα συστήματα έτσι και το ABS βγάζει ανά χρονικά διαστήματα κάποιες βλάβες. Αυτές μπορούν να γίνουν στα εξαρτήματα του όπως στους αισθητήρες τροχών, στις ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες, στον κινητήρα της αντλίας και στα ρελέ του κυκλώματος. Παράλληλα οι βλάβες αυτές μπορεί να οφείλονται  και σε κάποια χαλαρή ή κακής συνδεσμολογίας των καλωδιώσεων η σε κάποια καμένη ενδεικτική λυχνία.

Όλα τα παραπάνω προβλήματα μπορούν να βρεθούν με την χρήση διαγνωστικών μηχανημάτων. Όταν γίνει αντιληπτή η βλάβη θα πρέπει να επισκευαστεί  και έπειτα να γίνει μηδενισμός των βλαβών από τη μνήμη της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου.
 

 

ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός