Έτοιμοι για την ηλεκτροκίνηση με MANN-FILTER
Η ηλεκτροκίνηση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών ρύπων που σχετίζονται με τις μετακινήσεις και είναι επιβλαβείς για το περιβάλλον και την υγεία των ανθρώπων.
Για τον λόγο αυτό η MANN-FILTER διερευνά διάφορες πτυχές της ηλεκτροκίνησης, εξηγεί το υπόβαθρο και παρουσιάζει τις επιλογές φιλτραρίσματος που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της ηλεκτροκίνησης. Σίγουρα θαέχετε αναρωτηθεί «Γιατί χρειαζόμαστε την ηλεκτροκίνηση;».
MANN-FILTER για την ηλεκτροκίνηση
Οι ειδικοί συμφωνούν ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη πρέπει να περιοριστεί στον 1,5°C, γεγονός που θα αποτρέψει τις χειρότερες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Αυτό θα επιτευχθεί, μεταξύ άλλων, με τη μείωση των εκπομπών CO2. Δεδομένου ότι σχεδόν το ένα τέταρτο του CO2 που επηρεάζει αρνητικά το παγκόσμιο κλίμα προέρχεται από τις μεταφορές, η ηλεκτροκίνηση θεωρείται βασικό στοιχείο ενός βιώσιμου, φιλικού προς το περιβάλλον συστήματος μεταφορών, υπό την προϋπόθεση ότι η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.
Χρήσιμες βασικές γνώσεις
Όταν πρόκειται για την ηλεκτροκίνηση, οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται τα ηλεκτρικά οχήματα: Υβριδικά (HEV), plug-in υβριδικά (PHEV) και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), όπως αυτοκίνητα, φορτηγά ή λεωφορεία. Και μετά υπάρχουν και τα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου (FCEV). Ας ρίξουμε λίγο φως σε όλα αυτά: Ποιοι τύποι κίνησης είναι διαθέσιμοι για τα ηλεκτρικά οχήματα;
Το κοινό χαρακτηριστικό όλων αυτών των τεχνολογιών είναι ότι η ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιείται είτε για να υποβοηθήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2, είτε για να οδηγήσει το όχημα με τον ηλεκτροκινητήρα. Η απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια είτε παράγεται από μια
ενσωματωμένη κυψέλη καυσίμου είτε αποθηκεύεται κατά τη φόρτιση των μπαταριών. Ανεξάρτητα από το από πού προέρχεται, η ενέργεια αυτή μετατρέπεται από το σύστημα ηλεκτρονικών ισχύος του οχήματος, επιτρέποντας τη χρήση της για την κίνηση του οχήματος.
Α) Υβριδικά οχήματα
Τα υβριδικά οχήματα συνδυάζουν έναν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης με έναν ηλεκτροκινητήρα και συνήθως παράγουν οι ίδιοι την ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για τη φόρτιση της μπαταρίας - κατά την οδήγηση. Υπάρχουν διάφορα είδη υβριδικών οχημάτων, όπως τα ήπια, τα πλήρη και τα plug-in υβριδικά. Η κύρια διαφορά μεταξύ αυτών είναι ο βαθμός εξηλεκτρισμού τους. Στα ήπια και πλήρη υβριδικά οχήματα, η μπαταρία φορτίζεται μόνο με ανάκτηση ενέργειας (ανάκτηση ενέργειας από τα φρένα). Τα οχήματα αυτά δεν διαθέτουν άλλη πηγή ενέργειας, ούτε μπορούν να φορτιστούν από εξωτερική πηγή. Μόνο τα plug-in υβριδικά οχήματα μπορούν να φορτιστούν από εξωτερική πηγή.
- Ήπια υβριδικά οχήματα (MHEV):
εσωτερικής καύσης και παρέχει πρόσθετη ισχύ κατά την επιτάχυνση. Γενικά, δεν είναι δυνατή η οδήγηση του οχήματος χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια.
- Πλήρως υβριδικό (FHEV):
ηλεκτροκινητήρα για να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή απόδοση. Χάρη στη μεγαλύτερη μπαταρία υψηλής τάσης, τα οχήματα αυτά είναι σε θέση να καλύψουν μικρές αποστάσεις χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια. Σύμφωνα με τη Γερμανική Υπηρεσία Περιβάλλοντος (UBA), τα πλήρως υβριδικά οχήματα είναι σε θέση να επιτύχουν εξοικονόμηση καυσίμου άνω του 20 % σε σύγκριση με τους αμιγώς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
- Υβριδικά οχήματα που συνδέονται με πρίζα (PHEV):
Β) Ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV)
Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία κινούνται μόνο με έναν ηλεκτροκινητήρα που παίρνει την ενέργεια από μια μπαταρία. Τα οχήματα αυτά δεν χρειάζονται ορυκτά καύσιμα για να λειτουργήσουν. Η ενσωματωμένη μπαταρία φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια από το δίκτυο και μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει την ενέργεια που ανακτάται από την πέδηση.
Γ) Ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου (FCEV)
Εδώ, η ενέργεια του οχήματος παράγεται απευθείας από τη χημική αντίδραση μεταξύ του οξυγόνου, το οποίο προέρχεται από τον αέρα του περιβάλλοντος, και του υδρογόνου, το οποίο μεταφέρεται στη δεξαμενή. Αυτό καθιστά την ηλεκτρική εμβέλεια ανεξάρτητη από το βάρος του οχήματος. Παρόμοια με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης: Η εμβέλεια δεν εξαρτάται επίσης από το μέγεθος του κινητήρα. Σε σύγκριση με μια μπαταρία, το πλεονέκτημα της κυψέλης καυσίμου είναι ότι χρειάζεται σημαντικά λιγότερος χρόνος για να γεμίσει η δεξαμενή με υδρογόνο απ' ό,τι για να φορτιστεί η μπαταρία. Το υδρογόνο είναι ένα εξαιρετικό καύσιμο ιδίως για τα φορτηγά. Όσο βαρύτερο είναι το φορτίο και όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση, τόσο πιο πιθανό είναι να χρησιμοποιηθούν κυψέλες καυσίμου.
Ο Dr. Michael Harenbrock, Επικεφαλής του E-Mobility στην MANN+HUMMEL, εξηγεί: «Τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν σημαντικά λιγότερες εκπομπές από ό,τι τα οχήματα με παραδοσιακά συστήματα κίνησης. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γίνεται σαφής διάκριση μεταξύ δύο τύπων εκπομπών: CO2, το οποίο είναι αέριο του θερμοκηπίου που επιταχύνει μαζικά την υπερθέρμανση του πλανήτη. Και στη συνέχεια τα NOx, τα σωματίδια κ.λπ., τα οποία είναι επικίνδυνες εκπομπές που επηρεάζουν αρνητικά την υγεία και το προσδόκιμο ζωής των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε: Τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν επίσης σωματίδια, όπως σκόνη φρένων και ελαστικών. Αυτό είναι ένα από τα λίγα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και σε αυτό το σημείο ερχόμαστε
εμείς. Η προτεραιότητά μας είναι η καθαρότερη κινητικότητα. Για να το πετύχουμε αυτό, το χαρτοφυλάκιό μας περιλαμβάνει ήδη φίλτρα σωματιδίων και φίλτρα σκόνης φρένων, καθώς και νέες λύσεις φίλτρων για κυψέλες καυσίμου, συστήματα μπαταριών, ηλεκτρονικούς άξονες και υβριδικά κιβώτια ταχυτήτων. Η γκάμα των προϊόντων μας δεν σταματά ποτέ να μεγαλώνει». Ο Harenbrock προσθέτει: «Προσφέρουμε ήδη τα πρώτα προϊόντα αυτού του είδους στo aftermarket με την premium μάρκα φιλτραρίσματος MANN-FILTER. Στο μέλλον, τα ηλεκτρικά οχήματα θα χρησιμοποιούνται για τους περισσότερους σκοπούς μεταφοράς. Αυτό είναι γεγονός. Ωστόσο, μένει να δούμε ποιος τύπος οχήματος θα αποδειχθεί ο καταλληλότερος. Είτε πρόκειται για ηλεκτρικό, υβριδικό ή υδρογόνο: Κατανοούμε τις προκλήσεις που θέτουν οι τρέχουσες και μελλοντικές απαιτήσεις φιλτραρίσματος και εφαρμόζουμε την τεχνογνωσία μας οκτώ δεκαετιών ανάπτυξης για τη δημιουργία καινοτόμων στοιχείων φίλτρου. Ο στόχος μας είναι πάντα ο ίδιος: Να διασφαλίσουμε ότι θα προσφέρουμε στους πελάτες μας και στο μέλλον: Τέλεια Προϊόντα. Τέλειες υπηρεσίες.