Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τι κάνεις αν μυρίζει καμένο & κολλάει η δαγκάνα στα δισκόφρενα

16.042 Επισκέψεις στο άρθρο
Τι κάνεις αν μυρίζει καμένο & κολλάει η δαγκάνα στα δισκόφρενα

Η δαγκάνα κρατάει σταθερά τα τακάκια των φρένων.
Γιατί κολλάει: φθορά, παραμόρφωση, εναλλαγές θερμοκρασίας, υγρασία & ρύποι.
Ενδείκνυται συχνός καθαρισμός & λίπανση, καθώς και έγκαιρη & κατάλληλη αλλαγή υγρού φρένων.

auto.accessories Team

ΛΑΓΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΠΕ
ΚΩΣΤΗΣ Α. & ΣΙΑ Ο.Ε.

Η δαγκάνα κρατάει σταθερά τα τακάκια των φρένων

Κάθε δισκόφρενο αυτοκινήτου έχει και μια δαγκάνα. Αυτή είναι υπεύθυνη στο να κρατάει  σταθερά τα τακάκια των φρένων ούτως ώστε να μπορούν να κάνουν την απαραίτητη κίνηση και να επιτευχθεί το φρενάρισμα.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι δαγκάνες φρένων δε λειτουργούν σωστά & κολλάνε - θα αναφερθούμε παρακάτω σε αυτό - σημασία όμως έχει να καταλάβουμε και το πώς θα αντιληφθούμε αν τα δισκόφρενά μας υπολειτουργούν

Όταν για παράδειγμα, κάθε φορά που φρενάρουμε υπάρχει μυρωδιά καμένου ή αν ο κινητήρας ανεβάζει πιο αργά τις στροφές ή όταν υπάρχει μεγαλύτερη αντίσταση όποτε πατάτε το πετάλι του φρένου και χρειάζεται περισσότερη δύναμη από ό,τι πριν ή αν κάτι στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου σας κατά το φρενάρισμα δε μοιάζει σωστό (τραβάει π.χ. προς τη μια πλευρά), τότε μάλλον πρέπει να πάτε για έλεγχο ή service για δισκόφρενα.

Γιατί κολλάει: φθορά, παραμόρφωση, εναλλαγές θερμοκρασίας, υγρασία & ρύποι

Ποιοι είναι οι λόγοι που μια δαγκάνα φρένων κολλάει; Πρώτος και κύριος φυσικά είναι οι φθορές ή η παραμόρφωση ενός τμήματος της δαγκάνας. Αν το περίβλημα της δαγκάνας ή το έμβολο της έχουν υποστεί φθορά, από απρόσεκτη οδήγηση, από λανθασμένη τοποθέτηση, ή από συσσώρευση ρύπων σε σημεία, τότε δημιουργείται πρόβλημα στην λειτουργία τους.

Πρόβλημα μπορεί να προκληθεί και από απότομες εναλλαγές στην θερμοκρασία. Οι εναλλαγές προκαλούν ζημιά στις ελαστικές φούσκες που αποτρέπουν την σκόνη από το να εισέρχεται στην δαγκάνα και το σύστημα φρένων, με αποτέλεσμα να επιταχύνεται η διάβρωση  και η στρέβλωση του δίσκου.

Οι ελαστικές φούσκες αυτές ωστόσο μπορεί να διαβρωθούν και από χημικές ουσίες που βρίσκονται στον αέρα ή από τα λιπαντικά υγρά που χρησιμοποιούνται για τα φρένα. Όλα τα φρένα χρησιμοποιούν ειδικό γράσο, αλλά αν δεν είναι κατάλληλης ποιότητας, τότε μπορεί να ξεραθεί ή και να έχει διαρροές. Και στις δύο περιπτώσεις το αποτέλεσμα είναι ότι η δαγκάνα δε θα λειτουργεί σωστά και θα κολλάει. Τέλος, αν το υγρό φρένων είναι υπερβολικά ιξώδες, τα έμβολα δε θα επιστρέφουν σωστά στην αρχική τους θέση και ενδέχεται να διογκωθούν.

Αν φθαρούν οι ελαστικές φούσκες τότε μπορεί να υπάρξει, επίσης και εισροή υγρασίας. Το νερό χαλάει τόσο τα έμβολα όσο και τους πείρους οδηγούς των δαγκανών. Το πρόβλημα μπορεί να προκληθεί και αν δεν αλλάζονται εγκαίρως τα υγρά φρένων, αφού είναι υδρόφιλα και άρα το περιεχόμενό τους σε νερό αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Ενδείκνυται συχνός καθαρισμός & λίπανση, καθώς και έγκαιρη & κατάλληλη αλλαγή υγρού φρένων

Για να διατηρήσετε τα δισκόφρενα σας και την δαγκάνα τους σε άρτια κατάσταση τότε χρειάζεται να γνωρίζετε 5 πράγματα:

1. Xρειάζεται να καθαρίζετε και να λιπαίνετε το σύστημα φρένων του αυτοκινήτου σας και να επιβλέπετε την κατάσταση των ελαστικών φουσκών που προστατεύουν από την σκόνη, κάθε έξι μήνες ή όποτε αλλάζετε τακάκια.

2. Να αλλάζετε εγκαίρως τα υγρά φρένων και να βεβαιώνεστε ότι αγοράζετε λιπαντικά τα οποία είναι συμβατά με το μοντέλο του αυτοκινήτου σας. Ειδικές πάστες με χαλκό ή μολυβδαίνιο χρησιμοποιούνται για τη λίπανση των εξαρτημάτων στα τακάκια. Επίσης οι πείροι οδηγοί πρέπει να λιπαίνονται με υγρά που αντέχουν σε θερμοκρασίες από -45 έως και 180 βαθμούς Κελσίου.

3. Όταν πηγαίνετε σε ένα συνεργείο για να σας αλλάξει τα τακάκια, να βεβαιώνεστε ότι χρησιμοποιούνται τα ειδικά εργαλεία για να μην προκληθεί φθορά ή παραμόρφωση κατά την εφαρμογή τους.

4. Μπορείτε να επιβραδύνετε την διάβρωση της δαγκάνας περνώντας την με ειδικό χρώμα, ανθεκτικό στις θερμοκρασίες. Η επιφάνεια θα πρέπει πρώτα να τριφτεί με γυαλόχαρτο και να απολιπανθεί.

5. Τέλος, να είστε προσεκτικοί στον τρόπο οδήγησής σας. Μην ξεκινάτε και φρενάρετε απότομα, για να αποτρέψετε την υπερθέρμανση του συστήματος πέδησης.