Τι ξέρετε από λάστιχα; Τα αλλάζετε μετά το καλοκαίρι; Τα ελέγχετε καθόλου; Και τι ρωτάτε για να αποφασίσετε τι θα διαλέξετε;

21266 Επισκέψεις στο άρθρο

Σεπτέμβριος σε λίγες μέρες και τα βασανιστήρια των ελαστικών του αυτοκινήτου σας τελειώνουν. Μαζί όμως συμβαίνει να τελειώνουν και τα ίδια τα λάστιχα, κάνοντας τους μήνες του φθινοπώρου ιδανικούς για μια φρέσκια τετράδα. Εσείς θα δώσετε προσοχή, θα ασχοληθείτε, θα αλλάξετε λάστιχα, και πως θα τα διαλέξετε;

 
Τα λάστιχα είναι ένα ακριβό αναλώσιμο. Μπορεί όταν διαλέξατε το νέο σας αυτοκίνητο να προτιμήσατε αυτές τις φανταχτερές 17άρες ζάντες, όμως δε σκεφτήκατε πως όταν έρθει η ώρα για λάστιχα, το κόστος για λάστιχα θα ήταν μεγαλύτερο. Και τα λάστιχα κοστίζουν 350 ευρώ κάθε φορά που αντικαθίστανται, όμως σίγουρα το αξίζουν. Γιατί τα λάστιχα είναι αυτά που κρατάνε το αυτοκίνητο σε επαφή με το δρόμο.

Και τι δρόμο. Η Ελλάδα δυστυχώς έχει ένα από τα χειρότερα οδικά δίκτυα στην Ευρώπη, με παλιά ολισθηρή άσφαλτο, λακκούβες, μπαλώματα και σιδερένια φρεάτια. Μπορεί η βροχή και το χιόνι να μην είναι τόσο συνηθισμένα προβλήματα όσο σε βορειότερες χώρες, ή έλλειψη όμως υποδομής και μελέτης σημαίνει πως οι δρόμοι κρατούν περισσότερο νερό που λιμνάζει, ακόμη και με μία μικρή βροχή.

Έτσι τα λάστιχα είναι αυτά που καθορίζουν σχεδόν ολοκληρωτικά την ασφάλεια που παρέχει το αυτοκίνητο. Οι αναρτήσεις και τα φρένα είναι οι άλλοι δύο παράγοντες. Τα λάστιχα όμως συχνά τα αμελούμε, τα αφήνουμε ξεφούσκωτα να χαλάσουν τα πλαϊνά τους, δεν τα κάνουμε μπρος-πίσω και έτσι λειώνουν ανομοιόμορφα, ενώ ακόμη χειρότερα δεν τα αλλάζουμε όταν πρέπει.

Και όταν τα αλλάζουμε, διαλέγουμε με τελείως υποκειμενικά κριτήρια. Το «ακριβότερο=καλύτερο» δε σημαίνει σε καμία περίπτωση πως το λάστιχο κάνει για τη δική μας χρήση. Ένα σπορ λάστιχο για παράδειγμα, είναι ακριβό, έχει εκπληκτική απόδοση, θέλει όμως θερμοκρασία και στους ρυθμούς κίνησης ενός μικρού ή μικρομεσαίου στην πόλη ή τον αυτοκινητόδρομο απλά δε ζεσταίνεται αρκετά. Πεταμένα λεφτά.

Τα λάστιχα έχουν μια σειρά χαρακτηριστικών που πρέπει να ερευνήσουμε. Απόδοση στη στροφή και στο φρενάρισμα. Το ίδιο σε βρεγμένο. Θόρυβο κύλισης και αντίσταση κύλισης που μεταφράζετε σε οικονομία καυσίμου και διάρκεια ζωής. Και φυσικά την τιμή, ενώ για κάποιους και την αισθητική της χάραξης. Με βάση αυτά βλέπουμε τι ταιριάζει στο αυτοκίνητο και τη χρήση που του κάνουμε.

Τα ερευνά όμως κανείς αυτά; Τα ρωτάει; Υπάρχει κάποιο βουλκανιζατέρ που να ξέρει τις απαντήσεις; Εσείς πόσο ασχολείστε με τα λάστιχα του αυτοκινήτου σας; Τώρα που έρχεται το φθινόπωρο θα τα αλλάξετε; Θα τα ελέγξετε τουλάχιστον; Θα τα κάνετε μπρος-πίσω; Τι λέτε;

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • city

    Παιδιά έχω ενα χιουνται i20 και με το προηγούμενο ελαστικό που είχα βάλει dunlop επιανε πολύ εύκολα το abs και και ηταν πολύ ενοχλητικο.έχει κανείς να μου προτεινει κάτι να βάλω?

      1
  • kitri...

    Αντε πάλι ο καθένας το κοντό και το μακρύ του... όλοι πλέον οι κατασκευαστές γράφουν ξεκάθαρα στα εγχειρίδια να μην γίνεται χιαστί αλλαγή, αλλά εμείς ακόμη το συζητάμε... ποιός χειμώνας και καλοκαίρι ρε παιδιά, εκτός εάν μένει κάποιος στο... Καιμακτσαλάν, οι θερμοκρασίες στην Ελλάδα είναι 0 έως 45 βαθμοί και δεν χρειάζονται διαφορετικά λάστιχα ανά εποχή, δεν είμαστε Σουηδία... για τον φίλο που ρωτάει για λίγα χιλιόμετρα με μαλακή γόμα, η καλύτερη επιλογή είναι μάλλον τα Pirelli Zero Rosso (μπορεί να είναι και τα Νero, δεν είμαι σίγουρος), τα είχα δει αλλά είχαν υπερβολικά μικρή διάρκεια ζωής (15-20.000 χλμ) για τις ανάγκες μου και δεν τα έβαλα... σε ότι αφορά την πίεση, σίγουρα θέλει (μικρή) αύξηση όταν το όχημα έχει βάρος αλλά αυτό που γράφτηκε ότι θέλει μεγαλύτερη πίεση και στη σπορ οδήγηση μου ακούγεται... πατάτα!

      1
  • shris...

    Συμπληρωματικά σε αυτό που λέει ο green, χιαστί σταύρωμα δεν συνίσταται ακόμη και στα ελαστικά που δεν έχουν φορά, με τα χιλιόμετρα αποκτουν φορά κύλισης και δεν προβλέπεται η αλλαγή του χιαστί, μόνο μπρος-πίσω. Αυτά ίσχυαν κάποτε, όχι για τα σύγχρονα radial

      1
  • green...

    PROSOXI ! i xiasti allagi elastikon DEN isxeiei gia ta elastika me sigkekirmnei fora kilisis !!!! gia afto file neom elegkse kai ta dika sou...einai toulaxiston epikindino se elastika me fora kilisis (analoga me to pelma) na kaneis xiasti alages.Ta elastika afta exoun sigkekrimeni sxediasi me skopo na dioxnoun to nero kalitera (kai oxi mono). Se xiasti allagi ta elastika tha vrethoun anapoda apo ti sosti katefthinsi kilisis opote apla den tha dioxnoun to nero to xeimona.An de kapou xathei to sosto stavroma tote allo lastixo tha einai me sosti katefthinsi kai allo me lathos....opote ekei stin proti megali vroxi to xases to amaksaki patrioti....

      1
  • stath...

    Θέλω να προσθέσω και κάτι άλλο. Πολλοί αλλάζουν τα λάστιχα τους με φαρδύτερα, χωρίς ποτέ κανείς να τους δώσει οδηγίες για τις πιέσεις και βάζουν τις ίδιες που έβαζαν και στα στενά. Από ότι έχω παρατηρήσει, όταν κάποιο μοντέλο βγαίνει από τον κατασκευαστή του σε δύο εκδόσεις, μια με στενά και μια με φαρδιά λάστιχα, το μοντέλο με τα φαρδιά έχει χαμηλότερες πιέσεις. Αυτό εξηγείται διότι τα φαρδιά έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με το δρόμο και έτσι το βάρος του οχήματος κατανέμεται σε μεγαλύτερη επιφάνεια, οπότε κάθε τετραγωνικό εκατοστό του λάστιχου επιβαρύνεται με μικρότερο φορτίο. Έτσι λοιπόν όταν βάζουμε φαρδύτερα, πιστεύω ότι πρέπει να χαμηλώνουμε τις πιέσεις. Το πόσο αυτό δεν είναι απόλυτα γνωστό. Πρέπει να κάνουμε δοκιμές για να το βρούμε. Και αυτό πάλι παίζει, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης ή το φορτίο. Γρήγορη οδήγηση ή μεγάλο φορτίο θέλουν μεγαλύτερη πίεση.

      1
  • neome...

    oxi mono mbros-piso, ala xiasti. To exo kani idi duo fores ana 15,000 xiliometra, kai ta lastixa einai pragmatika omiomorfa, kai h aisthisi odigisis pragmatika san na fora kainourgia.

      1
  • akisb...

    Καλησπέρα! Επειδή τα ελαστικά συμπεριφέρωνται διαφορετικά το χειμώνα και διαφορετικά το καλοκαίρι καλό είναι να χρησιμοποιούμε διαφορετικά του χειμερινούς μήνες ( χειμερινά ) και διαφορετικά το καλοκαίρι ( Θερινά ) όπως έχει θεσμοθετηθεί και σε αρκετά άλλα κράτη. Τρία πράγματα είναι πολύ βασικά όταν οδηγούμε και δεν πρέπει να αδιαφορούμε, η συμπεριφορά μας τα ελαστικά και φρένα.

      1
  • black...

    Αυτό που λέτε. Ζητάω λάστιχα για μικρές αποστάσεις που να ζεσταίνονται γρήγορα. Βροχολάστιχα και χιονολάστιχα τα αποφεύγω, στην Ελλάδα μόνο λιακάδα έχουμε.

      1
  • ezzys...

    Αχ αυτο με τα λαστιχα ειναι μια πικρη ιστορια οι περισσοτεροι τα κρατανε πανω απο 4 χρονια και πανω απο 60.000χλμ μονο οταν φυγουν σε καμια στροφη ή σε καμια ελαφρια βροχη και μονο αν κανουν ζημια στο αμαξι τους σκεφτονται οτι μπορει να εφταιγαν τα λαστιχα.Και ομως ενω τα λαστιχα παιζουν το ρολο του παπουτσιου στο αμαξι μας που μεταφερει εμας και την οικογενεια μας εκει κανουν οικονομια.Βλακωδες και συγχρονως επικινδυνο.Αλλα τι να πεις για ατομα που εχουν μεινει ακομη στο οτι ο αερας στα λαστιχα πρεπει να ειναι 30psi ενω ο κατασκευαστης στα περισσοτερα αμαξια λεει οτι χωρις να ειναι φορτωμενο το αμαξι το λιγοτερο 32 αλλα τι ξερει αυτος?

      1
  • pvaik...

    Η ΑΓΝΟΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ. ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Η ΚΑΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΤΟΣΟ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΦΘΟΡΑΣ, ΟΣΟ ΚΑΙ Η ΣΩΣΤΗ Ή Η ΛΑΘΟΣ ΠΙΕΣΗ ΤΟΥΣ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΣΩΣΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ Ή ΝΑ ΜΑΣ "ΣΤΕΙΛΟΥΝ" ΜΙΑ ΩΡΑ ΝΩΡΙΤΕΡΑ. ΔΕ ΧΩΡΑΝΕ ΤΣΙΓΓΟΥΝΙΕΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ. ΚΑΙ ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΙΔΙΚΟΣ. ΑΠΛΑ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΒΑΛΕ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΕΛΑΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΕ ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ. ΤΕΛΟΣ ΑΝΤΙΚΑΤΕΣΤΗΣΕ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΟΥ ΣΤΑ ΤΡΙΑ - ΤΟ ΠΟΛΥ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΟΣΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΝΕΙ.

      1
  • sotos...

    1ον. Οτι λαστιχα και να βαλεις στην ελλαδα το καλοκαιρι με τη ζεστη ασφαλτο δεν πιανει τιποτα...όπως επισης και με τη βροχη σε δρομους καθρεπτες 2ον. η γνωμη του καθε λαστιχα ειναι σε αναλογια με το τι στοκ εχει στην αποθηκη του και θελει να το διωξει, ακομα και αν ειναι πολυκαιρινο ή το εχει αφησει για ηλιοθεραπεια στη βιτρινα 3ον. μαλλον οι εταιριες βαζουν τη καλυτερα γομα πανω πανω,για να αποδιδει στην αρχη και στα τεστ και μετα απο 4ή 6 μηνες βλεπεις λαστιχα να εχουν γίνει σκληρα σαν τσοκαρα....και τα εχεις πληρωσει και χρυσα... 4ον. ακους και διαβαζεις διαφορα και δεν υπαρχει καποιος να σου πει μια αντικειμενικη γνωμη..το μυστηριο γυρω απο τα λαστιχα καλα κρατει ακομα και αν εισαι ευχαριστημενος με ενα λαστιχο και το ξαναπαραγγειλεις ειναι σαν να παιζεις τζοκερ...και αν σου κατσει? και ενα quiz που θα με βοηθησει πολυ: τελικά η χωρα κατασκευης παιζει ρολο σε ενα λαστιχο και συγκεκριμενα στη Bridgestone?

      1
  • ferra...

    Καταρχας πρεπει να επιλεγουμε και να τοποθετουμε αυτα που πρεπει στο οχημα μας και οχι αυτα που μας λενε ακομα και αντιπροσωπειες και λαστιχαδες,γιατι η προμηθεια ειναι καλη απο τις εταιρειες.Μετεπειτα παραγων ειναι η χωρα,η περιοχη που ζουμε.Αλλο φιλανδια,αλλο ελλαδα,αλλο ευθειες,αλλο ανεβαινω πεζοδρομια και τετοια.Δεν επιτεπεται να εχουμε οχημα ιπποδυναμης 150 αλογων και να τοποθετουμε ζαντες με λαστιχο ν17,ανεπιτρεπτο.Ουτε επειδη τα πουλαει ετσι η αντιπροσωπεια να τα αφηνουμε.Δεν προκειται ποτε το οχημα να πιασει αυτα τα χιλιομετρα ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ωστε να ζεσταθει-αποδωσει τα μεγιστα,και 200χλμ. να κανουμε με χαμηλη ταχυτητα παλι το ιδιο θα ειναι ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΓΙΣΤΗ-ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ.Αν ανεβαινουμε πεζοδρομια εστω και χαμηλα,εχει εκει που μενουμε λακουβες,σαμαρακια και αλλα καλο ειναι να προτιμουμε ελαστικα με σκληρα πλαινα.Ετσι δεν θα εχουμε καρουμπαλα και τετοια φαινομενα.Αλλα και παλι προσοχη θελει,δεν ειναι πανακεια και αυτα.Επισης η χωρα μας επειδη το καλοκαιρι πιανει και 43 βαθμους καλο ειναι να προτιμουμε ελαστικα με μαλακη προς μεση γομα και οχι τελειως μαλακη για ειδικες περιπτωσεις γιατι ακουγεται να βεντουζιαζει το ελαστικο,εχει προωρη φθορα,ακουγεται θορυβος και καιγεται.Ετσι μειωνεται η ασφαλεια που πρεπει να μας παρεχει. Φροντιζουμε να ενημερωνομαστε απο παντου για τα κεκτενομενα και οχι να ειμαστε κολλημενοι καπου επειδη εχουμε μονον εμπιστοσυνη,συνηθως απο εκει μετανιωνουμε μετα η κανουμε τις λαθος επιλογες.

      1
  • stath...

    Ξέρω όλα όσα γράφετε. Κάνω πολύ λίγα χιλιόμετρα ώστε δεν φθείρω τα λάστιχα λόγω χρήσης και πάντα τα αλλάζω, επειδή πέρασαν το χρονικό όριο ζωής τους, χωρίς να έχουν φθαρεί σημαντικά. Όμως δεν τα αλλάζω τότε που πρέπει, αλλά τα κρατάω λίγο παραπάνω, λόγω κόστους. Πέρα από αυτά παρακολουθώ τις πιέσεις και γενικά την κατάσταση τους. Στο ένα από τα αυτοκίνητα μου έχω τοποθετήσει όργανο (TPMS), που δείχνει την πίεση και τη θερμοκρασία του καθενός τροχού ξεχωριστά. Όσο για τα βουλκανιζατέρ, η γνώμη μου είναι ότι είτε δεν ξέρουν ή δεν θέλουν να σε ενημερώσουν σωστά, αλλά να σου πουλήσουν αυτά που τους συμφέρουν περισσότερο. Για να σε ενημερώσει κάποιος σωστά πρέπει πρώτα πρώτα να ξέρει και για να ξέρει πρέπει να έχει ένα επίπεδο μόρφωσης, που συνήθως αυτοί που έχουν, ή εργάζονται στα βουλκανιζατέρ δεν έχουν.

      1
  • glavo...

    Ενδιαφέρον αλλα ο Ελληνάρας εχει μάθει να κάνει του κεφαλιού του... Η μειωμένη πιεση αέρα στα λάστιχα ειναι ο 1ος λόγος στην Ευρωπη για υπερκαταναλωση καυσιμου. Αλήθεια ποιος ξέρει που αναγραφεται η προτεινομενη πιεση ελαστικών ή ότι πρέπει να φουσκώνει -κυρίως- τα πισω λάστιχα οταν φορτώνει το αυτοκινητο?

      1

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΛΑΣΤΙΚΑ