Κάθε πότε αλλάζετε λάστιχα; Τα κάνετε μπρος-πίσω; Αλλάζετε και τα τέσσερα ή δύο τη φορά και τελικά πως διαλέγετε μάρκα και τύπο;

44927 Επισκέψεις στο άρθρο

Τα λάστιχα είναι αναλώσιμα. Είναι όμως και αυτά που διατηρούν την επαφή του αυτοκινήτου με τον δρόμο. Είναι γι αυτό τα πιο σημαντικά αναλώσιμα του αυτοκινήτου, είναι όμως και τα πιο ακριβά. Πως τα φροντίζετε, πότε τα αλλάζετε και τελικά τι κάνετε για να έχετε και καλά λάστιχα και λεφτά στην τσέπη;

 


Σε σχέση με τα άλλα αναλώσιμα του αυτοκινήτου, τα λάστιχα έχουν την ευκολία ότι είναι εξωτερικά. Δηλαδή τα βλέπουμε. Ξέρουμε σε τι κατάσταση είναι, μπορούμε να τα συντηρήσουμε ή να τα διατηρήσουμε, να τα ελέγξουμε και να τα αλλάξουμε κατά το δοκούν.

Παλιότερα ένας τρόπος που διατηρούσε τη ζωή των ελαστικών αλλά σιγά σιγά ξεχάστηκε ήταν η αλλαγή εμπρός-πίσω. Επειδή ο εμπρός άξονας έχει την κίνηση αλλά και το στρίψιμο, τα ελαστικά φθείρονται πολύ περισσότερο από ότι στον πίσω. Έτσι με ένα πρόγραμμα κάθε 10.000 χλμ. μπορούν τα ελαστικά να αλλάζουν άξονα (όχι όμως και πλευρά, εκτός και αν δεν έχουν δείκτη περιστροφής) ώστε η φθορά τους να γίνεται ομοιόμορφη.

Είναι ο απλούστερος τρόπος να βγάλουμε περισσότερα χιλιόμετρα από ένα σετ ελαστικών. Αρκετοί όμως δεν το κάνουν. Είτε αμελούν είτε δεν το ξέρουν, είτε θεωρούν πως δεν πρέπει να γίνεται. Αυτό το δεύτερο πηγάζει από την κακή συνήθεια κάποιων να κάνουν την αλλαγή αυτή αφού τα εμπρός έχουν λειώσει και τα πίσω είναι ακόμη καλά. Αυτό δεν πρέπει να γίνεται γιατί τότε η διαφορά πρόσφυσης μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα κάνουν το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται απρόβλεπτα και άρα επικίνδυνα.

Αυτό που μπορεί να γίνει σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να αλλάζονται τα ελαστικά στον έναν άξονα, σε αυτόν που έχουν φθαρεί. Μια συνήθεια που στην Ελλάδα δεν την έχουμε. Ακόμη και όταν τα πίσω είναι σε καλή κατάσταση, αλλάζουμε την τετράδα για να είναι όλα καινούργια. Σαφώς και αυτό είναι το καλύτερο, δεν είναι όμως το οικονομικότερο, ειδικά όταν τα πίσω είναι σε καλή κατάσταση.

Και μετά είναι ο τύπος. Ο δείκτης φορτίου και ταχύτητας πρέπει πάντα να είναι σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κατασκευαστή. Κάποιοι θεωρούν πως ένα σπορ λάστιχο θα είναι καλύτερο ακόμη και σε κανονικές συνθήκες κίνησης, και συχνά υπερβάλλουν με λάστιχα που αργούν να ζεσταθούν και άρα να αποδώσουν, δαπανώντας πολλά λεφτά μόνο για να συνειδητοποιήσουν πως η πρόσφυση, στη χρήση που κάνουν, έχει χαθεί.

Εσείς όμως τι κάνετε για να πετύχετε οικονομία και απόδοση από τα ελαστικά σας; Τα γυρίζετε μπρος πίσω με σύστημα; Τα κρατάτε στη σωστή πίεση; Τα ελέγχετε καθόλου να δείτε πως φθείρονται και να πράξετε αναλόγως;

Θα αλλάζατε λάστιχα μόνο σε έναν άξονα αν τα άλλα ήταν καλά; Βρίσκετε σωστό κάτι τέτοιο ή θεωρείτε πως ζυγίζετε έτσι περισσότερο την οικονομία και λιγότερο την ασφάλεια σας;

Και τελικά πως διαλέγετε τύπο και μάρκα; Πιστεύετε πως τα σπορ λάστιχα εγγυώνται και καλύτερη απόδοση; Πως αξίζουν τα λεφτά τους; Θα δίνατε παραπάνω χρήματα για λάστιχα που θεωρείτε καλύτερα από αυτά που συνιστά ο κατασκευαστής; Προσέχετε επαρκώς τους δείκτες φορτίου και ταχύτητας ή ότι συμφέρει;

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • haval...

    Αν αλλαζουμε τα λαστιχα???? Οχι βεβαια, παμε σιγα σιγα ισα ισα να φρεναρουμε ασφαλως... Τα λεφτα των ελαστικων τα κραταμε για να πληρωσουμε το ρευμα μας και το χαρατσι κλπ κλπ! Ακου κει λεει ν αλλαξουμε τα λαστιχα. Ας αλλαξουμε πρωτα τις τσιμουχες των μυαλων του βενιζελου και βλεπουμε για τα δικα μας λαστιχα.

      15
  • mitsu...

    Το θέμα είναι πολύ απλό. Οποιοσδήποτε έμπειρος οδηγός είναι σε θέση να γνωρίζει σε τί κατάσταση είναι τα ελαστικά του ανα πάσα στιγμή, είτε μέσω της οπτικής επαφής είτε μέσω της οδήγησης! Ωραία τα γενικά χαρακτηριστικά και οι προβλέψεις αλλά κακά τα ψέμματα, ο καθένας μας είναι διαφορετικός οδηγός και οδηγεί σε διαφορετικά οδικά δίκτυα. Πάνω από όλα θα πρέπει να έχουμε το νου μας και να τα ελέγχουμε! Υ.Γ: Μπορεί ο κατασκευαστής να λέει ότι αντέχουν 30.000χλμ τα λάστιχά μας αλλά εμείς να κάναμε ένα δυνατό φρενάρισμα ανάγκης στην εθνική την πρώτη μέρα και να είναι άχρηστα. Μπορεί να φάγαμε καλή λακκούβα και να έβγαλε "βυζί". Πολλά μπορεί... Προσοχή σε όλους!

      9
  • suhoi...

    γεια σας .σαν επαγγελματιας εχω δει διαφορα λαστιχα και οταν εχεις να κανεις και με βαρεια φορτια τπ πραγμμα αλλαζει. αναλογα με την χρησι γινεται ι αλλαγη τους συνιθως στα 3 4 χρονια και το σωστο ειναι να αλλαχθουν ολα .ηθελα να σας πω πως αξιζει να παρουμε μαρκες πχ michelin ειναι πιο ακριβα αλλα εχεις ασφαλεια.. οσο αναφορα την διασταση παντα οτι λεει ο κατασκεβαστης

      6
  • panag...

    Τα ελαστικά , αν οδηγεί κανείς συντηρητικά μπορούν άνετα να διαρκέσουν 4 χρόνια ή 50.000 χιλόμετρα. Στα 40.000 χιλιόμετρα τα αλλάζω μπρός πίσω (όχι νωρίτερα). Και όλα είναι μια χαρά. Γενικά άν φρενάρει κανείς με την βοήθεια του κιβωτίου ταχυτήτων (μαζί ελαφρύ φρένο + ταχύτητα κάτω) , τότε με συντηρητικό τρόπο οδήγησης τα ελαστικά κρατάνε 55.000 χλμ ή 4,5 χρόνια , και τα τακάκια 90.000 χιλιόμετρα ή 8 χρόνια. Εχω ένα volvo s40 / 2006 και τακάκια δεν πρόκειται να αλλάξω πρίν το 2014. (μου το είπε η Volvo)

      6
  • stath...

    Επειδή κάνω λίγα χιλιόμετρα ετησίως, δεν φθείρονται τα λάστιχα μου και τελικά τα αλλάζω λόγω παρέλευσης του χρόνου ζωής τους και όχι λόγω φθοράς. Βέβαια δεν τα αλλάζω ακριβώς στο χρόνο που πρέπει, αλλά λίγο παραπάνω. Όμως φροντίζω ώστε να έχουν τη σωστή πίεση. Συνήθως τους βάζω λίγη παραπάνω, ώστε να διατηρούν την πίεση για μεγαλύτερο χρόνο, μέχρι να πέσει και να φθάσει στο επιτρεπόμενο όριο. Τοποθετώ συνήθως φαρδύτερα λάστιχα, επειδή έχω υπερδιπλασιάσει την ιπποδύναμη και ροπή του κινητήρα του αυτοκινήτου μου. Όμως δεν αγοράζω τα ακριβότερα, αλλά κάποιας γνωστής μεν μάρκας, αλλά τα πιό φθηνά.

      6
  • dkgat...

    Tα ελαστικά μου τα διαλέγω,βάση της οδηγησής μου,βάση του μέρους που κινούμαι περισσότερο και πάντα μα πάντα φορώντας την εργοστασιακή διάσταση. Αυτά συνετέλεσαν στο να διαλέξω βροχολάστιχο Uniroyal,και να τονίσω ότι τα συγκεκριμένα είναι αποδοτικά και στο στεγνό,ακόμα και το καλοκαίρι και ας μου κόστισαν λίγο παραπάνω.Πάνω απ όλα η ασφάλεια της οικογενειάς μου.Ελέγχω την πίεση των ελαστικών μου κάθε 1 μήνα και προχθές συμπληρώνοντας 20.000χλμ με τα ελαστικά τα έκανα αλλαγή μπρος πίσω τα οποία με μαρτυρία του λαστιχά,ήταν τα μπροστινά σε πολύ καλή κατάσταση.

      5
  • kskos...

    Τα ελαστικά είναι προτεραιότητα και πρέπει να ξέρουμε γιατί τα χρειαζομάστε. Πολύ καλές οι συμβουλές σας.

      4
  • teola...

    Η αλλαγή των ελαστικών καλό είναι να γίνεται κάθε 50-60.000 χλμ. ή κάθε 3-4 χρόνια ακόμα και αν δεν έχουν συμπληρωθεί τα παραπάνω χλμ. ,διότι υπάρχει ούτως η άλλως η φυσιολογική φθορά από το χρόνο.Επίσης είναι σωστό στα μισά περίπου της ζωής τους να κάνουμε μια αλλαγή μπρος-πίσω και φυσικά στο τέλος να αλλάζουμε και τα τέσσερα λάστιχα.Βέβαια παίζει ρόλο και ο τρόπος οδήγησης, καθώς το επιθετικό στύλ φθείρει πιο γρήγορα και ανομοιόμορφα τα λάστιχα.

      2
  • ferra...

    Βλέπω συχνά πλέον,λόγω οικονομικών συγκυριών,παντώς είδους οχήματα σε σλίκ ελαστικά και αναρωτιέμαι μπας και στη formula1 βρίσκομαι.Το ελαστικό όταν περνάνε κάποια χιλιόμετρα το αλλάζεις,μεσαίες λύσεις δεν υπάρχουνε,απλά κάποιες βοηθητικές ενέργειες,όπως του να αλλάξω τα εμπρός με τα πίσω κάθε 10000χλμ. η 20000χλμ. και μετά πέταμα.Και αυτό υπό όρους γιατί αν το όχημα έχει πίσω κίνηση και ξεκινάμε λίγο αλά οδηγοί formula1 τότε είναι άχρηστη η αλλάγη,μόνον πέταμα.Κάθε εβδομάδα έλεγχο την πίεση ελαστικών και των 5 εννοείται.Όποιοι έχουνε χώρο ας πάρουνε ένα γκοφλέρ να τα φουσκώνουνε οι ίδιοι.Όχι τζάμπα μαγκιές σε καθημερινά οχήματα να βάζουμε άζωτο,δεν κάνουμε κόντρες-ντρίφτ-ντράγκστερ-δεξιοτεχνίες-αγώνες στην καθημερινότητα μας.Όχι υπερβολές 100 άλογα αμάξι 17αρι ζαντολάστιχο,είναι ότι το χειρότερο και επικίνδυνο για όλους,βλέπω το κάνουνε νεαροί,αντε δικαιολογούνται σχετικά,αλλά και πάνω από τα 40.Αδικαιολόγητο.Τα ελαστικά τα αλλάζουμε όλα,αλλά είπαμε,δύσκολες οικονομικές συγκυρίες.Αν μένουμε σε κακοτράχαλα μέρη τα ελαστικά τα αλλάζουμε πιο νωρίς από ότι αν μένουμε σε μέρος με πιο καλό δρόμο-έδαφος.Αν μπορούμε και ένα σετ με χειμερινά με σιδερένιες ζάντες για λίγους μήνες το χειμώνα πολύ καλό είναι,συν το 5ο ελαστικό.Εννοείται ότι προτείνει ο κατασκευαστής και όχι ότι θέλουμε η μας λένε οι αντιπροσωπείες και άλλοι για να πουλήσουνε πράμα.Εξαιρούνται οχήματα βελτιωμένα η ειδικής χρήσης.Έχει,και εκτός ελαστικών που θεωρούνται κορυφαία επειδή οι εταιρείες κάνανε καριέρα στη formula1,καλά ελαστικά λίγο φθηνότερα,έχει και ελαστικά άπω ανατολής πολύ φθηνά και βλέπω σε ΟΛΑ.Επιλέγουμε.

      1

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΛΑΣΤΙΚΑ