Με ευκολία το Born ολοκληρώνει το Τεστ Αποφυγής Κινδύνου με 73 χλμ./ώρα. Μεγάλη συμβολή για αυτή την επίδοση είχαν και τα ελαστικά Turanza ECO της Bridgestone.

Με ευκολία το Born ολοκληρώνει το Τεστ Αποφυγής Κινδύνου με 73 χλμ./ώρα. Μεγάλη συμβολή για αυτή την επίδοση είχαν και τα ελαστικά Turanza ECO της Bridgestone.

Elk Test: Το νέο CUPRA Born με ελαστικά Bridgestone Turanza ECO

3036 Επισκέψεις στο άρθρο

Η καλή οδική συμπεριφορά του CUPRA Born συνδυνδυάστηκε με το εξαιρετικό χειρισμό και κράτημα που προσφέρουν τα ελαστικά Bridgestone Turanza ECO, με αποτέλεσμα να πραγματοποίησει μία καλή επίδοση στο τεστ αποφυγής κινδύνου.

ΤΣΙΑΚΑΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Born tο be sport

Από την πρώτη κιόλας δοκιμή επί ελληνικού εδάφους (διαβάστε αναλυτικά εδώ) είχαμε επισημάνει πως το Born αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα οδηγικά περίπτωση ηλεκτρικού μοντέλου, το οποίο έχει -συνολικά- ευχάριστο σπορτίφ χαρακτήρα, και -ειδικότερα- ζυγισμένο βάρος, κοφτερό τιμόνι, σφιχτή ανάρτηση που δεν κοπανάει, ουδετερότητα στο όριο και υπερστροφική διάθεση αν το παρακάνεις.

Έτσι, όταν το CUPRA Born πάτησε τις ρόδες του στο διάδρομο του elk test του AutoΤρίτη Test Center (σ.σ. το AutoΤρίτη είναι το μόνο μέσο που υλοποιεί το τεστ αποφυγής κινδύνου επί ελληνικού εδάφους, αλλά και ένα από τα λίγα ευρωπαϊκά), ήμασταν προετοιμασμένοι για κάτι καλό.

Πριν ξεκινήσουμε την περιγραφή χιλιόμετρο προς χιλιόμετρο να σημειώσουμε πως δοκιμάσαμε την έκδοση με τα 204 άλογα, την 58άρα μπαταρία, που έχει συνολικό βάρος 1.736 κιλά. Σε αυτά προσθέστε το βάρος τριών ακόμη επιβατών με τις αποσκευές τους, όπως έχουμε τυποποιήσει τη δοκιμή σε όλα τα μοντέλα.

Κοινοποίησέ το »

Bridgestone Turanza Eco, με τεχνολογία Enliten

Μεγάλο ρόλο στην καλή επίδοση του Cupra Born στο τεστ αποφυγής κινδύνου έπαιξε και το Bridgestone Turanza ECO, με το οποίο ήταν εξοπλισμένο. Ένα από τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά αυτού του εξειδικευμένου ελαστικού, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία είναι ότι επιτρέπει τον βελτιωμένο χειρισμό του οχήματος. Αυτό οφείλεται στην συνέργεια μεταξύ των υλικών που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία της τεχνολογίας Enliten και μιας νέας διαδικασίας ανάμιξης που έχει βελτιώσει την απόδοση της σύνθεσης γόμας της τεχνολογίας κατά της φθοράς.  Έτσι διασφαλίζεται ότι τα ελαστικά Turanza Eco με την τεχνολογία Enliten παρέχουν απόδοση πρόσφυσης σε βρεγμένο οδόστρωμα που επιτυγχάνει βαθμολογία «Β» στην Ευρωπαϊκή ετικέτα.
 
Από κει και πέρα η Bridgestone αναφέρει πως τα ελαστικά τεχνολογίας Enliten επιδεικνύουν αντίσταση κύλισης που είναι έως και 30% χαμηλότερη από ένα παραδοσιακό premium θερινό ελαστικό Bridgestone. Αυτό συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου καθώς και στη μείωση των εκπομπών CO2. Επιπλέον, τα ελαστικά αυτά επιτρέπουν περαιτέρω εξοικονόμηση καυσίμου, μειώνοντας το βάρος τους έως και 20 τοις εκατό σε σχέση με αντίστοιχα παραδοσιακά premium θερινά ελαστικά Bridgestone. Αυτό ισοδυναμεί με έως και 2 κιλά λιγότερων πρώτων υλών που απαιτούνται για την παραγωγή κάθε ελαστικού, ένα άλλο περιβαλλοντικό όφελος τόσο από πλευράς πόρων όσο και από την τελική άποψη διαχείρισης του τελευταίου σταδίου ζωής των ελαστικών.

Επιτυχημένη η πρώτη προσπάθεια στα 72 χλμ./ώρα

Επιτυχημένη η πρώτη προσπάθεια στα 72 χλμ./ώρα

    Γνωρίζοντας πως το αδελφό VW ID.3 έχει περάσει με 72 χλμ./ώρα ξεκινήσαμε την πρώτη προσπάθεια με 71 χιλιόμετρα, ταχύτητα με την οποία το Born πέρασε «αέρα». Το ESP δεν επενέβη, το πλαίσιο αντέδρασε άμεσα, το τιμόνι ήταν γρήγορο και καταλάβαινες τι γινόταν, ενώ η επιλογή της πίσω κίνησης είναι σωστή. Έτσι, ανεβάσαμε ρυθμό και δοκιμάσαμε στα 72 χλμ.. Σε αυτήν την ταχύτητα, το Born έχει πάλι την ίδια πολύ καλή αίσθηση και ουδετερότητα με το ESP να επεμβαίνει στην πρώτη αλλαγή πορείας, δηλαδή από τον 1ο στο 2ο διάδρομο. Οι πρώτες προσπάθειες είναι πολύ καλές και εύκολες, και έτσι συνεχίζουμε για να βρούμε το πάνω όριο του αυτοκινήτου

    Elk Test με 75 χλμ./ώρα: ανεπιτυχής προσπάθεια

    Πάνω από το όριο το CUPRA Born εμφανίζει υποστροφική συμπεριφορά και το πίσω μέρος ανοίγει την ουρά χτυπώντας κάποιες κορίνες.

    Πάνω από το όριο το CUPRA Born εμφανίζει υποστροφική συμπεριφορά και το πίσω μέρος ανοίγει την ουρά χτυπώντας κάποιες κορίνες.

      Γεμάτοι αυτοπεποίθηση ανεβάσαμε ταχύτητα στα 75 χλμ./ώρα, ταχύτητα που όμως είναι πάνω από το όριο του αυτοκινήτου καθώς δυσκολεύτηκε στην πρώτη κιόλας αλλαγή πορείας. Έτσι κατεβήκαμε ένα χιλιόμετρο, στα 74 χλμ/ώρα, ταχύτητα όπου το μοντέλο κατάφερε να μπει στον 2ο διάδρομο όμως είχε υποστροφική συμπεριφορά σε αυτό το όριο με το πίσω μέρος να ξεκολλάει και να ρίχνει κάποιες κορίνες. Πάντως, δεν ξεκόλλησε  απότομα και είχε προοδευτική αντίδραση (σ.σ. κάτι που δεν το έχουν όλα τα ηλεκτρικά), το μπροστινό σύστημα συνέχιζε να υπακούει (σ.σ. προσέξτε στην φωτογραφία ότι την ώρα της υπερστροφής σηκώνεται μέχρι και ο μπροστινός δεξιά τροχός) και συνολικά, παρότι η προσπάθεια σε αυτά τα χιλιόμετρα είναι αποτυχημένη ο οδηγός δεν τρομάζει. Τέλος, ακόμη και σε αυτό το όριο η λειτουργία του ESP βαθμολογείται με άριστο βαθμό.

      Η καλύτερη επίδοση του Elk Test στα 73 χλμ./ώρα

      Με ευκολία το Born ολοκληρώνει το Τεστ Αποφυγής Κινδύνου με 73 χλμ./ώρα.

      Με ευκολία το Born ολοκληρώνει το Τεστ Αποφυγής Κινδύνου με 73 χλμ./ώρα.

        Με αυτή την ταχύτητα εισόδου, η συμπεριφορά του ηλεκτρικού CUPRA Born ήταν απόλυτα ασφαλής σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας. Το αυτοκίνητο ήταν απόλυτα ελεγχόμενο και μπορούσες να αλλάξεις πορεία με το πολύ καλό τιμόνι. Επίσης, το ESP λειτούργησε σωστά κάνοντας άριστη δουλειά, ενώ το προφίλ των ελαστικών συνέβαλλε στις προοδευτικές αντιδράσεις του. Η κίνηση πίσω, η κατανανομή του βάρους κοντά στο 50-50, η σφιχτή ανάρτηση και το κοφτερό τιμόνι συνθέτουν μία πολύ καλή εικόνα γιατί μπορεί το όριο να είναι στα 73 χλμ./ώρα, όμως η γενική αίσθηση είναι πολύ καλή.

        Αίσθηση οδηγού-επιβατών & βαθμολογία

        Αίσθηση οδηγού-επιβατών & βαθμολογία

          Γενική αίσθηση οδηγού
          Εξαιρετικό «πάτημα», στιβαρό πλαίσιο και προοδευτικότητα στις αντιδράσεις. Το CUPRA Born έχει καλό σε πληροφόρηση τιμόνι και τα «πίσω κίνηση, χαμηλό κέντρο βάρος και κατανομή αυτού» βοηθούν την κατευθυντικότητα μέσα στη διαδικασία. 
           
          Γενική αίσθηση επιβατών
          Δεν αγχωθήκαμε ότι κάτι θα πάει στραβά. Εξαιρετικά στιβαρή αίσθηση και προοδευτικές αντιδράσεις.
           
          Βαθμολογία με άριστα το 10: 9,2
          Ανάρτηση: 9
          Τιμόνι: 9+
          Σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP): 10
          Διάσταση ελαστικών: 215/50 R19
          Τύπος ελαστικών: Bridgestone Turanza ECO

          Κοινοποίησέ το »

          προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΛΑΣΤΙΚΑ

          Eλαστικά αυτοκινήτου , Τιμές ελαστικών, Δόσεις , Premium Eλαστικά, Quality Ελαστικά, Discount Ελαστικά, Εμπορίες ελαστικών Αττικής, Bridgestone, Pirelli, Michelin, Hankook, Continental, Goodyear, Dunlop, Toyo, Yokohama, Cooper, General, Tire, Vredestein, Fulda, Falken, BFGoodrich, Lassa, Tristar, Insa, Turbo, Rotalla, Torque, Nankang, Imperial, Maxxis, Achilles, Aeolus, Alliance, Annaite, Antares, Aoteli, Aplus, Apollo, Aptany, Arivo, Atlas, Atturo, Austone, Autogreen, Autogrip, Avon, Barkley, Barum, Berlin , Tires, BFGoodrich, BKT, Blacklion, Blackstar, Bridgestone, Camac, Ceat, Centara, Chengshan, Coker, Comforser, Compasal, Compass, Continental, Cooper, CST, Dayton, Debica, Deli, Tire, Delinte, Diamond, Back, Diplomat, Double, Coin, Doublestar, Dunlop, Duraturn, Duro, EP, tyres, ESA, Tecar, Eurotyre, Event, Evergreen, Falken, Federal, Fedima, Firemax, Firestone, Fortuna, Fortune, Fulda, Fullrun, General, Tire, Gislaved, Giti, Goalstar, Goform, Goodride, Goodyear, Gremax, Grenlander, Gripmax, GT-Radial, Habilead, Haida, Hankook, Headway, Heidenau, Hifly, Hilo, Horizon, Imperial, Infinity, Insa, Turbo, Interstate, Journey, Tyre, Joyroad, Kama, Kapsen, Kelly, Kenda, Khefren, Kinforest, King, Meiler, Kings, Tire, Kingstar, Kleber, Kormoran, Kumho, Landsail, Lanvigator, Lassa, Laufenn, Leao, Lexani, Linglong, Mabor, Marshal, Mastersteel, Matador, Maxtrek, Maxxis, Mazzini, Meteor, Michelin, Milestone, Minerva, Mirage, Momo, Nankang, Neolin, Nexen, Nitto, Nokian, Nordexx, Nortenha, Novex, Onyx, Orium, Ovation, Pace, Paxaro, Petlas, Pirelli, Pneumant, Powertrac, Premiorri, Presa, Prestivo, Radar, Retro, Riken, Roadcruza, Roadhog, Roadmarch, Roadstone, Rockstone, Rosava, Rotalla, Routeway, Rovelo, Royalblack, Saetta, Sailun, Sava, Sebring, Security, Seiberling, Semperit, Silverstone, Sonar, Speedways, Sportiva, Star, Performer, Starco, Starfire, Starmaxx, Sumitomo, Sunfull, Sunitrac, Sunny, Sunwide, Superia, Syron, T-Tyre, Taurus, Tecnica, Three-A, Tigar, Toledo, Tomket, Torque, Tourador, Toyo, Tracmax, Trazano, TRI-ACE, Triangle, Tristar, Tyfoon, Unigrip, Uniroyal, VEE-Rubber, Viatti, Viking, Vitour, Voyager, Vredestein, Wanda, Wanli, Westlake, Windforce, Winrun, Yokohama, Zeetex, Zeta, Αναρτήσεις, Ζυγοστάθμιση, Ευθυγράμμιση, Ζάντες, Θερινά ελαστικά, All season ελαστικά, Suv ελαστικά, 4Χ4 ελαστικά, Runflat ελαστικά, Χειμερινά ελαστικά, 4 εποχών ελαστικά,195/50/15, 225/45/17, 195/55/16, 205/55/16.