Ζευγάρι ή τετράδα;

Διαβάστηκε από 4492 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/10/2018

Είσαι από αυτούς που αλλάζουν την τετράδα λάστιχα; Ή αλλάζεις τα εμπρός που τρώγονται πρώτα και έτσι αγοράζεις μόνο ένα ζευγάρι τη φορά; Κι αν είναι έτσι, που βάζεις τα καινούργια; Εμπρός ή πίσω;

 
Πολλοί θα σπεύσουν να πουν πως τα λάστιχα πρέπει να αλλάζουν τέσσερα μαζί. Πέντε θα πουν κάποιοι βάζοντας και τη ρεζέρβα στο παιχνίδι. Και όλα αυτά είναι σωστά. Αν όμως δεν στο επιτρέπει η τσέπη σου, τότε η αλλαγή ανά ζευγάρι ακούγεται καλύτερα, από το να βγάλεις άλλη μια σεζόν με τα φθαρμένα λάστιχα που έχεις πάνω στο αμάξι.

Τα εμπρός λάστιχα φθείρονται πιο εύκολα

Αυτό που συμβαίνει είναι ότι τα εμπρός λάστιχα που μεταδίδουν την κίνηση και στρίβουν, αφήνουν περισσότερη γόμμα στο δρόμο και έτσι φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω που γενικά ακολουθούν και πιέζονται μόνο σε γρήγορες στροφές. Μιλάμε πάντα για την πλειοψηφία των αυτοκινήτων που είναι προσθιοκίνητα.

Αυτό σημαίνει πως αν αλλάξεις και τα πίσω όταν αλλάξεις τα εμπρός, πιθανώς να πετάς λάστιχα με πολύ «ψωμί» πάνω τους. Ιδανικά θα ήθελες να κρατήσεις τα πίσω και να αγοράσεις μόνο ένα νέο ζευγάρι. Οπότε έχεις το εξής δίλημμα:  Που θα βάλεις τα καινούργια; Εμπρός ή πίσω;

Σε πρώτη ανάγνωση, και η κλασσική συμβουλή είναι τα νέα, φρέσκα λάστιχα να μπουν εμπρός. Στο κάτω κάτω είναι ο άξονας που κάνει όλη τη δουλειά και άρα θες την καλύτερη δυνατή πρόσφυση. Με τα φρέσκα λάστιχα εμπρός μειώνεις την περίπτωση γλιστρήματος του εμπρός άξονα, της υποστροφής δηλαδή όπου εσύ στρίβεις το τιμόνι και το αμάξι πάει ευθεία, όπως όταν έχει πάγο.

Όμως η υποστροφή διορθώνεται εύκολα. Αν το αμάξι βγάλει μούτρα, αφήνεις το γκάζι και τα μαζεύει. Και αυτή η αντίδραση είναι η πιο απλή και πιο αναμενόμενη. Ακόμη και ο πιο άπειρος οδηγός, όταν δει κάτι να πηγαίνει στραβά (ή ίσια ενώ θέλει να στρίψει σε αυτή την περίπτωση) αφήνει το γκάζι.

Τα πίσω θα υστερούν σε πρόσφυση

Αν όμως τα φρέσκα λάστιχα πάνε εμπρός, τότε τα πίσω υστερούν σε πρόσφυση. Οπότε το πρόβλημα αντιστρέφεται. Η πιθανότερη συμπεριφορά δεν είναι το αμάξι να βγάλει μούτρα, αλλά να βάλει τη μούρη στη στροφή και να αφήσει την ουρά να γυρίσει. Η υπερστροφή θέλει ανάποδο τιμόνι και γκάζι για να διορθωθεί. Κάτι που ακόμη και έμπειροι οδηγοί θα βρουν δύσκολο να κάνουν, πόσο μάλλον οι άπειροι.

Αυτός είναι και ο λόγος που κάποιοι προτείνουν τα νέα λάστιχα να μπαίνουν στον πίσω άξονα ώστε αν γλιστρήσει κάτι , να είναι το εμπρός μέρος που διορθώνεται απλά και μόνο αφήνοντας αντανακλαστικά το γκάζι. Στο κάτω κάτω, τα παλιά δεν θα είναι τόσο φθαρμένα για να μην έχει πρόσφυση ο εμπρός άξονας, ενώ ο πίσω, που είναι και ελαφρύτερος, κινδυνεύει παραπάνω.

 

ΕΛΑΣΤΙΚΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • Βαγγέλης

    Καλός οδηγός είναι αυτός που φροντίζει να μην βρεθεί σε συνθήκες υπερστροφής. Η αίσθηση της απώλειας ελέγχου του αυτοκινήτου δεν είναι καθόλου ευχάριστη. Βρέθηκα τρεις φορές σε τέτοια κατάσταση. Μια φορά με Mini και δυο φορές με Audi 80. (χωρίς ESP και ABS και τα δυο). Μπορεί να τα κατάφερα να συμμαζέψω την κατάσταση χωρίς απώλειες, προφανώς με ανάποδο τιμόνι, αν και σε τέτοιες συνθήκες δεν θυμάσαι μετά τι έκανες, οι κινήσεις είναι σχεδόν ενστικτώδεις, αλλά μούντζωσα τον εαυτό μου γιατί δεν είχα προνοήσει να μειώσω ταχύτητα και να κατεβάσω σχέση. Δυστυχώς δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσει η επόμενη στροφή, χαλίκι, λάσπη, πάγο, λάδια? (Όλα μου έχουν τύχει). Και προφανώς άλλο είναι η πίστα εκπαίδευσης στο "ανάποδο τιμόνι + γκάζι" κι άλλο οι πραγματικές συνθήκες! Όπως άλλο να χορεύεις σε πανηγύρι το χορό του Ζαλόγγου, κι άλλο να πέφτεις στο γκρεμό του Ζαλόγγου.

      2

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΛΑΣΤΙΚΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός