Τα ηλεκτρικά συστήματα δουλεύουν πολύ σε ένα αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να βγάζουν συχνά ζημιές.

Οι συνηθέστερες βλάβες της μίζας είναι το «φάγωμα» στα καρβουνάκια και η «απώλεια» λιπαντικού.

Το συχνότερο πρόβλημα στο δυναμό είναι το σπάσιμο του ιμάντα και γίνεται άμεσα αντιληπτό από την ένδειξη θερμοκρασίας της μηχανής.

Σε περίπτωση που βουλώσουν τα μπεκ θα πρέπει να γίνει αντικατάσταση του ψεκαστήρα η οποία έχει υψηλό κόστος.

Οι «γρύλοι» και οι μηχανισμοί είναι τα μέρη που επιβαρύνονται ιδιαίτερα από το ανεβοκατέβασμα των παραθύρων.

Κράτα τα ηλεκτρικά σου σε φόρμα

3470 Επισκέψεις στο άρθρο

Δείτε τώρα πως μπορείτε να γλιτώσετε εύκολα το κόστος αντικατάστασης του ηλεκτρικού συστήματος, με σωστή συντήρηση και προσοχή σε μίζα, δυναμό, παράθυρα και injection παρατείνοντας το χρόνο λειτουργίας τους.

Τα προβλήματα στο ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου είναι ένα γεγονός που κάθε άλλο παρά σπάνιο το λες και απόλυτα λογικό, καθώς έχει μεγάλο «φόρτο εργασίας» με αποτέλεσμα την έντονη καταπόνηση του. 

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε ποιες είναι οι συχνότερες βλάβες των κυριότερων μερών του συστήματος και ποια είναι η λύση με το μικρότερο δυνατό κόστος.

Μίζα  
Η μίζα, γνωστή ακόμα και σε όσους δεν έχουν μεγάλη εξοικείωση με το χώρο του αυτοκινήτου, αποτελεί το σύστημα το οποίο «βάζει μπροστά» τη μηχανή του αυτοκινήτου, μετατρέποντας την ηλεκτρική ενέργεια σε μηχανική. Οι συνηθέστερες βλάβες που προκύπτουν στη μίζα είναι το «φάγωμα» στα καρβουνάκια που έχει μέσα και η «απώλεια» λιπαντικού. Αυτό γίνεται αντιληπτό από τον έντονο ήχο που παράγεται όποτε ξεκινά το αυτοκίνητο. Συνήθως, το πρόβλημα διορθώνεται με αφαίρεση της, πλύσιμο και λίπανση, ενώ ίσως χρειαστεί και αλλαγή στα καρβουνάκια.

Δυναμό
Ο ρόλος του δυναμό είναι η φόρτιση της μπαταρίας και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στα απαραίτητα μέρη του αυτοκινήτου, μετατρέποντας τη μηχανική ενέργεια που λαμβάνει από τον κινητήρα, σε ηλεκτρική. Το συχνότερο πρόβλημα που παρουσιάζεται στο δυναμό είναι το σπάσιμο του ιμάντα. Θα το καταλάβετε αμέσως καθώς, θα ανάψει η ένδειξη θερμοκρασίας της μηχανής. Με το που παρατηρήσεις κάτι τέτοιο, στάθμευσε αμέσως το αυτοκίνητό σου και κάλεσε την απαραίτητη βοήθεια. Σε πολλές περιπτώσεις, το κόστος της επιδιόρθωσης είναι τόσο υψηλό που προτείνεται η αντικατάστασή του. 

Injection
Πρόκειται για το, γνωστό σε όλους όσους έχουν εξοικείωση με το χώρο του αυτοκινήτου, σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού καυσίμου το οποίο αντικατέστησε την παλαιότερη αντίστοιχη τεχνολογία. Ο «συνήθης ύποπτος» σε περίπτωση προβλήματος είναι τα φίλτρα καυσίμου που προστατεύουν τα μικρά ανοίγματα στα ακροφύσια του ψεκαστήρα (μπεκ). Σε περίπτωση που βουλώσουν, θα πρέπει να γίνει αντικατάσταση του ψεκαστήρα η οποία ανεβάζει το κόστος «στα ύψη». Για αυτό, θα πρέπει να γίνεται έγκαιρη και τακτική αντικατάστασή τους στα χρονικά πλαίσια που προτείνονται από τον κατασκευαστή του συστήματος.

Γρύλος παραθύρων
 Αν σκεφτείς πόσες φορές ανεβοκατεβάζεις τα παράθυρα του αυτοκινήτου σου μέσα στην ημέρα, μπορείς να καταλάβεις αμέσως πόσο έντονη είναι η φθορά που προκαλείται σε αυτά με την πάροδο του χρόνου. Οι «γρύλοι» και οι μηχανισμοί των παραθύρων είναι τα μέρη που επιβαρύνονται ιδιαίτερα, ενώ η αντικατάσταση τους, ειδικά όταν πρόκειται για ηλεκτρικούς… κοστίζει!

Έτσι, η συντήρησή τους γίνεται ακόμα πιο απαραίτητη και συμφέρουσα! Ένα πολύ απλό βήμα είναι ο τακτικός έλεγχος στα λαστιχάκια μετά το τέλος του καλοκαιριού αλλά και του χειμώνα, καθώς οι θερμοκρασίες και των 2 αυτών εποχών τείνουν να τα φθείρουν σε αυξημένο βαθμό. Αν θες να προχωρήσεις ένα βήμα παραπάνω σε κάτι πιο «εξειδικευμένο», θα πρέπει να φροντίσεις για τη λίπανση του συστήματος με ειδικό υγρό ανάμεσα στις διαδρομές, γύρω από όλη την επιφάνεια του παραθύρου.