Ένας κινητήρας φυσικού αερίου είναι ένας κινητήρας βενζίνης σημαντικά τροποποιημένος. Οι ανάγκες για αυτές τις ευρείας κλίμακας μετατροπές οφείλονται ασφαλώς στο πολύ διαφορετικό καύσιμο.

Ένας κινητήρας φυσικού αερίου είναι ένας κινητήρας βενζίνης σημαντικά τροποποιημένος. Οι ανάγκες για αυτές τις ευρείας κλίμακας μετατροπές οφείλονται ασφαλώς στο πολύ διαφορετικό καύσιμο.

Τι αλλάζει σε ένα αυτοκίνητο που κινείται με CNG;

2550 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/3/2022

Ο κινητήρας φυσικού αερίου λειτουργεί διαφορετικά από έναν αντίστοιχο βεζνίνης. Δες ποιες είναι οι βασικές τροποποιήσεις και διαφορές.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ & ΣΙΑ Ε.Ε. (EUROPE GAS)
LPG HELLAS - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΕΓΚΟΥΣΙΝ

 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

  • Τα μοτέρ που καίνε φυσικό αέριο έχουν βελτιωμένες βαλβίδες, πιστόνια & ελατήρια
  • Αλλαγές υπάρχουν και στο turbo
  • Βασικό πρόβλημα ο περιορισμένος αριθμός πρατηρίων

Εσύ θα επέλεγες να μετατρέψεις τον κινητήρα του αυτοκινήτου σε διπλού καυσίμου με CNG;

Ένας κινητήρας φυσικού αερίου είναι ένας κινητήρας βενζίνης σημαντικά τροποποιημένος. Οι ανάγκες για αυτές τις ευρείας κλίμακας μετατροπές οφείλονται ασφαλώς στο πολύ διαφορετικό καύσιμο. Δηλαδή, επειδή το φυσικό αέριο έχει τυπικά 130 οκτάνια, έχει εξαιρετική αντοχή σε αυθόρμητη προανάφλεξη και για αυτό το λόγο έχει εξαιρετική συνεργασία με κινητήρες υψηλής συμπίεσης. Συνεπώς ένα πολύ καλός συνδυασμός, είναι ένας κινητήρας τύπου Miller ή Atkinson. 

Οι σημαντικές μετατροπές ωστόσο που απαιτούνται, έχουν να κάνουν με την θερμοκρασία έναρξης της καύσης η οποία στο φυσικό αέριο είναι 600 βαθμοί Κελσίου και στην βενζίνη είναι από 200-300 και αυτό έχει και άμεση επίπτωση στην πίεση εντός του κυλίνδρου, που είναι πολύ υψηλότερη στην λειτουργία φυσικού αερίου. Επίσης το φυσικό αέριο δεν έχει τις λιπαντικές ικανότητες της βενζίνης που προστατεύουν τον κινητήρα από υπερβολικό μηχανικό φορτίο, ιδιαίτερα στις υψηλές στροφές. 

Λόγω των ανωτέρω, ένας κινητήρας φυσικού αερίου έχει επίστρωση αζώτου στις βαλβίδες για αύξηση της αντοχής του, διαφορετικές έδρες βαλβίδων και διαφορετικά ελατήρια εμβόλου και έμβολα. Άλλες περιφερειακές αλλαγές έχουν να κάνουν με το διαφορετικό turbo, το οποίο αναγκαστικά στους κινητήρες φυσικού αερίου είναι μικρότερο λόγω του ότι ο κινητήρας φυσικού αερίου έχει καλύτερο βαθμό απόδοσης και άρα χαμηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο στα καυσαέρια. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την ελαφρά μειωμένη συγκέντρωση ισχύος.

Είναι πρόβλημα για σένα τα λίγα πρατήρια, ή σου φτάνουν;

Στην Ελλάδα, υπάρχει η γενικευμένη πεποίθηση, ότι αν κάποιος επιθυμεί οικονομία καυσίμου, θα πρέπει να αγοράσει κάποιο αυτοκίνητο με κινητήρα diesel. Πράγματι, στην θεωρία και στην πράξη, ο diesel είναι οικονομικότερος σε κατανάλωση από έναν κινητήρα βενζίνης, αν και οι σύγχρονοι κινητήρες βενζίνης είναι πολύ κοντά σε κατανάλωση, ειδικά με κάποιας μορφής ηλεκτρική συνδρομή. Ωστόσο, όταν μπει στην εξίσωση το φυσικό αέριο, τα δεδομένα αλλάζουν άρδην.
Τι είναι όμως ο κινητήρας φυσικού αερίου; Είναι θεμελιωδώς διαφορετικός από τους υπάρχοντες κινητήρες; Έχει διαφορετική απόδοση ένα αυτοκίνητο; Το φυσικό αέριο τι διαφορετικές ιδιότητες έχει, και τι γίνεται με την ασφάλεια των δεξαμενών; Κινδυνεύει ένα αυτοκίνητο από τις δεξαμενές φυσικού αερίου; Οι απαντήσεις σε αυτά και ακόμα περισσότερα ερωτήματα, ακολουθούν.

 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ