ΚΑΝΤΟ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/7/2011
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Αν ανεβάσει θερμοκρασία
Διαβάστηκε από 3306 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:26/7/2011
Οι εξωτερικές θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού είναι ιδιαίτερα υψηλές, με αποτέλεσμα η οποιαδήποτε δυσλειτουργία του συστήματος ψύξης του κινητήρα να οδηγεί στην υπερθέρμανσή του. Πώς θα πρέπει όμως να ενεργούμε σε αυτές τις περιπτώσεις;
Οι εξωτερικές θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού είναι ιδιαίτερα υψηλές, με αποτέλεσμα η οποιαδήποτε δυσλειτουργία του συστήματος ψύξης του κινητήρα να οδηγεί στην υπερθέρμανσή του. Πώς θα πρέπει όμως να ενεργούμε σε αυτές τις περιπτώσεις;
Οι εξωτερικές θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού είναι ιδιαίτερα υψηλές, με αποτέλεσμα η οποιαδήποτε δυσλειτουργία του συστήματος ψύξης του κινητήρα να οδηγεί στην υπερθέρμανσή του. Πώς θα πρέπει όμως να ενεργούμε σε αυτές τις περιπτώσεις;
Η υπερθέρμανση του κινητήρα επισημαίνεται πάντα από την ανάλογη ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό του αυτοκινήτου (ή τον δείκτη θερμοκρασίας όπου υπάρχει). Στην περίπτωση που διαπιστώσουμε κάτι τέτοιο, συνήθως η βλάβη οφείλεται σε δυσλειτουργία του ψυγείου ή σε χαμηλή στάθμη ψυκτικού υγρού από κάποια μικρή διαρροή ή σε βλάβη του βεντιλατέρ που είναι υπεύθυνο για την ψύξη του κινητήρα. Επίσης, μπορεί να υπάρχει βλάβη στην αντλία νερού ή στον θερμοστάτη. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι «πρώτες βοήθειες» που μπορούμε να παράσχουμε στο αυτοκίνητο μας είναι οι εξής:

1η ενέργεια: Απευθείας ενεργοποιούμε το σύστημα του καλοριφέρ ρυθμίζοντάς το στην υψηλότερη θερμοκρασία και ταχύτητα. Έτσι, το καλοριφέρ απορροφά μία ποσότητα θερμότητας και «καθυστερεί» κατά κάποιο τρόπο την περαιτέρω αύξηση της θερμοκρασίας.

2η ενέργεια: Αν η θερμοκρασία συνεχίσει να αυξάνεται τότε σβήνουμε τον κινητήρα, πριν αυτή φτάσει στα «κόκκινα». Υπάρχει μία περίπτωση να δούμε καπνό να εξέρχεται από το χώρο του κινητήρα. Στη συνέχεια περιμένουμε να «κρυώσει» ο κινητήρας.

3η ενέργεια: Ανοίγουμε προσεκτικά το καπό, διότι αν υπάρχει διαρροή από καυτό νερό και έρθει σε επαφή με το σώμα μας, θα μας προκαλέσει σοβαρά εγκαύματα. Στη συνέχεια με τη βοήθεια ενός πανιού ανοίγουμε την τάπα του ψυγείου, αφού έχουμε σιγουρευτεί ότι έχει μειωθεί η θερμοκρασία του μοτέρ.

4η ενέργεια: Αν έχει πέσει η στάθμη του ψυκτικού υγρού, συμπληρώνουμε με ψυκτικό υγρό (ή με νερό) ώστε να διαπιστώσουμε αν είναι μεγάλη η διαρροή η οποία πιθανότατα να προέρχεται από κάποιο κολάρο.

Προσοχή:
· Δεν ανοίγουμε ποτέ το δοχείο του ψυκτικού υγρού, όταν ο κινητήρας είναι ζεστός, καθώς υπάρχει κίνδυνος πρόκλησης σοβαρών εγκαυμάτων.
· Δεν συνεχίζουμε τη διαδρομή μας, με υπερθερμασμένο τον κινητήρα.