Στο stand της Ford στην Έκθεση της Φρανκφούρτης έδωσε το παρόν και το πολυαναμενόμενο Fiesta ST Concept.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Στο stand της Ford στην Έκθεση της Φρανκφούρτης έδωσε το παρόν και το πολυαναμενόμενο Fiesta ST Concept.

Επιτέλους Ford Fiesta ST!

(15/9/2011)

Αν και το αυτοκίνητο που βρέθηκε στο stand της Ford στη Φρανκφούρτη χαρακτηρίζεται ακόμα ως Concept, εντούτοις δε δείχνει να απέχει από την παραγωγή.

H Ford (επιτέλους) μας αποκάλυψε το πώς φαντάζεται την κορυφαία έκδοση του μικρού της μοντέλου, μέσω του Fiesta ST Concept. Μετά από τόση αναμονή, δε θα μπορούσε να έχει επιλεγεί πιο εμφατικός τόπος από τη Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης. Η εκεί παρουσία της γερμανικής εταιρείας είναι υπέρ το δέον εντυπωσιακή τόσο σε επιδόσεις (Focus και Fiesta ST), όσο και σε τεχνολογία (Evos Concept), αλλά και σε καινοτομίες (Focus με EcoBoost 1,0 λτ.).

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Ο συνεχιστής μιας μακράς παράδοσης
To Fiesta ST Concept συνδυάζει τη «μυώδη» εμφάνιση που μαγνητίζει τα βλέμματα, με ένα ικανότατο πλαίσιο και έναν κινητήρα που παντρεύει ιδανικά τις εκρηκτικές επιδόσεις με τα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Βλέπετε, η επόμενη γενιά του Fiesta ST παραγωγής πρέπει να είναι ο άξιος συνεχιστής μιας ιστορίας 35 και πλέον χρόνων της Ford στην κατασκευή γρήγορων μικρών μοντέλων. Μια διαδρομή που περιλαμβάνει αυτοκίνητα – θρύλους, όπως τα Fiesta XR2 και XR2i, Fiesta RS1800 και RS Turbo, αλλά και την πρώτη γενιά του Fiesta ST που σταμάτησε το 2008.
Έμπνευση από τους αγώνες ράλι
To δυναμικό τρίθυρο αμάξωμα του Fiesta ST Concept αντανακλά το πνεύμα όλης αυτής της διαδρομής, την ίδια στιγμή που εμφυσά ένα δυναμικό, σχεδόν φουτουριστικό, στιλ, ενώ παράλληλα κάνει χρήση των πλέον καινοτόμων τεχνολογιών. Έμπνευση για το νέο πόνημά τους οι Γερμανοί άντλησαν από τους αγώνες αυτοκινήτου. Βλέπετε, με τα αγωνιστικά οχήματα Fiesta RS World Rally Car και Fiesta Rallycross, να αποδεικνύουν έμπρακτα τις δυνατότητες του μικρού μοντέλου της Ford στις σκληρότερες δυνατές συνθήκες, δε θα μπορούσε να επιλεγεί καλύτερη στιγμή για το ντεμπούτο του Fiesta ST, έστω και σε πρωτότυπη μορφή. Με αυτόν τον τρόπο η εταιρεία δείχνει στους υποψήφιους πελάτες της τι είναι δυνατόν να κάνει η έκδοση δρόμου του αγωνιστικού Fiesta. Μη ξεχνάτε πως η πολιτική έκδοση του κορυφαίου Fiesta, η ST, θα φέρει κάτω από το καπό της το ίδιο μοτέρ με εκείνο που φοράει η έκδοση που συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, το Fiesta RS WRC. Λόγος γίνεται, φυσικά, για τον turbo κινητήρα EcoBoost των 1,6 λίτρων.
Η EcoBoost καρδιά
Η χρήση του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων της οικογένειας EcoBoost στο Fiesta ST Concept, αντανακλά την προσήλωση της Ford στην αναγκαιότητα του downsizing. Το ίδιο, βέβαια, ισχύει τόσο για τους τρέχοντες αγώνες του WRC όσο και τους μελλοντικούς διεθνείς μηχανοκίνητους αγώνες. Όπως ισχύει με όλους τους κινητήρες EcoBoost, η εκδοχή που επιλέχθηκε να πάρει τη θέση της κάτω από το καπό του Fiesta ST Concept, συνδυάζει την υπερτροφοδότηση με τον άμεσο ψεκασμό, για να αποδώσει όσο θα έκανε ένας μεγαλύτερης χωρητικότητας συμβατικός κινητήρας. Όπως και ο 2λιτρος EcoBoost που θα κινεί προσεχώς το Ford Focus ST, ο 1.600άρης του Fiesta ST Concept διαθέτει διπλό – ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (Ti-VCT). Εύλογα, έχει εξελιχθεί ειδικά για το μικρό της Ford, ώστε να αποδίδει τα νούμερα ισχύος και ροπής που αρμόζουν σε ένα όχημα που φέρει το σηματάκι «ST». Η απόδοσή του, λοιπόν, έφτασε στους 180 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή είναι της τάξης των 240 Nm. Οι παραπάνω αριθμοί είναι αρκετοί για να εκτοξεύσουν το Fiesta ST από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 7,0 δλ., ενώ το αυτοκίνητο θα συνεχίσει να επιταχύνει μέχρι την τελική του ταχύτητα στα 220 χλμ./ώρα. Το φοβερό, όμως, είναι πως παρόλες τις επιδόσεις του, ο turbo 4κύλινδρος κινητήρας, χάρη και στη συνδρομή ενός μηχανικού κιβωτίου μετάδοσης έξι σχέσεων, καταφέρνει να έχει εκπομπές CO2 χαμηλότερες από τα 140 γρ./χλμ.
Δυναμική εμφάνιση
Το Fiesta ST Concept καταφέρνει να προϊδεάσει άμεσα αυτόν που το βλέπει για τις δυνατότητές του. Η μεγάλη τραπεζοειδής γρίλια της μάσκας είναι σίγουρα το προεξάρχον χαρακτηριστικό της εμπρόσθιας μορφής του. Στο πίσω τμήμα, κυριαρχεί ο διαχύτης και η μεγάλη αεροτομή. Φυσικά και εντυπωσιάζουν το χαμηλωμένο αμάξωμα και τα φαρδύτερα μετατρόχια, τα οποία καταλήγουν σε 17άρες ζάντες αλουμινίου. Σίγουρα πολλοί από όσους θα το αποκτήσουν θα το θέλουν με το καινούργιο πορτοκαλί χρώμα (Molten Orange) της φωτογραφίας. Στο εσωτερικό, τέλος, τις εντυπώσεις κερδίζουν τα bucket καθίσματα της Recaro.
Αγωνιστικό κράτημα
Παίρνοντας έμπνευση και τεχνογνωσία από τις συμμετοχές του Fiesta στους μηχανοκίνητους αγώνες παγκοσμίως, οι άνθρωποι Ford Global Performance Vehicles εξέλιξαν ανάλογα το Fiesta ST Concept, ώστε αυτό να προσφέρει σπορ αίσθηση και μοναδικό κράτημα. Η γεωμετρία της ανάρτησης ρυθμίστηκε από την αρχή, ώστε ακόμα και οι λιγότερο έμπειροι οδηγοί να μπορούν να στρίβουν το Fiesta ST ως επιδέξιοι χειριστές ενός αγωνιστικού οχήματος. Στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς, φυσικά, και βοηθούν τα φαρδύτερα μετατρόχια και τα χαμηλωμένο πλαίσιο.
NEO TRAFIC
skoda