To 308 1,6 e-HDi αποτελεί δέλεαρ και εκπλήσσει ευχάριστα με την ομοιογένειά του.
10 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

To 308 1,6 e-HDi αποτελεί δέλεαρ και εκπλήσσει ευχάριστα με την ομοιογένειά του.

Δοκιμή: Peugeot 308 1,6 e-HDI

35.426 Επισκέψεις στο άρθρο (15/11/2011)

Με τον 1.600άρη ντίζελ κινητήρα των 112 ίππων και κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ., το Peugeot 308 1,6 e-HDi αποτελεί δέλεαρ και εκπλήσσει ευχάριστα με την ομοιογένειά του.

Το μικρομεσαίο Peugeot 308 προσφέρεται εκτός από τους κινητήρες βενζίνης των 1,4 και 1,6 λτ. (ατμοσφαιρικούς και turbo των 98, 120 και 156 ίππων) και με ντίζελ μηχανικό σύνολο (HDI) σε δυο διαφορετικές αποδόσεις με 92 και 112 ίππους και φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων (FAP). Μάλιστα, με το ισχυρότερο μοτέρ, διατίθεται με σύστημα stop & start και με μικρο-υβριδική τεχνολογία (e-HDI), στην έκδοση την οποία δοκιμάζουμε, μειώνοντας τις απαιτήσεις του σε καύσιμο. Εκτός βέβαια του κινητήρα, το 308 1,6 e-HDI χαρακτηρίζεται από την υψηλή άνεση, την εσωτερική ευρυχωρία και την πολύ καλή ποιότητα όλων των επιλογών του.
Κινητήρας: Ιδιαίτερα πολιτισμένος και οικονομικός
Το ντίζελ 1.600άρι μηχανικό σύνολο ισχύος 112 ίππων εκπλήσσει με τον πολιτισμένο του χαρακτήρα και την απουσία του χαρακτηριστικού «κροταλίσματος» και κραδασμών, με αποτέλεσμα από το εσωτερικό του αυτοκινήτου να μην γίνεται αντιληπτό ότι πρόκειται για πετρελαιοκινητήρας. Επίσης, το εν λόγω μοτέρ διακρίνεται για την ελαστικότητα και τη διαθέσιμη ροπή από τις 1.500 σ.α.λ. και άνω κυρίως, αφού κάτω από αυτές παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση ισχύος. Παράλληλα συνεργάζεται πολύ καλά με το καλής αίσθησης 6τάχυτο κιβώτιο, με τις μακριές σχέσεις, οι οποίες κρατούν χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ένα ταξίδι μαζί με τον θόρυβο και την κατανάλωση. Για του λόγου το αληθές, το trip computer έδειξε μόλις 5,5 λτ./100 χλμ. σε 629 σχεδόν διανυθέντα «μεικτά» χιλιόμετρα. Αξιο αναφοράς είναι και το stop & start με την εξαιρετικά ομαλή και άμεση λειτουργία.
Εσωτερικό: Ευχάριστο περιβάλλον
Το Peugeot 308 δεν φέρει αλλαγές στο εσωτερικό του σε σχέση με τις υπόλοιπες βενζινοκίνητες εκδόσεις. Το μόνο στοιχείο που υποδηλώνει την ύπαρξη ντίζελ μηχανικού συνόλου είναι το στροφόμετρο που «κοκκινίζει» από τις 4.500 σ.α.λ. όταν π.χ. σε ένα μοτέρ βενζίνης VTΙ η κόκκινη γραμμή ξεκινά περίπου στις 6.000 σ.α.λ. Κατά τα άλλα, ο θάλαμος των επιβατών του μικρομεσαίου Peugeot διακρίνεται για την προσεγμένη ποιότητα και κυρίως για την ευχάριστη υφή του παχιού αφρώδους υλικού που «ντύνει» το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Επίσης, ο διάκοσμος είναι μοντέρνος, τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή άνεση και τα μεγάλα παράθυρα βελτιώνουν την ορατότητα και φωτεινότητα της καμπίνας.
Χώροι: Επαρκές για 5 επιβάτες 
Στο κομμάτι των χώρων, το 308 βρίσκεται λίγο πιο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας του, με επάρκεια για 5 επιβάτες. Ειδικότερα, στο πίσω κάθισμα ο χώρος για τα γόνατα είναι αρκετός, όπως και αυτός για το κεφάλι των επιβαινόντων, ενώ επαρκές είναι και το εσωτερικό πλάτος. Το πορτ-μπαγκάζ από την πλευρά του, έχει μικρότερο όγκο από ό,τι συνηθίζεται στην κατηγορία (348 λίτρων), ωστόσο το άνοιγμα είναι μεγάλο και βολεύει στη φόρτωση, όπως και το τετραγωνισμένο σχήμα του διαθέσιμου χώρου. 
Οδική συμπεριφορά: Ισορροπημένο και «ταξιδιάρικο»
Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις του Peugeot 308, έτσι και η ντίζελ διαθέτει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και προσφέρεται για άνετη κάλυψη μακρινών ταξιδιών. Η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησής του δεν κουράζει, ωστόσο κατά το πέρασμα του αυτοκινήτου από ανωμαλίες του οδοστρώματος, μεταφέρει θορύβους στην καμπίνα που δεν ταιριάζουν με τον συνολικά πολιτισμένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Επίσης, στις αστικές μετακινήσεις παρουσιάζει καλή ευελιξία και είναι εύκολο γενικά στους χειρισμούς. Το βασικό πεδίο «δράσης» του 308 είναι οι μεγάλες ευθείες των εθνικών οδών, όπου ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες παραμένει σταθερό και ξεκούραστο, ενώ ο κινητήρας διατηρεί με άνεση γρήγορους ρυθμούς. Περνώντας σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές, το Γαλλικό χάτσμπακ εμφανίζεται ουδέτερο και με πολύ καλό «κράτημα», ενώ το τιμόνι με την υδραυλική υποβοήθηση προσφέρει θετική αίσθηση.
Παθητική ασφάλεια: Προστατευτικό φρούριο
Το Peugeot 308 δεν παρουσιάζει ελλείψεις στον εξοπλισμό παθητικής του ασφάλειας, προσφέροντας από την αρχική κιόλας έκδοση 6 αερόσακους στάνταρ και ESP.  Επίσης, σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, η κολώνα του τιμονιού υποχωρεί, ενώ περιορίζεται στο ελάχιστο ο κίνδυνος να εισχωρήσει το κιβώτιο και ο κινητήρας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Σημειώστε ότι στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP το 308 έλαβε μέρος το 2009 και έλαβε δίχως προβλήματα την ανώτατη αξιολόγηση των 5 αστέρων.
Τιμή-εξοπλισμός: Κάτω από 20.000 ευρώ
Η τιμή της έκδοσης του Peugeot 308 με τον 1,6 e-HDI κινητήρα ορίζεται στα 19.310 ευρώ, ύστερα από την έκπτωση της αντιπροσωπείας και την απόσυρση. Το ποσόν αυτό κρίνεται συμφέρον για τα δεδομένα του αυτοκινήτου, ωστόσο σημειώνουμε ότι υπάρχει και φθηνότερη έκδοση χωρίς Start/Stop του μοτέρ αυτού, με χαμηλότερη ισχύ 92 ίππων και τιμή 16.810 ευρώ. Από πλευράς εξοπλισμού, το 308 1,6 e-HDI διατίθεται με στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ηχοσύστημα και air condition, ικανοποιώντας απόλυτα το σύγχρονο αγοραστή.
Συμπέρασμα
Παρά τα χρόνια του στην αγορά (λανσαρίστηκε το 2007), το Peugeot 308 συνεχίζει να αποτελεί μια από τις πιο αξιόλογες επιλογές στη μικρομεσαία κατηγορία, κερδίζοντας την εντυπώσεις με τους καλούς χώρους των επιβάτων, την άνετη ανάρτηση και την υψηλή παθητική του ασφάλεια. Και ειδικά για τη diesel επιλογή, το Peugeot 308 κερδίζει περισσότερους πόντους με την οικονομία κίνησης που προσφέρει, την πολιτισμένη του λειτουργία και το γενικότερο ταξιδιάρικο χαρακτήρα του. 
200 διαθέσιμα στοιχεία για PEUGEOT  308
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto