• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης.

Δηλώσεις του υπουργού Μ. Βορίδη για Ταξί και Μετρό

Διαβάστηκε από 2097 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/11/2011

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης προχώρησε σε δηλώσεις που αφορούν στην Απελευθέρωση των ταξί και το Μετρό.

 
Η συνέντευξη του υπουργού δόθηκε σε πρωινή εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού «ΣΚΑΪ».

Σχετικά με την απελευθέρωση των ταξί ο υπουργός ανάφερε ότι:
Υπάρχει μια σταθερή προσήλωση και της συγκεκριμένης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου στην απελευθέρωση της συγκεκριμένης αγοράς. Είναι σαφές ότι η απελευθέρωση αυτή θα πρέπει να γίνει με ένα τρόπο ορθολογικό, δίκαιο και ο οποίος να μην επιβαρύνει συγκοινωνιακά ή περιβαλλοντικά. Επομένως υπάρχουν ζητήματα που μαζί με την απελευθέρωση θα πρέπει να συνεκτιμηθούν ακριβώς γιατί προστατεύουν και το δημόσιο συμφέρον. Σε ό,τι αφορά τα πληθυσμιακά κριτήρια προσπαθώ να σταθμίσω τις όποιες εξισορροπήσεις στην διαδικασία της απελευθέρωσης. Η δική μου άποψη είναι ότι το νομοσχέδιο χρειάζεται αλλαγές.

Αναφορικά με το Μετρό και τους οδικούς άξονες:
Οι σταθμοί του ΜΕΤΡΟ και οι πέντε μεγάλοι οδικοί άξονες είναι στην απόλυτη προτεραιότητα του υπουργείου.
Θα υπάρξει μια πολύ άμεση και σαφής απάντηση στο ζήτημα του μετρό.
Θα λυθεί άμεσα και γρήγορα.
Στους οδικούς άξονες σαφώς και υπάρχει μια περίπλοκη διαδικασία, πάντως, είναι σαφές ότι θα προσπαθήσω να επιταχύνω να ξεκινήσω και να προχωρήσω τη διαδικασία αυτή. Το μεγάλο στοίχημα είναι να ξεκινήσουμε τα έργα. Είναι έργα των εννέα δισ., είναι δέκα χιλιάδες θέσεις εργασίας, επομένως πρέπει να δώσουμε μία απάντηση η οποία πρέπει να είναι αναπτυξιακή. Το ζήτημα είναι να ξεκινήσουμε. Το ερώτημα είναι γιατί δεν ξεκινάνε αυτά τα έργα; Ποιο είναι το πρόβλημά τους; Ένα από τα ζητήματά τους, το πιο δύσκολο, είναι η χρηματοδότηση.

Τέλος, για τη χρηματοδότηση των οδικών αξόνων ανέφερε ότι:
Αυτοί οι δρόμοι φτιάχνονται στην πραγματικότητα με τα χρήματα των διοδίων συν χρήματα τα οποία βάζουν παραχωρησιούχοι συν κάποια δάνεια. Αυτές είναι οι πηγές χρηματοδότησης. Αν υπάρχει μεταβολή μιας χρηματοδότησης, αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει ένα γενικότερο χρηματοδοτικό πρόβλημα του έργου. Προσανατολίζομαι στο να βρω μια λύση που θα ξαναδώσει δουλειά σε δέκα χιλιάδες ανθρώπους. Άρα θα πρέπει να γίνει μια συμφωνία η οποία θα έχει και την πλευρά των παραχωρησιούχων και να έχει και την πλευρά της δανειοδότησης και των τραπεζών.
Ο ισχυρισμός ότι το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων φέτος, θα είναι χειρότερο, μειωμένο, λιγότερο, από το περσινό δεν είναι ακριβής. Το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων ειδικά σε ό,τι αφορά το υπουργείο Μεταφορών θα είναι αυξημένο περίπου κατά 10% από πέρυσι. Αλλά όμως να συνεννοηθούμε. Θέλετε να το κάνουμε συν 50% το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων; Δεν είναι ρεαλιστικό γιατί δεν υπάρχουν τα λεφτά. Ούτως η άλλως, γι’ αυτού του τύπου το έργο, δεν φτάνει η χρηματοδότηση. Είναι πολύ μεγάλα έργα. Άρα λοιπόν, θα απευθυνθούμε σε χρηματοδοτικά εργαλεία, θα απευθυνθούμε στις τράπεζες, οι οποίες θα πρέπει να πειστούν να συμμετάσχουν - και πρέπει να συμμετάσχουν - και να δουν και αυτές από τη δική τους σκοπιά και τη δική τους οπτική, το νόημα της χρηματοδοτήσεως. Θα απευθυνθούμε στους παραχωρησιούχους. Θα απευθυνθούμε στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων αλλά θα απευθυνθούμε αν χρειαστεί και σε τρίτο δανεισμό.