Η Giulietta, αυτή τη στιγμή, είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο της Alfa Romeo.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η Giulietta, αυτή τη στιγμή, είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο της Alfa Romeo.

Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170PS TCT

(19/1/2012)

Η Giulietta, αυτή τη στιγμή, είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο της Alfa Romeo: Οι κινητήρες MultiAir, το σύστημα δυναμικής κατάστασης Alfa D.N.A. με το ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2, αλλά και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων bi-link, είναι μόνο μερικά από τα τεχνολογικά στοιχεία που ενσωματώνει το ιταλικό μικρομεσαίο. Και πλέον, η Alfa Romeo εμπλουτίζει αυτή τη λίστα με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Alfa TCT που έχουμε γνωρίσει ήδη στη MiTo. Στην περίπτωση της Giulietta, το κιβώτιο αυτό προσφέρεται με τον 1,4 MultiAir κινητήρα των 170 ίππων και υπόσχεται να συνδυάσει με επιτυχία, την οικονομία κίνησης με την απόδοση και την άνεση κατά την οδήγηση.


Στο εσωτερικό της Giulietta ξεχωρίζει η σχεδίαση και ο δυναμισμός.

Στο εσωτερικό της Giulietta ξεχωρίζει η σχεδίαση και ο δυναμισμός.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »



Το Alfa TCT στην πράξη
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο λειτουργίας του νέου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη της Alfa Romeo, είναι η αλληλεπίδρασή του με το σύστημα δυναμικής κατάστασης Alfa D.N.A. Ανάλογα λοιπόν με τη ρύθμιση που θα επιλέξει ο οδηγός στο τελευταίο (διαθέσιμες οι Dynamic, Normal, All Weather), το κιβώτιο διαθέτει διαφορετικό σετάρισμα ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του οδηγού. Στην επιλογή Normal λοιπόν, η αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου αλλάζει άμεσα τη σχέση στις χαμηλότερες δυνατές στροφές και ανάλογα με το πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, ώστε να μην επιβαρύνεται η κατανάλωση καυσίμου. Στην επιλογή Dynamic από την άλλη, το κιβώτιο φροντίζει έτσι, ώστε η αλλαγή των σχέσεων να γίνεται μόνο στο υψηλό φάσμα των στροφών, χωρίς να διακόπτεται η δύναμη. Μοναδική μας ένσταση εδώ είναι ότι, όταν ο οδηγός αφήσει το πόδι του από το γκάζι, το κιβώτιο δεν θα ανεβάσει σχέση, αλλά πιστό στις επιταγές του «Dynamic», θα διατηρήσει μια ή και δύο σχέσεις κάτω. Περνώντας τώρα στη χειροκίνητη λειτουργία, εκεί το Alfa TCT ικανοποιεί πολύ περισσότερο, αφού οι αλλαγές των σχέσεων (μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι ή του επιλογέα στη βάση της κονσόλας) είναι από τις γρηγορότερες σε κιβώτιο του είδους. Παράλληλα, προσόν του κιβωτίου είναι ότι, σε αυτή την περίπτωση, διατηρεί την επιλεγμένη σχέση μέχρι σχεδόν τον κόφτη. Ίσως το μοναδικό μειονέκτημα του κιβωτίου είναι μια μικρή χρονική ανάσχεση στο ξεκίνημα της λειτουργίας του και με το Start&Stop σε λειτουργία, η οποία ξενίζει όμως μόνο κατά την εκκίνηση σε δρόμο με έντονη κλίση.

Alfa Romeo TCT - Διπλός συμπλέκτης, διπλό όφελος
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT (Twin Clutch Transmission) 6 σχέσεων της Alfa Romeo, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται από την FPT (Fiat Powertrain Technologies) στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της ιταλικής εταιρείας. Διακρίνεται για τις συμπαγείς διαστάσεις του, ενώ είναι σχεδιασμένο να αντέχει μέχρι 350 Nm ροπής. Η λειτουργία του βασίζεται σε δύο παράλληλα τοποθετημένους δίσκους, ο καθένας με το δικό του συμπλέκτη. Ο ένας αναλαμβάνει τις μονές σχέσεις (1η, 3η και 5η) και ο άλλος τις ζυγές (2η, 4η και 6η). Με τον τρόπο αυτό μειώνεται εξαιρετικά ο χρόνος των αλλαγών μεταξύ των σχέσεων, αφού η μονάδα προετοιμάζει συνεχώς την επόμενη σχέση ώστε να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος κατά τις αλλαγές. Ένα άλλο όφελος του TCT είναι ότι πρόκειται για ξηρού τύπου κιβώτιο, κάτι που σύμφωνα με τους μηχανικούς της Alfa Romeo ωφελεί, τόσο στο συνολικό βάρος, όσο και σε απώλειες σε σχέση με ένα κιβώτιο υγρού τύπου, με απώτερο αντίκτυπο στη μείωση της κατανάλωσης και στο κόστος των επισκευών.

peugeot
NISSAN