Πρόκειται για ένα από τα πιο καλοπουλημένα premium μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πρόκειται για ένα από τα πιο καλοπουλημένα premium μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Audi A3 1,8 TFSI S Tronic

(19/1/2012)

Πρόκειται για ένα από τα πιο καλοπουλημένα premium μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Το Audi A3, συνδυάζει όλα αυτά που ζητάει ο αγοραστής της κατηγορίας. Κομψή εικόνα, πολυτελές εσωτερικό, ποιοτική κύλιση και πρωτοποριακά μηχανικά μέρη. Ανάμεσα σε αυτά συγκαταλέγονται ο κινητήρας και το κιβώτιο της έκδοσης. Αναφορικά με τον πρώτο, πρόκειται για το γνωστό 1,8 TFSI με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 160 ίππους και 250 Nm ροπής, όσα δηλαδή μπορεί να αντέξει το κιβώτιο. Το μοτέρ ταιριάζει γάντι με το αυτοκίνητο, τόσο αναφορικά με την ποιότητα λειτουργίας, όσο και σε σχέση με τη δύναμη που προσφέρει. Το μόνο μελανό του σημείο είναι η σχετικά αυξημένη (και στα χαρτιά και στην πράξη) κατανάλωση καυσίμου που πάντως είναι χαμηλότερη της χειροκίνητης έκδοσης.


Ο κινητήρας 1,8 TFSI των 160 ίππων είναι ένας από τους κινητήρες με τους οποίους συνδυάζεται το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του A3.

Ο κινητήρας 1,8 TFSI των 160 ίππων είναι ένας από τους κινητήρες με τους οποίους συνδυάζεται το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του A3.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Το S Tronic λειτουργεί υποδειγματικά
Το S Tronic δουλεύει έτσι όπως πρέπει, με ανεπαίσθητες αλλαγές σχέσεων, χωρίς κραδασμούς και με μεγάλη ακρίβεια. Εκείνο που θα θέλαμε, είναι να μην φτάνει τόσο γρήγορα στην ψηλότερη σχέση κατά την επιτάχυνση, πράγμα το οποίο εξαναγκάζει τον οδηγό να πατήσει περισσότερο γκάζι για να προσπεράσει στον ανοιχτό δρόμο, ώστε το κιβώτιο να κατεβάσει περισσότερες σχέσεις. Οι αλλαγές είναι φιλικές ακόμα και στο χειροκίνητο mode, ενώ το κιβώτιο συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα. Ωστόσο, το κόστος του που αγγίζει τα 2.650 ευρώ, δεν παύει να θεωρείται αρκετά μεγάλο, αν και στην πράξη εξαργυρώνεται από την ευκολία της καθημερινής συνδιαλλαγής.

Audi S Tronic 7τάχυτη πρωτοπορία
Η Audi, και κατ’ επέκταση το VW Group, είναι πρωτοπόρο στην εισαγωγή καινοτόμων αυτόματων κιβωτίων πολλών σχέσεων. Το εν λόγω σύστημα ανήκει στην κατηγορία των κιβωτίων διπλού συμπλέκτη, όπως και στην Alfa, αλλά εδώ οι σχέσεις φτάνουν τις 7. Το κιβώτιο αποτελείται από δύο «τμήματα» μετάδοσης. Δύο πολύδισκοι συμπλέκτες που είναι ενσωματωμένοι, αναλαμβάνουν να εμπλέξουν και αν απεμπλέξουν διαφορετικές σχέσεις. Ο μεγαλύτερος συμπλέκτης αναλαμβάνει να στείλει τη ροπή στους εμπρόσθιους τροχούς για τις μονές σχέσεις (1,3,5,7). Ένας κούφιος άξονας που περιστρέφεται γύρω από έναν άλλο σταθερό άξονα είναι συνδεδεμένος με το μικρότερο συμπλέκτη που εμπλέκει τις ζυγές σχέσεις (2,4,6). Όλες οι σχέσεις είναι τοποθετημένες η μία πίσω από την άλλη σε παράταξη, με τη σειρά 4,6,2,R,1,3,7,5. Και τα δύο μέρη του κιβωτίου είναι συνεχώς ενεργά, αλλά μόνο ένα είναι συνδεδεμένο με τον κινητήρα κάθε φορά. Έτσι, καθώς το ένα ανοίγει, το άλλο κλείνει με αστραπιαία ταχύτητα χωρίς σκρορτσαρίσματα και χωρίς να το καταλαβαίνει ο οδηγός, αφού ο εγκέφαλος του κιβωτίου προεμπλέκει τη σχέση που χρειάζεται ώστε να μην υπάρχει lag την ώρα της αλλαγής. Αξίζει να σημειωθεί ότι το A3 με το αυτόματο κιβώτιο καταναλώνει λιγότερο από το απλό μοντέλο (με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο) (-0,1 λτ./100χλμ.) και ρυπαίνει λιγότερο (-4 γρ./χλμ.). Παράλληλα, η αλλαγή των σχέσεων μπορεί να γίνει χειροκίνητα με τα paddles που βρίσκονται πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού. Το κιβώτιο είναι και αυτό ξηρού τύπου, ενώ αντέχει ροπές μέχρι 250 Nm.

NEO PROACE
skoda