Τα Φθηνότερα Βενζινάδικα στην περιοχή σου

Σε αυτή την κατηγορία τιμής, ο 1,4 Turbo Ecotec του Astra με τους 120 ίππους του χαρίζει τις καλύτερες επιδόσεις του συγκριτικού.

Με τη βοήθεια και του Start &Stop ο 1.400άρης του Civic έχει τη χαμηλότερη κατανάλωση όλων, ενώ έχει γίνει και πολύ πιο ραφιναρισμένος από το παρελθόν.

Ο 1,2 TSI του Golf έχει ομαλή λειτουργία και εξαιρετική κατανάλωση, όταν δεν πιέζεται, ενώ οι επιδόσεις του κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Κινητήρες – κιβώτια: Πιο γρήγορο το Astra, πιο οικονομικά τα Civic και Golf

67.141 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/5/2012

Εδώ τα πράγματα είναι λίγο ή πολύ προδιαγεγραμμένα. O λόγος που το Astra μετέχει στο συγκριτικό είναι η τιμή του και όχι η απόλυτη αντιστοιχία τεχνολογίας και δύναμης με τα υπόλοιπα. Αλλά αυτό είναι που του δίνει και τις πωλήσεις. Πιο συγκεκριμένα, ο 1.400άρης turbo Ecotec, στην πιο αδύναμη εκδοχή του με τους 120 ίππους και τα 200 Nm ροπής, παρά τον 1,5 τόνο που έχει να κινήσει, προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις του συγκριτικού. Με 5,9 μέση κατανάλωση (εργοστασιακή) δεν πτοείται ούτε στα πάγια έξοδα. Στην ουσία του λειτουργεί πολιτισμένα και αποδοτικά, ενώ συνεργάζεται καλά και με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που, πάντως, δεν είναι εξαιρετικά ακριβές. Ο έτερος turbo της παρέας, ο δημοφιλής, άμεσου ψεκασμού, TSI του Golf εδώ παρουσιάζεται στην πιο detuned εκδοχή της αγοράς, με 85 ίππους και 160 Nm ροπής. Τα νούμερα του στερούν την εκρηκτικότητα των ομόσταβλων δημιουργημάτων, αν και του χαρίζουν το δεύτερο καλύτερο 0-100 και απλά ικανοποιητικές ρεπρίζ. Αυτό είναι το αντίτιμο για την οικονομική του λειτουργία, αφού ακόμα και το 5άρι κιβώτιο είναι αραιά κλιμακωμένο, ενώ το πακέτο Bluemotion Technology (με start&stop, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και δείκτη αλλαγής ταχύτητας) συνεισφέρει τα μέγιστα. Κατά τα λοιπά, ο κινητήρας είναι εξαιρετικά πολιτισμένος και γραμμικός, συμπληρώνοντας ιδανικά την άνετη φύση της έκδοσης. Στο 1,33 λίτρο του Auris που πλαισιώνεται από την τεχνολογία Optimal Drive, το θέμα είναι σαφώς η οικονομία και όχι οι επιδόσεις. Η λειτουργία του μοτέρ είναι πολιτισμένη στις χαμηλές στροφές, γίνεται πιο τραχιά ψηλά, ενώ η αραιή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου, κάνει τα κατεβάσματα, απαραίτητα. Ωστόσο στην πράξη το μοτέρ μπορεί να αντεπεξέρχεται σε ποικιλία περιστάσεων, αφού και ο επιλογέας είναι ακριβής και γρήγορος. Στο Peugeot οι 98 ίπποι του ατμοσφαιρικού VTi δεν μπορούν να κάνουν θαύματα με τα 1.300 κιλά του αυτοκινήτου. Έτσι το 0-100 είναι το πιο αργό όλων, αλλά οι ρεπρίζ είναι καλές με τη βοήθεια και του σφιχτά κλιμακωμένου 5τάχυτου κιβωτίου. Ωστόσο, ο θόρυβος παραμένει έντονος, ειδικά, στις υψηλές στροφές, με τις χειρότερες μετρήσεις από όλα, ενώ ψηλή είναι, για τα δεδομένα της εποχής, και η εργοστασιακή κατανάλωση των 6,5 λίτρων. Στο Honda o 1,4 i-VTEC στέκεται στο ύψος των (ατμοσφαιρικών) περιστάσεων. Φυσικά δεν έχει τη ροπή του turbo, αλλά η σωστή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου (με τον εξαιρετικό επιλογέα), του προσφέρει μια χρηστική ελαστικότητα μέσα στην πόλη και την απαραίτητη «ευελιξία» επιλογών στο ταξίδι. Και εδώ στις ψηλές στροφές ο θόρυβος είναι πολύς και η χροιά του γίνεται τραχιά, αλλά η καλή ηχομόνωση δουλεύει υπέρ του. Επίσης, το αυτοκίνητο είναι το πιο ελαφρύ όλων, έχει την πιο χαμηλή κατανάλωση (με τη βοήθεια και του start&stop – που λειτουργεί καλά), αλλά και τους λιγότερους ρύπους μαζί με το Golf. Οπότε έτσι ισοσκελίζονται οι όποιες αδυναμίες του.

Tags: HONDA CIVIC