Η Peugeot αποφάσισε το νέο 208 να αποτελέσει το μοντέλο εκείνο που θα μας παρουσιάσει πρώτο απΆ όλα τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας.
13 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η Peugeot αποφάσισε το νέο 208 να αποτελέσει το μοντέλο εκείνο που θα μας παρουσιάσει πρώτο απΆ όλα τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας.

Κάνει κυβέρνηση! Nέο Peugeot 208 1,4 VTi 95PS

(21/5/2012)

Η Peugeot έχει το μοντέλο που θα κληθεί να παίξει πρωθυπουργικό ρόλο για τη μάρκα στην πιο δημοφιλή κατηγορία αυτοκινήτων: Το νέο 208 είναι λοιπόν εδώ, στοχεύοντας… αυτοδύναμα στην κορυφή!


Η σχεδίαση του αμαξώματος προσδίδει διαφορετικότητα και ικανοποιεί απόλυτα το μάτι. Στο πίσω τμήμα, ξεχωρίζουν τα πολύ μοντέρνα φωτιστικά και η χρωμιωμένη λωρίδα της Peugeot στη βάση του τζαμιού.

Η σχεδίαση του αμαξώματος προσδίδει διαφορετικότητα και ικανοποιεί απόλυτα το μάτι. Στο πίσω τμήμα, ξεχωρίζουν τα πολύ μοντέρνα φωτιστικά και η χρωμιωμένη λωρίδα της Peugeot στη βάση του τζαμιού.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Μοντέρνα εικόνα σε αμάξωμα και εσωτερικό
Πρακτικό και ευρύχωρο πορτ-μπαγκάζ
Ευκολία στην οδήγηση
¶νεση και σταθερότητα
Απόδοση κινητήρα και αίσθηση κιβωτίου


Απουσία χειρολαβών στον «ουρανό»
Κατανάλωση VTi υπό πίεση


Η παρακαταθήκη είναι μεγάλη: 15.000.000 μικρά Peugeot της σειράς 2, όπως αρέσκονται να λένε οι Γάλλοι, έχουν πουληθεί από το 205 και ύστερα, με το 206 να είναι το πλέον επιτυχημένο εμπορικά (περίπου 7.700.000 αυτοκίνητα) και το 207 να ακολουθεί, έχοντας να επιδείξει και την πρώτη θέση των Ευρωπαϊκών πωλήσεων του 2007. Οπότε και μετά από όλα αυτά, καταλαβαίνει κανείς ότι, το λανσάρισμα του νέου 208, του μοντέλου δηλαδή που αντικαθιστά το 207 στη μικρή κατηγορία, είναι ένα από τα πιο σημαντικά λανσαρίσματα της χρονιάς όχι μόνο για την Peugeot, αλλά και για την ίδια την κατηγορία B. Υποδεχόμαστε λοιπόν ένα καινούργιο μικρό, το οποίο έχει ομορφύνει, έχει ελαφρώς μικρύνει και περισσότερο ελαφρύνει, ενώ έρχεται και με μια νέα γενιά οικονομικών 3κύλινδρων βενζινοκινητήρων. Προς το παρόν βέβαια, η έκδοση με τον 1,4 VTi βενζινοκινητήρα των 95 ίππων είναι αυτή που λανσάρεται στην αγορά και εμείς, δεν χάνουμε την ευκαιρία πρώτοι από όλους να τη δοκιμάσουμε εν Ελλάδι…
Πρωθυπουργική εμφάνιση!
Η Peugeot αποφάσισε το νέο 208 να αποτελέσει το μοντέλο εκείνο που θα μας παρουσιάσει πρώτο απΆ όλα τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, δίνοντάς του έτσι μια θεωρητική μοναδικότητα. Και στην πράξη όμως, η υιοθέτηση περισσότερο γλυπτών επιφανειών σε όλο το αμάξωμα, μαζί με τη νέα χρωμιωμένη μάσκα και τα πολύ μοντέρνα εμπρόσθια και οπίσθια φωτιστικά, ενισχύουν την παρουσία του νέου 208 στο δρόμο και του προσδίδουν μια εμφάνιση που δεν περνά απαρατήρητη. Το πιο σημαντικό εδώ είναι ότι αυτό συμβαίνει, παρότι το νέο 208 είναι ελαφρώς μικρότερο σε διαστάσεις από το 207, επιστρέφοντας στην κατηγορία των κάτω των 4 μέτρων μικρών (3,98 μέτρα μήκος, -83 χλστ.).
Από 13.290 ευρώ το 1,4
Με το λανσάρισμα του νέου 208 αυτές τις ημέρες, διαθέσιμες θα είναι οι εκδόσεις με το 1,4 VTi κινητήρα της δοκιμής μας, αλλά και τον άκρως οικονομικό diesel των επίσης 1,4 λίτρων. Εδώ, η τιμή του μοντέλου ξεκινά για τον βενζινοκινητήρα, από τα 13.290 ευρώ για το 3θυρο και τα 13.790 ευρώ για το 5θυρο, μαζί με την έκπτωση των 500 ευρώ. Από πλευράς εξοπλισμού, οι τιμές αυτές αφορούν στο δεύτερο επίπεδο Active, που είναι αρκετά πλούσιο (ESP, 6 αερόσακοι, όλο το ηλεκτρικό πακέτο, air condition, κεντρική οθόνη αφής κ.λπ.). Στην περίπτωση του diesel, οι τιμές ξεκινούν από τα 13.850 ευρώ και αφορούν όμως στο λίγο πιο λιτό επίπεδο εξοπλισμού Access, το οποίο όμως έχει στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, air condition, ράδιο-cd και 2 ηλεκτρικά παράθυρα.
Τα καλύτερα έρχονται…
Σε περίπου ένα μήνα, στη γκάμα του νέου 208 θα προστεθούν οι άκρως ενδιαφέρουσες εκδόσεις με το νέο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων της Peugeot, απόδοσης 82 ίππων. Λίγο αργότερα το Σεπτέμβριο, θα έλθει ένας επίσης νέος 3κύλινδρος 1.000άρης βενζίνης με 68 ίππους, αλλά και ο 1,6 diesel σε ισχύ 92 και 115 ίππων. Ήδη έχουν ανακοινωθεί οι τιμές για αυτές τις εκδόσεις, με τον 1.000άρη να κοστίζει από 10.830 ευρώ (3d), το 1.200άρη από 11.890 ευρώ (5d Access RCD) και τον diesel από 16.750 ευρώ με έκπτωση 400 ευρώ.
Κινητήρας-Κιβώτιο: Γρήγορο μοτέρ –Βελτιωμένο κιβώτιο
Με το λανσάρισμα του νέου Peugeot 208, ο γνωστός 16βάλβιδος, 1,4 VTi της μάρκας, είναι και το μοναδικό προς επιλογή μηχανικό σύνολο βενζίνης (έπονται οι νέοι 3κύλινδροι 1,2 και 1,0 λτ.). Το μοτέρ αυτό το γνωρίζουμε από το 207 και πλέον, το βλέπουμε και στο 208 χωρίς αλλαγές στην απόδοση της ισχύος (95 ίπποι στις 6.000 στροφές) και στη ροπή του (136 Nm στις 4.000 στροφές). Αυτό που όμως έχει αλλάξει προς το καλύτερο είναι οι επιδόσεις, οι οποίες σύμφωνα με τα εργοστασιακά νούμερα είναι γρηγορότερες από πριν, κάτι που οφείλεται κυρίως στο χαμηλότερο βάρος του αυτοκινήτου. Αντίστοιχα, πιο χαμηλές είναι οι εκπομπές CO2 (129 γρ./χλμ. από 139) και η μέση κατανάλωση (5,6 λτ./100 χλμ. από 6,0). Στην πράξη, το 208 δείχνει πολύ πρόθυμο στο να ανεβάσει στροφές και είναι πολύ ελαστικό από το χαμηλό κιόλας φάσμα περιστροφής του, ενώ πολύ σημαντικό στοιχείο είναι και ο σημαντικά χαμηλότερος θόρυβος που φθάνει στο εσωτερικό ακόμη και στις υψηλές στροφές λειτουργίας του. &&&&Το κιβώτιο από την πλευρά του, έχει επίσης βελτιωθεί σε αίσθηση και πλέον είναι πιο εύχρηστο από πριν και «κουμπώνει» πιο πειστικά, ενώ και η κλιμάκωσή του είναι ελαφρώς μακριά. Στην κατανάλωση τέλος, αυτή βρίσκεται σε λογικά επίπεδα και μόνο σε συνθήκες πίεσης το νούμερο θα ανέβει αρκετά.
Εσωτερικό: Και τώρα, κάτι το διαφορετικό!
Σχεδίαση
Το εσωτερικό του νέου Peugeot 208 είναι εντελώς νέο σε σχεδίαση, ακολουθώντας την πρακτική που θέλει την ανεξαρτητοποίηση των βασικών οργάνων του αυτοκινήτου, έναντι του υπόλοιπου ταμπλό. Έτσι, ο πίνακας οργάνων έρχεται σε μια καινούργια θέση, εκτός και πάνω από τιμόνι και ταμπλό, κάτι που σε συνδυασμό με τη νέα θέση οδήγησης, τον τοποθετεί στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού, χωρίς να χρειάζεται αυτός να πάρει το βλέμμα του από το δρόμο. Έπειτα, στην κεντρική κονσόλα διακρίνεται η μεγάλη οθόνης αφής 7 ιντσών που εξέρχεται πάνω από τους αεραγωγούς και φιλοξενεί όλες τις ενδείξεις για τα συστήματα ψυχαγωγίας, ενημέρωσης οδηγού (trip computer) και πλοήγησης (προαιρετικό). Επίσης, σε ένα επίπεδο κάτω και πιο μέσα από την οθόνη και τους αεραγωγούς, συναντούμε τα νέα περιστροφικά χειριστήρια του air condition και κάτω από αυτά, μια μεγάλη, διπλή θήκη για μικροαντικείμενα, με τις θύρες USB και Jack για σύνδεση εξωτερικών πηγών ήχου. Το τιμόνι τέλος, με τη σειρά του, είναι εντελώς νέο σε σχεδίαση, με μικρές σπορτίφ διαστάσεις και νέα, πιο εργονομικά χειριστήρια για το ηχοσύστημα.
Ποιότητα - Εργονομία
Στον τομέα της ποιότητας, υπάρχει αισθητή αναβάθμιση στο κομμάτι της συναρμογής των διάφορων υλικών και στη δημιουργία μιας γενικής αίσθησης στιβαρής κατασκευής, που δίνει πλέον όλος ο χώρος των επιβατών. Από εκεί και πέρα, η Peugeot έχει επιλέξει αρκετά διαφορετικά υλικά στις επενδύσεις του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας, με ένα οριζόντιο κομμάτι του ταμπλό να αποτελείται από μαλακό –αλλά όχι αφρώδες– υλικό, ενώ όλα τα υπόλοιπα να είναι σκληρά στην αφή, με ικανοποιητικό φινίρισμα. Στο κομμάτι της εργονομίας, όλα τα χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα και εύκολα στη χρήση, ενώ στην οθόνη οι ενδείξεις είναι ευκρινείς, όμως απαιτείται αρκετός χρόνος για να συνηθίσει ο οδηγός το πλήθος των διάφορων επιλογών.
Χώροι: Καλοί για τους επιβάτες και μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ
Παρότι σε όλες τις διαστάσεις του το νέο 208 έχει μικρύνει σε σχέση με το Peugeot 207, οι χώροι παρέμειναν στα ίδια, καλά επίπεδα με αυτά του προκατόχου του. Έτσι, η καμπίνα διατηρεί ένα μεγάλο εσωτερικό πλάτος, με το πίσω τμήμα να είναι ένα από τα πλατύτερα της κατηγορίας. Επίσης και από πλευράς ύψους, υψηλόσωμοι επιβάτες δεν θα νιώσουν στριμωγμένοι ούτε στο εμπρόσθιο, ούτε στο οπίσθιο τμήμα, εκεί όπου ο χώρος για τα γόνατά τους κρίνεται επίσης ικανοποιητικός. Στο πορτ-μπαγκάζ τώρα, υπάρχει αισθητή αύξηση 15 λίτρων και πλέον ο ωφέλιμος όγκος έρχεται στα 285 λίτρα, όντας άνω του μέσου όρου της κατηγορίας.
Στο δρόμο: Ευκολοδήγητο, άνετο και σταθερό
Παρότι τα κύρια χαρακτηριστικά της ανάρτησης του νέου 208 δεν αλλάζουν σε σχέση με το Peugeot 207 (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), το χαμηλότερο βάρος του αυτοκινήτου, οι νέες ρυθμίσεις, αλλά και το καινούργιο σύστημα διεύθυνσης, προσδίδουν καλύτερα οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά στο νεότερο γαλλικό μικρό. Αρχικά, η νέα θέση οδήγησης και το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι δίνουν μια ευχάριστη και σπορτίφ αίσθηση στον οδηγό, από την πρώτη στιγμή που αυτός βρεθεί στο κόκπιτ. Στη συνέχεια και κινούμενο εντός πόλεως, το 208 προσφέρει περισσότερη ευκολία στους χειρισμούς και αμεσότητα στις εντολές του οδηγού. Επίσης, η ισορροπημένη ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και συμβάλλει στην παροχή πολύ καλών επιπέδων ποιότητας κύλισης. Εκτός πόλεως, το 208 στην ευθεία εμφανίζεται σταθερό και με μικρή ευπάθεια στους μετωπικούς και πλευρικούς ανέμους (ελέω και της βελτίωσης στην αεροδυναμική). Στις στροφές, το πολύ καλό τιμόνι εμφανίζει και πάλι τα πλεονεκτήματά του, συνάδοντας ακόμη και στο πιο γρήγορο οδηγικό στιλ, ενώ το κράτημα βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και η υποστροφή αργεί, παρότι δεν αποφεύγονται κάποιες αισθητές κλίσεις από το αμάξωμα. Σε ηθελημένη τέλος υπερστροφή (άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή), ο χειρισμός και ο έλεγχος από το γρήγορο τιμόνι είναι εύκολος και άμεσος συμβάλλοντας στη διασκέδαση και την οδηγική απόλαυση.
Πιο ελαφρύ έως και 173 κιλά
Στην εξέλιξη και κατασκευή του νέου Peugeot 208, έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στη μείωση του βάρους όλων των εκδόσεών του. Ανάλογα λοιπόν με την επιλογή κινητήρα, η Peugeot αναφέρει ότι υπάρχει μείωση από 110 έως 173 κιλά σε σχέση με την αντίστοιχη επιλογή στο 207, με το βάρος του οχήματος να ξεκινά από τα 975 κιλά. Όλη αυτή η «ελάφρυνση» έχει επιτευχθεί, τόσο λόγω των νέων 3κύλινδρων μοτέρ (σχεδόν 25 κιλά ελαφρύτερα), όσο και από τη χρήση ελαφρύτερων υλικών και νέων τρόπων συγκόλλησης σε αμάξωμα και πλαίσιο.
Συμπέρασμα: Εξαντλεί την τετραετία…
Το νέο Peugeot 208 έχει λάβει όλα τα εφόδια εκείνα, που θα του επιτρέψουν να συνεχίσει την υπέρ-επιτυχημένη πορεία στη μικρή κατηγορία των προκατόχων του, στοχεύοντας και πάλι στην κορυφή. Σε σχέση με το 207, που είχε μεγαλώσει αρκετά σε μια εποχή βέβαια όπου αυτό συνηθιζόταν, το 208 δείχνει να ακολουθεί και πάλι με επιτυχία το δρόμο που επιτάσσει το σήμερα, όπου πλέον τον πιο σημαντικό ρόλο στην επιτυχημένη εμπορική πορεία ενός αυτοκινήτου παίζουν η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και οι μειωμένες εκπομπές CO2. Αυτό βέβαια θα φανεί ακόμη περισσότερο με τους νέους 3κύλινδρους κινητήρες του Ιουνίου και Σεπτεμβρίου, αλλά και τον ολοκαίνουργιο 1,2 Turbo της επόμενης χρονιάς. Έως τότε, η έκδοση των 1,4 λίτρων θα προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και πιο «αθόρυβη» λειτουργία σε όσους δεν θέλουν να επιλέξουν την λίγο πιο ακριβή έκδοση με τον αντίστοιχου κυβισμού diesel κινητήρα των 68 ίππων.
ELASTIKA 2024
moto