Εσείς, πόσο θετικά θα βλέπατε το ενδεχόμενο το επόμενό σας αυτοκίνητο να είναι αυτόματο;

Εσείς, πόσο θετικά θα βλέπατε το ενδεχόμενο το επόμενό σας αυτοκίνητο να είναι αυτόματο;

Πόσο άλλαξαν τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη την εικόνα που έχετε για τα αυτόματα;

(10/9/2012)

Αργές αλλαγές, χειρότερες επιδόσεις, αυξημένη κατανάλωση; Ποτέ ξανά από ένα αυτόματο κιβώτιο, όταν αυτό έχει διπλό συμπλέκτη. Πόσο διαφορετικά τα βλέπετε εσείς τα αυτόματα μετά την αναβάθμισή τους με διάφορες τεχνολογίες;

Τυπικά τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη δεν πρέπει να λέγονται αυτόματα αλλά αυτοματοποιημένα, αφού δεν έχουν μετατροπέα ροπής αλλά συμπλέκτη, και μάλιστα δύο.
Η ουσία όμως είναι στη χρήση. Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται έχει λίγη σημασία, ειδικά αφού σήμερα και τα «κλασσικά» αυτόματα έχουν φτάσει σε σημείο, στη χρήση, να μην ξεχωρίζουν από αυτά με διπλό συμπλέκτη.  Είναι εξίσου γρήγορα, δίνουν (ή δεν στερούν) επιδόσεις και δεν «κλέβουν» καύσιμο.
Έχοντας ξεπεράσει τα προβλήματα του παρελθόντος, σήμερα τα αυτόματα κιβώτια αφήνουν τη επιλογή μόνο στο αν επιθυμεί κανείς να ασχολείται ή όχι με την αλλαγή των ταχυτήτων. 
Δεν ξέρει όμως πολύς κόσμος πως είναι το να μην ασχολείσαι με την αλλαγή των ταχυτήτων, ή ακόμη καλύτερα, το αυτοκίνητο να τις αλλάζει τόσο καλά που δε θέλεις να το ξανακάνεις μόνος σου. Η έκθεση σε αυτόματα αυτοκίνητα στην Ελλάδα ήταν ελάχιστη στο παρελθόν, κυρίως γιατί αφορούσαν μοντέλα μεγάλου κυβισμού, όχι τόσο δημοφιλή στην Ελλάδα.
Έχοντας αφήσει όλες τις ρετσινιές τους στο παρελθόν, το πιθανότερο είναι πως τώρα είναι η ευκαιρία να δείτε εκ νέου το τι προσφέρει ένα αυτόματο στην οδήγηση. Από την έλλειψη συμπλέκτη στην οδήγηση στην πόλη και την ανακούφιση στο «πρώτη-νεκρά», τις ήπιες αλλαγές και τον πολιτισμένο χαρακτήρα στο επαρχιακό δίκτυο μέχρι την αναβαθμισμένη αίσθηση στη εθνική, όπου το αυτόματο συνδυάζεται εξαίρετα με το cruise control.
Ακόμη καλύτερος συνδυασμός όμως είναι αυτός με τους κινητήρες ντίζελ. Δεν είναι τόσο η ροπή που ταιριάζει γάντι, όσο το «ελάττωμα» των πετρελαιοκινητήρων που «τελειώνουν» γρήγορα, έχουν δηλαδή πολύ μικρό φάσμα λειτουργίας, το πολύ μέχρι τις 5.500 σ.α.λ. 
Αυτό το τελευταίο κάνει τις αλλαγές συχνές, ναι, παρά τη ροπή, κάτι που αναλαμβάνει να κάνει το αυτόματο, πετυχαίνοντας να κρατάει πάντα το μοτέρ στο ιδανικό φάσμα όπου και αποδίδει και δεν καίει. 
Μπορεί πριν μερικά χρόνια, όσο η ιδέα που είχαμε για το αυτόματο προερχόταν από παλιές δοξασίες, τα αυτόματα να περνούσαν στα ψιλά. Σήμερα όμως; Δε βοήθησε η νέα τεχνολογία, ο συνδυασμός που έγινε ανάμεσα σε κιβώτια διπλού συμπλέκτη και αυτοκίνητα επιδόσεων; Δεν βοήθησε η διάδοσή τους στα μικρά μοντέλα στο να βελτιωθεί η εικόνα τους; Εσείς, με τόσες αλλαγές στα αυτόματα κιβώτια, τα βλέπετε σήμερα διαφορετικά από πριν; Πως;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

OPEL NEA MONTELA
test center