H Fiat ενίσχυσε τη γκάμα των μοτέρ του Punto με το νέο και επαναστατικό, δικύλινδρο turbo TwinAir.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

H Fiat ενίσχυσε τη γκάμα των μοτέρ του Punto με το νέο και επαναστατικό, δικύλινδρο turbo TwinAir.

Fiat Punto 0.9 TwinAir ή 1.3 MultiJet II;

35.242 Επισκέψεις στο άρθρο (18/12/2012)

Τo 2κύλινδρο, 875 κ.εκ. TwinAir μηχανικό σύνολο του Punto 2012, το γνωρίζουμε από τα 500 και Panda. Με τη βοήθεια του turbo, το μοτέρ αυτό αποδίδει 85 ίππους στις 5.500 στροφές και έχει μέγιστη ροπή 145 Nm στις 2.000 στροφές. Με τις μικρές του διαστάσεις, ο TwinAir συμβάλλει στη συνολική μείωση του βάρους, (1.075 κιλά το 3θυρο Punto), με οφέλη σε απόδοση και κατανάλωση. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό εμφανίζει εξαιρετική απόκριση από το χαμηλότερο φάσμα των στροφών περιστροφής του, ενώ σε συνδυασμό με το σφιχτής κλιμάκωσης 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, κυρίως εν κινήσει. Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του, ύστερα από κάποιες βελτιώσεις στο συμπλέκτη, έχουν μειωθεί οι κραδασμοί που φθάνουν στο εσωτερικό, ο θόρυβος όμως, ιδίως στο υψηλό φάσμα περιστροφής του, είναι αισθητός. Η κατανάλωση τέλος, εξαρτάται από τους ρυθμούς κίνησης και σε ήπιες συνθήκες με την επιλογή Eco εν ενεργεία (μειώνει τη ροπή στα 110 Nm στις 2.500 σ.α.λ.), μπορεί να βρεθεί σε χαμηλά επίπεδα, ενώ θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το όφελος από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας που εξασφαλίζονται από τα μόνο 98 γρ. CO2 ανά χλμ. που εκπέμπει η έκδοση αυτή.

Ο νέος, 16βάλβιδος, 1,3 λτ. κινητήρας πετρελαίου τεχνολογίας MultiJet II, χαρακτηρίζεται από την παρουσία τούρμπο με μεταβλητής γεωμετρίας πτερύγια φτερωτής. Αποδίδει 85 ίππους, αλλά το κυριότερο 200 Nm ροπής στις μόλις 1.500 σ.α.λ. Αξιοσημείωτη είναι φυσικά η κατανάλωση των μόλις 3,5 λτ./100 χλμ., χάρη και στο στάνταρ σύστημα Start/Stop. Στην πράξη ο κινητήρας κινεί ευχάριστα το μικρό της Fiat, αφού είναι εύρωστος από τις χαμηλές στροφές. Οι επιδόσεις από στάση είναι αξιοπρεπείς, ενώ οι ρεπρίζ δεν προβληματίζουν. Παρατηρήσαμε κάποιους κραδασμούς, όπως και τονισμένο θόρυβο ψηλά, αλλά η εξαιρετική κατανάλωση μας έκανε να τα ξεχάσουμε γρήγορα όλα αυτά! Να σημειωθεί πως με 90 γρ.CO2/χλμ. το Punto 2012, απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Ασφαλές, ουδέτερο και γενικά ευχάριστο εμφανίζεται το Punto 2012 στο δρόμο, προσφέροντας παράλληλα καλή άνεση στους επιβάτες του. Είναι σταθερό στην ευθεία και ευέλικτο στην πόλη, ενώ το τιμόνι της έκδοσης που δοκιμάσαμε έδειξε πιο σφιχτό και πιο ευχάριστο σε αίσθηση. Υπάρχει φυσικά και η επιλογή CITY, που η επιλογή της ελαφραίνει ιδιαίτερα το σύστημα διεύθυνσης σε βαθμό που να μπορεί κανείς να γυρίσει το τιμόνι με το ένα… δάκτυλο. Στις στροφές το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο, ικανό και προοδευτικό, όταν κανείς ξεπεράσει τα όρια της πρόσφυσής του. Εμφανίζει μικρές κλίσεις στο αμάξωμα και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, με τη σύμπραξη και του στάνταρ ESP. Στην αξιόλογη οδηγική εικόνα συμβάλει και ο θετικός επιλογέας με καλό κούμπωμα και λογικές διαδρομές.

Τιμή Fiat Punto 0.9 TwinAir: Από 13.100 ευρώ (με το όφελος απόσυρσης)

Τιμή 1.3 MultiJet II: Από 13.940 ευρώ (με το όφελος της απόσυρσης)


Πολύ καλές επιδόσεις εν κινήσει και τράβηγμα από χαμηλά, προσδίδει ο «ζωντανός» TwinAir στο Fiat Punto.

Πολύ καλές επιδόσεις εν κινήσει και τράβηγμα από χαμηλά, προσδίδει ο «ζωντανός» TwinAir στο Fiat Punto.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
4green