Η νέα πλατφόρμα MQB αποτελεί τη βάση για το νέο Golf GTI, που έχει ανάρτηση με σπορ ρυθμίσεις και κορυφαίες επιδόσεις.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η νέα πλατφόρμα MQB αποτελεί τη βάση για το νέο Golf GTI, που έχει ανάρτηση με σπορ ρυθμίσεις και κορυφαίες επιδόσεις.

Οδηγούμε: Το νέο VW Golf GTI

13.425 Επισκέψεις στο άρθρο (30/4/2013)

Βρεθήκαμε στη Νότια Γαλλία για έναν από τους θρύλους της αυτοκίνησης, το νέο VW Golf GTI που έφτασε στην 7η γενιά του, είναι βασισμένο σε νέα πλατφόρμα και ισχυρότερο από ποτέ.

Έξι μήνες μετά το λανσάρισμα του νέου Golf 7ης γενιάς, η VW παρουσίασε επίσημα και την κορυφαία, μέχρι νεοτέρας, έκδοση του πιο δημοφιλούς της μοντέλου. Το νέο Golf GTI αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στον Ιούνιο, με τιμές στα επίπεδα του προηγούμενου, αλλά με πλουσιότερο εξοπλισμό.Είναι GTI και το δείχνει Εκτός από το διακριτικό σηματάκι στη γρίλια της μάσκας και την πόρτα του χώρου αποσκευών, το νέο Golf GTI έχει ένα σωρό πινελιές που το διακρίνουν από τις απλές εκδόσεις του μοντέλου.Έτσι, το νέο μοντέλο ξεχωρίζει από τη διπλή απόληξη της εξάτμισης στο πίσω μέρος, τους αλουμινένιους τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά 245/45, τις πλευρικές ποδιές, αλλά και τα σκουρόχρωμα καλύμματα των πίσω φωτιστικών σωμάτων που είναι εξοπλισμένα με LED.Εμπρός ένα κόκκινο σιρίτι διατρέχει τα φώτα και τη μάσκα, ενώ ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει εισαγωγή αέρα με κυψελωτό σχέδιο και «βράγχια» που εκτίνονται μεταξύ των προβολέων ομίχλης.Από φέτος και «Performance» Όπως συνέβαινε και με την υπάρχουσα γενιά του Golf GTI κάτω από το καπό του νέου μοντέλου, την κίνηση χαρίζει ο 2λιτρος TSI κινητήρας βενζίνης, με turbo και άμεσο ψεκασμό. Για την περίσταση η ισχύς έχει ανέβει στους 220 ίππους. Ωστόσο, για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου, η VW προσφέρει και την έκδοση GTI Performance, με ιπποδύναμη αναβαθμισμένη από το εργοστάσιο στους 230 ίππους. Και οι δύο εκδόσεις έχουν ροπή 350 Nm, αλλά και κορυφαίες επιδόσεις. Έτσι, υπολογίστε 6,5 δλ. για το 0-100 και 246 χλμ./ώρα τελικής για το «απλό» και 6,4 δλ. για το 0-100 με 250 χλμ./ώρα τελικής στο «Performance».-18% στην κατανάλωσηΌλες οι εκδόσεις του νέου Golf GTI εφοδιάζονται στάνταρ με σύστημα Start&Stop, ένα χαρακτηριστικό που δε συνόδευε τα σπορ αυτοκίνητα μέχρι πρότινος, προκειμένου να είναι ικανό να «πιάσει» τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 που θα ισχύσουν από το 2014. Έτσι, τόσο το απλό, όσο και το Performance GTI έχουν, στις εκδόσεις που εφοδιάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, 6,0 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση και εκπομπές ρύπων 139 γρ./χλμ.Υπό αυτές τις προϋποθέσεις το σύγχρονο GTI είναι 18% πιο οικονομικό από το προηγούμενο. Όταν στην εξίσωση μπαίνει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, τα νούμερα της κατανάλωσης διαφοροποιούνται στο 6,4 και 6,5 λτ./100 χλμ. (και 148 – 150 γρ./χλμ.) για τις εκδόσεις GTI και GTI Performance αντίστοιχα.Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα Το πιο χαρακτηριστικό τεχνικό δεδομένο για το νέο Golf GTI είναι το ότι βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB του γερμανικού ομίλου, όπως άλλωστε και οι απλές εκδόσεις του μοντέλου. Έτσι με 1.351 κιλά είναι ελαφρύτερο του προκατόχου του, ενώ είναι και πιο στιβαρό. Η ανάρτηση, με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έχει σπορ ρυθμίσεις, ενώ τα μεγαλύτερα σε διάμετρο δισκόφρενα έχουν κόκκινες δαγκάνες.Οδική συμπεριφορά Για να κατανοήσει κανείς την οδική συμπεριφορά του νέου Golf GTI πρέπει να λάβει υπόψη του ότι η διαφορά που το χωρίζει από τα απλά μοντέλα της γκάμας δεν είναι τόσο χαώδης, όσο στις προηγούμενες γενιές του (V-VI) καθώς η νέα πλατφόρμα έχει «ευλογήσει» και τα απλά. Έτσι και εδώ είναι εμφανές ότι πρόκειται για ένα σπορ μοντέλο χωρίς περιττά βάρη, αλλά με όση στιβαρότητα χρειάζεται για να βάλει τη δύναμη στο δρόμο. Φυσικά στο νέο κορυφαίο, μέχρι στιγμής, Golf, υπάρχουν μερικά καλούδια ακόμα.Στην απλή του έκδοση υπάρχει το ηλεκτρονικό μπλοκέ XDS στην πιο εξελιγμένη του μορφή (plus) που λειτουργεί ως προέκταση του ESP και «μαζεύει» τις υποστροφικές τάσεις. Επίσης υπάρχει το Progressive Steering που μειώνει τις στροφές της κρεμαγιέρας (από άκρη σε άκρη) στις 2,1, ενώ στα απλά μοντέλα το νούμερο φτάνει το 2,7. Αυτό κάνει πιο εύκολο και άμεσο για τον οδηγό το χειρισμό στις στροφές. Το μαγικό, ωστόσο, στην όλη υπόθεση, ένα συστατικό που εξοπλίζει μόνο την έκδοση Performance (και είναι ουσιαστικά και ο λόγος ύπαρξής της) είναι το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο εμπρός μπλοκέ διαφορικό. Αυτό έχει όλα τα πλεονέκτημα καταστολής της υποστροφής ενός συμβατικού μηχανικού μπλοκέ, χωρίς το «τράβηγμα» στο τιμόνι που μειώνει την ευκολία χρήσης και την ακρίβειά του.Μαζί με το driving profile selector που αφήνει τον οδηγό να ρυθμίσει βαρύτητα τιμονιού, απόκριση στο γκάζι, σημείο αλλαγής σχέσεων στο κιβώτιο, σκληρότητα της ανάρτησης (DCC) και ρύθμιση του ηλεκτρονικού μπλοκέ σε τρία επίπεδα, το νέο Golf GTI μεταμορφώνεται από καθημερινό οικογενειακό, σε driver s car με το πάτημα ενός κουμπιού. Και όλα αυτά χωρίς να χάνει σε άνεση και ποιότητα λειτουργίας, αλλά και σε ευχρηστία. Προσθέστε τη δύναμη και τον ήχο του TSI, την αμεσότητα του 6τάχυτου DSG και την ακρίβεια του χειροκίνητου κιβωτίου και έχετε την εικόνα. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto