Υπάρχει ακόμη κανείς που θα προτιμήσει να αγοράσει ατμοσφαιρικό μοντέλο για να αποφύγει το τούρμπο;

15 χρόνια μετά, τούρμπο ή ατμόσφαιρα;

10.947 Επισκέψεις στο άρθρο (21/7/2018)

Έχουμε πλέον τελειώσει με το δίλημμα τούρμπο ή ατμόσφαιρα; Ή όχι;

Υπάρχει ακόμη κανείς που θα προτιμήσει να αγοράσει ατμοσφαιρικό μοντέλο για να αποφύγει το τούρμπο; Υπάρχει ακόμη αγωνία για το πόσο θα «κρατήσει» ένα μοτέρ; Υπάρχει ακόμη αμφιβολία ότι το τούρμπο είναι η μόνη λύση;

Εντάξει, περάσαμε 15 χρόνια να τσακωνόμαστε. Από τη μία η ατμόσφαιρα, από την άλλη το τούρμπο. Από τη μία «τα κυβικά είναι αναντικατάστατα» και από την άλλη τα «1.400άρια που πάνε σα δίλιτρα». Και σε μία χώρα όπου τα δίλιτρα ήταν και παραμένουν απαγορευμένος καρπός, η συζήτηση συχνά ήταν ρητορική, αφού δεν υπήρχαν κυβικά αρκετά για να είναι αναντικατάστατα, και το 1.400άρι που πάει ως δίλιτρο ήταν απλά η μαγική λύση.

Όμως το δίλημμα κράτησε. Και κράτησε γιατί μάθαμε πως όταν κάτι ακούγεται πολύ καλό για να είναι πραγματικότητα, πιθανώς να μην είναι. Και όταν τα 1.400άρια με τα 170 άλογα έκαναν την εμφάνισή τους, η δυσπιστία έγινε μόδα. «Σπάνε», «χαλάνε», «είναι πιεσμένα», «δεν αντέχουν», «θέλουν τουρμπίνα κάθε 10.000 χλμ», «κουρεύουν τα γρανάζια στα κιβώτια» και η συλλογή παραπόνων συνεχίζεται. Είναι ψέματα; Όχι. Απλά δεν είναι τόσο σημαντικά όλα αυτά, σε νούμερα δηλαδή, ώστε να κόψου τη φόρα του τούρμπο. Σαφώς πολύς κόσμος είχε προβλήματα, πολύς κόσμος έκλαψε στα συνεργεία, όμως ο μέσος οδηγός, που δεν έριξε πάνω ένα «ΦΠΕ» για να αναπνέει καλύτερα, που δεν ξήλωσε καταλύτες, δεν αντικατέστησε το ιντερκούλερ και γενικά δεν έβαλε χέρι, δεν είχε πρόβλημα.

Όσοι είδαν το τούρμπο ως ευκαιρία για GTI, όσοι πήραν τα 150 άλογα να τα κάνουν 300, όσοι τούρμπιζαν από φανάρι σε φανάρι για να ακούν τη σκάστρα, πιθανώς να είδαν το λογαριασμό να ανεβαίνει. Όσοι όμως πήραν ένα 1.000άρι τούρμπο αντί για ένα 1.600 ατμόσφαιρα, και του συμπεριφέρθηκαν όπως θα είχαν συμπεριφερθεί σε οποιοδήποτε μικρομεσαίο, δεν είχαν.

Γιατί στην πορεία, με τα πολλά άλογα και την ξαφνικά τεράστια ροπή, ξεχάσαμε πως ένα μικρομεσαίο οικογενειακό, με ή χωρίς τούρμπο παραμένει ένα μικρομεσαίο οικογενειακό και όχι ένα φθηνότερο GTI. Και με την κοινή γνώμη να συνηθίζει την ιδέα, όλο και περισσότεροι κατασκευαστές άλλαξαν και από ατμόσφαιρα πέρασαν στο τούρμπο και δεν ξανακοίταξαν πίσω τους.

Χωρίς να μικρύνουν τις εγγυήσεις τους γιατί «σπάνε», χωρίς να φοβούνται μην χάσουν την καλή τους φήμη γιατί «δεν αντέχουν» και χωρίς να χάσουν πελάτες γιατί «δεν έχουν ατμοσφαιρικά».

Τι λέτε λοιπόν; Τελειώσαμε με αυτό το δίλημμα; Ή ακόμη προτιμάμε ατμόσφαιρα όπου τη βρούμε; Και τελικά, τι αμάξι θα πάρεις αν θες και επιμένεις ακόμη σε ατμοσφαιρικό; 

Mercedes
test center