2 φωτογραφίες »

Λευκός τοίχος: Η DEKRA δοκιμάζει την κατανομή του φωτός πάνω σε μια μεγάλη, καθαρή και λευκή επιφάνεια σε απόσταση 10 μέτρων από το όχημα. Για τις μετρήσεις του φωτός, ανοίγει στον «τοίχο» ένα κάλυμμα το οποίο ελευθερώνει δέσμη προς τα πίσω.

Μεγάλη δοκιμή σε 20 λάμπες αυτοκινήτου

60.456 Επισκέψεις στο άρθρο

Ακριβές λάμπες, άρα καλύτερο φως; Παλιότερα αυτό ήταν κανόνας. Σήμερα όμως; Για να το διαπιστώσουμε αυτό πήγαμε στη DEKRA και το εργαστήριό της για να τεστάρουμε 20 ζεύγη από τις δημοφιλέστερες λάμπες τύπου Η7 της αγοράς.


Oι λάμπες αυτοκινήτων ανήκουν στα πιο εμπορικά ανταλλακτικά. Και στα πιο σημαντικά για την ασφάλεια μας. Εξάλλου, πρέπει πρώτα να μπορέσεις να δεις έναν κίνδυνο, προκειμένου να πατήσεις έγκαιρα το φρένο. Γι`αυτό κι εμείς, απευθυνθήκαμε στον καλό μας συνεργάτη, τη DEKRA, με τα πιστοποιημένα εργαστήριά της, τα οποία χρησιμοποιούνται και για εγκρίσεις τύπου σε διάφορα φωτιστικά σώματα και προβολείς.

Φέτος, στο εργαστήριο του Aρνχαϊμ, ο στόχος είναι φυσικά η ασφάλεια: πόσο μακριά μπορεί να δει κάποιος με κάθε λάμπα; Και πόσο τυφλώνει κανείς την αντίθετη κυκλοφορία; Η φωτεινότητα λοιπόν μετρήθηκε σε διαφορετικά σημεία. Οι μετρήσεις αυτές έχουν ονόματα, όπως 75Δ, το οποίο δε σημαίνει τίποτα περισσότερο από το ότι το σημείο αυτό βρίσκεται 75 μέτρα εμπρός και δεξιά από το όχημα. Αντίστοιχα το 50Α σημαίνει αριστερά ενώ το 50Ε σημαίνει, εμπρός από το όχημα.

Εξίσου σημαντική είναι όμως και η μέτρηση Τ50Α, η οποία δείχνει πόσο τυφλώνει η κάθε λάμπα την αντίθετη κυκλοφορία, με ένα σημείο μέτρησης το οποίο προσομοιώνει τα μάτια του απέναντι οδηγού. Τα αποτελέσματα εδώ βέβαια μπορεί να γυρίσουν λίγο ανάποδα. Για παράδειγμα το φωτιστικό του VW T6, το οποίο μας προμηθεύει η Valeo για τη δοκιμή, μπορεί να παίρνει το μάξιμουμ από κάθε λαμπτήρα με τον οποίο θα δοκιμαστεί, έχει όμως και την ιδιότητα να τονίζει και τις αδυναμίες ή τα λάθη τους.

Σε ό,τι αφορά την υψηλή απόδοση, πολλοί κατασκευαστές υπόσχονται βελτίωση κατά 30%, 90% ή έως και 150% Τι εννοείται όμως με αυτό; Σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχουν και λάμπες που είναι πιστές σε αυτό αλλά είναι και 150% πιο ακριβές.

Υπάρχει βέβαια και όριο στη μέγιστη απόδοση. Για τις λάμπες τύπου Η7 το όριο είναι τα 1.500 Lumen και αυτήν την τιμή την ξεπερνά μόνο η λάμπα της JMP Naos αλλά και το κιτ μετατροπής σε φώτα LED. Στην περίπτωση του LED το φως είχε πολύ δύναμη αλλά, η διασπορά του ήταν προς άγνωστες κατευθύνσεις. Εμείς δεν το βρίσκαμε πάντως ούτε στο δρόμο, ούτε στα αριστερά να τυφλώνει. Να οδηγήσεις μαζί του πάντως δε γινόταν. Μόνο το φως στάθμευσης ήταν πιο φωτεινό.

Σε κάθε περίπτωση, κάτω από τους 30 βαθμούς στην αξιολόγηση αρχίζει να… σκοτεινιάζει η υπόθεση. Επίσης, αυτό που είδαμε από το τεστ: ακόμα και οι «ανώνυμες» λάμπες που δοκιμάστηκαν έδειξαν ότι είναι άξιες προσοχής. Εξάλλου, τέσσερις βρέθηκαν μέσα στις πέντε πρώτες θέσεις. Κι αυτό κάτι δείχνει.

Επόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Hyundai
vw