Γιατί πήρε 3 αστέρια το νέο Jimny στο EuroNCAP;

16.509 Επισκέψεις στο άρθρο (21/9/2018)

Γιατί το ολοκαίνουργιο Suzuki Jimny πήρε μόνο τρία αστέρια στα crash tests του EuroNCAP;

Το Suzuki Jimny ανανεώθηκε μετά από 20 χρόνια, τόσο σε αισθητικό επίπεδο, όσο και σε ό,τι αφορά στα μηχανικά του μέρη με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,5 λτ. ισχύος 102 ίππων, διατηρώντας παράλληλα τα στοιχεία από τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του προγενέστερου μοντέλου.

Εντούτοις, δεν τα κατάφερε το ίδιο καλά στο πεδίο της ασφάλειας, αφού στα πρόσφατα crash tests του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP παρουσίασε απογοητευτικά αποτελέσματα συγκεντρώνοντας μόνο τρία αστέρια. Τι έφταιξε όμως και πήρε τέτοια βαθμολογία;

ΚατΆ αρχάς οφείλουμε να αναφέρουμε τις ανά τομέα βαθμολογίες. Στην προστασία των ενήλικων επιβατών συγκέντρωσε 73%, στα παιδιά 84%, στους πεζούς 52% και σε ό,τι αφορά στα συστήματα ασφαλείας με τα οποία εφοδιάζεται 50%. Ας τα αναλύσουμε όμως λίγο περισσότερο…

Για τους ενήλικους επιβάτες η αναφορά των ειδικών του EuroNCAP αναφέρει πως, στην προσομοίωση της μετωπικής σύγκρουσης, το κεφάλι του οδηγού χτύπησε στο τιμόνι, αφού ο αερόσακος δεν άντεξε την πίεση που του ασκήθηκε. Επιπλέον, σημαντική παραμόρφωση σημειώθηκε στο σύνολο της καμπίνας (το πλαίσιο της πόρτας του οδηγού και η οροφή «τσάκισαν» αισθητά), ενώ και τα υπόλοιπα στοιχεία από τις κούκλες των εμπρός και των πίσω επιβατών ήταν οριακά, με τα επίπεδα προστασίας του ιαπωνικού SUV να αξιολογούνται από τους ειδικούς ως «weak» (σε ελεύθερη μετάφραση αδύναμα).  Πέραν αυτού, στην αξιολόγηση του Jimny για τραυματισμό του αυχένα από οπίσθια σύγκρουση, τα εμπρός καθίσματα πέρασαν οριακά, ενώ τα πίσω κρίθηκαν καλά.

Περνώντας στον τομέα των παιδιών (βαθμολογία 84%), η προστασία που παρέχει το νέο Jimny στις συγκρούσεις κρίθηκε καλή για όλα τα σημεία του σώματος, εκτός του αυχένα, εκεί που βαθμολογήθηκε ως επαρκής.

Στους πεζούς τώρα (βαθμολογία 52%), τα πράγματα δεν πήγαν ιδιαίτερα καλά. Αρχικά, το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος είχε οκνηρή συμπεριφορά ακόμα και με έντονο φωτισμό κατά τη διάρκεια της μέρας, ενώ δεν λειτούργησε καθόλου σε χαμηλό φωτισμό (δηλ. απόγευμα-νύχτα). Έπειτα, σε σύγκρουση με πεζό, το καπό ανταποκρίνεται καλά στην επαφή του με το κεφάλι και τα πόδια, ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο για τη λεκάνη και τα σημεία που εφάπτονται με το εμπρός μέρος του καπό και τις κολόνες του παρμπρίζ.

Τέλος, κλείνουμε με την βαθμολογία των συστημάτων ασφαλείας του νέου Suzuki Jimny που ορίστηκε στο 50%. Το τεχνολογικό υπόβαθρο για την ταχύτητα, την υποβοήθηση λωρίδας και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος χαρακτηρίστηκε απλά επαρκές από την επιτροπή του EuroNCAP, ενώ σε γενικότερο πλαίσιο στην ανακοίνωση του οργανισμού τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού κρίθηκαν απογοητευτικά.

Πέρασαν 20 χρόνια για το λανσάρισμα της νέας γενιά του Jimny, όμως σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια του σκληροτράχηλου ιαπωνικού φαίνεται σαν να μην πέρασε μια μέρα. Εσείς πως σχολιάζετε τα 3 αστέρια του Suzuki Jimny στο EuroNCAP; Θα το αγοράζατε γνωρίζοντας όλα αυτά;

Δείτε το σχετικό video με τα crash tests του EuroNCAP:

ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
skoda