Στην πράξη ο 1.000άρης 3κύλινδρος κινητήρας είναι πολιτισμένος και πρόθυμος στο να ανεβάσει στροφές και να κινήσει το Aygo αρκετά σβέλτα, την ώρα που η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 4,1 λτ./100 χλμ.
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Στην πράξη ο 1.000άρης 3κύλινδρος κινητήρας είναι πολιτισμένος και πρόθυμος στο να ανεβάσει στροφές και να κινήσει το Aygo αρκετά σβέλτα, την ώρα που η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 4,1 λτ./100 χλμ.

Toyota 1,0 VVTi : Κόντρα στο turbo!

27.107 Επισκέψεις στο άρθρο (30/1/2015)

info
Με θερμοδυναμική απόδοση 37%

Διαβάζοντας οι περισσότεροι ότι ο 1.000άρης 3κύλινδρος κινητήρας της Toyota έχει θερμοδυναμική απόδοση 37% θα αναλογιστούν: και τι είναι η θερμοδυναμική απόδοση και πόσο σημαντικό είναι αυτό το νούμερο; Με απλά λόγια θα πούμε ότι η θερμοδυναμική απόδοση ορίζεται ως το ποσοστό της θερμικής ενέργειας που παράγεται από την καύση του καυσίμου και που μετατρέπεται σε έργο (κίνηση). Στους diesel το ποσοστό αυτό είναι 30-35% και στους βενζινοκινητήρες είναι 25-30%. Επομένως το νούμερο του 37% που έχει ο 3κύλινδρος της Toyota είναι πραγματικά εντυπωσιακό.

Το επόμενο εντυπωσιακό είναι πως ο εν λόγω κινητήρας πάει κόντρα στην τάση της εποχής, όντας πια ένας από τους λίγους μη-turbo κινητήρες που καταφέρνει και έχει αυξημένη απόδοση και ταυτόχρονα μειωμένη κατανάλωση. Για να το καταφέρουν αυτό οι μηχανικοί της Toyota επικεντρώθηκαν στην προσπάθεια μείωσης των εσωτερικών τριβών, αύξησαν τη σχέση συμπίεσης και βελτίωσαν τη λίπανση καθώς και τη ψύξη. Παράλληλα, βελτιστοποιήθηκε και το σύστημα εξαγωγής, ενώ άλλαξε και ο ιμάντας χρονισμού. Το τελικό αποτέλεσμα στην περίπτωση των Aygo και Yaris (όπου και τοποθετείται) μας φέρνει ένα μηχανικό σύνολο που αποδίδει 69 ίππους (+1 από πριν), αλλά κυρίως 95 Nm ροπής στις 4.530 σ.α.λ., εκ των οποίων τα 85 Nm είναι διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ.
Στην πράξη, και εδώ άλλωστε είναι όλο το «ζουμί» ο κινητήρας αυτός είναι πολιτισμένος και πρόθυμος στο να ανεβάσει στροφές και να κινήσει το Aygo αρκετά σβέλτα, την ώρα που η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 4,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι στα 97 γρ./χλμ. (στην περίπτωση του Aygo) και άρα απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. 

Ξέρετε ότι:
Μία σημαντική παράμετρος που μπορεί να βελτιώσει την απόδοση ενός κινητήρα και την θερμοδυναμική του απόδοση είναι η αύξηση της σχέσης συμπίεσης. Παράλληλα όμως υπάρχουν τρόποι μείωσης της χαμένης ενέργειας (π.χ. ηλεκτρικές αντλίες) ή της θερμικής (π.χ. σύστημα EGR), της σχεδίασης αποδοτικότερων θαλάμων καύσεως, την χρήση ελαφρύτερων υλικών, νέας τεχνολογίας λιπαντικών κ.ά. Ήδη πολλές από αυτές τις τεχνολογίες εφαρμόζονται στους σύγχρονους κινητήρες (άμεσος ψεκασμός, downsizing κ.α.) με σκοπό την παραγωγή ίδιου έργου με λιγότερη ποσότητα καυσίμου.

Ο 3κύλινδρος 1.000άρης της Toyota συναντάται στα Aygo και Yaris και ξεχωρίζει με την απόδοσή του και οικονομία στην πράξη.

Ο 3κύλινδρος 1.000άρης της Toyota συναντάται στα Aygo και Yaris και ξεχωρίζει με την απόδοσή του και οικονομία στην πράξη.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

NEO TRAFIC
moto