• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Γιατί τα 3θυρα μοντέλα είναι ολοένα και λιγότερα;

3θυρα μοντέλα: Είδος υπό εξαφάνιση;

Διαβάστηκε από 9568 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/2/2017

Πόσες πόρτες έχουν τα μικρά σήμερα; Πέντε; Τρεις; Ρίξτε μια ματιά γύρω και θα δείτε πως με λίγες εξαιρέσεις το τρίθυρο μικρό πεθαίνει. Δεν το θέλουν ούτε οι αγοραστές ούτε οι κατασκευαστές. Γιατί;

 
Τι είδος οδηγού πρέπει να είσαι για να αγοράσεις τρίθυρο μικρό; Μόνος, χωρίς οικογένεια, νέος, χωρίς σκοπό να κάνεις σύντομα οικογένεια, και ελαφρώς εγωιστής αφού εκτός από το πόσο εύκολα μπαίνεις εσύ στο αυτοκίνητό σου, λίγο σε ενδιαφέρει πως θα μπουν οι πίσω. Αν ποτέ έχεις κόσμο πίσω.

Ο τρίθυρος αγοραστής είναι πλέον μειοψηφία. Πάντα ήταν, αλλά τα νούμερα πλέον πλησιάζουν μονοψήφιο ποσοστό, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές να ρωτούν αν αξίζει τον κόπο να παράγουν δύο αμαξώματα για ένα μικρό αυτοκίνητο.
Ήδη αρκετές μάρκες έχουν κόψει τις τρίθυρες εκδόσεις, ενώ κάποιες δεν είχαν ποτέ. Σαφώς οι μεγάλοι κατασκευαστές προσφέρουν δύο αμαξώματα, οι πιο συνειδητοποιμένοι όμως μένουν σταθεροί στο ένα. Πεντάθυρο.

Φυσικό είναι με πεσμένη τη ζήτηση και με το κόστος που υπάρχει για την εξέλιξη και παραγωγή δεύτερου αμαξώματος οι αυτοκινητοβιομηχανίες να τρίβουν τα χέρια τους. Με μόνο πεντάθυρη έκδοση, το κόστος παραγωγής θα είναι μικρότερο οπότε τα κέρδη περισσότερα. Έτσι;

Όχι ακριβώς. Τα μικρά αυτοκίνητα έχουν πολύ μικρό περιθώριο κέρδους. Τα εργοστάσια δουλεύουν την κατηγορία με κέρδη που δεν ξεπερνούν το 5%, οπότε οποιαδήποτε οικονομία θα βοηθούσε. Όμως με τόσο μικρά περιθώρια κέρδους υπάρχει ακόμη μία πίεση που η κατηγορία δεν την αντέχει, και έχει ανάγκη από οικονομία αλλού. Τα μικρά θέλουν τεχνολογία και η τεχνολογία κοστίζει.

Βλέπεις ο αγοραστής μικρού δεν είναι μόνο ότι θέλει πεντάθυρο. Θέλει πλήρες αυτοκίνητο. Θέλει ένα αυτοκίνητο σαν το μικρομεσαίο αλλά λίγο πιο μικρό. Θέλει πλήρη εξοπλισμό, πλήρη άνεση και πλήρη πολυτέλεια. Δεν είναι μίνι που το να κόβεις λίγο δρόμο συγχωρείται. Τα μικρά είναι η βασική κατηγορία στην Ευρώπη, πρέπει να έχουν απ’όλα.

Πως όμως μπορεί ένας κατασκευαστής να εξοπλίσει ένα μικρό, όχι μόνο με τη βασική τεχνολογία ασφαλείας, αλλά και με τα καλούδια άνεσης και ψυχαγωγίας που σήμερα θεωρούνται δεδομένα. Πως θα βάλει τις πολύχρωμες οθόνες, πως θα εκσυγχρονίσει τα καντράν με ψηφιακά, πως θα βάλει συστήματα συμβατά με Android και iOS να συνδέονται τα τηλέφωνα; Όλα αυτά που κάποτε ήταν λιγότερο ουσιώδη, που κάποτε ήταν για τις ακριβές μάρκες ή τα μεγαλύτερα μοντέλα, τώρα τα περιμένει ο άλλος σε μικρό.

Γι αυτό το τρίθυρο πεθαίνει. Ήδη η VW έχει αφήσει να διαρεύσει ότι Polo τρίθυρο δεν θα υπάρξει στην επόμενη γενιά. Και το ίδιο θα κάνουν κι άλλοι. Αν θες τρίθυρο μικρό θα πρέπει να πας σε κάτι πιο ειδικό, με πιο ειδική τιμή, που θα μπορεί να τα πληρώσει όλα. Και το διαφορετικό αμάξωμα, και την τεχνολογία.

Εσείς πόσο λογική βλέπετε αυτή την παραχώρηση; Είστε από αυτούς που θέλουν τρίθυρο μικρό; Ή θυσιάζετε την διαφορετικότητα στο αμάξωμα για πλήρη τεχνολογία στην καμπίνα; Τι λέτε;
 

 
  • jimeta anti-vw

    Πρίν καμιά 20ετία ήταν must,τώρα προέχει η ευκολία ο καθένας να μπαίνει και να βγαίνει εύκολα.ούτε να βγαίνει ο οδηγός ή συνοδηγός να μπαίνουν και να βγαίνουν οι πίσω,όλα τώρα να είναι γρήγορα εύκολα και καθαρά.ισως οι μόνοι που να θέλουν τρίθυρο αμάξωμα είναι αυτοί που δεν έχουν παιδιά, σκυλιά,γατιά και δεν τους ενδιαφέρει και λέω ίσως γιατί στο μέλλον μπορεί να μετανιώσουν και αυτοί για την αγορά τριθύρου αμαξώματος.

      6
  • Δημητρης

    Ενα απο τα μεγαλυτερα μυστηρια του ανθρωπινου εγκεφαλου ηταν παντα η υπαρξη 4-5θεσιων αυτοκινητων με 2 πορτες. Ακομα μεγαλυτερο μυστηριο ηταν το κινητρο αυτων που αγοραζαν τετοια αυτοκινητα. Ηταν για λογους οικονομιας; Ας το επαιρναν χωρις λαστιχα. Ή χωρις τιμονι. Θα ηταν πιο λειτουργικα. Ειναι θεμα εμφανισης; Αν τα θεωρουσαν πιο ομορφα χωρις παρμπριζ ή χωρις πατωμα θα τα αγοραζαν; Δεν ξερω, ειναι να σου γυριζει το μυαλο για ποιο λογο μπορει να παρει καποιος ενα αυτοκινητο με 2 πορτες λιγοτερες και να αναγκαζεται να σηκωθει για μπει ή να βγει καποιος στις πισω θεσεις. Χωρια η κλειστοφοβικη αισθηση και η ελλειψη παραθυρου για τους πισω επιβαινοντες.

      5