• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τελικά ευθύνεται η κατανάλωση και η οικονομία για τον θάνατο της τετρακίνησης; Τι λέτε;

Ο «φονιάς» της τετρακίνησης

Διαβάστηκε από 42748 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/7/2018

Ποιος φταίει για τον θάνατο του 4x4; Διαβάστε τώρα, γιατί ενώ οι δρόμοι είναι γεμάτοι με SUV, σχεδόν όλα είναι μπροστοκίνητα. Εσείς τι λέτε;

 
Βασικό χαρακτηριστικό των σκληρών τετρακίνητων SUV είναι, αν μη τι άλλο, η ικανή τετρακίνηση -είτε μόνιμη με κεντρικό διαφορικό, είτε κατ` επιλογή με ενδιάμεσο κιβώτιο μεταφοράς- αλλά και χαρακτηριστικά, όπως οι κοντές σχέσεις και τα μπλοκέ διαφορικά. Αλλά για μισό λεπτό. Τι έγιναν όλα αυτά;
 
Που πήγαν οι τζιπούρες, που όργωναν τα βουνά; Ποιος κομήτης απειλεί την ύπαρξή τους; Ρίχτε μια ματιά στους σημερινούς δρόμους. Κοιτάξτε τη λίστα των SUV μοντέλων των κατασκευαστών, όπου είναι έκδηλη η τάση για δικίνητες προτάσεις ή στην καλύτερη περίπτωση για αυτόματη τετρακίνηση. Μα τι έγιναν τα σκληροτράχηλα τζιπ; Γιατί τα τελευταία χρόνια είναι της μόδας οι δικίνητες εκδόσεις και οι αυτόματες τετρακινήσεις;

Το Suzuki Vitara από 3 διαφορικά, κοντά και κλείδωμα τώρα έγινε δικίνητο ή με αυτόματη τετρακίνηση χωρίς κοντά. Είναι πιο χαμηλό και έχει πιο ασφάλτινη ανάρτηση-στήσιμο. Το Jeep Renegade στο 70% των εκδόσεων του είναι δικίνητο και να για να πάρεις τετρακίνητο πάς σε ακριβές 2λιτρες diesel εκδόσεις ή 1,4 turbo βενζίνη με 170 άλογα και χωρίς κοντά. Το Pajero, το σκληροτράχηλο SUV της Mitsubishi, εξαφανίστηκε και δεν διατίθεται καν στην ελληνική αγορά.

Η μόνιμη τετρακίνηση έχει αυξημένες τριβές και συνεπώς αυξημένη κατανάλωση και υψηλές εκπομπές CO2. H κατΆ επιλογή τετρακίνηση ακόμα και χωρίς εμποκή της έχει αυξημένο βάρος. Όλα αυτά λοιπόν είναι εχθροί της κατανάλωσης. Γι αυτό λοιπόν οι κατασκευαστές έχουν στραφεί στα δικίνητα (προσφέρουν αίσθηση SUV και πανοραμική θέση οδήγησης χωρίς το κόστος και κυρίως την αυξημένη κατανάλωση της τετρακίνησης) ή στην αυτόματη τετρακίνηση. Χωρίς κεντρικό διαφορικό, η αυτόματη τετρακίνηση εμπλέκεται μόνο όταν είναι απαραίτητο. Έτσι το όχημα είναι βασικά προσθιοκίνητο και μόνο όταν σπινάρουν οι τροχοί τότε εμπλέκονται και οι πίσω και σε ποσοστό ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.

Εσείς τι λέτε; Με τόσο αυστηρές νόρμες καυσαερίων και την ανάγκη για χαμηλή κατανάλωση καλώς χάθηκαν τα ενεργοβόρα τζιπ; Χρειάζονται θηριώδη τετρακίνητα οχήματα τη στιγμή μάλιστα, που από έρευνες έχει αποδειχθεί, πως μόνο το 1% των αγοραστών τους εξαντλεί τις δυνατότητές τους;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • Νίκος

    ΌΛΕΣ ανεξαιρέτως οι μηχανές έχουν δυνατότητες που δεν χρησιμοποιούνται ανά πάσα στιγμή. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι άχρηστες. Στην επιλογή του καθενός λοιπόν να πληρώσει και να πάρει ένα καθαρόαιμο off road εργαλείο αντί για ένα "ημίαιμο"... Γιατί δεν αναφέρεστε στο πόσο καλά πηγαίνουν πλέον και στην άσφαλτο τα καθαρόαιμα ;

      10
  • Nikos

    Θυμαμαι παλαιοτερα τα land cruiser που πηγαιναν στις καφετεριες και τα ειχαν οι κυριες για να πανε στον παιδικο σταθμο τα παιδια.Παρανοια.Τωρα ειμαστε πολυ νορμαλ με antispin και ενα λαστιχο M+S

      1
  • Γιώργος Μεταξάς

    Σωστά τα γράφετε, σήμερα μετράει περισσότερο η οικονομία, η άνεση και ο εξοπλισμός. Εξάλλου τα ειδικά πλεονεκτήματα που αναζητούν οι περισσότεροι στα τζιπ, η ψηλή θέση οδήγησης, ο όγκος, η αίσθηση της ασφάλειας και η ικανότητα να ανεβαίνουν πεζοδρόμια, τα παρέχουν πλέον τα SUV. Από την άλλη πλευρά, οι εκτός δρόμου διαδρομές στη Ελλάδα δεν προσφέρονται για μεγάλα οχήματα, ενώ τα Jimny και Niva είναι ικανότατα σ' αυτές τις συνθήκες. Ούτε τα χιόνια είναι πλέον δικαιολογία έτσι όπως εξελίσσεται ο καιρός και μένουν ουσιαστικά οι πλημμύρες, αλλά εκεί το ιδανικό θα ήταν μια σύγχρονη έκδοση του Schwimmwagen!

     
  • emitak

    Ο θανατος της τετρακίνησης σχεδιάστηκε απο τις ιδιες τις εταιρείες. Και τουτο διότι δημιουργησαν κατηγορίες SUV οι οποίες δεν μπορούσαν να επιτελέσουν αυτό που οι διαφημίσεις τους υπόσχονταν. Οταν λοιπον οι καταναλωτες καταλαβαν οτι οι εταιρειες χρησιμοποιουσαν τετρακινησεις εντος δρόμου σε τζιποειδή που διαφημιζονταν ως εκτος δρόμου, τότε αρχισαν να καταλαβαινουν οτι η διαφορα μεταξυ του 2Τ και του 4Τ είναι αμελητέα, ενω η διαφορά τιμής τεράστια! Επίσης, εκαναν το λάθος να μην εμφανιζουν μεγαλη σχεδιαστική διαφορα στην εμφανιση και την αναρτηση μεταξύ των 2Τ και 4Τ. Ετσι, αυξησαν την ορεξη στους .....δηθεν (wana be) katanalvtew. Ατομα δηλαδή που δελουν να νομιζει ο αλλος οτι βγαίνουν off road, ενω χρησιμοποιουν το αυτοκίητο ΄για να το φορτωνουν στο super market. Ισως αυτοί να ειναι και οι περισσότεροι. Ετσι, και ο κατασκευαστης αυξανει την κερδοφορία του παρεχοντας ενα δηθεν, και ο δηθεν νατουραλιστης αγοράζει ενα δήθεν, και αυτός που θελει πραγματικά ενα εργαλείο θα πρεπει να δαπανησει τεραστια ποσά, μιας και το 4Τ vitara με αργα πέθανε. Και φυσικά ο κόσμος θελει να κανει διαφορετικα πράγματα αλλά οχι σε αυτο το ευρος τιμής που θελουν οι εταιρειες. Κριμα! Οι εταιρειες δεν ασχολουνται με το τι θελει ο καταναλωτής. Ασχολουνται με το πως το δικό τους μοντέλο θα είναι καλύτερο απο του ανταγωνιστη. Στα πεδία όμως που οι ίδιοι οι ανταγωνιστες-μεταξύ τους-επιλεγουν....

     

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός