Οι σύγχρονοι τούρμπο βενζινοκινητήρες δεν έχουν υστέρηση (turbo lag), ενώ μεγάλο είναι και το εύρος της ωφέλιμης λειτουργίας τους.

Οι σύγχρονοι τούρμπο βενζινοκινητήρες δεν έχουν υστέρηση (turbo lag), ενώ μεγάλο είναι και το εύρος της ωφέλιμης λειτουργίας τους.

2. Δεν έχουν lag και στροφάρουν

150.441 Επισκέψεις στο άρθρο

Πολλοί θα πουν πως μισούν τους τούρμπο κινητήρες γιατί δεν «στροφάρουν» ψηλά, ενώ αργούν να… πάρουν μπρος όταν πατάς το γκάζι, έχουν δηλαδή το λεγόμενο turbo lag. Θα συμφωνήσουμε πως αυτό ισχύει για τους παλαιάς τεχνολογίας, πλέον όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Οι κατασκευαστές έχουν εξελίξει τουρμπίνες με στρόβιλο διπλής διόδου εισαγωγής (twiscroll) και με αυτό τον τρόπο έχουν εξαλείψει το turbo lag. Αυτό γιατί τα twinscroll turbo επιτρέπουν την καλύτερη εκμετάλλευση των καυσαερίων στην εξαγωγή, αφού τα καυσαέρια περνούν μέσα από δύο κανάλια, με αποτέλεσμα την ταχύτερη ροή τους και τελικά το turbo επιτυγχάνει την μέγιστη πίεσης υπερπλήρωσης πολύ γρήγορα. 
Επιπλέον, οι σύγχρονοι τούρμπο έχουν μεγαλύτερο εύρος ωφέλιμης λειτουργίας και δεν «τελειώνουν» γρήγορα. Χαρακτηριστικό είναι μάλιστα πως για κάποιους η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από τις 1.250 σ.α.λ. και μένει σταθερή έως και τις 4.000 σ.α.λ.!
Και τέλος, αυτό που δείχνει την τεχνολογική τους εξέλιξη είναι πως τα προγραμματισμένα διαστήματα service που ορίζει ο κατασκευαστής είναι σε πολλές περιπτώσεις κάθε 30.000 χιλιόμετρα, στοιχείο που δείχνει πως η τεχνολογική εξέλιξη αυτή συνοδεύεται και από την απαιτούμενη αξιοπιστία.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
moto