H ενεργή αεροδυναμική της Lamborghini Aventador SVJ

H ενεργή αεροδυναμική της Lamborghini Aventador SVJ

29.883 Επισκέψεις στο άρθρο

Εδώ δεν μιλάμε για gadget εντυπωσιασμού και ευκολίας, αλλά ουσίας. Είναι αλήθεια πως την ιστορία με την ενεργή αεροδυναμική σε μοντέλο δρόμου την ξεκίνησε η Ferrari, για να πάρουν σειρά οι περισσότερες σπορ φίρμες. Όμως στην Lamborghini το τερμάτισαν εφαρμόζοντας στην Aventador SVJ ό,τι καλύτερο με σκοπό να σπάσει τα χρονόμετρα στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ. Και το κατάφεραν, αφού το σπάνιο υπεραυτοκίνητο πέτυχε ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής με χρόνο 6` 44, 97``.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Το σύστημα ενεργής αεροδυναμικής της Aventador SVJ περιλαμβάνει κλαπέτα που ανοίγουν και κλείνουν ανάλογα με τις συνθήκες. Επίσης τη δυνατότητα να «στολάρει» την πίσω πτέρυγα ώστε να ελαχιστοποιείται η αεροδυναμική αντίσταση και να αυξάνεται έτσι η τελική ταχύτητα στις ευθείες. Στις στροφές, το σύστημα κάνει «aero vectoring», μεταβάλλοντας εγκάρσια την αεροδυναμική φόρτιση για περισσότερη πρόσφυση. Χάρη σε ενεργά κλαπέτα, μπορεί να «στολάρει» τη μισή πίσω πτέρυγα (το εξωτερικό μισό), αφήνοντας την άλλη μισή να παρέχει τη μέγιστη κάθετη δύναμη για καλύτερη ισορροπία.

Οι ενέργειες αυτές, μαζί με αντίστοιχα ενεργά κλαπέτα στο εμπρός μέρος, δίνουν στην SVJ 40% μεγαλύτερη κάθετη δύναμη και μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση από την απλή Aventador SV. Θυμίζουμε ότι, ο ατμοσφαιρικός V12 των 6,5 λίτρων αποδίδει 770 ίππους και 720 Nm, επιταχύνοντας το εξωτικό υπεραυτοκίνητο από  τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 2,8”, μέχρι τα 200 χλμ./ώρα σε 8,6” και χαρίζοντάς του τελική ταχύτητα 349 χλμ./ώρα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center