Τα ντίζελ πρέπει να τα οδηγείτε σε συγκεκριμένο φάσμα στροφών.

1. Πότε να αλλάζω ταχύτητα;

500.491 Επισκέψεις στο άρθρο

Νιώθεις την αυξημένη ροπή των diesel σαν κλοτσιά στον πισινό σου και νομίζεις ότι το τράβηγμα του κινητήρα δεν σταματάει ποτέ. Έτσι συνεχίζεις με την ίδια ταχύτητα μέχρι και τις κόκκινες ενδείξεις του στροφόμετρου. Γιατί είναι λάθος αυτό; Γιατί τη μέγιστη τιμή της ροπής του diesel την έχεις ξεπεράσει προ πολλού και η ροή των καυσαερίων της τουρμπίνας (αυτής που σου δίνει την «ντόπα» της ροπής) έχει μειωθεί σε υψηλές στροφές. Σε ένα πετρελαιοκινητήρα με εύρος λειτουργίας από τις 1.500 σ.α.λ. έως και τις 4.000 σ.α.λ., το να οδηγείς με τη βελόνα του στροφόμετρου από τις 4.500 σ.α.λ. και πάνω, εκτός από το ότι δεν έχει κανένα νόημα στην απόδοση, αυξάνει και την κατανάλωση δραματικά. Αντίστοιχα λάθος είναι να αλλάζεις πολύ νωρίς και να «πέφτεις» χαμηλότερα από τις στροφές που αποδίδεται η μέγιστη ροπή. 

Τι πρέπει να κάνεις: Να αλλάζεις στην επόμενη σχέση περίπου από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω. Ετσι κάθε αλλαγή, θα σε φέρει πάλι στο ωφέλιμο εύρος ροπής του κινητήρα.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

peugeot
NISSAN