Εσείς τι λέτε, γιατί τα πισωκίνητα μοντέλα είναι ακριβότερα; Δείτε τους Top 5 λόγους που το δικαιολογούν και προσθέστε ό,τι εσείς πιστεύετε…

5 λόγοι που οι πισωκούνες είναι ακριβές

26.239 Επισκέψεις στο άρθρο (22/6/2018)

Δείτε τώρα τους 5 βασικούς λόγους που τα πισωκίνητα μοντέλα είναι ακριβότερα. Εσείς τι λέτε, γιατί οι πισωκούνες είναι πιο ακριβές;

Με εξαίρεση την επιστροφή της Alfa Romeo στις πισωκίνητες καταβολές της, τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μια μεταστροφή ακόμα και εταιρειών με παράδοση στην πίσω κίνηση, προς τις εμπροσθιοκίνητες πλατφόρμες. Φίρμες όπως η BMW και η Mercedes, στα προσιτά τους μοντέλα, υιοθετούν πλέον τη λύση της εμπρόσθιας κίνησης.

Γιατί, όμως, κοστίζει τόσο η πίσω κίνηση, ώστε τελικά να παραμένουν σε αυτή τη λύση μόνο τα ακριβά μοντέλα; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και ας δούμε μαζί τους Top 5 λόγους που η πίσω κίνηση είναι μόνο για τους premium:

Λόγος Νο. 5:
Η κίνηση στον πίσω άξονα είναι ακριβή. Το κόστος φυσικά δεν έχει να κάνει μόνο με τα περισσότερα κινούμενα μέρη. Στο κάτω κάτω μόνο ένας άξονας είναι η βασική διαφορά, έτσι δεν είναι; Περίπου, γιατί με το που πας σε κίνηση πίσω, σημαίνει πως αφαιρείς από τη λίστα των μηχανικών μερών, όλα εκείνα τα μέρη που ταιριάζουν σε προσθιοκίνητα. Όπως το κιβώτιο ταχυτήτων, αφού τώρα το διαφορικό είναι έξω (πίσω) και έτσι θες διαφορετικό. Διαφορετικό πρέπει να είναι και το μοτέρ για να τοποθετείται στο διαμήκη άξονα, ενώ διαφορετικό πρέπει να είναι και το πάτωμα για να «παίρνει» όλα αυτά τα μηχανικά μέρη. Που σημαίνει πως όλα πρέπει να φτιαχτούν από την αρχή.

Λόγος Νο. 4:
Η πίσω κίνηση κόβει χώρους. Αυτό σημαίνει πως είτε κατασκευάζεις μεγαλύτερα αυτοκίνητα συνολικά, ή αν θες να κατασκευάσεις κάτι μικρότερο, τότε το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι δεν κοιτάζει να αγοράσει με το «μέτρο» και οι χώροι δεν τον απασχολούν. Αυτομάτως λοιπόν το «value for money» φεύγει από τους όρους που περιγράφουν τα μοντέλα ενός πισωκίνητου κατασκευαστή.

Λόγος Νο. 3:
Η πίσω κίνηση φτιάχνει ομορφότερες μπερλίνες. Βλέπεις η τοποθέτηση του εμπρός άξονα μπορεί τώρα να γίνει πιο μπροστά πράγμα που μεταφράζεται σε μικρό εμπρός πρόβολο. Δείτε την απόσταση του εμπρός τροχού από την εμπρός πόρτα ενός πισωκίνητου και ενός προσθιοκίνητου για να καταλάβετε. Τα πισωκίνητα μπορούν έτσι να αποκτήσουν μεγαλύτερη κλίση εμπρός παρ μπριζ χωρίς να αρχίσουν να μοιάζουν με πολυμοφρικά (και έτσι έχουμε ομορφότερα κουπέ). Η τοποθέτηση του εμπρός άξονα επίσης επιτρέπει και διαφορετική ανάρτηση εμπρός, χωρίς γόνατο που υποχρεώνει σε ψηλό καπό, και έτσι χαρίζει καλύτερη βάση για τον σχεδιαστή. Στα premium μοντέλα αυτά μετράνε πολύ.

Λόγος Νο. 2:
Η πίσω κίνηση επιτρέπει υψηλές ροπές και ιπποδυνάμεις. Μπορεί τα σημερινά προσθιοκίνητα GTI να σπρώχνουν τα 300 άλογα, όμως τα 300 άλογα είναι το σημείο εκκίνησης για πολλά premium μοντέλα. Και τέτοια ισχύς και ροπή δεν μπορεί να περάσει στο δρόμο στους ίδιους τροχούς με αυτούς που στρίβουν. Το τελευταίο που θέλει ένας premium κατασκευαστής είναι να μην μπορεί να περάσει την δύναμη του κινητήρα στην άσφαλτο, με σπιναρίσματα, και απότομα τραβήγματα του τιμονιού σε κάθε επιτάχυνση. Η πίσω κίνηση αφιερώνει έναν άξονα αποκλειστικά στην μετάδοση, αφήνοντας τον εμπρός στο ήδη επιβαρυμένο έργο του, να στρίβει δηλαδή και να φρενάρει.

Λόγος Νο. 1:
Η πίσω κίνηση δίνει έλεγχο στον οδηγό και στους δύο άξονες. Μπορεί αυτό να απασχολεί μόνο όσους οδηγούν για να οδηγήσουν και όχι απλά για να μετακινηθούν, όμως η υπόσχεση των κατασκευαστών είναι ότι δεν σου αφαιρούν τον έλεγχο. Γιατί ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο το οδηγείς με το τιμόνι και το γκάζι, και δεδομένου ότι οι premium κατασκευαστές έχουν και πολλά σπορ μοντέλα (που μοιράζονται μηχανικά με τις μπερλίνες και τις λιμουζίνες), η πίσω κίνηση είναι απολύτως αναγκαία.

Το ερώτημα βέβαια είναι, από όλα αυτά, εσάς σας απασχολεί κάτι; Υπάρχει κάποιος λόγος που θα θέλατε το αυτοκίνητό σας να είναι πισωκίνητο; Είναι κάποιος από τους παραπάνω; Ποιος, και γιατί; Ή μήπως είναι κάτι άλλο;

ELASTIKA 2024
moto