Το θαμπωμένο παρμπρίζ κατά τις βροχερές μέρες, είναι ένα από τα πιο «εκνευριστικά» πράγματα που μπορεί να κληθεί να αντιμετωπίσει κανείς στις μετακινήσεις του, μαζί με την αυξημένη κίνηση των δρόμων βέβαια. Για την δεύτερη περίπτωση η υπομονή είναι το μοναδικό στοιχείο που πρέπει να έχετε εφοδιαστεί, ωστόσο για το πρώτο επειδή τίθεται και θέμα ασφάλειας πρέπει να είστε πιο αποτελεσματικοί. Παρακάτω θα δείτε 5 πράγματα τα οποία πρέπει να κάνετε για να έχετε καθαρή την… όρασή σας.
Γιατί θολώνει το παρμπρίζ;
H διαφορά θερμοκρασίας (χαμηλή έξω και πιο υψηλή μέσα στο αυτοκίνητο) είναι ο κύριος λόγος που συναντάμε θαμπωμένα παρμπρίζ τους χειμερινούς μήνες. Ο θερμός αέρας στο εσωτερικό από το καλοριφέρ ή την ανάσα μας ακόμα δημιουργεί το πρόβλημα του θολωμένου παρμπρίζ περιορίζοντας την ορατότητά μας. Η βροχή ενισχύει το πρόβλημα αυτό, αφού πέφτοντας πάνω στο παρμπρίζ μειώνει κι άλλο την θερμοκρασία του, αυξάνοντας όπως είναι λογικό ακόμα περισσότερο την διαφορά θερμοκρασίας.
To πιο εύκολο και πιο δραστικό «μέτρο» για να ξεθαμπώσουμε το παρμπρίζ του αυτοκινήτου μας, μας δίνεται μέσω του συστήματος ψύξης-θέρμανσης και αρκεί η πίεση σε ένα κουμπί. Το γνωστό στους απανταχού φίλους του αυτοκινήτου κουμπί «ξεθόλ» είναι εκείνο το «μαγικό» κουμπάκι το οποίο χρησιμοποιώντας τον αέρα του κλιματιστικού και την μέγιστη ταχύτητα του ανεμιστήρα του, ξεθολώνει το παρμπρίζ μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα.
Μπορείς απλά να το επιλέγεις κάθε φορά που εκείνο θολώνει είτε να το έχεις συνεχώς σε λειτουργία σε χαμηλή ταχύτητα για να μην προλάβουν να ξαναθολώσουν.
Σε περίπτωση που το αυτοκίνητό μας διαθέτει αιρ-κοντίσιον και δεν έχει «προγραμματισμένη» σε κουμπί την λειτουργία ξεθαμπώματος, την πραγματοποιούμε χειροκίνητα με επιλογή θερμού αέρα, λειτουργία ανακύκλωσης και μεγάλη σκάλα ταχύτητας για τον ανεμιστήρα.
Προσοχή: Η επιλογή ψυχρού αέρα απευθείας από το εξωτερικό θα κάνει πιο άμεση την επίλυση του προβλήματος, όχι όμως με σταθερά αποτελέσματα.
Αλλος ένας τρόπος για να μην θολώνουν τα τζάμια μας, είναι να έχουμε ελαφρώς ανοιχτά τα δύο μπροστινά παράθυρα. Αυτό επιτρέπει στην καμπίνα να περιορίσει την διαφορά θερμοκρασίας με τον «έξω» κόσμο μην θαμπώνοντας τα τζάμια, από την άλλη ωστόσο σε περιπτώσεις με έντονο κρύο ή βροχή, εύλογα δεν ενδείκνυται η χρήση αυτή της λύσης. Αντίθετα πάντως και σε συνδυασμό με μια διακριτική λειτουργία του καλοριφέρ, αυτή η μέθοδος εκτός από την αποτελεσματικότητά της ως προς το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ, ανανεώνει τον αέρα και το οξυγόνο μας στην καμπίνα και μας «ξυπνάει».
Αλλοι τρόποι για να περιορίσουμε το θάμπωμα των τζαμιών εσωτερικά είναι να τα αλείψουμε με διάφορα προϊόντα που βρίσκουμε εύκολα. Η λύση της πατάτας είναι η πιο διαδεδομένη και λέει πως κόβεις μια πατάτα στη μέση και τρίβεις το παρμπρίζ. Το άμυλο καθαρίζει το τζάμι και αφήνει ένα στρώμα που δεν επιτρέπει να θολώνει εύκολα. Αντίστοιχα αποτελέσματα θα έχουμε αν χρησιμοποιήσουμε αφρό ξυρίσματος ή οδοντόκρεμα ωστόσο όλες αυτές οι λύσεις είναι σαφώς παλαιομοδίτικες και αφορούν σε αυτοκίνητα παλαιότερων ετών που πιθανόν δεν διαθέτουν κλιματισμό ή αιρ-κοντίσιον.
Η μείωση της υγρασίας της καμπίνας μπορεί να περιορίσει ή να εξαλείψει το φαινόμενο του θολώματος των τζαμιών. Αν αυτή δεν μπορεί να γίνει μέσω του κλιματιστικού για οποιονδήποτε λόγο, μπορεί να γίνει με την χρήση αφυγραντήρων του εμπορίου ή ακόμα και με τεχνητό αφυγραντήρα. Ενας τέτοιος μπορεί να κατασκευαστεί με τη χρήση χοντρής κάλτσας σε πολύ καλή κατάσταση, όπου μέσα της τοποθετούμε σβόλους σιλικόνης ή κρυσταλλική άμμο για γάτες. Και τα δύο αυτά υλικά έχουν την ιδιότητα να «τραβούν» την υγρασία.
Ο πιο «πατροπαράδοτος» τρόπος για να γλιτώσεις από το θάμπωμα των τζαμιών είναι με τον χειροκίνητο καθαρισμό τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Αν και αυτός ο τρόπος είναι ο πλέον παλιομοδίτικος και σπάνια θα έχεις κάνει όλα τα άλλα για να καταλήξεις σε αυτόν, τουλάχιστον αν χρειαστεί να τον κάνεις κάνΆτον με στυλ και αποτελεσματικότητα. Χρησιμοποίησε ειδικά πανιά με μικροίνες. Αυτά εκτός του ότι δεν αφήνουν ίχνη στο παρμπρίζ έχουν ιδιαίτερα ψηλή απορροφητικότητα και εξασφαλίζουν καλή ορατότητα τουλάχιστον για κάποια ώρα.