• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

O διπλότουρμπος κινητήρας V8 των 4,4 λίτρων, των «Μ» αποδίδει 555 ίππους

Η BMW Χ5 Μ διαθέτει νέο καπό και ευμεγέθης εισαγωγή αέρα

Στο πίσω μέρος της Χ5 Μ ξεχωρίζουν τα δύο ζευγάρια εξατμίσεων

Η Χ6 Μ (όπως και η Χ5 Μ) χρειάζεται μόνο 4,5 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χ.α.ω.

Στο πίσω τμήμα Χ6 Μ, κάτω από τον προφυλακτήρα, διακρίνεται ο διαχύτης

Δέρμα και αλουμίνιο έχουν ταιριάζει αρμονικά στο εσωτερικό των Χ5 Μ και Χ6 Μ

Νέες BMW Χ5 Μ και Χ6 Μ

Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/4/2009

Η BMW συνεχίζει την παράδοση της τελευταίας 25ετίας στις εκδόσεις «Μ» για τα ισχυρότερα μοντέλα της. Έτσι, πριν από την έκθεση της Νέας Υόρκης η γερμανική εταιρεία δημοσιοποίησε τα στοιχεία και τις φωτογραφίες των νέων Χ5 Μ και Χ6 Μ των 555 ίππων!

 
Ο επίσημος βελτιωτικός οίκος M GmbH της βαυαρικής φίρμας έχει ξεκινήσει να αφήνει τα διαπιστευτήριά του από το 1985 και τα τελευταία δημιουργήματά του είναι οι Χ5 Μ και Χ6 Μ. Αμφότερα τα μοντέλα είναι εφοδιασμένα με τον διπλότουρμπο κινητήρα V8 των 4,4 λίτρων, που είχε ντεμπουτάρει πέρυσι στην BMW Χ6. Βεβαίως και το συγκεκριμένο μοτέρ στις νέες εκδόσεις παρουσιάζεται πολύ βελτιωμένο, καθώς από 400 ίππους και 450 Νm μέγιστης ροπής στις νορμάλ εκδόσεις, έχει ανεβάσει την παραγωγή για τα δύο SUV με την προσωνυμία «Μ» στους 555 ίππους και μέγιστη ροπή από τα 500 Νm, που είναι διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ μέχρι τις 5.650 σ.α.λ.
Είναι γνωστό ότι κινητήρας V8 των 4,4 λίτρων είναι άμεσου ψεκασμού, όμως ο βελτιωμένος «Μ» για να εξάγει καλύτερα τα καυσαέρια και να μην στροβιλίζονται έχει σχεδιαστεί με twin scroll turbo. Ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου και το σύστημα ψύξης με το ζευγάρι των intercoolers δημιουργεί τις απαραίτητες συνθήκες για να εξασφαλίζεται στα δύο αυτοκίνητα η μέγιστη ώθηση.
Για να υπάρξει η καλύτερη διαχείριση της απόδοσης των νέων μοντέλων, οι μηχανικοί της BMW Μ εξάντλησαν τις ικανότητες της «έξυπνης» μονάδας τετρακίνησης, xDrive, και του Dynamic Performance Control. Αποτέλεσμα είναι οι Χ5 Μ και Χ6 Μ να χρειάζονται μόνο 4,5 δευτερόλεπτα για να πιάσουν ταχύτητα 100 χ.α.ω. από στάση. Ταυτόχρονα τα δύο αυτοκίνητα εφοδιάζονται με ειδική ενεργή ανάρτηση, αλλά και νέο υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης. Οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας υπερηφανεύονται ότι έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν κάτι το μοναδικό στον τομέα της οδηγικής συμπεριφοράς σε αυτού του τύπου τα οχήματα.
Οι επεμβάσεις, ωστόσο, δεν σταματούν μόνο στα μηχανικά μέρη των BMW, αλλά έχουν γίνει και εξωτερικά για την καλύτερη αεροδυναμική τους. Από μπροστά ξεχωρίζει η ευμεγέθης εισαγωγή αέρα, που φέρουν αμφότερα τα μοντέλα, όπως και τα «βράγχια» στα φτερά τους. Το νευρώδης καπό είναι παρόμοιο, ενώ θα είναι διαθέσιμοι σπέσιαλ 20 ιντσών τροχοί με ζάντες ελαφρού κράματος. Στο πίσω μέρος την αθλητική εικόνα των Χ5 Μ και Χ6 Μ ολοκληρώνει ο διαχύτης, αλλά και τα δύο ζευγάρια εξατμίσεων, που καταλήγουν δεξιά και αριστερά κάτω από τον προφυλακτήρα.
Η BMW προσφέρει τα δύο μοντέλα M με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων και επιλογέα από αλουμίνιο, με την δυνατότητα χειρισμού, μέσω των paddles (επίσης από αλουμίνιο), που έχουν τοποθετηθεί πίσω από το τιμόνι. Οι επιλογές οδήγησης είναι 3, αφού εκτός από την κλασική για μεγαλύτερη άνεση, υπάρχουν η Sport και η χειροκίνητη στο 6άρι κιβώτιο. Όταν για παράδειγμα ο οδηγός προτιμήσει την επιλογή Sport, αμέσως γίνονται αλλαγές τόσο στην χαρτογράφηση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, όσο και στο σύστημα διεύθυνσης, στο σύστημα πέδησης και στην ανάρτηση. Ταυτόχρονα στο τιμόνι πάνω υπάρχει το μπουτόν M Drive, μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και να αποθηκεύσει τις αγαπημένες του ρυθμίσεις στο οδηγικό στιλ που του ταιριάζει καλύτερα. Όλα αυτά συνδυάζονται με μία άψογη κατανομή βάρους στον εμπρός και πίσω άξονα (50%-50%).
Ο εσωτερικός «κόσμος» των δύο μοντέλων αποπνέει πολυτέλεια, αλλά την σπορτίφ φιλοσοφία τους, με τον συνδυασμό δέρματος και αλουμινίου να έχει «δέσει» αρμονικά. Φυσικά, όπως, όλες οι πρωτοκλασάτες BMW, έτσι και Χ5 Μ και Χ6 Μ έχουν εφοδιαστεί με εξελιγμένο σύστημα Infotainment και στάνταρ το Navigation, τα οποία ελέγχονται από την 4η γενιά του iDrive της φίρμας. Επίσης έμφαση έχει δοθεί στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, καθώς αμφότερα τα αυτοκίνητα διαθέτουν μπροστινούς αερόσακους για οδηγό και συνοδηγό, πλαϊνούς αερόσακους, αερόσακο οροφής τύπου κουρτίνας, ζώνες τριών σημείων και θέση πίσω για παιδικό κάθισμα ISOFIX.