Όπως και να θέλει να κινηθεί ο οδηγός, ήρεμα καθημερινά ή δαιμονισμένα γρήγορα, το Leon Cupra R προσαρμόζεται με χαρακτηριστική ευκολία στις ανάγκες του
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Όπως και να θέλει να κινηθεί ο οδηγός, ήρεμα καθημερινά ή δαιμονισμένα γρήγορα, το Leon Cupra R προσαρμόζεται με χαρακτηριστική ευκολία στις ανάγκες του

Seat Leon Cupra R

(5/11/2009)

Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό στην εμφάνιση του Leon Cupra R, που το διαφοροποιεί σε σχέση με το "απλό" Cupra, δεν είναι άλλο από τις εντυπωσιακές νέας σχεδίασης ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών, που συνοδεύουν τα διαστάσεων 235/35 ελαστικά του (το Cupra "φοράει" 225/40R18). Τα λογότυπα R στη μάσκα αλλά και στη δεξιά γωνία της πόρτας του χώρου αποσκευών αποτελούν και αυτά τυπικά γνωρίσματα της νέας κορυφαίας έκδοσης του Leon. Στο εσωτερικό, αναγνωριστικές πινελιές αποτελούν το αρκετά χορταστικό στο πιάσιμο τιμόνι με την ασημί επένδυση στην επίπεδη βάση του, αλλά και το λογότυπο R στο στροφόμετρο, ενώ τα μπάκετ καθίσματα δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για αμφισβήτηση ως προς το τι να περιμένει ο οδηγός, όταν το τούρμπο σηκώσει πίεση. Γενικότερα πάντως, πλην των καθισμάτων, το περιβάλλον στην καμπίνα του Cupra R είναι σπορ, χωρίς να είναι ιδιαίτερα "πολεμικό". Οι χώροι για επιβάτες στο Cupra R είναι ίδιοι με αυτούς στις υπόλοιπες εκδόσεις του Leon, προσφέροντας καλές δυνατότητες ακόμα και για 5 ενήλικες κανονικού αναστήματος.


Mε 265 άλογα κάτω από το καπό του και γνήσιο σπορ στήσιμο, το Leon Cupra R είναι το ισχυρότερο και το πιο

Mε 265 άλογα κάτω από το καπό του και γνήσιο σπορ στήσιμο, το Leon Cupra R είναι το ισχυρότερο και το πιο "αγωνιάρικο" αυτοκίνητο που έχει φτιάξει ποτέ η Seat

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

To Cupra R μπορεί να κινηθεί αρκετά πολιτισμένα και ήσυχα στην καθημερινότητα, ενώ όταν του ζητηθεί, μέσω του γκαζιού πάντα, θα μετατραπεί σε πραγματικό… δαίμονα, κινούμενο εξαιρετικά γρήγορα!
Στο δρόμο, ακόμη και με αρκετή πίεση, το αμάξωμα του Cupra R παρουσιάζει σχεδόν μηδαμινές κλίσεις, ενώ όποια τάση και αν έχει ο πίσω άξονας να "ξεκολλήσει" από το δρόμο, είναι σχεδόν πάντα άμεσα ρυθμίσιμη. Στην πράξη, το διαφορικό XDS έδειξε ότι δε δυσκολεύεται να περάσει τη δύναμη του αυτοκινήτου στο δρόμο, επιτρέποντας στο Cupra R εξαιρετικά υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Συνολικά, η οδική συμπεριφορά είναι ιδιαίτερα προβλέψιμη και με μικρές μόνο τάσεις υποστροφής. Το "ζουμί" στο Leon Cupra R είναι φυσικά ο κινητήρας του. Πρόκειται για το γνώριμο 2λιτρο TFSI κινητήρα του ομίλου VW, με απόδοση 265 ονομαστικών ίππων και 350 Nm ροπής από τις 2.500 έως τις 5.000 σ.α.λ. Όσοι από εσάς νομίζετε ότι έχετε ξαναδεί το εν λόγω μοτέρ στο Audi S3 δεν έχετε άδικο, ωστόσο οι μηχανικοί της Seat βασίστηκαν για την εξέλιξή του στο 240 ίππων μοτέρ του "απλού" Cupra. Προκειμένου να φτάσουν στα 265 άλογα, αύξησαν την πίεση του turbo κατά 0,4 bar (μέγιστη πίεση πλέον 2,2 bar), τοποθέτησαν νέο intercooler, τροποποίησαν το σύστημα εξαγωγής, επενέβησαν στο λογισμικό του κινητήρα, ενίσχυσαν το κιβώτιο και υιοθέτησαν νέα υψηλής πίεσης τρόμπα καυσίμου. Στην πράξη, το μοτέρ του Cupra R έδειξε πολύ γραμμικό και ιδιαίτερα αποδοτικό σχεδόν στο μεγαλύτερο φάσμα των στροφών λειτουργίας του. Σε συνδυασμό με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (δε θα προσφέρεται με DSG), το Leon Cupra R επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα. Αρκετά καλές εντυπώσεις μας άφησε και ο σπορ μπάσος ήχος της εξάτμισης που φτάνει στα αυτιά των επιβατών, ιδιαίτερα στις υψηλές στροφές, αφού χαμηλά το Leon Cupra R παρουσιάζεται ιδιαίτερα πολιτισμένο. Η αρχική τιμή του Cupra R είναι οι 33.900 €, αλλά με την έκπτωση της τάξης του 10 % της Seat αυτή κατεβαίνει στις 30.510 €.

Toyota
moto